Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHayran Karatas Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi/ İş Geliştirme Yöneticisi
Mustafa Oğuz YAÇAN Yeditepe Üniversitesi Hastanesi/ İş Geliştirme Yöneticisi Hastanın kurumu tekrar tercihi… HASTANE ÇAĞRI MERKEZLERİNİN HASTA AİDİYETİNİ ARTTIRMADAKİ ETKİSİ ÜZERİNE ÖRNEK BİR UYGULAMA
2
Hasta kurumu tekrar tercihi…
Amaç, Tanımlar, CRM Kavramı, Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması Çağrı Merkezi Ayağı, Hasta Tutundurmaya Yönelik Çalışmalar Kullanılan Veri Setinin Özellikleri, Ölçümleme ve Sonuç.
3
Mevcut hastaları tekrar kuruma getirmek…
1) Amaç… Mevcut hastaları tekrar kuruma getirmek…
4
2)Tanımlar a CRM Kavramı b. Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması
c. Hasta Tutundurmaya Yönelik Çalışmalar
5
2.a. CRM Kavramı… CRM, bir işletmenin müşterileri ile ilişkilerini yapısal yöntemlerle yönetebilmesini sağlayan tüm yöntem, yazılım ve genellikle de internet tabanlı çözümleri kapsayan bir bilgi teknolojisidir.
6
- Arz ve talep eşitsizliği - Hasta sadakati
2.b. Sağlık Pazarlamasında CRM… - Arz ve talep eşitsizliği - Hasta sadakati
7
Randevu hatırlatmaları, Memnuniyet ölçüm aramaları,
2.c. Hasta Tutundurmaya Yönelik Çalışmalar… Randevu hatırlatmaları, Memnuniyet ölçüm aramaları, Özel gün tebrikleri, - Bebek 40 çıkarma araması, Taburcu memnuniyet aramaları, Kronik hastalıklar hatırlatmaları
8
3) Kullanılan Veri Setinin Özellikleri…
2011 yılı itibariyle hastaneye gelen hastaların %10-%15’lik bir dilime rastgele geri arama yapılmaya başlanmıştır. Altışar aylık dilimlere ayrılan hasta sayıları, aynı altı ay içinde tekrar gelişleri ölçülerek değerlendirilmiştir
9
4) Sonuç…
10
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.