Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ATATÜRK, BÜTÜN SANAT DALLARINA ÖNEM VERDİĞİ GİBİ, MÜZİĞE DE BÜYÜK ÖNEM VERMİŞTİR. 1913 YILINDA SOFYA’DA ASKERİ ATEŞE OLARAK GÖREV YAPTIĞI DÖNEMDE, ÇOK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ATATÜRK, BÜTÜN SANAT DALLARINA ÖNEM VERDİĞİ GİBİ, MÜZİĞE DE BÜYÜK ÖNEM VERMİŞTİR. 1913 YILINDA SOFYA’DA ASKERİ ATEŞE OLARAK GÖREV YAPTIĞI DÖNEMDE, ÇOK."— Sunum transkripti:

1 ATATÜRK, BÜTÜN SANAT DALLARINA ÖNEM VERDİĞİ GİBİ, MÜZİĞE DE BÜYÜK ÖNEM VERMİŞTİR YILINDA SOFYA’DA ASKERİ ATEŞE OLARAK GÖREV YAPTIĞI DÖNEMDE, ÇOK SESLİ MÜZİĞE İLGİ DUYMAYA BAŞLAMIŞ, KLASİK MÜZİK KONSERLERİNE VE OPERALARA GİDEREK BU TARZ MÜZİK TÜRLERİNİ YAKINDAN TANIMA FIRSATI BULMUŞTUR. CUMHURİYETİN İLAN EDİLMESİNİN ARDINDAN BİR ÇOK YENİLİKLERE İMZA ATAN ATATÜRK, TOPLUMA ÖZ TÜRK MUSİKİSİ DIŞINDA, KLASİK MÜZİK VE OPERAYI DA SEVDİRMEK VE TANITMAK İÇİN ÇALIŞMALARDA BULUNMUŞ, BU TÜR MÜZİK KONSERLERİNİ İZLEMEYE GİDEREK, HALKINDA BU YENİ MÜZİK TÜRLERİNİ SEVMESİNİ ARZULAMIŞTIR.

2

3

4

5 TÜRK TOPLUMUNA EVRENSEL MÜZİĞİN ÇOK SESLİ EZGİLERİNİ TANITMAYI, SEVDİRMEYİ AMAÇLAYAN ATATÜRK, TÜRK MUSİKİSİNİN GÜCÜNÜ VE ETKİSİNİ HİÇ BİR ZAMAN GÖRMEZDEN GELMEMİŞ, ŞARKILAR VE TÜRKÜLER ONUN GÜNLÜK YAŞAMININ BİR PARÇASI OLMUŞTUR ADETA. Türk kültüründe önemli bir yere sahip olan türkülerin toplumun bir aynası olduğunu, hüznü ve sevinci içerisinde barındırdığını iyi bilen Büyük Önder, “Müzik hayatın neşesi, ruhu, sevinci ve her şeyidir” demek suretiyle, müziğin yaşamın ta kendisi olduğunu ifade etmiştir.

6

7

8

9 ATATÜRK’ÜN BEĞENDİĞİ BESTEKÂR, GÜFTECİ VE GÜÇLÜ YORUMCULAR ARASINDA BULUNAN; MÜNİR NURETTİN SELÇUK, SAADETTİN KAYNAK, MUSTAFA NAFİZ, AFİTAP, YESARÎ ASIM ARSOY, HAMİYET, SAFİYE AYLA, MÜZEYYEN SENAR, SELAHATTİN PINAR VE DAHA NİCE SANATÇILARIN SESLENDİRDİĞİ ŞARKI VE TÜRKÜLERDEN BAŞKA, ATATÜRK’ÜN TREN YOLCULUKLARI SIRASINDA NECİP CELAL ANDEL’İN SEYYAN (OSKAY) TARAFINDAN SESLENDİRİLEN “YILLAR” TANGOSUNU DİNLEMESİ, O`NUN MÜZİĞİN HER DALI İLE YAKINDAN İLGİLENDİĞİNİN GÖSTERGESİDİR.

10

11

12 ATATÜRK’ÜN BİR BAŞKA TÜRLÜ SEVDİĞİ VE DİNLERKEN DUYGULANDIĞI RUMELİ TÜRKÜLERİNİ DE UNUTMAMAK GEREKİR. FALİH RIFKI ATAY, ‘ÇANKAYA’ ADLI KİTABINDA, ATATÜRK’ÜN RUMELİ TÜRKÜLERİNİ DİNLERKEN HİSSETTİKLERİNİ “RUMELİ TÜRKÜLERİNİ SÖYLERKEN DERİN VE ONULMAZ BİR GURBET VE SILA ACISI GÖZLERİNDE YAŞARIRDI” SÖZLERİYLE AÇIKLAR.

13

14

15 ŞARKI VE TÜRKÜ DİNLEMEKTEN BÜYÜK KEYİF ALAN ATATÜRK, SÖYLENEN ŞARKI VE TÜRKÜLERE KENDİSİDE ZAMAN ZAMAN EŞLİK ETMİŞ, SAHNEDEKİ SANATÇILAR İLE YAKINDAN İLGİLENMİŞTİR. ATATÜRK’ÜN MÜZİĞE VERDİĞİ ÖNEM VE MÜZİĞİN GELİŞİMİNE DAİR YAPTIĞI ÇALIŞMALAR, ONUN BİR SANAT AŞIĞI OLDUĞUNUN İSPATIDIR ADETA.

16

17

18

19 ATATÜRK’ÜN SEVDİĞİ ŞARKI VE TÜRKÜLERDEN BAZILARI
SÖYLE RUHUM SEVDAN BENİ KAÇ YIL YAKACAK AŞK DENİLEN CELLATA AMAN BEYİM KADIN KIYMA CANIMA ÇEŞMESİNİN ÜSTÜNE BENİ SEVMEZ BİLİYORUM GÖZLERİM ARIYOR SENİ HER YERDE AYRILAMAM ÖLSEM BİLE DAĞLARI HEP KAR ALDI GÖNÜL DURMAZ SU GİBİ ÇAĞLAR GÖZÜNE SÜRME ÇEKMİŞ YÜZÜNE DOLAN HER GECE (GÖZÜN AYDIN) TAM ÜÇ SENE

20 ATATÜRK'ÜN YURTDIŞINA GÖNDERDİĞİ SANATÇILAR

21 TÜRK BEŞLERİ, TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN İLK YILLARINDA KLASİK BATI MÜZİĞİNDE TÜRK UNSURLARA ÖZGÜ BİR ALT YAPI İÇİN İLK TEMELLERİ ATAN MÜZİSYENLERİMİZDİR. KLASİK MÜZİK'TE RUSYA'YA ÖZGÜ SANATSAL BİR ALTYAPI OLUŞTURMAK İÇİN, 1800'LERİN ORTALARINDA BİR ARAYA GELEN RUS BEŞLERİ BALAKİREV, BORODİN, CUİ, KORSAKOV VE MUSORGSKİ'NİN BİZDEKİ KARŞILIĞI OLARAK KABUL EDİLEBİLİRLER. ATATÜRK'ÜN 1927 SENESİNDE YURT DIŞINA GÖNDERDİĞİ VE ONUN AYDINLANMA DEVRİMİ NETİCESİNDE ORTAYA ÇIKAN TÜRK BEŞLERİ, DOĞUM VE ÖLÜM TARİHLERİ İTİBARİYLE KISACA ŞÖYLEDİR:

22 CEMAL REŞİT REY: ( 25 EKİM 1904 KUDÜS – 7 EKİM 1985 İSTANBUL ) CUMHURİYET DÖNEMİNİN İLK KUŞAK BESTECİLERİNDEN, TÜRK BEŞLERİ GRUBUNUN BİR ÜYESİ, ONUNCU YIL MARŞI, LÜKÜS HAYAT OPERETİ GİBİ ÜNLÜ ESERLERİN YARATICISI.

23 Cemal Reşit Rey

24 ULVİ CEMAL ERKİN: (D. 14 MART 1906 – Ö
 ULVİ CEMAL ERKİN: (D. 14 MART 1906 – Ö. 15 EYLÜL 1973), TÜRK KLASİK MÜZİK BESTECİSİ.

25 Ulvi Cemal Erkin

26 HASAN FERİT ANLAR: ( ) DÜNYA MÜZİKÇİLERİ İÇİNDE “GELENEKSEL” MÜZİKTEN GELEREK EVRENSEL MÜZİĞE GEÇİŞ YAPMIŞ VE BU ALANDA ULUSLARARASI BAŞARILARA İMZA ATMIŞ TÜRK BESTECİSİDİR. KLASİK TÜRK MÜZİĞİ UNSURLARI İLE BATI MÜZİĞİ TEKNİKLERİNİ BAĞDAŞTIRMA ÇALIŞMALARIYLA TANINMIŞTIR.

27 Hasan Ferit Anlar

28 Ahmet Adnan Saygun: (d. 7 Eylül 1907, İzmir – ö
Ahmet Adnan Saygun: (d. 7 Eylül 1907, İzmir – ö. 6 Ocak 1991, İstanbul) Klasik batı müziğinde yapıtlar ortaya koymuş bir Türk bağdarı, müzik eğitimcisi ve budun müzik bilimcisidir (etnomüzikolog) İlk Türk operasının bestecisi olarak da bilinen Saygun, devlet sanatçısı ünvanını alan ilk sanatçımız olması hasebiyle de ünlüdür. Cumhuriyet Dönemi Türk musikisinin en çok seslendirilen ürünlerinden olan Yunus Emre orotoyosu en önemli yapıtıdır.

29 Ahmet Adnan Saygun

30  NECİL KAZIM AKSES: ( )


"ATATÜRK, BÜTÜN SANAT DALLARINA ÖNEM VERDİĞİ GİBİ, MÜZİĞE DE BÜYÜK ÖNEM VERMİŞTİR. 1913 YILINDA SOFYA’DA ASKERİ ATEŞE OLARAK GÖREV YAPTIĞI DÖNEMDE, ÇOK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları