Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOvunc Tezcan Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Training Manual 11.Mantık Seçimi
2
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-2 Mantık Seçimi Genel Bakış Aşağıdakileri yapmak istediğinizi var sayalım: -İkinci çeyrek daire içinde bulanan alanları parselleyiniz -Yarıçapı 0.2 birim olan eğrileri 0.3 birim olacak şekilde siliniz -Bütün dışsal doğrulara konveksiyon yükü uygulayınız -Z=3.5 olan tüm nodları dosyaya yazınız -Sonuçları sadece çelik olan elementler için görüntüleyiniz Bu görevlerdeki genel tema hepsinin modelin subset’i ile çalışmasıdır.
3
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-3 Mantık Seçimi... Genel Bakış –Bu bölümün amacı şeçim mantığının ve bulunan bazı opsiyonların kullanımını açıklamak. Bölümün sonunda aşağıdakileri yapabilmelisiniz: –Modelin subset’inin seçimi –Sadece subsetlerde uygulama yapmak –Komponent tanımlamak İşlenen Konular A.Seçim Mantığının Kullanılması B. Komponentler ve Topluluklar C.Workshop
4
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-4 Mantık Seçimi A. Kullanımı Üç aşama; -Subset seçiniz -Subset üzerinde uygulamalar yapınız -Bütün seti tekrar aktive ediniz Reactivate full set Select subset Operate on subset
5
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-5 Mantık Seçimi... Kullanımı Subsets seçimi Çoğu seçim araçları Select Entities kutusunda bulunmaktadır. Utility Menu > Select > Entities... Veya xSEL komutalarını kullanabilirsinizKSEL, LSEL, ASEL, VSEL, NSEL, ESEL Entity to select Criterion by which to select Type of selection
6
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-6 Mantık Seçimi... Kullanımı –Seçilecek Kriterler: –Num/Pic ile: Entity numaraları veya seçim alımı bazında seçmek –Bulunduğu yer: X,Y,Z mevkiisi bazında seçim yapmak. Mesela X=2.5’teki bütün nodları seçin. X,Y,Z aktive edilmiş koordinat sisteminde algılanmaktadır. –Özellikler ile: Materyal numarası, real sabit set numarası, vs. bazında seçim yapmak –Dış alan: Dış alanda bulunan entity’lerin seçimi –Sonuçlar ile: Sonuç bazında entity seçimi, mesela nod’sal yer değişimleri
7
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-7 Select None Seçim Çesitleri –Bütünden: Bütün entity setinden subset seçimi –Geri Seçim: O anki subset’ten tekrar subset seçimi –Seçimi Geri Almak: O anki subset’ten bir porsiyonun aktivesini kaldırmak –Tersine Çevirmek: Aktive olan ve olmayan subset’leri toggle eder –Hiçbiri Seçimi: Bütün entitylerin aktivesini kaldır –Hepsinin Seçimi: Bütün entityleri tekrar aktive eder Mantık Seçimi... Kullanımı Reselect Also Select Unselect Invert From Full Select All
8
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-8 Mantık Seçimi... Kullanımı Subset’te Uygulama Yapmak Tipik uygulamalar yük uygulama, subset için sonuç listeleme, veya sadece seçilmiş entityleri parselleme -Subset seçimi yapmış olmanızın avantajı dilediğiniz seçimi yaparken Hepsini Seçin butonun kullanabilirsiniz. -ANSYSde bulunan, SOLVE (ÇÖZ) komutu da dahil olmak üzere, çoğu uygulamalar o anda seçili olan subset üzerine çalışmaktadır. Diğer bir uygulama da seçilmiş olan subset’e komponent yaratarak isim vermek (gelecek bölümde ele alınmaktadır)
9
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-9 Mantık Seçimi... Kullanımı Bütün Seti Tekrar Akitve Etmek Seçilmiş olan subset’te bütün arzulanan uygulamal gerçeklerştirildikten sonra bütün entity setlerini tekrar aktive etmelisiniz. -Eğer sonuç alırken bütün node ve elementler aktive değilse sonuçlandırıcı uyarı verecektir. Bütün seti aktive etmenin en kolay yolu herşeyi seçmektir. - Utility Menu > Select > Everything -Veya ALLSEL komutunu kullanmak DilersenizSelect Entities kutusunda bulunan (Sele All) butonunu kullanarak ta her entitiy setini ayru ayrı tekrar aktive edebilirsiniz.
10
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-10 Mantık Seçimi B. Components & Assemblies Komponentler subset olarak adlandırılır. İsim daha sonra entity numaraları veya ALL etiketi yerine kutularda veya komutlarda kullanılabilir. Bir grup nod, element, veya keypoint, veya doğrular, veya alanlar, veya hacimler komponent olarak tanımlanabilir. Sadece bir entity cinsi komponent ile alakalıdır. Komponentler seçilebilir veya geri seçim yapılabilir. Bir komponent seçildiğinde komponent içindeki bütün entityleri seçmektesiniz.
11
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-11 Mantık Seçimi...Components & Assemblies Komponent yaratmak için: -İlk önce istenen entity subset’ini seçiniz. -Daha sonra CM veya Utility Menu > Select > Comp/Assembly > Create Component komutasını kullanarak subset’i adlandırınız. -8 karaktere kadar-harfler, rakamlar ve _ - isim için kullanılabilir -Öneri: Entity cinsini belirtmek için ismin ilk harfini kullanınız. Mesela, Nod komponent’i için N_HOLES, Element komponenti için E_ALUMIN, vs. Butün entity’leri tekrar aktive ediniz
12
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-12 Mantık Seçimi...Components & Assemblies Bazı Faydalı Seçenekler: Komponentleri parselleyinzi -Utility Menu > Plot > Components > Selected Components -veya CMPLOT Seç, Geri-Seç, Tekrar Seç, vs. –Utility Menu > Select > Comp/Assembly > Select Comp/Assembly –Or CMSEL. –Komponent listeleme güncel tanımlanan ve seçilen koponentlerin listesini verir. Utility Menu > Select > Comp/Assembly > List Comp/Assembly Veya CMLIST
13
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-13 Mantık Seçimi...Components & Assemblies Assembly bir grup komponenttir. Assembly bir veya birden çok assembly veya komponentten oluşabilir. Assembly oluşturmak için: –Utility Menu > Select > Comp/Assembly –veya CMGRP kullanın Assembly’leri 5 seviye derinliğine kadar yuvalanabilir. Mesela bir sonraki sayfada da gözüktüğü gibi MOTOR adında bir assembly başka assembly ve komponentlerden oluşabilir
14
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-14 Mantık Seçimi...Components & Assemblies MOTORROTORASM AIRGAP STATASM STATOR PERMMAG ROTOR WINDINGS ComponentsAssembliesAssembly
15
Training Manual 001289 30 Nov 1999 11-15 Mantık Seçimi C. Workshop Bu workshop iki egzersiz’den oluşmaktadır: W9A. Silo W9B. Impeller Kılavuz için Workshop Supplement’inize bakınız.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.