Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Termal SPA / Kaplıca ve Wellness
M. Zeki Karagülle TÜRKAP - TURKSPA
2
SPA mı? , Termal Spa/Kaplıca mı?
3
SPA mı? , Termal Spa/Kaplıca mı?
Farklı yapı (otel, resort), tesis (day spa) ve ortamlarda kurulan hizmet birimi, tesis Dinlenme, Eğlence Gevşeme, Yenilenme Güzellik, Kozmetik, Estetik Wellness, Fitness Termal Spa Ortam, coğrafik bölge, kasaba, çevre, “Kür Merkezi”, termal otel termal tesis Sağlığı koruma / Prevensiyon Tedavi/Kür Esenlik / Rehabilitasyon Wellness, Fitness
4
SPA; Spa Beden, zihin ve ruhun yenilenmesi amaçlı
Terapötik ve diğer benzeri çok çeşitli profesyonel hizmetlerin verildiği Sağlık ve wellnessi destekleyip güçlendiren tesis
5
Thermal Spa / Kaplıca Termal sular, çamurlar ve iklimsel ve diğer doğal lokal iyileştirici faktörler Banyo, içme, soluma, çamur paket ve sarmaları şeklinde Bir dizi kronik hastalıkta (başta romatizmal hastalıklar olmak üzere) Tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerinin verildiği Ortam, tesis veya birim
6
SPA / Spa Thermal Spa / Kaplıca
Mineral springs spa Club spa Cruise ship spa Cosmetic spa Resort/hotel spa Thermal Spa Hotel Thermal Cure Center Thermal Hospital Resort/hotel thermal spa Destination spa Day spa Medical spa
7
Türkiye’de Termal/Kaplıca Tesis tipleri
Termal Otel / Kaplıca Oteli Termal Hastane / Klinik Termal devre mülk Termal kür merkezi Termal pansiyon Termal banyo / havuz Doğal Termal / Mineralli su kaynağı Termal çamur kaynağı İçmece Diğer sınıflandırılamayan
8
Türkiye’de SPA Tesis tipleri
Otel / Resort Spa Spa/Wellness Oteli Wellness Spa Thalasso Spa Day Spa / Günlük Spa Fitness / Club Spa Spor salonu / Spa Güzellik salonu / Spa
9
Spalara ziyaret nedenleri Why do people visit spas?
Gevşeme (Relaxation) %97.4 Şımartma (Pampering) %52.0 Güzellik bakımları (Beauty treatments) %41.1 Sağlığın güçlendirilmesi (Health Promotion) %39.7 Belirli bir sorunun iyileştirilmesi (Healing of a particular condition) %25.8 Zayıflama tedavileri (Slimming treatments) %15.6 Moda bir yere gitme (Trendy place to go) %13.9 Prestijli bir yere gitme (Prestigious place to go) %7.3 Ahn et al (2009)
10
Kaplıca kürleri; Termal Spa
Hastalıkları İyileştirici Sağlığa Yararlı ve Olumlu Etkileri bin yıllardır bilinmektedir gözlemlenmiştir kanıtlanmaktadır
11
Balneotherapy/Spa therapy Thermal therapy
Particularly in European (central, southern and eastern) countries vivid custom; still popular and “widely” used have been considered mainstream at least in part, reimbursed by health insurance systems
13
Termal Spa; Tedavi Küratif Hastalığın nedenlerini giderici Semptomatik
Hastalığın belirtilerini iyileştirici Palyatif Hastayı rahatlatıcı Destekleyen Yaşam kalitesini arttırıcı Sağlığı güçlendirici
14
Sağlık Etkileri: Sağlık Risklerine Karşı
Anti-Aljik/Ağrı’ya karşı Anti-Stres/Gerginlik giderici Anti-Aging/Yaşlanmaya karşı Anti-Obezite/Şişmanlığa karşı Anti- İnflamatuar/İltihap giderici vb...
15
Wellness Illness ; “Ill-being” Wellness; “Well-being”
16
Wellness Illness ; “Ill-being” Wellness; “Well-being”
18
Termal Spalarda Wellness/ Wellness at Thermal Spas
Geleneksel termal kaplıcaları sağlığı koruma / geliştirme, tedavi, rehabilitasyon için “Şifalı Çevreler” olmaları ötesinde “Wellness Vahaları" olarak ta tanımlayabilir ve wellness turizmi destinasyonlarına katabilir miyiz? Can we define traditional thermal spas as “wellness oases” besides as “healing environments” for treatment, rehabilitation and health prevention / promotion and place them among wellness tourism destinations
19
Wellness at spas A state of holistic -mental, physical, spiritual and social-health and well-being which can be achieved, developed and preserved by using a diversity of complementary, alternative and integrative treatments in spas and similar facilities Çeşitli tamamlayıcı (komplementer), alternatif ve bütünleyici (integratif) tedavilerin kullanılmasıyla Spalar ve benzeri tesislerde ulaşılabilen, geliştirilen ve korunabilen Bütünsel - mental, fiziksel, ruhsal ve sosyal - bir sağlık ve iyilik hali Global Spa Economy 2007, May 2008, Global Spa Summit
20
Wellness at Thermal Spas? Termal spa /kaplıcalarda Wellness ?
A state of holistic -mental, physical, spiritual and social-health and well-being which can be achieved, developed and preserved by using a diversity of balneological (thermal baths, mud applications), climatologic and natural (non-pharmacologic) treatments in thermal spas / resorts and similar facilities Çeşitli balneolojik (termal banyolar, çamur uygulamaları), iklimsel ve doğal (ilaç dışı) tedavilerin termal spa / resortlar ve benzeri tesislerde kullanılmasıyla ulaşılabilen, geliştirilen ve korunabilen Bütünsel - mental, fiziksel, ruhsal ve sosyal - bir sağlık ve iyilik hali
21
Thermal Spa Ruhsal Çevresel Wellness Sosyal Mental Duygusal Fiziksel
22
Türkiye’de Termal/Kaplıca Wellness Tesisleri
Termal Otel / Kaplıca Oteli Termal Hastane / Klinik Termal kür merkezi Termal devre mülk Termal pansiyon Termal banyo / havuz Doğal Termal / Mineralli su kaynağı Termal çamur kaynağı İçmece Diğer sınıflandırılamayan ????????
23
Ne yapmalı ? What to do? Termal spa/kaplıca tesislerinde doğal ve geleneksel kaplıca ve termal tedavi yöntemlerine dayalı wellness programları geliştirme Create wellness programs based on natural and traditional balneological and thermal therapeutic spa methods in balneo-spa resorts and facilities
24
Ne yapmalı ? What to do? Diğer yerel ve otantik unsur, metod ve tedavileri araştırıp termal olanlar ile birleştirerek yenilikçi wellness kavramları ve programları geliştirme Explore other local and authentic assets, methods and treatments and combine them with thermal ones in creating innovative wellness concepts and programs
26
Ne yapmalı ? What to do? Termal spalarda "yenilikçi" ve otantik wellness kavram ve hizmetlerini tanıtma Termal spa yatırımcıları ve işletmecileri Hükümetler, ilgili bakanlıklar, politikacılar ve sağlık ve turizm yetkilileri, paydaşları Yerel / yerli ve yabancı "sağlık bilinçli wellness tüketicileri" Introduce “innovative” and authentic wellness concepts and offerings at the traditional thermal spa’s Thermal spa investors and managers Governments, minisgtries, politicians and health and tourism authorities, stakeholders Local/domestic and foreign “health conscious wellness consumers”
27
Source : Standford Research Institute,
Thermal Spa Thermal Spa Source : Standford Research Institute, Global Spa Summit, Istanbul, May 2010
28
Thank you for your attention !
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.