Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Melis GÜCÜYETER 201120301084 Ayten Nur DAVARCI 201120301004
CARREFOUR Melis GÜCÜYETER Ayten Nur DAVARCI
2
TARİHÇESİ: İlk mağazasını 15 Haziran 1963’te Fransa’da açan Carrefour, bugün 33 ülkede, 15 binden fazla mağazasıyla yılda ortalama iki milyar kişinin alışverişlerinde tercih ettiği Avrupa’nın 1 numaralı perakende zinciridir. Dünyada modern perakendeciliğin temelini oluşturan Carrefour, Türkiye’de ilk mağazasını 1993 yılında İçerenköy’de açtı yılında Sabancı Grubu ile işbirliği yaparak CarrefourSA ismini aldı. CarrefourSA çalışanı ile Türkiye’nin 42 ilinde 190 mağaza ile faaliyet göstermektedir. İlk Carrefour alışveriş merkezi de bir yıl sonra Adana'da hizmet vermeye başladı yılının Mayıs ayında gerçekleştirdiği satın alma operasyonuyla Gima ve Endi'yi satın aldı. Bugün itibari ile Türkiye'de CarrefourSA : * çalışana sahiptir. * Hipermarket, Süpermarket ve Ucuzluk Marketleri formatlarında faaliyet gösteren eksiksiz portföyü ile, Türkiye'deki müşterilerinin ihtiyaçlarını sürekli karşılayan bir markadır. * Türkiye'nin 31 ilinde ve Anadolu'nun 16 ilçesinde 470 mağaza ile faaliyet göstermektedir. * kasalardan yılda 125 milyondan fazla müşteri geçmektedir. * 1.500'den fazla gıda ve gıda dışı marka üreticisi firma ile çalışmaktadır. * 2005 yılında 1,430 Milyon $ tutarında global bir ciro sağlamıştır.
3
YÖNETİM YAPISI VE ORTAKLIK YAPISI:
Yönetim Kurulu 11 (onbir) üyeden teşekkül etmekte olup, mevcut Yönetim Kurulu üyeleri aşağıdaki gibidir: Adı Soyadı Görevi Zeynel Korhan Bilek Başkan Pierre Jean Jérome Sivignon - Üye Thomas Martin Hübner Üye Franck Emile Tassan Üye Kutay Kartallıoğlu Üye Merter Özay Üye Şerafettin Karakış Üye Gaye Spolitis Üye Mehmet Ali Evren Ertay Üye Ziya Hakan Ergin Bağımsız Üye Temel Cüneyt Evirgen Bağımsız Üye Şuan ki genel müdürü; Guillaume de Colonges
4
Ortaklar: Şirketin ödenmiş sermayesi TL olup, Ortaklık yapısı aşağıda yer almaktadır. Ortaklar: (%) (%) Carrefour Nederland BV , , Hacı Ömer Sabancı Holding A.Ş. 38, , Halka açık kısım , , Diğer , , Nominal sermaye , , Herhangi bir iştirakleri bulunmamaktadır.
5
VİZYON-MİSYON: MİSYONLARI, kaliteli ürünlerden oluşan geniş bir ürün yelpazesini, mümkün olan en iyi fiyatlarla ve üstün kalitede hizmet anlayışı ile sunmaktır. VİZYONLARI, müşterilerinin değişen yaşam şekilleri ve gereksinimlerine uyum sağlayan hizmet ve uygulamalar geliştirerek en yüksek katma değeri yaratmak, ek hizmetlerle Hipermarket ve süpermarket alışverişini gerçek bir zevk haline dönüştürmek ve müşterileri için rahat, cazip ve sıcak bir alışveriş ortamı sunmaktır. Perakendecilik standartlarını yükseltmek amacıyla sürekli gözlem yapmakta, yeni fikir ve kavramlar yaratmaktadırlar. Müşterilerine samimi, keyifli, cazip ve rahat bir alışveriş ortamı sağlamaktadırlar. Temel hedefleri, müşteri beklentilerinin karşılanmasıdır. Faaliyetleri, müşterilerinin görüş ve önerilerinden yola çıkarak tasarlanmakta ve düzenlenmektedir.
6
ÜRÜNLERİ: ÜRÜNLERİ: CarrefourSA 50 binden fazla ürünle, gıdadan temizlik malzemelerine, kozmetikten giyime kadar geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Ürün sayısını tüketicilerinin her gün artan ihtiyaçlarını dikkate alarak arttırmaktadır. Gıda güvenliğine büyük önem veren CarrefourSA, dünya çapında tüm Carrefour’larda uygulanan kalite ve hijyen standartlarını ilk günden bu yana ülkemizde de başarıyla uygulamaktadır. Carrefour markalı 750’den fazla ürün kendi kategorisinde lider olmayı hedeflemektedir. Üretiminin her aşamasında hijyen ve kalite standartlarına uygunluğu kontrol edilen ürünlerin fiyatı, lider ürünlerden % 15 ile % 20 arasında daha ucuzdur. Türkiye’de ilk kez CarrefourSA tarafından başlatılan “Doğa Tat Carrefour ürünleri” projesi tüm hızıyla devam etmektedir yılında levrek, çipura üretimi ile başlayan proje daha sonra ekolojik ekmek, kangal sucuk, patates, soğan, portakal, elma, kiraz, nektarin gibi meyveler ile devam etmiştir. Bugüne kadar 17 ürün CarrefourSA raflarında satışa sunulmuştur. Türkiye’nin verimli topraklarında tamamen ekolojik tarım ve kontrollü üretim sonucu elde edilen doğal ürünlerin sayısı her geçen gün artmaktadır.
7
Doğa Tat Carrefour ürünleri :
8
REKLAM: REKLAM: Carrefour’un müşterileriyle iletişimini katalogları ve reklam kampanyaları ile kurmaktadır. Carrefour katalogları firma için çok önemli konumdadır. Carrefour katalogları belli aralıklar ile müşterilere ulaştırılmaktadır. Bunu pek çok çeşitli yöntem kullanarak yapmaktadırlar ve müşterilerine bu katalogları doğrudan veya dolaylı olarak ulaştırarak reklamlarını yapmaktadırlar.Tv’de de sık sık reklamlarına rastlayabiliriz.Reklam filmlerinin sonunda ise her zaman; ‘’CARREFOUR ZAMAN ZAMAN DEĞİL HER ZAMAN EN HESAPLI’’
9
SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ:
Harekete Geç: Carrefour’un başlattığı Bostancı Doğa Koleji ve Ataşehir Belediyesi işbirliği ile gerçekleşmiş olan “Harekete Geç” sosyal sorumluluk projesiyle bir araya gelecek öğrenciler, öğretmenleri önderliğinde veliler ile birlikte açık havada spor yapmanın keyfini sürdüler.Çocukların günlük yaşamlarında spora önem vermesinin yanı sıra spor konusunda kamuoyunu bilinçlendirmeyi amaçlayan projeye pek çok sanatçı ve sporcu da katıldı. CARREFOURSA MALTEPE PARK SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ ECE Türkiye Proje Yönetimi A.Ş tarafından yönetilen CarrefourSA Maltepe Park Alışveriş Merkezi, Özürlüler Vakfı ile birlikte çok önemli bir sosyal sorumluluk projesine daha imza attı. Özürlüler Vakfı projesi olan “Haydi Gülümse/ Resmi Tamamla” kampanyası 0–15 yaş arası özürlü çocukların ameliyatlarına kaynak sağlamak amacıyla oluşturulmuş bir destek projesidir. ÇALIŞTIRMAYALIM OKUTALIM: Çocuk İşçiler meselesini ülke gündemine etkili şekilde taşıyarak güçlü bir kamuoyu tesis etmek ve bireysel ve kurumsal farkındalık yaratmak amacıyla gerçekleşen bu projenin önemli destekçilerinden biri de CarrefourSa’dır.
10
İnsan Kaynakları: Carrefour asıl gücünü çalışanlarının motivasyonundan alır. Onlar kendi mesleklerinde en iyi tüccar ve profesyonel olanlardır... Carrefour çalışanları, perakende düşünce yapısına sahip olmaları, girişimci ruhları ve uyum sağlayabilme yetenekleri göz önünde bulundurularak işe alınırlar. Çalışanları sürekli kişisel gelişime olanak sağlayan, sorumluluk almayı ve inisiyatif kullanmayı gerektiren çok çeşitli görevleri yerine getirirler. Carrefour'da, günlük yaşantılarında olduğu gibi işlerindeki profesyonelliklerinin de gelişmesi, şirket değerlerinin paylaşılması ve benimsenmesi, Carrefour kültürünün zenginleştirilmesi ve yaygınlaşmasını sağlamak için, kişisel gelişim ve eğitim vazgeçilmezleridir. Şirketin değerleri, Carrefour Grubunu oluşturan şirketlerin ve tüm çalışanların mirasıdır. Bu değerler ; *Pozitiflik *Kendini işine adamış çalışanlar *Müşterileri ve tüketicileri önemsemek
11
Ödülleri: CarrefourSA'ya Clinton Ödülü: Prima ve UNICEF'in '1 Paket = Hayat Kurtaran 1 Aşı' kampanyasına desteği için CarrefourSA'ya ödül. Dünya bebeklerinin sağlıklı ve mutlu gelişimini sağlamayı amaç edinen Prima'nın, UNICEF işbirliğinde, tüm dünyada gerçekleştirdiği "1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı" kampanyasına destek veren CarrefourSA, Clinton Küresel İnisiyatifi tarafından ödüllendirildi. Kampanyayı başarıyla tamamlayan Türkiye'ye gönderilen ödül, CarrefourSA İçerenköy mağazasında düzenlenen törende P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat tarafından CarrefourSA Genel Müdürü Guillaume de Colonges'a takdim edildi.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.