Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SUNUM
2
YÖNETİCİLER İÇİN SEÇME SÖZLER
3
GİRİŞ Değerli yöneticiler
Değerli oda başkanlarımız ve yönetim-denetim kurulu üyelerimiz Oda başkanı olarak tek dereceli seçimle iş başına geldiniz. Ve sizin listenizdeki arkadaşlarınız da yönetim ve denetim kurulu üyeleri oldular. Onlarla birlikte üyelerinize faydalı olmak ve odanın amaçlarına ulaşması açısından büyük bir sorumluluk aldınız. Üyeleriniz sizden uyum içinde çalışmanızı ve bunu sürdürmenizi beklemektedirler. Beklenen sadece yönetici olmak değil, sizden yapılacak işlerin lideri olmanız beklenmektedir.
4
İş lideri olmak için, gereken becerileri anlatmak yerine Prof. Dr
İş lideri olmak için, gereken becerileri anlatmak yerine Prof. Dr. Acar BALTAŞ beyefendinin “Yeni Yöneticinin El Kitabı” adlı kitabından özenle seçtiğimiz öz deyişleri sunmak suretiyle hep birlikte düşünmemizin ve faydalanmamızın uygun olacağı görüşünden hareket ederek, sizlerin de bu ana başlıklara kendi görüş ve düşüncelerinizi ilave etmeniz suretiyle daha da zenginleşeceği kanaatindeyim. Böylece geleceğin yöneticilerine sizin de ışık tutacağınız inancı ile saygılarımı sunuyorum.
5
ÖZDEYİŞLER
6
A. DEĞİŞİME İSTEKLİ OLUN
Bugüne kadar işinizi hep aynı şekilde yapmışsanız, büyük bir ihtimalle yanlış yapıyorsunuz demektir. (C.Kettering)
7
B. KARŞILIKLI BAĞLILIĞI TEŞVİK EDİN
Tek bir taştan duvar olmaz. (Türk Atasözü) Bir elin nesi var iki elin sesi var. (Türk Atasözü) Bir arının tek başına bal yaptığı görülmemiştir. (T. Hood)
8
C. GÜVEN ORTAMI YARATIN Liderlik, temelini güvenden alır. Güven biterse lider de gider. (J.Max Wel) İyi bir lider, insanlarda güven uyandırır. Daha iyi bir liderse, insanların kendilerine güvenmelerini sağlar. (Türk Atasözü)
9
D. İYİMSER VE YAPICI OLUN
İnsanları etkilemek için en önemli araç gülümsemektir. ( D.Carnegie) Yenileceğinden korkan daima yenilir. ( Y. Beyazıt) İyimser, yaranın üstünde kabuk, kötümser, kabuğun altında yara görür. (W. Shakespeare)
10
E. ETKİLEYİN VE İKNA EDİN
Gerçek lider, mutlaka büyük işler başaran değil, insanların büyük işler başarmasını sağlayan kişidir. (R.Reagen)
11
F. KARAR VERİN VE UYGULAYIN
Başarmanın sırrı, kendi işinizi iyi yapmanızda değil, o işi yapacak doğru adamı bulmanızdadır. (A. Carnegie) Tuhaf görünebilir ancak, büyük liderler yetkiyi kendilerinde toplayarak değil, dağıtarak başarılı olabilirler. (J.B. Stockdale)
12
G. TOPLANTILARDAN VERİM ALIN
Toplantıya karşı hedeflerim açık mı? Katılımcılar konusunda seçici miyim? Toplantılardan önce gündemi hazırlayıp dağıttım mı? Düzenlemeleri görmek için yeterince erken geldim mi? Gelenlerin zamanına bakmadan toplantıyı zamanında başlattım mı? Gündemi takip ettim mi? Toplantıyı zamanında bitirdim mi?
13
Herkesin katılmasını sağladım mı?
Çatışmaları çözmeye yardımcı oldum mu? Tartışmaları etkili bir biçimde kontrol ettim mi? Toplantı sonunda özet yaptım mı? Toplantı tutanaklarını dağıttım mı? Katılımcılardan geri bildirim istedim mi? Hareket planını katılımcılara bildirip, toplantı gündemini özetleyerek kapattım mı? Toplantı raporunu yazıp katılımcılara gönderdim mi?
14
H. DAHA ÇOK DİNLEYİN İletişimde en büyük beceri söylenmeyeni duyabilmektir. (P. Drucker) Anlaşmazlıkların çoğu, dinlerken vereceğiniz cevabı düşünmekten kaynaklanır. (S. Covey) Anlaşmak orta çaplı bir mucizedir. Bu nedenle insanların anlaşmamasına değil, anlaşmasına şaşırmak gerekir. (Prof. Dr. A. Baltaş)
15
İ. GERİ BİLDİRİM VERİN Akıllı adam aklını kullanır, daha akıllı adam başkalarının aklını da kullanır. (G. B. Shaw) Geri bildirim istemek için tevazu gerekir, bundan yararlanmak ise olgunluk… (S. Covey)
16
J. MOTİVASYONU ANLA İyi bir yönetici, sıradan insanları, sıra dışı şeyler yapar hale getirir. (P. Drucker) Bir yöneticinin görevi, motivasyon ateşini yakmak değil, her insanın içindeki motivasyon kıvılcımının çakmasını sağlayacak bir ortam yaratmaktır. (F. Herzberg)
17
K. PERFORMANSI DÜZENLİ OLARAK YÖNETİN
İyi yöneticiler, astlarıyla sorunları konuşmaz, onların kendi sorunlarını dile getirmelerine imkân verir. (P. Drucker) İnsanlar ancak anladığını duyar. (J. W. von Goethe) Liderlik, insanlara yaptırmak istediğimiz şeyleri, sanki kendileri öyle istiyormuş gibi yaptırma sanatıdır. (D. Eisenhower) İnsanların saygınlığına ve onuruna değer verin ki sorumlu olsunlar, şefkatli olun ki sadık olsunlar, iyi olanı teşvik edin ve acemiye öğretin ki hevesle ve bağlılıkla çalışsınlar. (Konfüçyüs)
18
L. GÜÇLÜ YÖNLERE ODAKLANIN, DOĞRULARI YAKALAYIN
Bir ağaçta gül de biter diken de… (Türk Atasözü) Bir insana olduğu gibi davran, öyle kalacaktır. Bir insana olabileceği ve olması gerektiği gibi davran, öyle olacaktır. (J. W. von Goethe)
19
M. BAŞARISIZLARI AYIRIN
Çalıda gül bitmez, cahile söz yetmez (Türk Atasözü) Üzüm üzüme baka baka kararır (Türk Atasözü) Çürük elma yanındakileri de bozar (J. W. von Goethe)
20
N. GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE KONUŞUN
Ne kadar uzun anlatırsan o kadar az hatırlanır (Fenelon) Kalbindekileri söylüyorsan güzel konuşuyorsun demektir (J. Ford) Konuş, sana kim olduğunu söyleyeyim (Sokrates) Bilgisiz otorite kaba güçle sağlanır (Prof. Dr. A. Baltaş)
21
Hazırlamış olduğumuz sunumları www. istesob
Hazırlamış olduğumuz sunumları web adresinden “Mesleki Eğitim” bölümüne girerek bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
22
TEŞEKKÜR EDERİZ İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.