Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Muharrem Taç M2 Bilişim Gelecekonline.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Muharrem Taç M2 Bilişim Gelecekonline."— Sunum transkripti:

1 Muharrem Taç M2 Bilişim Gelecekonline

2 Android Nedir

3 Android Nedir ? Google’ın 5 Kasım 2007’de 34 şirket ile birlik olarak çalışmalarına başladığı mobil işletim sistemi projesidir. Şu an 65 şirket bu birliktedir. Bu birliğin adı Open Handset Alliance’dır ve web sitesi : Android sadece bir işletim sistemi değildir. Yazılım geliştirme platformu, SDK’sı, Eclipse Plugini, API’si ve Android Market ile birlikte dev bir ekosistemdir.

4 Open Handset Alliance

5 Android’in Özellikleri
Linux kerneli Uygulama çatısı Dalvik Virtual Machine (Java) Webkit tabanlı dahili internet tarayıcısı SQL Lite veritabanı Video-Ses desteği (MPEG4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPG, PNG, GIF) GSM telefon desteği 3B ve 2B gelişmiş grafikler Bluetooth, EDGE, 3G, ve WiFi (donanıma bağımlı) Kamera, GPS, pusula ve akselerometre (ivmeölçer) (donanıma bağımlı) Zengin uygulama geliştirme ortamı (emülatör, Eclipse plugin) Android Market Multitasking

6 Android’in Özellikleri
System C library - a BSD-derived implementation of the standard C system library (libc), tuned for embedded Linux-based devices Media Libraries - based on PacketVideo's OpenCORE; the libraries support playback and recording of many popular audio and video formats, as well as static image files, including MPEG4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPG, and PNG Surface Manager - manages access to the display subsystem and seamlessly composites 2D and 3D graphic layers from multiple applications LibWebCore - a modern web browser engine which powers both the Android browser and an embeddable web view SGL - the underlying 2D graphics engine 3D libraries - an implementation based on OpenGL ES 1.0 APIs; the libraries use either hardware 3D acceleration (where available) or the included, highly optimized 3D software rasterizer FreeType - bitmap and vector font rendering SQLite - a powerful and lightweight relational database engine available to all applications

7 Android Mimarisi

8 Versiyonlar

9 Versiyonlar Versiyon 1.1 ilk sürüm olarak söyleyebiliriz.
Versiyon 1.5 Cupcake Versiyon 1.6 Donut Versiyon 2.0 – 2.1 Eclair Versiyon 2.2 Froyo Versiyon 2.3 Gingerbread Versiyon 3.0 Honeycomb

10 Versiyonlar

11 Versiyonlar Android 1.1 Android 1.5 Cupcake

12 Versiyonlar Android 2.0 ve 2.1 Eclair Android 1.6 Donut

13 Versiyonlar Android 2.3 Gingerbread Android 2.2 Froyo

14 Versiyonlar Android 3.0 Honeycomb

15 Enteresan Uygulamalar

16 Enteresan Uygulamalar
Android’in ve donanımın desteklediği özelliklere göre pusula, akseloremetre, GPS gibi özellikleri kullanan uygulamalar yaygınlaşmaktadır. Özellikle “Layar” Augmented Reality konseptiyle bakılan yer hakkında görsel bilgiler vermektedir. Bunun yanında pusulalar, Panoramio gibi konum bilgisine dayalı fotoğrafçılık uygulamaları, Google Maps API kullanan uygulamalar, Jedi ışın kılıcı, Zippo çakmak, her türden harekete duyarlı oyunlar vs. Android üzerinde çalışmakta ve geliştirilmektedir.

17 Enteresan Uygulamalar
Layar

18 Android Araçları

19 Android Üzerinde Adobe Flex
ile Yazılım Geliştirme

20 Android üzerinde ve AIR, Flash ve Flex
hakkında genel bilgiler Adobe Flash Platformu, mobil cihazlarda iki şekilde çalışabiliyor. 1) Web sitelerindeki Flash uygulamalarını çalıştırarak, 2) Adobe AIR platformu desteği ile mobil cihaza yüklenerek Android için konuşacak olursak daha net olarak şöyle anlatabiliriz:

21 Android üzerinde ve AIR, Flash ve Flex hakkında genel bilgiler
1) Androidli cihazınızdan bir web sitesine bağlandığınızda Flash animasyonları varsa bu animasyonları görebilir, çalıştırabilirsiniz. Bu Flash animasyonların çalışması kişisel bilgisayarınızdaki ile aynıdır. Mesela Youtube videolarını aynen bilgisayarınızdaki gibi oynatabilir, Flash oyunlarını bilgisayarınızdaki çalıştırabilirsiniz. Yalnız bu noktada bazı kısıtlamalar var. Şöyle ki : * Mobil cihazınızın işlemcisi 1 GHz ve üzeri olmalı, * İşletim sisteminiz Android 2.2 ve üzeri olmalı * Cihazınızda Adobe Flash Player 10 ve üzeri yüklü olmalı. Android için Flash Player 10 sürümünü Android Market'ten ya da adresinden indirebilirsiniz.

22 Android üzerinde ve AIR, Flash ve Flex hakkında genel bilgiler
2) Androidli cihazınıza Adobe Flash veya Flex ile oluşturuşturulmuş apk uzantılı uygulamalar yükleyebilir ve çalıştırabilirsiniz. Ancak bu noktada da yukarıdaki kısıtlamalar geçerli. Yani; * Mobil cihazınızın işlemcisi 1 GHz ve üzeri olmalı, * İşletim sisteminiz Android 2.2 ve üzeri olmalı * Cihazınızda Adobe AIR Runtime 2.5 ve üzeri yüklü olmalı.Android için AIR 2.5 sürümünü Android Market'ten ya da adresinden indirebilirsiniz.

23 Android üzerinde ve AIR, Flash ve Flex hakkında genel bilgiler
Yazılım geliştiriciler de her iki şekilde çalışan uygulamalarını Android için hazırlayabilirler. Adobe Flash ile yazılımış uygulamaların Android versiyonu için fazladan bir çalışma yapmaya gerek yok. Ancak mobil AIR platformunda yazılım geliştirmek için ilave çalışma yapmaya gerek duyuluyor. Adobe şirketi, Flash ve AIR uygulamaları geliştirmek için Flash ve Flex adında iki SDK (Software Development Kit - Yazılım Geliştirme Kiti) sunuyor. Flex SDK ile Flash ve AIR uygulamaları yazabiliyoruz. Bu SDK'ları kullanarak yazılım geliştirmek için bir de IDE (Integrated Development Environment - Tümleşik Yazılım Geliştirme Ortamı) 'na ihtiyaç bulunuyor. Bu IDE'nin adı ise çok ilginç gelecek ama Flash Builder. Önceki adı Flex Builder olan ve olayı gayet net şekilde açıklayan bu IDE'nin neden Flash Builder olarak değiştirildiğini merak etmekteyiz.

24 Android üzerinde ve AIR, Flash ve Flex hakkında genel bilgiler
Karışıklığı önlemek için şöyle bir açıklama yapabiliriz: Flash Professional : Daha çok tasarım ve animasyon sanatçıları ve oyun yazılımcıları tarafından kullanılır, içerisinde yazılım geliştirmede kolaylık sağlayan form elemanları gibi hazır bileşenler yoktur. Projeler fla uzantılıdır. IDE'si klasik Flash IDE'sinin geliştirilmiş şeklidir. Flash Builder : Daha çok yazılım geliştiriciler tarafından kullanılır, timeline, toolbox gibi tasarım ve animasyon araçları bulunmaz, form elemanları, veri listeleme arayüzleri çoktur, eski adı Flex Builder'dır ve Flex SDK ile çalışılabilir. IDE Eclipse üzerinde pluginlerle geliştirilmiştir. mxml, as gibi çok sayıda dosya formatı bulunur. Proje dosyaları fxp olarak export edilebilir. Mobil AIR uygulamaları için henüz tamamen bitmemiş beta aşamasında olan bir Flex SDK mevcut. Kod adı "Hero" olan bu SDK ve kod adı "Burrito" olan mobil yazılım geliştirme ortamı Flash Builder şu an indirilebilir durumda ve denemelerimizde sorunsuz şekilde çalıştığını gözlemledik.

25 Flash Builder "Burrito" IDE
Flex "Hero" SDK ve Flash Builder "Burrito" IDE kurulum ve kullanım

26 Flex SDK ve Flash Builder IDE

27 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Flex ve AIR uygulamaları geliştirmek için kullanılan Flash Builder IDE'si Mobil yeteneklerle donatılarak "Burrito" kod adı ile duyuruldu. Bu IDE'nin Flash Builder 4.1'den en büyük farkı mobil uygulamalara destek vermesi. Yeni versionun versiyon numarası 4.5 olarak duyurulacak. Flash Buider Burrito içerisinde şu yetenekler var: Mobil uygulamalar için gereken tasarım araçları, Mobil test ortamı, Yazılan kodun önizlemesine imkan veren tasarım görünümü, Uygulamanın Android cihaz ve emülatörlere yüklenmesini ve cihaz üzerinde test edilmesini sağlayan yapı, Mobil cihazlardan veri bağlantılarını sağlayan araçlar.

28 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Flash Builder Burrito'yu açtığımızda şöyle bir ekranla karşılaşıyoruz:

29 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Flash Builder ile mobil projeye başlamak için File -> New -> Flex Mobile Project menüsünü izleyebilirsiniz.

30 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Bu menüyü takip edince birkaç adımda Mobil proje oluşturmamızı sağlayan ekranlar geliyor.

31 Flex SDK ve Flash Builder IDE
İlk ekranda projemize isim veriyoruz.

32 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Next butonuna basıp diğer ekrana geçiyoruz. Bu ekranda Full Screen seçeneğini seçersek uygulamamız tam ekran çalışacak ve Android durum çubuğunu kapatacak.

33 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Yeni mobil proje yaratırken çıkan 3. ekrandan sunucu iletişimi için hangi teknolojiyi kullanacağımız soruluyor. Bu ekrandan anlaşıldığı gibi mobil uygulamalar için de AMF ile veri transferi mümkün. Application Server Type kısmını None/Other diye bırakıyoruz ve Next'e tıklıyoruz.

34 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Dördüncü ve son ekranda bizden istenen soruları olduğu gibi bırakabiliriz. Bu ekrandan yapılacak ayarlamaları projeyi oluşturduktan sonra da değiştirebiliriz. Finish diyerek projemizin oluşturulması aşamalarını bitirebiliriz.

35 Flex SDK ve Flash Builder IDE
Ta ta ! Ve projemizi yarattık.

36 Uygulamayı simülatörde çalıştırmak

37 Uygulamayı simülatörde çalıştırmak

38 Uygulamayı simülatörde çalıştırmak

39 Uygulamayı simülatörde çalıştırmak

40 Uygulamayı Android cihazı üzerinde çalıştırmak

41 Uygulamayı Android cihazı üzerinde çalıştırmak

42 Uygulamayı Android cihazı üzerinde çalıştırmak

43 Tour de Mobile Flex

44 Tour de Mobile Flex

45 Teşekkürler


"Muharrem Taç M2 Bilişim Gelecekonline." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları