Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOzutok Sensoy Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Würzburg Halk Kütüphanesi
3
Kısa bilgiler ve sayılar - Ödünç verilen materyal sayısı 1,290,000 - Her 6.5 saniyede bir merkez kütüphaneden bir materyal ödünç alınmakta - 703,000 ziyaretçi - 120,000 sanal ziyaretçi - artış eğilimi görülmektedir
4
Ödüller
5
Memnun kalan müşteriler bu olumlu deneyimlerini üç kişiye aktarırlar Memnun kalmayan müşterilerse bu olumsuz deneyimlerini 11-13 kişiye aktarırlar
6
Çalışmalarımızın odaklandığı hususlar Müşteriye göre konumlanma Okumanın özendirilmesi ve yaşam boyu öğrenme Elektronik hizmetler ve bilgi sağlama Birinci sınıf etkinlikler
7
İmaj ve Halkla İlişkiler
8
Würzburg Halk Kütüphanesi Eğitim sektöründe ağ oluşturma ve ortaklıklar Okur-yazarlık ve eğitsel becerileri teşvik etme
9
Okur-yazarlık ve eğitsel becerilerin teşvik edilmesi
10
Okullar ve kreşlerle işbirliği Sınıfta okuma – düzeylerine göre düzenlenmiş Konulu sandıklar Öğrenciler için rehberli turlar Kitap kurdu turu Galaksiler arası tur Dedektif turu Esrarlı tur Kütüphane rallisi Ayıyı devir Bebekler için kitaplar Etkinlikler, etkinlikler Okul çantasındaki kütüphane kartı Çocuk kitapları haftası Zeka oyunları - kitaplar ve yazarlar hakkında bilmeceler Öykü anlatma İnternet sınıfları – internet kullanmayı öğrenme Kütüphane pasaportu – her gelişte damga topla, ödül al Kütüphane gecesi. Okullarla işbirliği
11
Çocuk kütüphanelerinde uygulanan müşteri sadakati sağlama önlemleri
12
Bilgi okuryazarlığını özendirmek Stüdyo: Okuma ve Çalışma - Ana fikir: Yaşam boyu öğrenme -Çoklu ortam çalışma ve okuma masaları -Çalışma grupları için masalar - Çağdaş teknik donanım - Ana sayfadaki sanal çalışma stüdyosu - Sınıflar ve programlar
13
Stüdyo: Okuma ve Çalışma ORTAKLIK Yetişkin eğitimi merkezleri ve dışarıdan eğitmenlerle işbirliği
14
Stüdyo modülleri Modül 1: Bilgi bulma ve öğrenme (Information & Wissen) Modül 2: E-yaşam ve ofis iletişimi (E-life & Büroalltag) Modül 3: Meslek edinme ve kariyer (Beruf & Karriere) Modül 4: Öğrenme ve yaşama (Lernen & Leben)
15
Stüdyo: Okuma ve Çalışma İş ve ekonomi Başvuru ve kariyer Öğrenme ve okuma Stüdyoda yer alan konular:
16
Stüdyo: Okuma ve Çalışma Materyallerin müşteri odaklı yer belirteçleri ile sunumu – İçeriğin etiketlenmesi
17
Stüdyo: Okuma ve Çalışma Danışma | Rehberli turlar | Eğitim | Konferanslar
18
İşbirlikleri ve Ortaklar Eğitim Müdürlüğü, okullar ve anaokulları Würzburg Üniversitesi Yetişkin Eğitimi Merkezi Kurumlar - İş bulma kurumu, tiyatrolar, müzeler, sağlık birimleri vb. Kitapevleri ve yayınevleri Kızılhaç vb. Kütüphane dostları ve gönüllüleri Müşterileriniz – şikayet yönetimi, istek kartları, odak grupları vb.
19
Ekonomik ölçütler Maliyet karşılama %25 Gelir yaklaşık 400.000 € Gelir kaynakları: Üyelik ücretleri Bilet satışları İnternet kafe İçecek satışları Fotokopi Salon kiraya verme Bağış ve destekler Kütüphane dostları Özel kampanyalar: Kullanıcı kazandıran kullanıcılar Kente yeni yerleşenlere indirim kuponları Özel öğrenci indirimleri „Beni Al“ kampanyası Bit pazarı Kitaba - kütüphaneye düşkün olanlar kitap bağışlar ve kupon alırlar
20
Şunlar için bağış veya destek sağlanabilir: Okuma etkinlikleri Dergiler Kitaplar ve diğer materyaller Kütüphane kartları Ödüller ve kuponlar İnternet Teknik donanım Mobilya ( sandalye kampanyası )
21
Destekleme Başka neler için destekçi / bağışçı bulunur? Gençler için kütüphane kartları Yerel gazetelerde reklamlar El ilanları gibi tanıtım materyallerinin basımı Yerel mağazalardan donanım ve mobilya sağlanması Ralliler, tombalalar vb. için ödül olarak verilecek şeyler Toplu ulaşım araçlarına verilen reklamlar Şampanya, çiçek vs. gerektiğinde veya firmaların kütüphanenin boya badanasını üstlenmesinde, yazarların ulaşımını sağlamak gibi pratik yardımları Firmaların halkla ilişkiler ve pazarlama konularında destek vermesi.
22
Projeler / ilginç başlıklarla pazarlama 99 sandalye Bizim için yiyin Tatlı yerine kitap Beni alın! Eskiye yeni – yerel basınla bit pazarı kurma Daha iyi gör – okuma gözlükleri Kitap – kütüphane düşkünleri kitap bağışlar ve kupon alırlar Schmöker – Göker („okuyan tavuk“)
23
Schmöker-Göker – “okuyan tavuk”
24
Elektronik Hizmetler Hizmetin iyileştirilmesi ve işbirliği
28
Web’deki yayın: Dr. Hannelore Vogt Önce müşteri gelir! Müşteri memnuniyeti yönetimi M emnun bir müşteriden daha iyi reklam olamaz. Ticari sektör bunu çoktan keşfetti ve ona göre hareket ediyor. Müşteri memnuniyeti ve sadakati kütüphaneler için de uzun erimli hedeflerdir. Yazar, müşteriye göre konumlanmanın temel ilkelerine bir giriş sunmakta ve müşteriye göre konum belirleme ve bu konumu optimize etme konularında henüz büyük ölçüde keşfedilmemiş, uygulanabilir üç pratik yöntem sunmaktadır. Kitapta, odak grubu tartışması, esrarengiz alışveriş ve şikayet yönetimi konuları incelenmekte ve konular uluslararası vaka çalışmaları ile örneklenmektedir. www.public-libraries.net
29
Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim! www.stadtbuecherei-wuerzburg.de
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.