Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player."— Sunum transkripti:

1 Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel

2 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player oyun geliştirme 6- Multi-player oyunların geleceği 1-10

3 Kavrama Genel Bakış Çok oyunculu – Birden fazla kişi İnsanlarla etkileşim 2-10

4 Motivasyon Yapay zeka yerine, insan rakip.(öngörülemeyen, oynadıkça öğrenen) Meydan okuma miktarında artış sağlama. Sosyalleşme; Gerçek insanlara, meydan okuma, hırs, övgü beklentisi. Birlikte iş yapma.(kazanma veya kaybetme ortak) Grup veya klandan bir oyuncu çıkarsa, yerine başka bir kişiyi bulmak. 3-10

5 Multiplayer Oyun Yapıları Single system multiplayer -Tek araç üzerinden Mario Kart, Centipede 3D Online multiplayer -Bir ağ üzerinden Counter Strike, Battlefield 1942 4-10

6 Single System Multiplayer Bir bilgisayar veya konsol Sekron veya Asekron olabilir Oyuncular aynı bölümde görünür. Aynı ekran içinde bir birini beklemek zorunda kalınabilir Single Screen single system Street Fighter, Dövüş oyunları Multi Screen single system Mario Kart, Yarış oyunları 5-10

7 Online Multiplayer Ağ üzerinden oynar, Oyun yapısına göre oyuncular aynı veya ayrı ortamda Counter Strike, Half Life MMO-Massive Multiplayer Online – ayrıntılı sanal dünya Dark of Camelot, Metin2,Wow, Klanlar.org,Travian 6-10

8 Tasarım Faktörü Oyun tasarımcısı, Multiplayer oyun yapılarının güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilmişse, oyunu iyi bir şekilde tasarlayabilir. Acemi oyuncular – Uzun süre oyunda tutmak Oyuncunun başarabileceği, kazanabileceği hissettirilmeli. Kaybederken bile başarılı olduğu hissettirilmeli.(Negatif Geri Bildirim) Oyun içinde ve dışında iletişim(Chat, sesli görüşme) Sosyalleşme – Death match 7-10

9 Tasarım Faktörü Oyunu durdurma(pause) Adaletsizlik Kendinden bir şeyler katma, avatar gb. Sonuç, skor gösterilmeli Karmaşık işbirliği olmasa, oyuncu tek başına ilerler. Battefield 1942 Oyncular tanıdıkları kişilerle mi? Rasgele karşılaştıkları kişilerlemi oynamak istiyor? 8-10

10 Multiplayer Oyun Geliştirme Oyunun ne tür yapılacağına karar verilmeli. Multiplayer ise hangi yapıda olacağı seçilmeli. Test edilmeli - Play testing Beta sürüm Geribildirimler – Feedback Oyuncuların oyunda ne gibi sorunlar yaşadığı çabuk tespit edilmeli. Hangi tip oyuncular bizim oyunumuzu sevdi öğrenilmeli. 9-10

11 Multiplayer Oyunların Geleceği Popülerlik azalacak mı? Geleceği parlak gözüküyor Oyunlara karşı beklentiler? Single player oyunlara yansıması? 10-10

12 Teşekkürler


"Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları