Sunuyu indir
YayınlayanErdogan Oztoprak Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
2
İçerik YAYIN YOLU İLE ÖĞRETİM ORTAMLARI İşitsel Teknolojiler Radyo
Teyp-ses kaseti Telefon Telekonferans Görsel-İşitsel Teknolojiler Televizyon Video ve Masaüstü video Etkileşimli Video Teyp ve Video Disk Uydu ve Uydu Televizyonu Video Konferans YAYIN YOLU İLE ÖĞRETİM ORTAMLARININ UZAKTAN EĞİTİMDEKİ UYGULAMALARI Televizyon Eğitim Programları Türleri Merhaba Arkadaşlar , bu eğitimimizde ; İşitsel ortamların neler olduğunu tanımlayabilecek, İşitsel teknolojilerinin fayda ve sınırlılıklarını açıklayabilecek, İşitsel ortamdan hangisinin tek yönlü, hangisinin çift yönlü olduğunu kavrayabilecek, Tek ve çift yönlü işitme ortamlarının fayda ve sınırlılıklarını sıralayabilecek, Televizyon eğitim programlarını sınıflarken, kıstaslarını belirleyebilir. Görsel-işitsel teknolojileri neler olduğunu tanımlayabilecek, Görsel-İşitsel teknolojilerinin fayda ve sınırlılıklarını sıralayabilecek,
3
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
Televizyon ve radyo ortamı kullanılarak öğrencilere uzaktan eğitim için hazırlanan öğretim ünitelerinin ulaştırılması ile gerçekleştirilen öğretim şeklidir. Genelden incelediğimizde iki türe ayrılır. Bunlar; işitsel ve görsel-işitsel teknolojilerdir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
4
Dört tanedir; radyo, teyp, telefon ve telekonferans
İşitsel Teknolojiler Sınıflandırmayı yaptık. Şimdi ise bu teknolojilerin tanımı, yararları, sınırlıkları ve kullanımdaki etkililik ilkelerini inceleyelim. İşitsel Teknolojiler; Radyo Teyp-ses kaseti Telefon Telekonferans Dört tanedir; radyo, teyp, telefon ve telekonferans
5
İşitsel Teknolojiler Radyo nedir? Radyo; sadece kulağa hitap eden, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağlayan tek yönlü iletişim aracıdır. Teyp nedir? Teyp; kasetlerdeki seslerin alınması ve tekrar çalınmasında kullanılan ses kaydedici araçlara denir. Radyo Teyp Radyo ,sadece kulağa hitap eden, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağlayan tek yönlü iletişim aracıdır. Eğitim ve öğretimde nasıl kullanırız dersek; yaygın eğitimde kullanımı mevcut olmasına rağmen milli eğitim kurumlarında etkili kullanımı söz konusu değildir. Üç şekilde eğitimde uygulayabiliriz. 1) Okullar için gerekli olan programların, ders programlarına uygun olarak hazırlanmasında radyo yönetmenlerinin yer alması, 2) Öğrencilere yayın saatlerini bildirerek programların dinlenmesinin sağlanması, 3) Radyo programını bir öğretmenin kendi başına hazırlaması şeklinde. Teyp ,Kasetlerdeki seslerin alınması ve tekrar çalınmasında kullanılan ses kaydedici araçlara teyp denilir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
6
İşitsel Teknolojiler Telefon nedir? Telefon; birbirinden uzakta bulunan iki kişinin ses yoluyla iletişim kurmak istediklerinde kullandıkları teknolojiye denilir. Telekonferans nedir? Telekonferans; farklı yerlerde bulunan üçten fazla tek kişinin veya grupların arasında iletişim ağı kullanarak gerçekleşen ses veya elektronik olarak eş zamanlı iletişimi sağlama amacı taşıyan uzaktan konferans verme sistemidir. Telefon Telekonferans Telefon , birbirinden uzakta bulunan iki kişinin ses yoluyla iletişim kurmak istediklerinde kullandıkları teknolojiye telefon denilir. Telekonferans; farklı yerlerde bulunan üçten fazla tek kişinin veya grupların arasında iletişim ağı kullanarak gerçekleşen ses veya elektronik olarak eş zamanlı iletişimi sağlama amacı taşıyan uzaktan konferans verme sistemidir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
7
Fayda ve Sınırlılıklar
İşitsel teknolojilerinin fayda ve sınırlılıkları: Radyo: Yararları Ucuz ve basittir. Maliyeti düşüktür. Geniş insan kitlelerine aynı anda ulaşabiliriz. Aynı programı yayın zamanı dinlemeyenler için birden fazla yayınlayabiliriz. Böylece tekrar etme olanağı sağlanır. Kaset yardımıyla kayıt edebiliriz. Fayda ve Sınırlılıklar Radyo Radyonun Eğitim Alanındaki Yararları , 1) Ucuz ve kullanımı oldukça basittir. 2) Kulağa hitap eden her türlü aracı kullanabiliriz. 3) Geniş insan kitlelerine aynı anda ulaşabiliriz. 4) İstenilen zamanda dinleyebilmek için kasete kaydedebiliriz. 5) Birey kendi hızında öğrenebilir. 6) Aynı programı yayın zamanı dinlemeyenler için birden fazla yayınlayabiliriz. Böylece tekrar etme olanağı sağlanır. 7) Radyo için kullanılan araçların maliyeti düşüktür. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
8
Fayda ve Sınırlılıklar
Yalnızca kulağı etkilediği için hazırlanması zordur. Yalnız kullanıldığında tekrar etme olanağı vermez. Öğrenci denetimi sağlayan bir ortam mevcut değildir. Radyo yayın saati ile okul saati paralel olmayabilir. Hedef kitledeki her alıcı grubuna uygun program hazırlamak zaman alıcı, masraflıdır. Özel bir çaba gerektirir. Fayda ve Sınırlılıklar Radyo Radyonun Kullanımındaki Sınırlılıklar , İlk olarak duyma engeli olanların kullanabileceği bir eğitim seçeneği değildir. Yalnızca kulağı etkilediği için hazırlanması zordur. Kasetler kullanılmazsa tekrar yapmak güçtür. Öğrenci denetimi sağlayan bir ortam mevcut değildir. El-göz koordinasyonunun gelişimini sağlama imkanı yoktur. Canlı yayında takıldığımız yerde durdurmak veya denetim yapma olanağı sağlayamaz. Ayrıca bu yüzden öğretmen yayın esnasında durdurma söz konusu olmadığından gerekli açıklamaları yapamaz. Radyo yayın saati ile okul saati paralel olmayabilir. Zaman kısıtlığından dolayı pekiştirmek için yeteri kadar örnek verilmeyebilir. Hedef kitledeki her alıcı grubuna uygun program hazırlamak zaman alıcı, masraflıdır. Özel bir çaba gerektirir. Belirlenen hedef ve davranışlara tam erişilemez. Uygun sesler seçilmediği takdirde yanlış izlenim oluşturabilir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
9
Fayda ve Sınırlılıklar
Teyp, Ses Kaseti: Yararları Geriye dönüş olanağı sayesinde içindekiler silindikten sonra yeniden doldurulabilir. Eş zamansız olduğundan öğrenciler istedikleri zaman ulaşabilir. Fayda ve Sınırlılıklar Teyp,Ses Kaseti Yararları , 1) Radyodaki tüm yararlar burada da geçerlidir. Ayrıca seslerin kaydedilmesiyle sınıf ortamında öğrencilere bu sesler dinletilir. 2) Geriye dönüş olanağı sayesinde içindekiler silindikten sonra yeniden doldurulabilir. 3) Yapımı kolay olduğundan iş yükü azdır. 4) Eş zamansız olduğundan öğrenciler istedikleri zaman ulaşabilir. 5) İşitsel becerilerin denetlenmesi gerektiğinde mikro öğretimi kullanırken teypten yararlanılabilir. 6) Gerek İngilizce dersinde gerekse müzik derslerinde sıkça kullanılan bir araçtır. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
10
Fayda ve Sınırlılıklar
Tek yönlü bir iletişim aracı olduğundan etkileşim sağlanamaz. Etkileşim olmadığı için öğrenciyi uzun süre dinleme halinde tutmak zordur. Fayda ve Sınırlılıklar Teyp,Ses Kaseti Sınırlılıkları , 1) Tek yönlü bir iletişim aracı olduğundan etkileşim sağlanamaz. 2) Gerçek sesleri yansıtmada yanıltıcı olabilir. 3) Etkileşim olmadığı için öğrenciyi uzun süre dinleme halinde tutmak zordur. 4) Sesler doğru seçilmediği takdirde yanlış anlamalara yol açabilir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
11
Fayda ve Sınırlılıklar
Telefon: Yararları Öğretmen ve öğrenci arasında ileri düzeyde bireysel etkileşim sağlar. Böylece birincil kaynaktan öğrenilir. Öğrenciye destek sağlamak için kullanılır. Fayda ve Sınırlılıklar Telefon Yararları, 1)Verimli olmasının yanında ucuz oluşu tercih edilme nedenidir. 2) Öğretmen ve öğrenci arasında ileri düzeyde bireysel etkileşim sağlar. 3) Direk öğretmenle iletişim halinde olunduğundan birincil kaynaktan bilgi edinilir. 4) İşitsel ortam kullanılacaksa telefon destekleyici olarak bir seçenektir. 5) Öğrenciye destek sağlamak için kullanılır. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
12
Fayda ve Sınırlılıklar
İşitsel olduğu için tek yönlüdür. Teknik sorunlar yaşanabilir. Öğretmenin sınıfı kontrol etmesi, yönetmesi güçtür. Fayda ve Sınırlılıklar Telefon Sınırlılıkları , 1) İşitsel olduğu için tek yönlüdür. 2) Telefon ile iletişim halindeyken teknik bir takım sorunlarla karşı karşıya kalabiliriz. 3) Öğretmenin sınıfı kontrol etmesi, yönetmesi güçtür. 4) Etkili konuşma becerisinin olmadığı veya zamanın iyi planlanmadığı durumlarda sürecin etkililiği azalır. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
13
Fayda ve Sınırlılıklar
Telekonferans Yararları Her türlü ses, fotoğraf, bilgi, resim vb. unsurlarının paylaşılması mümkündür. Çok sayıda kaynağı birden fazla insana aynı zamanda ulaştırabilir. Çift yönlü olduğu için etkileşimlidir. Fayda ve Sınırlılıklar Telekonferans Yararları , 1) Fiziki olarak birbirinden uzakta insanların aynı ortamda bulunuyormuş havası içerisinde bilgi alış verişinde bulunmasını sağlar. 2) Her türlü ses, fotoğraf, bilgi, resim vb. unsurlarının paylaşılması mümkündür. 3) Çok sayıda kaynağı birden fazla insana aynı zamanda ulaştırabilir. 4) Çift yönlü olduğu için etkileşimlidir. 5) Ucuz ve kullanımı basittir. 6) Hem ses hem de görüntü iletimi çift yönlü gerçekleşir. 7) Haber programlarında sık kullanılır. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
14
Fayda ve Sınırlılıklar
Görsel bir takım veriler atılırken ses iletiminin aksamasına neden olabilir. Coğrafi sınırlılıkların ortadan kalkması bir avantaj olarak görülse de kültürel farklılık, bölgeler arasındaki saat farkı gibi birçok etken ortaya çıkmaktadır. Fayda ve Sınırlılıklar Telekonferans Sınırlılıkları , 1) Bilgi alış verişi yapıldığında kaynak veya alıcıdan kaynaklanan teknik bir takım sorunlar çıkabilir. 2) Görsel bir takım veriler atılırken ses iletiminin aksamasına neden olabilir. 3) Coğrafi sınırlılıkların ortadan kalkması bir avantaj olarak görülse de kültürel farklılık, bölgeler arasındaki saat farkı gibi birçok etken ortaya çıkmaktadır. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
15
İşitsel Ortamları İletişim Yönlerine Göre Sınıflama Ve Bu Yönlerin Fayda Ve Sınırlılıkları:
Ortamlarda çift veya tek olarak iki tane yön kullanılır. İşitsel ortamları bu şekilde sınıflarsak tek yönlü ortamlar, radyo, teyp, telefon; çift yönlü ortam tele konferanstır. Tek yönlü iletişim, kaynağın alıcıya bilgi aktarımı şeklinde olup, alıcıdan herhangi bir dönüt alınmadığı iletişim çeşididir İşitsel Teknolojiler A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
16
İşitsel Ortamları İletişim Yönlerine Göre Sınıflama Ve Bu Yönlerin Fayda Ve Sınırlılıkları:
Çift yönlü iletişim, kaynağın alıcı ile etkileşimde bulunduğu karşılıklı dönütlerin verildiği iletişim yönü çeşididir. Tanımlara baktığımızda öğretim ve öğrenme süreçlerinde etkililiği sağlama amacı güttüğümüzden çift yönlü iletişimi tercih etmeliyiz. Böyle öğrencinin aktif katılımı sağlanır ve ders verimli geçer. Tek yönlü iletişimin tercih edilme nedeni ise sınıf yönetiminin kolay olması olabilir. . İşitsel Teknolojiler A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
17
Televizyon Eğitim Programı Sınıflamadaki Kıstaslar:
İşitsel Teknolojiler Televizyon Eğitim Programı Sınıflamadaki Kıstaslar: Sınıflamada ek olarak, eğitim türünü örgün ve yaygın eğitim olarak ayırmakla beraber, izleyici kümelerin özelliklerini de farklı cinsiyet, yaş, meslek ve eğitim düzeyi diye kıstasları belirledikten sonra ayrımları göz önünde bulundurmamız gerekmektedir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
18
Görsel-İşitsel Teknolojiler
Televizyon Video ve Masaüstü video Etkileşimli Video Teyp ve Video Disk Uydu ve Uydu Televizyonu Video Konferans
19
Görsel-İşitsel Teknolojiler
Televizyon nedir? Televizyon; Görüntünün ve görüntüyle alakalı seslerin aynı anda elektromanyetik dalgalar halinde yayılması prensibine dayanan görsel-işitsel bir ortam ve teknolojidir. Video nedir? Video; hareketli nesnelerin televizyon türü ekranlardan gösterimi mantığında çalışan teknolojiye denir. Televizyon Video Televizyon ,Görüntünün ve görüntüyle alakalı seslerin aynı anda elektromanyetik dalgalar halinde yayılması prensibine dayanan görsel-işitsel bir ortam ve teknolojidir. Video , animasyonların televizyon türü ekranlardan gösterimi mantığında çalışan teknolojilerdir. Eğitim ve Öğretimde Video Kullanımında Yararlanılabilecek Bazı Materyal Türleri İlgili kuruluşlarca eğitim amaçlı olarak hazırlanan materyaller. Gerçekte başka amaçları karşılamak için hazırlanmış olup eğitim amaçlı kullanılabilecek materyaller. Televizyon yayınlarında bilinçli olarak yapılan bazı kayıtlar. Eğitimcilerin ve öğretmenlerin kendi kendilerine hazırlayabilecekleri materyaller. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
20
Görsel-İşitsel Teknolojiler
Etkileşimli video nedir? Etkileşimli Video; Etkileşimli video,insan ve bilgisayar arasındaki etkileşimin video görüntüleri ya da video yayını ile yapılması işidir. Uydu ve Uydu Televizyonu nedir? Uydu; hareketli nesnelerin televizyon türü ekranlardan gösterimi mantığında çalışan teknolojiye denir. Video konferans nedir? Video konferans; Çift yönlü ses iletimine ek olarak, tek yönlü hareketli görüntü iletimi gerçekleştirebilen aygıttır. Etkileşimli Video Uydu ve Uydu televizyonu Video Konferans Etkileşimli video, insan ve bilgisayar arasındaki etkileşimin video görüntüleri ya da video yayını ile yapılmasıdır. Asenkron video teknolojisidir. Uydu ,bir gezegenin ya da başka bir uydunun etrafında belirli bir yörüngede dönen gök cismi. Evimize gelen televizyon sinyallerinde, yaptığımız telefon konuşmalarının çoğunda farkında olmadan altyapı olarak uydu sistemleri kullanılmaktadır. Video Konferans , çift yönlü ses iletimine ek olarak, tek yönlü hareketli görüntü iletimi gerçekleştirebilir. Bazı sistemler hem çift yönlü ses hem de çift yönlü görüntü iletimine olanak verebilir. Hareketli iletim, kablo, mikrodalga ya da uydu gibi yayında kullanılan birkaç yöntemler kullanılarak gerçekleşir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
21
Fayda ve Sınırlılıklar
Görsel-İşitsel Teknolojilerin Fayda ve Sınırlılıkları Televizyon: Yararları Televizyon büyük kitlelerin öğretiminde verimli, etkili ve ekonomik bir eğitim ortamına sahiptir. Hem göze hem kulağa hitap ettiği için radyo dan daha etkilidir. Fayda ve Sınırlılıklar Televizyon Televizyonun Yararları, Oluşması uzun süre alan bir deney, bir sürecin aşamaları, bir bitkinin gelişimi vb. olgu ve olayları, sahip olduğu özellikler sayesinde çok kısa sürede gösterir ve duyurur. Heyecan verici, ilgi çekici, açıklayıcı ve sürükleyicidir. Geniş kitlelere çabuk ulaşabilip, göze ve kulağa hitap ederek izleyiciler üzerinde olumlu etki yaratır. Örgünde olanak sağlayamadıkları ders araçlarını sunarak, eğitimde ekonomiyi gerçekleştirir. Sınıf öğretmeninin yükünü hafifletir. Öğrenme-Öğretme sürecinde diğer ögelerle birlikte kullanıldığında en iyi sonuçları verir. Birebir ulaşılması güç materyallerin sınıf ortamına getirilmesini sağlar. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
22
Fayda ve Sınırlılıklar
Tek yönlü ve dönüt almak olanaksız olduğundan sınırlıdır. Ders üretimi için uzman ekibin gerekmesi. Bilgilerin güncellenmesi ve her yer de izlemesi zor. Fayda ve Sınırlılıklar Televizyon Sınırlılıkları, Geç öğrenen öğrenciler için algılayamama problemleri ortaya çıkabilir. Yayınları önceden seyredip derse hazırlıklı gelinmesi olanaksızdır. Bilgilerin güncellenmesi zor olabilir. Dersin öğretmen gözetiminde ve öğrenci denetiminin olmaması eğitsel olanakları kısıtlıyor. Derslerin yayın zamanının okuldaki derslerle paralel gitmesi ve tüm öğrencilere uygun olmayı çok zordur. Her düzeye ve konuya uygun ders üretimi yapmak zaman alıcı, masraflı, bilgi ve beceri gerektirmesi bakımından zordur. Zaman kısıtlaması olduğu için ders içi etkinlikler yeterli miktarda yapılmayabilir. Program iyi hazırlanmazsa öğrenciler sıkılabilir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
23
Fayda ve Sınırlılıklar
Video: Yararları Derste gösterilmesi güç cisim, olay ve ortamları sınıfa getirir ve bunların gerçeğe yakın bir şekilde sunulmasın etkililiğini arttırır. Hem bir bilgi depolandığı bir yer hem de kalıcı bir gösteri aracıdır. Fayda ve Sınırlılıklar Video Yararları , 1. Bilgilerin somut, kalıcı ve akıcı olmasını sağlar.. 2. Sınıf dışı cisim, olay ve ortamları sınıfa getirir ve bunların gerçek hareket ve sesleriyle sunulmasını sağlar. 3. Zaman ve mekandan bağımsız olarak öğrenmeyi sağlar 4. Hem bireysel hem de grupla öğrenme fırsatı sağlar. 5. İlgi çekici ve sürükleyicidir. Motivasyonu arttırır. Böylece başarılı öğrenciler ödüllendirilir. 6. Özel eğitime muhtaç çocukların eğitiminde önemli yararlar sağlar. 7. Öğrencilerin duyuşsal ve psikomotor alanda davranış ve beceri kazanmalarında etkili olarak kullanılabilir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
24
Fayda ve Sınırlılıklar
Tek yönlü iletişim aracıdır. Video üretimi ekip çalışması gerektiren zor bir süreçtir. Fayda ve Sınırlılıklar Video Sınırlılıkları , 1. Tek yönlü bir iletişim aracıdır. 2. Video üretimi ekip çalışması gerektiren zor bir süreçtir. 3. Kaliteli öğretim programı bulma güçlüğü vardır. 4. Gösterimden önce filmin izlenerek konu ile ilgili ayrıntılı notların çıkarılması gerekir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
25
Fayda ve Sınırlılıklar
Etkileşimli video: Yaraları Video,görüntü ve ses nettir. Görüntünün ve sesin sıralanarak sunulabilmesidir. Fayda ve Sınırlılıklar Etkileşimli Video Yararları , 1. Görüntü ve sesin daha geç yıpranması, 2. Manyetizmadan etkilenmesi, 3. Kırılmaya karşı dayanıklı oluşu, 4. Görüntünün ve sesin net oluşu, 5. Görüntünün ve sesin sıralanarak sunulabilmesidir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
26
Fayda ve Sınırlılıklar
Maliyeti yüksek olduğundan dolayı da sınırlıdır. Video diskin yeniden kullanmak üzere silinememesi. Fayda ve Sınırlılıklar Etkileşimli Video Sınırlılıkları , 1. Video diskin yeniden kullanmak üzere silinememesi, 2. Üretim maliyetinin biraz yüksek oluşudur. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
27
Fayda ve Sınırlılıklar
Uydu ve Uydu Televizyonu Yaraları Ekonomiktir. Televizyon yayınlarının değişik bir yolla yayınlanma olanaklarını sunarlar. Fayda ve Sınırlılıklar Uydu ve Uydu Televizyonu Yararları , 1. Ekonomik bir teknolojidir. 2. Televizyon yayınlarının değişik bir yolla yayınlanma olanağı. 3. Bazı durumlarda ucuza sağlanabilme olanağı. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
28
Fayda ve Sınırlılıklar
Bilgi yenilendiğinde güncelleme istediği için zor ve maliyetlidir. Dikkatli bir şekilde oluşturulmasını, incelenmesini gerektirir. Fayda ve Sınırlılıklar Uydu ve Uydu Televizyonu Sınırlılıkları , 1. Yayın ve programlar güncellenmeleri gerektiğinde yüksek maliyet gerektirir. 2. Dikkatli bir şekilde oluşturulmasını, incelenmesini gerektirir. 3. Bazı televizyon yayınlarının taşıdığı sınırlılıkları taşır. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
29
Fayda ve Sınırlılıklar
Video Konferans Yaraları Çift yönlü olduğu için etkileşim vardır. Fiziki şartları zorlamadığından bu yöntem sayesinde büyük bir sınıf oluşturulmuş olunur. Fayda ve Sınırlılıklar Video Konferans Yararları , 1) Çift yönlü olduğu için etkileşim vardır. 2) Görüntü iletimi sayesinde gözlem yapılabilir. 3) Fiziki şartları zorlamadığından bu yöntem sayesinde büyük bir sınıf oluşturulmuş olunur. 4) Öğrencinin tepkilerini öğretmen görebilir. 5) Görüntünün mevcut olması iletişimde yakınlığı sağlar. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
30
Fayda ve Sınırlılıklar
Çift yönlü iletişim gerçekleştiği için pahalıdır. Teknik sorun çıkma olasılığı yüksektir. Fayda ve Sınırlılıklar Video Konferans Sınırlılıkları , 1) Çift yönlü iletişim gerçekleştiği için pahalıdır. 2) Ne kadar teknoloji kullanımı demek, o kadar teknik sorun çıkma demektir. 3) Sınıfta çekim yapan kameraman gibi teknik elemanlar sınıfı olumsuz etkileyebilir. Fakat bu duruma alışılabilir ve bu dezavantaj ortadan kalkabilir. A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
31
Kaynaklar Uşun, S.(2010). Uzaktan Eğitim. Ankara. Nobel
İşman, A.(2011). Uzaktan Eğitim. Ankara. Pegem Akademi w3.gazi.edu.tr/ozerbas/dersler/materyal/uzaktanegitim2.ppt A.Ü Böte-3 Feride Nur Şahin/Büşra Tüfekci
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.