Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Toplu Sms Gönderimi EYLÜL 2014
RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
2
Mobil pazarlama nedir? Mobil pazarlama, “tüketicide satın alma isteği yaratma amacıyla, mobil mecra üzerinden ve/veya mobil ürünler kullanılarak yapılan faaliyetler olarak tanımlanmaktadır. Bir başka ifadeyle; mobil pazarlama, mobil telefonlar yoluyla girişilen pazarlama faaliyetlerini ifade etmektedir. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
3
Mobil pazarlamanın faydaları
Mobil pazarlama ise düşük maliyetli, etkileşimli, geri dönüşümü olan, yüksek etkileme gücüne sahip, kişisel, eğlenceli bir pazarlama aracıdır. Mobil telefon kişiseldir. Mobil telefon her zaman yanınızdadır. Mobil telefon her zaman açıktır. Mobil telefon doğru hedef kitleyi tespit etmeye yarar. Akıllı telefonların kullanımı 2015 te PC’den daha fazla olacak. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
4
Mobil iletişimde fırsatlar
Deloitte tarafından yayınlanan “Global Tüketici Araştırması 2011: Mobil İletişimde Fırsatlar” raporuna göre, günlük hayatın içinde kullanılan mobil cihazlar her geçen gün artıyor ve sayıları çeşitleniyor. Rapora göre; Mobil iletişim ağı 5 milyarın üzerindeki kullanıcı sayısıyla dünyanın en güçlü global ağı konumunda… 15 ülkede gerçekleştirilen araştırmaya göre, kullanıcıların mobil ağlara bağlanmasını sağlayan cihazların sayısı giderek artıyor. Kişi başına düşen mobil cihaz sayısı ise 5 adet. Mobil geniş bant kullanımının artmasıyla birlikte operatörler açısından doğru fiyatlandırma önem kazanıyor. Türkiye, uygun tarife beklentisi açısından yüzde 66'lık bir oranla diğer ülkelerin ortalaması olan yüzde 54'ün oldukça üzerinde. Türkiye'de operatör değişikliği yapan kullanıcıların yüzde 59'unun nedeni uygun tarife isteği. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
5
Mobil iletişimde SMS Mobil iletişimin önemli bir parçasını oluşturan kısa mesajlarda Çin ve Hindistan ilk sırada yer alıyor. Her iki ülkede de kullanıcıların yüzde 80'i günde en az bir SMS alıyor ya da gönderiyor. Türkiye'de yüzde 56 ile daha düşük bir seviyede seyreden SMS oranı, İngiltere'de yüzde 70. Mobil iletişimde SMS hala en sık kullanılan iletişim yöntemi. Çeşitlenen iletişim kanallarının ve mobil internet kullanımının yaygınlaşmasının SMS'in popülaritesini etkilemediği belirtilen raporda, Türkiye yurtdışında SMS kullanımı açısından dünya ortalamasının üzerinde yer alıyor. Yurt dışında cep telefonu kullanan kişilerin yüzde 70'i kısa mesaj servisini günde en az bir kez kullanıyor. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
6
Mobil iletişimde SMS Cep telefonlarına gelen reklamlara verdikleri tepkiler sorulduğunda en az tepki veren grubun İngiltere'deki kullanıcılar olduğu görülüyor. Brezilya ve Türkiye, mobil reklamlar açısından satın almada ilk sırada yer alıyor. Türkiye'de kullanıcıların yüzde 31'i her gün ortalama bir adet reklam mesajı alıyor. ABD'de 13 olan bu oran, İngiltere'de yüzde 5'lere düşüyor. Raporda, Türkiye'deki mobil pazarların ileriye dönük önemli fırsatlar içerdiği vurgulanıyor. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
7
Mobil iletişimde SMS 2014’te mobil pazarlama, metnin gücünü kanıtlar nitelikte olacak. Pew Internet and American Life Project tarafından yayınlanan raporda, mobil cihazlardaki kullanımın %81 ’inin mesajlaşma, %60’ının internete girme ve %52’sinin kullanma olduğunu görüyoruz. SMS ve tarafında 2014’ün son derece parlak geçeceğini bu rapor sayesinde rahatlıkla söyleyebiliriz. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
8
Mobil iletişimde SMS Müşterileriniz her yerde. Onlar televizyon izliyor, onlar gazete okuyor, onlar radyo dinliyor… Ancak, müşterilerinizin önemli bir bölümünün mobil cihazlarla son derece ilgili ve haşır neşir olduğunu unutmayın. 2014’te mobil pazarlama, kurumlara önemli fırsatlar sunacak. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
9
SMS Dünya Genelinde Hangi Amaçlarla Kullanılıyor?
Uyarılar: SMS yoluyla yapılan uyarılar hem hızlı hem de hedef odaklı oluyor. Borç, randevu, sefer hatırlatma gibi zaman kısıtlaması olan durumlar, hızlı bir şekilde direkt olarak kişilerin cep telefonlarına iletilebiliyor. Etkinlik/kampanya duyuruları: Etkinlik, kampanya ya da indirim gibi konular için bilgilendirme amacıyla gönderilen mesaj sayısı çok fazladır. Başlı başına SMS’in üzerine bir kampanya kurulabildiği gibi; TV, gazete, radyo, IVR, Sesli Mesaj, internet gibi farklı farklı mecralardan duyurulan fırsatları destekleyici nitelikte SMS’ler de gönderilebiliyor. Etkinlik/kampanya mesajları: Kampanyaya dahil olan müşterilere gönderilen SMS’lerdir. Müşterileri etkinliğe çağırmak, kampanyaya dahil etmek ne kadar önemliyse, aynı şekilde bu içeriği onlara etkili bir şekilde sunabilmenin de önemi büyüktür. Mağaza içi promosyonları: Mağazaya yerleştirilen kısa kodlar vasıtasıyla birçok içerik müşterilere sunulabilir. Bedava ürünler, indirimler veya özel fırsatlar için SMS’in faydası çok fazladır. Bireysel işlemler: Özellikle bankacılık işlemleri bu kategoriye girer. Aynı zamanda artık birçok kurum, şifre sıfırlama gibi bireysel işlemlerde SMS’ten yararlanıyorlar. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
10
Toplu SMS nedir? Toplu SMS hem çok ucuz bir iletişim yolu hem de çok başarılı bir pazarlama yöntemidir. Başarısının ardında yatan en önemli neden ise “ Herkes Cep Telefonuna Gelen Mesajları Okur ” İşte asıl başarı nedeni budur. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
11
RÖNESANS TOPLU SMS HİZMETLERİ
Rönesans SMS mesajlarınızla ilgili ayrıntılı raporlama yapabilir, istatistik görebilir, çoklu kullanıcı desteği ile birden çok kişiye erişim yetkisi verebilir ve ödeme kanalını 7/24 kullanabilirsiniz. Mobil mesajlaşma; iş yerinizde, müşterilerinizle, iş arkadaşları ve ortaklarınızla doğrudan ve etkili iletişim kurmak için hızlı, düşük maliyetli yöntemler sunmaktadır. Saha satış ekiplerinize ulaşmak isterseniz, müşteri veri tabanınıza anında binlerce SMS birden göndermek isterseniz ya da bir iş arkadaşınıza veya müşterinize hızlıca SMS göndermek isterseniz Rönesans SMS sizin bütün bu ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır. Rönesans SMS, müşteri bilgilerini güncel tutmanızı sağlayarak hedefe yönelik kampanyalar geliştirmenize ve bu sayede pazarlama ve çağrı merkezi maliyetlerini azaltmaya yardım eder. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
12
Turkcell-Avea-Vodafone Toplu Mesaj Servisleri
Rönesans; Dijital pazarlama dünyasında tüm operatörlerle işbirliği içinde çalışmaktadır. Hedefimiz ve vizyonumuz; müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu, mobil pazarlama hizmetlerini hızlı, güvenilir, ölçülebilir ve uygun fiyata sunarak dijital dünyada fark yaratma stratejilerine anlam katmaktır. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
13
OYDER ÜYELERİNE ÖZEL TOPLU SMS FİYATLARI*
SMS ADEDİ BİRİM MALİYET 1 SMS TL/SMS **FİYATLARA KDV VE DİĞER TÜM VERGİLER DAHİLDİR.** RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
14
RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
Rönesans SMS, Rönesans Araştırma ve Mobil Pazarlama Hizmetleri A.Ş. kuruluşudur. Öztek Haberleşme Tic. San. Ltd. Şti. ile işbirliği yaparak, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan Telefon Hizmetleri ve İnternet Hizmetleri konusunda İŞLETMECİ (Operatör) lisansı alarak sesli ve yazılı kısa mesaj hizmetleri konusunda profesyonel hizmet vermektedir. RÖNESANS ARAŞTIRMA VE MOBİL PAZARLAMA HİZMETLERİ A.Ş.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.