Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Şeker ve Şekerli Ürünler Endüstrisinde Global Trend ler DAVID ZIMMER, Genel Sekreter CAOBISCO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Şeker ve Şekerli Ürünler Endüstrisinde Global Trend ler DAVID ZIMMER, Genel Sekreter CAOBISCO."— Sunum transkripti:

1 Şeker ve Şekerli Ürünler Endüstrisinde Global Trend ler DAVID ZIMMER, Genel Sekreter CAOBISCO

2 AB – Türkiye ticari ilişkileri

3

4

5 Based on Eurostat figures

6

7 CAOBISCO ve AVRUPA

8 KOMİSYON CAOBİSCO’nun giderek tanınması ve AB görevlileri ile CAOBİSCO temaslarının sürekli gelişmesi CAOBİSCO her zaman üyelerinin hakları ile ilgili girişimlerde bulunur(Mektuplar,toplantılar,görüşler) AVRUPA PARLAMENTOSU CAOBISCO uzmanlığı ile parlamento görüşlerini etkiler, KONSEY CAOBISCO ulusal dernekler vasıtasıyla üye ülkeleri CAOBISCO görüşlerini desteklemeye teşvik eder.

9 ULUSLARARASI ALANDA DTÖ CAOBISCO üyelerinin haklarının korunmasında ve rekabet edebilirlikte ikili ve çok taraflı görüşmelere (mektuplar,toplantılar, görüşler)katılır. KODEKS CAOBISCO, ICA şemsiyesi altında toplantılara katılarak Kodeks düzenlemelerini yakından izler.

10 AVRUPA PAZARININ PANAROMASI

11

12

13 Tüketimde yavaşlama 2008-2009 yılları arasında tüketimde global bir yavaşlama yaşandı: Global ekonomik krizin tüketicileri korkutması Dünya pazarlarında rekabet gücünün azalması Tüketicilerin beslenme ve sağlıklarıyla ilgili kaygıları Yaşlı nüfusun artması Mintel son raporunda güven ortamına geri dönüleceğini öngörüyor Tüketiciler yeni ekonomik koşullara adapte oldu (moderasyon)

14

15 Caobisco endüstrileri tarafından kullanılan hemen hemen tüm hammaddelerin fiyatları 2008’de çok yukarılara fırladı. Bunun nedenleri: ◦ Düşük stok seviyeleri; ◦ Önemli ihracatçı ülkelerdeki ürün sorunları (kotalar, birkaç büyük üretici tarafından yönlendirilen pazarlar (şeker) ◦ Biyoyakıt üretimi için tarımsal ürünlere hızla artan talep ◦ Petrol fiyatları ◦ Siyasi istikrarsızlık ve kakao üretimindeki sorunlar ◦ Değişken hava koşulları ◦ Tarımsal sektörlerde tamamlanmayan reformlar (şeker) ◦ Çin ve Hindistan gibi hızla büyümekte olan ekonomilerden yoğun talep artışı

16 Durum şuanda stabil olmakla birlikte global gıda sisteminin gıda dışı ekonomilerde yaşananlardan etkilenmesi nedeniyle halen endişeler sürüyor. Geçen yıl Avrupa gıda ve içecek ihracatlarında yaşanan düşüş, dış pazarlarda önemli gıda kategorilerinin çoğunda görülen talepteki daralmayı yansıtıyor. Global ekonomik kriz nedeniyle alınan koruyucu önlemler ve beraberindeki global fiyat trendleri bu düşüşün nedenleri arasında. Unlu mamuller, şekerlemeler ve çikolata gibi işlenmiş ürünler pozitif AB ticaret dengesine önemli katkı sağlıyor. Ancak, ithalat değeri ihracat değerinden daha hızlı arttığı için AB ticaret dengesindeki negatif trend devam ediyor. Başta Ukrayna ve Hong Kong olmak üzere gelişmekte olan ülkelere AB ihracatında artış sürüyor. Brezilya, Arjantin ve Çin’den ithal edilen ürünler AB’nin toplam gıda ve içecek ithalatının yaklaşık %30’unu oluşturuyor. Endonezya, Tayland ve Malezya’dan yapılan ithalatlar, ABD ve İsviçre gibi geleneksel ithalat pazarlarının toplam değerine ulaşmış durumda.

17 Caobisco endüstrileri için diğer zorluklar CAOBISCO ürünleri aşağıdaki nedenlerle dikkatleri üzerine çekiyor: Kakao çiftliklerinde çocuk işçi çalıştırılmasıyla mücadele Kakao sürdürülebilirliği Yönetmelik bolluğu (beyanlar, zenginleştirme, tüketicilerin gıdalarla ilgili bilgilendirilmesi vb) Katkı maddeleri, renklendiriciler … Bulaşanlar ve kalıntılar (akrilamid, süreç bulaşanları…), pestisitler (kadmiyum, kurşun, dioksin, Lindane…) Gıda güvenliği (izlenebilirlik, bileşenlerin güvenliği, hijyen kuralları)

18 Trendler Sözkonusu global kriz ve beraberinde getirdiği zor günler tüketicileri yeni ekonomik koşullara uymak zorunda bırakarak satın alma alışkanlıklarını değiştirdi: daha az lüks ürün, daha çok ucuz ürün. Tüketiciler artık daha fazla şeffaflık ve etik sorumluluk istiyor. Beğendikleri markalardan gerçek taahhütler bekliyorlar (kakao menşei, adil ticaret...) Sağlık ve sıhhat : gıda daha fonksiyonel hale geliyor ve tüketicilere gerçek bir katma değer sunması gerekiyor (Reformülasyon, inovasyon) Yeni tatlar doğuyor : Egzotik aromalar (meyveler, baharatlar…); kakao içeriği yüksek çikolatalar.

19 ABD pazarının panoraması

20 ICA Caobisco, global şekerli mamül endüstrisinin çıkarlarını koruyan ve temsil eden Uluslararası Şekerli Mamül Derneği’nin (ICA) üyesi. ICA uluslararası bilimsel, politik ve kamu ilişkilerini şekerli mamül endüstrisinin çıkarlarını gözeterek işbirlikçi ve sorumlu bir tutum içinde koordine ediyor. ICA üye dernekleri 30 ülkeden, çikolatalı ve çikolatasız şekerli mamül üreten ya da endüstriye bileşen, ekipman, ambalaj malzemesi ve hizmetleri sunan 3000 firmayı temsil ediyor. Bu ülkeler dünya şekerli mamül üretiminin tahminen %70’inden fazlasını gerçekleştiriyor.

21 ABD Şekerli Mamül Trendleri Daha fazla private label ( özel etiketli ) çikolata Lüks private label/gurme ambalajları Markalar daha fazla koyu çikolata ürünleri sunuyor Egzotik çikolata aromaları: turunçgiller, baharatlar, tuz, meyveler Kakao içeriği yüksek çikolatalar Çikolatalar için gurme ambalaj


"Şeker ve Şekerli Ürünler Endüstrisinde Global Trend ler DAVID ZIMMER, Genel Sekreter CAOBISCO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları