Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI"— Sunum transkripti:

1 MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI
UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, Mayıs 2004, Foça, İzmir MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI M. Tokyay, F. Gümrah, Y. Yaman Mühendislik Fakültesi - ODTÜ

2 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Yakınmalar ? Teori-Pratik sorunu

3 Ünlü Üniversite-Sanayi İşbirliği
UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, Mayıs 2004, Foça, İzmir Ünlü Üniversite-Sanayi İşbirliği - AR-GE - Problem çözümü (ivedi) OYSA, - Seçmeli dersler - Ortak tasarım dersleri - Vaka hazırlanması

4 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Bilinen şeyler 1. Bir mühendisin başarısı - teknik yeteneklerinin yanısıra, - iletişim, - ikna, - takım çalışması ve yönetimi, - teknik olmayan güçleri anlayabilme yeteneği de gerektirir.

5 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Bilinen şeyler 2. Akıl tıka basa doldurulması gereken bir kap değil alevlendirilmesi kordur. Plutarck

6 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Bilinen şeyler 3. Öğrenme isteği başarılı olmanın temel koşuludur. Bu istek artırılmalıdır.

7 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Bilinen şeyler 4. Müfredatta tasarım unsuru Öğrencinin yaratıcılığı Açık uçlu problemler

8 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Mühendislik Vakası Mühendislik ilkelerini ve uygulamalarını öğrenmeyi ve öğretmeyi kolaylaştırmak amacıyla kullanılabilir. Analiz Bilgiyi uygulama Mantık yürütme Sonuç çıkarma Tartışma ve ikna ortamı oluşturabilir.

9 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Mühendislik Vakası Gerçek olmalı Yeterli veri içermeli Her bölümünde tartışma noktası veya problem bulunmalı (olay yeri, kişiler, olay sırası, problemler, çelişkiler, başarılar-başarısızlıklar, eski-yeni yöntemler, teorik-ampirik sonuçlar, karmaşıklık, içiçelik)

10 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Bir mühendis Durum değerlendirmesi yapabilmeli, Kritik faktörleri tanımlayabilmeli, Eylem akışına karar verebilmeli, Eylemleri planlayabilmeli, Planını yürütebilmeli, Teknik olmayan sınırlamalara karşı hareket kabiliyetine sahip olmalı

11 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Mühendislik vakaları Yeni öğrencileri mühendislikle tanıştırmak, Tartışma, yazılı-sözlü iletişim becerilerini artırmak, Teorinin uygulamaya dönüşümünü açıklamak, Tasarım yapmak için derslerde kullanılabilir.

12 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Vaka yok: × Vaka yeterli:  Vaka çok: ×

13 Örnek: Derivasyon Tunelinde Sorun
UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, Mayıs 2004, Foça, İzmir Örnek: Derivasyon Tunelinde Sorun Derivasyon tuneli bir baraj inşaatında ilk yapılan yapılardan birisidir. Suyun akışını kontrol etmek amacıyla bir musluk gibi çalışırlar.

14 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Hossein Al-Muvaffakıyyet Müh. Müt. Firmasında 21 yıldır çalışmaktadır. Şu andaki görevi Hazar Denizi yakınındaki Masfed HES inşaat sorumluluğudur. Şantiyenin bulunduğu bölgede yıl içinde kez geceleri sıcaklık 0oC’nin altına düşmektedir. İlkbahar ve sonbahar aylarında kuvvetli rüzgarlar sözkonusudur. Şantiye alanında, üç yıl önce yapılmış, iki derivasyon tuneli bulunmaktadır. Tunellerin kapakları 100t bir vinçle yerine konulmuştur. Tuneller 12m çapında ve 1 km uzunluğunda betonarmedir.

15 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Betonun tasarım dayanımı: 25 MPa Çökme değeri : 7-10 cm. Çimento (Tip I): 305 kg/m3 Su: 186 kg/m3 Kum: 869 kg/m3 Çakıl: 1026 kg/m3 S/Ç : 0.61

16 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Eylül ayı ortasında taşaron derivasyon tunellerinden birini kapatarak suyu diğerine vermek istemiştir. Yapının yüzeyinde önemli miktarda kahverengi su sızıntıları gözlenmiştir. Hossein derhal merkez ofisiyle görüşerek durumu anlatmış ve İnşaat Mühendisleri örgütünden uzman talep etmiştir.

17 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Yapım alanına gelen üç kişilik uzman ekibi Beton dayanımının öngörülenden %23 düşük olduğunu (19 MPa), Çatlakların durumundan donma-çözülme etkisi, deniz suyu etkisi, donatı paslanması ve alkali-agrega reaksiyonu olasılığı bulunduğunu belirtmişler ve onarım için önerilerde bulunmuşlardır.

18 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Betonarme yapılar, tasarımları ve yapımları doğru gerçekleştirilmişse, hizmet süreleri boyunca yeterli performansı gösterirler. BU VAKADA NİÇİN OLMAMIŞ? Kullanılan çimentonun alkali miktarına bakılmış mı? Kullanılan agregaların reaktif olup olmadığı belirlenmiş mi? Rüzgarlı bir ortam olduğuna göre, Hazar denizinin tuzlu suyunun zerrecikler halinde taşınımı göz önünde bulundurulmuş mu? Donma-çözülme hesaba katılmış mı? vb

19 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
Çözüm için ne önerirsiniz? Yık, yeniden yap? Kapla? Çatlakları tıka? vb Kullanacağınız Malzemeler, Karışım hesabı, GEREKÇELERİNİZ? ÖDEV SUNUM TARTIŞMA

20 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
ÖNERİ ULUSAL MÜHENDİSLİK VAKA KÜTÜPHANESİ OLUŞTURULMASI Endüstriden ve Meslek Örgütlerinden katılım, Danışmanlık yapılan projeler MDK BÜNYESİNDE BİR ÇALIŞMA GRUBU Benzer bir çalışma Meslek etiği alanında gerçekleştirilebilir. TÜBİTAK ve DPT’den DESTEK

21 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
SONUÇLAR Öğrencilerimizin Meslekleriyle bağlarını daha erken kurabilmeleri Gerçek hayatla daha az sorunlu bir şekilde karşılaşabilmeleri Temel mühendislik ilkelerini daha kolay öğrenebilmeleri, Problem tanımlama ve çözme yeteneklerinin artması Deneyim kazanmaları İletişim becerilerinin artması için mühendislik vakaları eğitimde kullanılmalıdır.

22 UM K 1. Ulusal Mühendislik Kongresi, 20-21 Mayıs 2004, Foça, İzmir
TEŞEKKÜRLER


"MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE VAKA ÇALIŞMALARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları