Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMursel Demirtas Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
facebook’ta iletişim biçimi üzerine Işık Barış Fidaner
2
“gönderi” - mesaj Gönderen kişinin ismi ve resmi Mesaj içeriği Gönderildiği kişi ya da kişiler kimlerdir? “herkes” ile kastedilen? Şişedeki bir not gibi 1.Görüp geçebilirler 2.Alıp okuyabilirler Ahmet Korkmaz bu yazıyı herkes okumalı!! http://www... 3 saat önce Yorum Yap Beğen Paylaş
3
“gönderi” kime ulaşır? ‘Yorum yapan’, ‘beğenen’, ‘paylaşan’ kişilerin mesajı aldıklarını biliyor Sonradan karşılaşınca “facebook’ta görmüştüm” diyen kişilerin de mesajı aldıklarını biliyor Peki sadece bakan, okuyan kişiler? Hiçbir karşılık almayan mesajlar niçin gönderilir? Kime ulaşmak üzere gönderilir? Ahmet Korkmaz bu yazıyı herkes okumalı!! http://www... 3 saat önce Yorum Yap Beğen Paylaş Ahmet, mesajının kimlere ulaştığını biliyor mu?
4
“gönderi” kime gönderilir? “facebook arkadaşı” paylaşımları ödüllendirir siyasi hassasiyetleri vardır belirli temaları taşıyan içerikleri beğenir Mesaj Ağ’a gönderilir Ağ’dan beklentilerimiz var Ağ’a yabancılaşabiliriz Ağ’ı terk edebiliriz Sonra geri dönebiliriz... “sokaktaki adam” “sınıf arkadaşı” “iş arkadaşı”
5
“canlı haberler” - mesaj akışı Sürekli bir mesaj akışı vardır Yeni mesajlar eklendikçe eskileri gözden kaybolur Bu akış içinde çoğu mesaj çok az karşılık bulur Daha kalıcı bir etki grup kurarak sağlanabilir
6
“gruplar” - mesaj zinciri Facebook kullanıcıları istedikleri zaman grup kurabilir Her grup bir başlık, bir resim ve bir yazı ile kendisini tanıtır, üyelerine bir tartışma ve duyuru ortamı sağlar Grubu kuran kişi, kendi arkadaşlarına gönderdiği davetler ile ağ üzerinde bir mesaj zinciri başlatır Grup destek bulabilirse yeni davetlerle bu zincir arkadaşlık ağı üzerinde ilerler ve genişler
7
“gruplar” - mesaj zinciri Örnek: Cuma günü DTP kapatıldı Saat 19.30’da “DTP’nin kapatılmasına sevinen” 55 tane grup kurulmuştu Dün gece bu sayı 100’ü geçmişti Halen üye toplamak için birbirleriyle yarışıyorlar
9
grupların düşündürdükleri Televizyon haberi üzerine grupların kurulması –Geleneksel medya yeni medyayı nasıl ve ne ölçüde etkiler? Grupların ezici çoğunluğunun kararı desteklemesi –Gruplarda ne tür söylemler ön plana çıkıyor? Neden? Birbirinin kopyası gruplar kurulması, üye kapma yarışı –Grup kurmadaki motivasyon, ilan edilen amaçları aşar mı? Aşağılama-hakaret içeren gruplar üye kazanamıyor, bunları sansürleyerek aynı mesajı iletenler kazanıyor –Bir mesajın farklı ifade ediliş biçimleri birbirini açıklar mı?
10
facebook’ta iletişim biçimi üzerine Işık Barış Fidaner
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.