Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Perakende Tüketim Trendleri ve Süt Ürünleri. PERAKENDE TÜKETİCİ ÜRETİCİ SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ ve PERAKENDE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Perakende Tüketim Trendleri ve Süt Ürünleri. PERAKENDE TÜKETİCİ ÜRETİCİ SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ ve PERAKENDE."— Sunum transkripti:

1 Perakende Tüketim Trendleri ve Süt Ürünleri

2 PERAKENDE TÜKETİCİ ÜRETİCİ SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ ve PERAKENDE

3 Tüketici Açısından; Markalı ürün bulabilme Güvenilir üretici kalitesi Taze ürün bulabilme %70 Tazelik ile çalışmaktayız Sesini duyurabilme Ürün TipiRaf Ömrü (Gün)Depo Mal Kabul Tazelik Süresi (Gün)Tazelik % Klasik Peynir36518350% Kültürlü Peynir1208470% Pastörize5360% UHT1208470%

4 SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ ve PERAKENDE Üretici Açısından; Aldığı geri bildirimler sayesinde ürününü geliştirme fırsatı bulur. Marka bilinirliliğini artırma şansı

5 SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ ve PERAKENDE Perakende Sayesinde; Aynı standartta ürün satabilme Tüketiciye güvence Üreticiye geri bildirim Markalaşmaya destek Markanın tanınırlığını arttırma Pazar talebine göre yeni ürün geliştirebilme Firma denetimleri gerçekleştirilerek, markalar için spesifikasyonların oluşturulması.

6 SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİ TÜKETİM TRENDLERİ

7 Canlı Hayvan Sayısı; Kaynak: TÜİK 2014 (Baş) SığırKoyunKeçiToplam 2001 10 548 00026 972 0007 022 00044 542 000 2002 9 803 49825 173 7066 780 09441 757 298 2003 9 788 10225 431 5396 771 67541 991 316 2004 10 069 34625 201 1556 609 93741 880 438 2005 10 526 44025 304 3256 517 46442 348 229 2006 10 871 36425 616 9126 643 29443 131 570 2007 11 036 75325 462 2936 286 35842 785 404 2008 10 859 94223 974 5915 593 56140 428 094 2009 10 723 95821 749 5085 128 28537 601 751 2010 11 369 80023 089 6916 293 23340 752 724 2011 12 386 33725 031 5657 277 95344 695 855 2012 13 914 91227 425 2338 357 28649 697 431 2013 14 415 25729 284 2479 225 54852 925 052

8 Türkiye Çiğ Süt Üretimi; Kaynak: TÜİK 2014 Çiğ süt üretiminde dünyada 15. Sırada Tahmin Kaynak: Ulusal Süt Konseyi Türkiye Süt (Ton) 20019 495 550 20028 408 568 200310 611 011 200410 679 406 200511 107 897 200611 952 099 200712 329 789 200812 243 040 200912 542 186 201013 543 674 201115 056 211 201217 401 262 201318 223 712 Dünya Süt (Milyon Ton) 2000 580 2005 655 2007 685 2008 700 2009 716 2010 732 2011 753 2012 770 2013 784 *

9 Kaynak: http://www.ulusalsutkonseyi.org.tr/ana/istatistik.asp?uid= 45 2010-2013 SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ İHRACAT VE İTHALATIMIZ ($) İHRACATİTHALAT 2010 167.993.183 123.830.670 2011 226.044.493 98.092.083 2012 225.319.633 105.909.412 2013 281.545.969 138.145.136 2010-2013 SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ İHRACAT VE İTHALATIMIZ ($)

10 Kaynak: A.C Nielsen

11

12

13

14 SOĞUK ZİNCİR HAKKINDA Dağıtım Merkezlerinde ; Sıcaklıklar (2°C- 4°C) ve Nem Oranının (%70 - %85) bağımsız olarak takibi konusunda çalışmalar yapılmaktadır. Çalışılan Sistem Hakkında; Sistem 30dk. da bir depo sıcaklık ve nem bilgilendirme maili göndermektedir. 30dk süreçte sıcaklık belirlenen sınırlar dışına çıktığında da alarm maili göndermektedir. Ayrıca internet üzerinden anlık olarak sıcaklıklar ve nem miktarı takip edilebilmekte ve alarmlar görülebilmektedir. Sıcaklık ve nem geçmişi grafik ve doküman olarak görüntülenebilmekte ve çıktı alınabilmektedir.

15 SOĞUK ZİNCİR HAKKINDA Ürünlerin sevk edildiği araçların uzaktan takibi için izleme sistemi çalışması yapılmaktadır. Bu sistemler frigofrig araçlarda anlık sıcakların takibini bize sağlamaktadır. Araç konumlarını görüntüleyebilme Spot araçlarda sıcaklık takibinde data loggerlar ile yapılmaktadır. Mağazalarımızda sıcaklık kontrolü yapılarak alınan ürünler sütlük reyonlarda yada soğutmalı dolaplarda muhafaza edilmektedir. Soğutmalı reyon ve dolapların bağımsız olarak sıcaklıklarının takibini yapabilmek için çalışma yapılmaktadır. Kendimize ait ve firma dolapları sıcaklıkları kayıt altına alınacak belirlenen sınırların dışına çıkıldığında ilgili kişilere uyarı maili gönderilecektir. Tüm veriler dokuman ve grafik olarak alınabilecektir.

16 Perakende Tüketim Trendleri ve Süt Ürünleri TEŞEKKÜRLER MUSTAFA ALTINDAĞ


"Perakende Tüketim Trendleri ve Süt Ürünleri. PERAKENDE TÜKETİCİ ÜRETİCİ SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİNİN ÖNEMİ ve PERAKENDE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları