Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ !
2
ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?
3
HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR.
SİHİRLİ DEĞNEK: HER ÖĞRETMENİN SEVGİ DOLU YÜREĞİDİR.
4
ÖĞRETMENİN ERDEMLERİ:
SABIRLI OLMAK VE İŞİNİ SEVEREK YAPMAK
5
VE KONUMUZA TAM HAKİMİYET
6
ÖĞRENMEYİ KıŞKıRTAN İPUÇLARı
7
BİR DERS ÖNCE GELECEK DERSİ TANITMAK VE MERAKLARINI UYANDIRMAK.
9
YA DA BAZEN, BUGÜNKÜ KONUNUN SIKICI OLDUĞUNU İTİRAF ETMEK
10
SINAVDA SORACAĞIMIZI SÖYLEYEREK DİKKATLERİNİ ÇEKMEK
11
ZEGARNIG OLGUSU: YARIM BIRAKILAN KONU ÇOK DAHA FAZLA İLGİ UYANDIRIR.
13
KONUYLA İLGİLİ KENDİ DENEYİMLERİNDEN DOĞAN İPUÇLARI
14
ONLARA ZENGİN BİR ŞÖLEN SOFRASI SUNMAK
15
ÖĞRETMENLERİN İLETİŞİM BECERİLERİ
BİLGİLİ NEŞELİ MUTLU İLGİLİ GÜVENİLİR İNSANCIL OLGUN DERSİNİ İYİ SUNAN SEVGİ BESLEYEN SAYGIYA SAHİP SAYGI GÖSTEREN BİREYSEL FARKLILIKLARI DİKKATE ALAN HOŞGÖRÜLÜ ANLAYIŞLI YANSIZ
16
ÖĞRETMENLER KENDİLERİNİ DEĞERLENDİRMEDE OBJEKTİFLER Mİ?
KENDİNE GÖRE İYİ BİR ÖĞRETMEN OLMAK NE ANLAM TAŞIR?
17
ÖĞRENCİLERİN İSTEMEDİĞİ SINIF ORTAMI YARATILMAKTADIR.
ARAŞTIMALARA GÖRE EN ÖNEMLİ ÖZELLİK DEMOKRATİK OLMAK.
18
OKUL NEDEN ÖNEMLİ?
19
WHY SCHOOL IS IMPORTANT
20
SINIF YÖNETİMİ SINIF: ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN BİRLİKTELİĞİ: DİNAMİK BİR ETKİLEŞİM ÖĞRETMEN OLMAK ÖĞRENCİ OLMAK
21
SİZİN NASIL BİR ÖĞRETMEN OLDUĞUNUZ KARŞINIZDAKİ ÖĞRENCİLERİN NASIL ÖĞRENCİ OLDUKLARINDAN AYRI DÜŞÜNÜLEMEZ.
22
İNSANLAR OYNADIKLARI ROLLERDEN ZEVK ALMALIDIRLAR.
NASIL BİR ÖĞRENCİ ROLÜ VERİYORUZ ONLARA? ZEVKLİ Mİ SIKICI MI? YARATICI MI MONOTON MU?
23
GERÇEKLER: ÖĞRENCİLERİ KALABALIK SINIFLARDA PASİF, OTURAN, DİNLEYEN BİR KONUMA İTİYORUZ. NEDEN? ÖĞRETMENLER TEKDÜZE BİR ŞEKİLDE MÜFREDATI YİNELEYEN BİR ÖĞRETME MAKİNASI MI?
24
ÖĞRENCİ: ÖĞRENMEYİ SEVDİĞİ İÇİN DEĞİL, YÜKSEK NOT ALMAK İÇİN (YA DA BİR SINAVI GEÇMEK İÇİN) ZİHNİNE BİLGİ YÜKLEYEN BİR ÖĞRENME MAKİNASI.
26
BU KISIR DÖNGÜYÜ NASIL AŞABİLİRİZ?
27
İDEAL ONA ULAŞAMASAK DA YÜKSEK BİR İDEALİMİZ OLMALI:
28
1. ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İKİLEMİNİ ORTADAN KALDIRAN BİR DERS ORTAMI.
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ, ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN OLMALI.
29
2. HEYECANLI, MERAKLI, CANLI, EĞLENCELİ BİR DERS ORTAMI.
DÜŞÜNEN, TARTIŞAN, KAFASI KARIŞAN, ZORLANAN, YARATAN ÖĞRENCİLER… KENDİSİ DE ÖĞRENEN, ZEVK ALAN, GÜLEN, DÜŞÜNEN, YA DA SADECE İZLEYEN BİR ÖĞRETMEN…
30
3. ÖĞRENMEYİ DESTEKLEYEN ZENGİN BİR SINIF ORTAMI.
TEKNOLOJİ, GRAFİKLER, RESİMLER, AKTİVİTELER…. ÖĞRENCİYE ÖĞRENMEYİ ÖĞRETEN VE ÖĞRENMENİN SORUMLULUĞUNU ONA BENİMSETEN BİR EĞİTİM STRATEJİSİ.
32
EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ
TAM HEDEFE ULAŞACAKKEN !!…….
34
DİKKATİMİZİ TAM OLARAK YOLUMUZA (EĞİTİME) VERİYOR MUYUZ?
35
BİR RESİM BİN SÖZDEN İYİDİR.
Çin atasözü
36
GİTGİDE KARMAŞIKLAŞAN BİR DÜNYADA, BAZEN ESKİ SORULAR İÇİN YENİ CEVAPLARA İHTİYAÇ DUYARIZ.
37
Sınıf Yönetimi ve Disiplin:
Sınıf Yönetimi; öğrenci davranışlarını kontrol ve disipline etme etkinliği değildir. Öğretmen otoritesinin sınıfta hakim kılınması için bir dizi kuralları uygulama faaliyeti de değildir.
38
Çağdaş ve modern yaklaşım ve anlayışa göre sınıfta öğrenmeyi sağlayıcı bir sınıf ortamının meydana getirilmesi sürecidir.
39
Sınıf yönetiminin etkili ve başarılı olması durumunda bunun öğrenci başarısına da yansıdığı araştırmalarla sabittir.
40
Etkili Sınıf Yönetiminin kurulduğu sınıfta
tüm etkinlikler amaçlıdır, düzenlidir ve demokratik disiplinin sağlandığı bir ortamda gerçekleştirilir.
41
Öğretmen otoriter, demokrat ya da vurdumduymaz bir lider olabilir.
42
Sınıf Yönetiminin Modelleri:
Çağdaş yaklaşımlara göre; sınıf yönetiminin öğrenci merkezli olması gerekmektedir.
43
Sınıf Yönetimi Modelleri Otoriter, Tepkisel, Önlemsel, Gelişimsel ve Bütünsel olarak gruplandırılmaktadır.
44
Tepkisel Model: İstenmeyen bir davranışa tepki olan sınıf yönetim modelidir. Amacı, istenmeyen durum veya davranışın değiştirilmesidir. Bu model, düzen sağlayıcı ödül-ceza etkinliklerini içerir.
45
Otoriter Model: Öğretmenin mutlak otoritesine dayalı bir modeldir.
46
Önlemsel Model: Planlama düşüncesine bağlı, geleceği kestirme, istenmeyen davranış ve sonucu, olmadan önleme eğilimidir. Amacı; sınıf sorunlarının ortaya çıkmasına imkan vermeyici bir düzenleniş ve işleyiş oluşturarak, tepkisel modele ihtiyacı azaltmaktadır.
47
Gelişimsel Model: Sınıf Yönetiminde öğrencilerin; fiziksel, duygusal, deneyimsel gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesini esas alan bir modeldir.
48
Bütünsel Model: Sınıf Yönetimi algılarını bütünleştiren bu modelde, sınıf yönetimine öncelik verme, gruba olduğu kadar bireye de yönelme, istenen davranışa ulaşabilmek için, istenmeyenin nedenlerini ortadan kaldırma bu sistemin özelliğidir.
49
SINIF YÖNETİMİ İÇİN GEREKLİ OLAN HAZIRLIKLAR:
Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi ve Etkileri: Sınıf ustaca düzenlenmiş bir çevre olmalıdır. Çünkü, davranış değiştirmenin çok etkili bir yolu, çevreyi değiştirmektir. Eğitimde yeni teknolojiler, öğrenme çevresine yenilikler getirir.
51
Sınıfta birkaç öğrenme etkinliği için mekanlar oluşturulmalı, her grubun farklı bir araçla çalışıyor olmasına imkan verilmeli, öğrencilerin birbirlerinden faydalanmaları sağlanmalı, sınıf eşyaları ve bölümleri buna göre düzenlenmelidir.
52
Sınıf ortamı; işlevsel bir sanat ve güzellik alanı, öğrenme için güdü merkezi olmalı, öğrenci özelliklerine göre kolaylıklar sağlamalıdır. Uyarıcı ve çeşitlenmiş ortamda öğrenme daha iyi gerçekleşmektedir ! ! ! !
53
Sınıfta İlk Günler: BALAYI
Sınıfın ilişki düzeninin kurulmasına ilk günden başlanmalıdır. Sınıf düzenini oluşturmada ilk birkaç gün, dönümcül (kritik) zamandır. Sınıf düzeni, öğretmen ve öğrencinin birbirini tanımaya başladığı (balayı) ve “deneme döneminde” kurulmalıdır.
54
Bu dönemde öğrenciler, neleri yapıp neleri yapamayacakları konusunda öğretmeni denerler, daha kontrollü davranırlar, gerçek davranışlarını göstermezler.
55
Öğretmenin Model-Örnek Olması:
Eğitsel amaçlara ulaşmanın amaçlarından biri de görgüdür. Öğrenci; bilginin somut yansıması olan görüntüler yoluyla, davranışın örneklerini izleyerek davranış kazanma ve davranış değiştirmeyi kolaylaştırabilir.
56
Öğrencinin göstermesi gereken davranışlar konusunda ona en yakın örnek görüntü, öğretmenden gelmelidir. Öğretmenin kişisel yönelimi, öğrenci yöneliminin önemli bir değişkeni olarak belirlenmiştir.
57
Öğretmenin, kendisini işine vermesi de, öğrencinin onu bu özelliği ile model alması sonucunu doğuracaktır. Öğretmenin derse bağlılığı ve ilgisi, öğrencinin de bu yönlü davranışını destekler.
58
Öğretmen; sabırlı, soğukkanlı, öfkesini yenebilen, öğrenciye saygılı olumsuz duygularını bastırabilen, duygu ve heyecanları normal durumda tutan sınıfı gerilime sokmayan tutum ve davranışlara büyük duyarlık göstermelidir.
59
Sınıfta bireysel ayrılıklar ilkesi öğretmenin uyacağı en önemli eğitim ilkelerindendir.
60
ÖĞRETMEN – ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ
61
Öğretmen gücünü, öğrencilerle açık, içten, dürüst, (yanılabileceğini kabul eden), iyi ilişkiler kurarak, sınıfın havasını sosyal açıdan iyi yapılandırarak kullanmalıdır.
62
Demokratik bir lider olarak öğretmen; öğrencilerin görüşlerini alır, yapılacak işler konusunda onlarla uzlaşır, çalışma düzenlerini seçme hakkı tanır.
63
Sınıfta İletişim Kurma
64
Öğretmen yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanmalıdır.
İletişim sadece sözle değil, çok daha etkileyici olabilen, kısa sürede sonuç getiren, göz teması, el-kol yüz hareketleri, yürüyüş biçimi, öğrenciye yaklaşma şekilleriyle kurulmalıdır.
65
Sınıfta Korku, Kaygı: Sınıftaki korku ve kaygı kaynaklarından biri öğretmendir.
Aşırı Otoriter öğretmen öğrenciyi korkutur. Öğretmenin onları, arkadaşları önünde zor duruma sokacağını düşünmeleri öğrencilerde kaygı yaratır. Öğretmen; her söz ve eyleminin, farklı öğrencileri nasıl etkileyeceğini önceden düşünüp uygun ve olumlu davranmalıdır.
66
İstenmeyen Davranışlara Karşı Alınacak Önlemler:
istenmeyen davranışları azaltmanın bir yolu, istenenlerin başlatılması, çoğaltılması, güçlendirilmesi ile olur.
67
Bunun için isteneni çağrıştırıcı davranmak, istenen davranışa inandırmak, istenen davranışı güçlendirmek, kolaylaştırmak olumlu yön ve yöntemlerden bazılarıdır.
68
OLUMSUZ ÖĞRETMEN TUTUMLARI
70
Ses yükseltmek Esnemek Burada benim sözüm geçer. Son sözü söylemede ısrar. Olumsuz vücut dilinin kullanılması:sert duruş,sıkı bağlı kollar,sert el hareketleri. Utandırma, bozma, gururla oynama, küçük düşürme…
71
Küçümseme,alay etme,iğneleme…
Hava atma, kendini övme. Kaba kuvvet. Çifte standartlı olma-‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’
72
İspatsız doğrulukta ısrar.
‘Şunu yap sana şu var’ ‘zaten hepiniz böylesiniz’,’sizden beklemiyor değildim’,’öğrenci milleti’ Öğrenciyi yansılama. Emretme.
73
Aşırı ödüllendirme. Meşgulum sonra gel. Ben sizin arkadaşınızım. (Ama biz arkadaş değil öğretmen istiyorduk!) Çık dışarı terbiyesiz! İşe yaramaz!,Ne yaptığın beni ilgilendirmez!
75
Ben öyle istiyorum,o kadar!
Ödev vermek için ödev vermek. Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın! Verilen sözün tutulmaması. Herşeye evet demek. (ve sonra altından kalkamamak.) Tebeşir vs. atmak.
76
OLUMLU ÖĞRETMEN TUTUMLARI
78
Gülümseme Güzel giyinme Öğrenciden yana tavır. Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu bilmek, İnsanlar hata yapabilirler kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşmak.
79
Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sormak
Sevincini paylaşmak. Kusurlarını örtmek. Ümit vermek,güven vermek. Sende benim gibisin, bana benzer özelliklerin var. Günaydın, lütfen, tabiiki neden olmasın, Özür dilerim, demek.
80
Sınıfı İyi Yönetmenin Bazı İpuçları
Öğrencilerin isimlerini en kısa zamanda öğrenerek her fırsatta öğrencilere isimleriyle hitap etmeli. Öğrenciler çok etkilenip kendilerine değer verildiğini anlayacak ve gönüle köprüler ilk günlerden kurulacak.
81
Öğretmen hem sıkı disiplinli hemde canayakın ve arkadaşca olabilir.
Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak dersin kaynamasını engelleyecek ve ONLARA öğrenmeyi öğretecek bir ÖĞRETMEN isterler.
82
Sınıf Kurallarını öğrencilerle beraber belirleyin ve uygun bir yere asın.
Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetilmesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip asılabilir.
83
Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili İLGİNÇ soruları yazmak
ve konu ilerledikçe ve yeri geldikçe soruları cevaplamak, derse olan ilgiyi arttırabilir.
84
Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar
Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar? Problemleri, ailevi durumları ne durumda? Öğrencilerin özel hayatı ile ilgilenmenizin öğrenmelerine faydası olacaktır.
85
GÜNÜMÜZDE EĞİTİMİN SONUCU:
DİPLOMA PEKİ DİPLOMANIN BEDELİ?????
86
Sınıf Yönetiminin Dili
Mümkün olduğu kadar mütevazi ol Gereksiz çatışmalardan kaçın Saygılı ve pozitif ol Bir “olay”dan sonra normale dön Kararlı ol, saldırgan olma Sınıfın dışındaki “olay”larla da ilgilen
87
Sınıfta kullanılan dil çok önemlidir.
Öğretmen A: · “Bu uyduruk kağıtları bir daha görmek istemiyorum.” · “Susun! Yoksa. . .” “Siz zaten bunu anlamazsınız ki!..” · “Ne zaman çalışıp öğreneceksiniz?!..”
88
Öğretmen B: Öğrencilere söz geçiremeyen, kimsenin dinlemediği ve ciddiye almadığı öğretmen Öğrencilerin zamanını çalan, pekiştireç vermeyen, saygısız ve soğuk yüzlü öğretmen
89
Yeni öğretmenlerin Sınıf Yönetimi hataları
Ne isteyip ne istemediklerini bilmezler. Teşekkür ve övgünün sınırını bilmezler. Bir öğrenci veya grupla çok ilgilenip sınıfın geri kalanını ihmal ederler. Öğrencilerin dikkatini çekmeden yeni bir konuya başlarlar. Çok hızlı ve bazen de cırtlak konuşurlar. Bir yerde çok ayakta veya oturur kalırlar.
90
Sınıf kurallarını tam koymadıkları için çelişkili hareket yaparlar.
Beden dilini ve yüz ifadelerini doğru kullanmazlar. Sınıfın belli bir kısmıyla ders yaparlar. Öğrencileri sınıfın huzurunda azarlarlar. İstenmeyen davranışlara zamanında müdahale etmezler. Vs.
91
“Bugünkü çocuklar ve gençler...”
1985’ten sonra doğdular Büyükbabalarını bilmezler Eski elbise giymediler Nükleer savaşı bilmezler Kot pantolon giyerler Sadece müzik kanalı dinlerler Çok farklı bir sosyal ve teknik çevrede yaşarlar
92
Siyah-beyaz ve uzaktan kumandası olmayan televizyonu bilmezler
Yemek alışkanlıkları değişiktir “Eti senin, kemiği benim” veya “Hocanın vurduğu yerde gül biter” felsefesine inanmazlar.
93
ÖĞRETMENDEN BEKLENTİLER
*Dersliğin Öğretime Hazırlanması *Derslikteki Kural ve Seçenekleri Belirleyip Öğretmek *Öğretimi Düzenleyip Sürdürmek *Öğrenci Davranışlarını Kontrol Etmek
94
“ÖĞRENMENİN OLUŞUMU” ÜZERİNDE DİKKAT ÇEKMEK
95
Davranış Nedir? Öğrencilerin sergilediği iyi ve kötü, doğru ve yanlış,faydalı veya faydasız, üretici veya gereksiz, fiziksel ve zihinsel hareketlerdir.
96
İstenmeyen Davranış Duruma ve ortama uygun olmayan,
bilinçli olarak yapılan davranışlardır. *Saldırı *Ahlaksızlık *Otoriteye Karşı Gelme *Sınıf içi saygısızlıklar *Zamanı boşa geçirme
97
Sınıfta istenmeyen davranışların oluşmasına engel olmak,söz
Öğretmenin Görevi Sınıfta istenmeyen davranışların oluşmasına engel olmak,söz konusu davranışlar meydana geldiğinde de duruma uygun yaklaşımlar sergileyerek olumsuz davranışların sönmesini sağlamaktır.
98
Otokratik Öğretmen Tutumu Serbest Bırakıcı Öğretmen Tutumu
ÖĞRETMEN TUTUMLARI Otokratik Öğretmen Tutumu Serbest Bırakıcı Öğretmen Tutumu Demokratik Öğretmen Tutumu
99
Otokratik Öğretmen Tutumu
*Genellikle sınıfa takım elbise ile girerler *Etrafa soğukça bakar,genellikle öğrenciyi selamlamadan derse başlarlar. *Sınıf kontrolünün kendi elinde olduğu hissini vermeye çalışırlar.
100
Serbest Bırakıcı Öğretmen Tutumu
Sınıfa girer girmez gülümser Sınıfta dolaşan öğrencilere hiç aldırış etmez Sınıf yönetiminde etkisiz bir eleman gibidirler. Öğrenciler ne zaman,ne isterlerse yapabileceklerine inanırlar.
101
Demokratik Öğretmen Tutumu
Sınıfa girer girmez öğrencileri selamlarlar. Herkesin oturmasını ister ve herkesin dikkatini toplayıncaya kadar bekler. Arkalarda dolaşan öğrencilere,kendilerini gördüğünü belirten sinyaller gönderir. Kuralları belirlerken öğrenci görüşlerini alır. Öğrencilere; istenmedik davranışlar sergiledikleri zaman sonuçlarına kendilerinin katlanmaları gerektiğini belirtir.
102
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Faktörler
Sınıf İçi Faktörler Sınıf Dışı Faktörler
103
Sınıf İçi Faktörler Öğrenme Ortamının Sağlıksızlığı
Sınıfta Öğrencileri olumsuz davranışlara yönlendirecek öğrencilerin varlığı Öğretmenlerle ilgili öğrencilerde hakim olan yanlış inançlar Öğretmenin öğrencinin tepkisini çekecek türden davranışları sıklıkla sergilemesi
104
Sınıf Dışı Faktörler Çevre ve Özellikleri
Okuldaki bireyler arasındaki uyumsuzluk ve geçimsizlik Akademik başarısızlık Okuldaki marjinal öğrencilerin fazlalığı Öğrenciler için öğrenme fırsatının eşit olmayışı Öğretmenin sosyal ve Akademik deneyimi
105
Öğrenci Gözü ile ÖĞRETMEN;
Ahlak , değer ve davranış açısından toplumun temsilcisi Bilginin kaynağı bir filozof Öğrenme engellerini ortadan kaldıran ve öğrenmeye yön veren uzman Yanlışlıkları keşfeden dedektif Tehlikeyi ve gerginliği azaltıcı bir psikolog Şefkat ve nasihat ile ana-baba gibi koruyucu Uyumu sağlayan grup lideri Güven veren arkadaş
106
İstenmeyen Davranışları Önleme Yaklaşımları
DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM: Ödül ve cezalarla öğrencinin olumsuz davranışlarını ortadan kaldırmak amaçlanır. İNSANCIL YAKLAŞIM: Problemlerin çözümünde öğrenci merkezli olan bu yaklaşımda kişinin psikolojik özü,gereksinimleri ve yetenekleri göz önüne alınır. Ödül ve cezaların yerine; öğrencinin kendi davranışından sorumlu olması,karar verme, denetleme ve değerlendirme gibi becerileri göstermesi amaçlanır.
107
İstenmeyen Davranışların Önlenmesi
Öğretmen Kendisinin Kontrolünü Kaybetmemelidir.
108
Problem çok ciddi boyutlara ulaşmadan duruma müdahale edilmelidir.
109
Öğrencinin iyi davranışları ödüllendirilmeli,ödül öğrenciye değil yapılan işe verilmelidir.
110
Öğretmenin bir öğrencinin sergilediği istenmeyen davranışına müdahale etmesi (Göz kontağı kurma,yanına yaklaşma vs..) yakın arkadaşlarının da davranışları düzeltmesine neden olacaktır.
111
Öğretmen bir davranışın bozukluğu karşısında “Şunu demek istiyorum” diyerek sonuna kadar kararlı olduğunu hissettirmelidir.
112
Öğretmen öğrencilerinde görmek istediği davranışlar için model olmalıdır.
113
Öğretmenin öğrencisine karşı olumlu tutumu , öğrencilerin davranışlarında etkili olmaktadır.
114
Öğretmen her an sınıfta olan her şeyden haberdar olduğunu hissettirmelidir.
115
Öğretmen detaylara çok fazla zaman ayırmamalıdır.
116
Bıkkınlık dikkatin dağılmasına neden olur.
Sıkıntı hissedilince öğretmen etkinliği değiştirebilmelidir.
117
Öğretmen öğrencinin kişiliği ile değil “durum ile ilgili “BEN” mesajları vermelidir.
“Sen çok konuşuyorsun “ yerine “ Senin konuşman benim dikkatimi dağıtıyor.”
118
İyi bir sınıf disiplini için “Vücut dili” çok önemlidir.
119
Öğretmen istenmeyen davranışlarla ilgili öğrencilere ne hissettikleri ile ilgili konuşma fırsatı vermelidir.
120
Öğrencilere karşı kesinlikle “aptal,tembel,sorumsuz…”
gibi kelimeler kullanılmamalıdır.
121
Öğretmen bütün öğrencilerine eşit davranmalıdır.
Aynı mesafede olmalıdır.
122
Öğretmen bütün öğrencilerine sorumluluk vermelidir.
123
Öğretmen öğrencilerinin kendilerine güvenini yüksek tutmak ve akademik başarıları için destek olmalıdır.
124
İstenmeyen davranışların ortadan kaldırılmasında bireysel ilgilenme önemli bir çalışmadır. Öğretmen bireysel görüşmeler konusunda istekli ve yaratıcı olmalıdır.
125
Öğretmen “Problem çözme becerileri “ konusunda kendisini yetiştirmelidir.
*Sorunun fark edilmesi *Sorunun tanımlanması *Çözüme yönelik alternatiflerin üretilmesi *Çözümlerin seçilmesi *Uygulama *Değerlendirme ve Düzeltme
126
PROBLEM DURUMLARI VE YAKLAŞIMLAR
*Hiperaktif Öğrenciler: Kendinize yakın oturtunuz.Ders esnasında hareket edebilecekleri alanın sınırlarını birlikte çiziniz.
127
*Dikkati Çabuk Dağılan Öğrenciler
Duvar kenarına oturtunuz
128
İş Yapmak İstemeyen Öğrenciler
Yapacağı çalışmaların listesini zaman limitini ile birlikte yazınız.Yaptıkları çalışmaların yanına (+) koydurtunuz.
129
*Hafızası Zayıf Öğrenciler
Çalışmaları küçük parçalar şeklinde ayırarak veriniz.Talimatları en fazla ikişer ikişer veriniz.
130
Motivasyonu Düşük Öğrenciler
Her bir gösterdiği gelişmeyi kayıt etmek üzere bir tablo hazırlatınız.Her gelişmeyi ve yeni öğrendiklerini tabloya kayıt ettiriniz.
131
Unutmayın…….. Kendi varlıklarından Memnun olan İnsanlar Başarılı , Mutlu,Kendine Güvenen, Kendini Gerçekleştirmiş Kişilikler Yetiştirirler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.