Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIldes Coban Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
e-Ticaret ve e-TR U. YELİZ ESERYEL Syracuse Üniversitesi Bilişim Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Öğrencisi (Teknoloji Ve Yenilik Yönetimi Odaklı) İşletme Yüksek Lisans Öğrencisi MESUT DEMİRTAŞ Ankara Üniversitesi Beşeri ve İktisadi Coğrafya Yüksek Lisans Öğrencisi ODTÜ İşletme Bölümü Mezunu MELİH DEMİRTAŞ Hacettepe Üniversitesi Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Öğrencisi
2
Sunuş Programı n Amerika,Avrupa ve Asya’da Genel Durum n Ülkemizde Internet Alanında Son Durum n e-TR Modeli n e-Ticarette Kamu-Özel Sektör-STÖ İşbirliğinin Önemi n Modelin Uygulanabilirliği n Soru-Cevap
3
E-TR Modelinin Amacı n Kamu-Özel Sektör-Sivil Toplum Örgütleri Bütünleşmesi n Bu üçlünün e-ticaret noktasında İşbirliği n Bu sayede teknolojik, lojistik ve stratejik e-ticaret altyapısını kurmak n Ulusal ortak piyasanın uluslararası piyasada kullanılması
4
E-Ticaret deyince akla en çok gelen... n Bireysel girişimler n Şirketler arası e-ticaret ve son zamanların önde gelen konuları...
5
n Devlet-Özel Sektör İşbirliği n E-Devlet
6
E-Ticarette Kamu- Özel Sektör İşbirliği Neden Önemli?
7
n Toplumsal bilinçlenme n Ulusal standardizasyon n Özel sektörün örgütlenmesi n Özel sektörde işbirliği n Birlikten doğan maddi güç ve pazarlık gücü İnternet’te güvenlik İşbirliğinin Getirileri
8
Gelişmiş ülkeler e-işyapışta dünya çapında yarışabilmek için kamu-özel sektör işbirliğinin önemini fark etti!
9
ABD ve Avrupa bu konuda ne yapıyor?
10
n E-Devlet’e geçiş girişimleri ABD’nin Girişimleri n Kanunların E-İşyapış’ı desteklemek üzere düzenlenmeler n Halkı bilinçlendirme çalışmaları n “Bilişim Sistemlerini Korumak için Ulusal Plan” hazırlığı
11
Avrupa’da Gelişmeler n Avrupa Komisyonu e-Europe Girişimi n Avrupa Komisyonu “Information Society Technologies (IST)” IST- 2001 Çalışma Programı
12
n Avrupa’nın bu süreçlerle hedefleri: Avrupa’da Gelişmeler (Devam) -Halkın İnternet konusunda bilinçlenmesi -Yeni fikirlere açık girişimci bir Avrupa -Ucuz, hızlı ve güvenli bir İnternet
13
Peki, ülkemiz ne yapmalı?...
14
n Hem hızlı hem de stratejik hareket edebilmek için planlama yapmalı Türkiye... n Özel şirketlerle devlet işbirliğini herkesten önce yakalamalı n Toplumda e-işyapış bilincini oluşturmalı
15
n Uluslararası rekabette üst seviyelere çıkabilme Bu çabaların getirisi... n Gönenç seviyemizin artması n Vatandaşın ülkemize olan güveninin sağlamlaşması
16
Bunu sağlamak için önerimiz: eTR: elektronik Türkiye Kamu kurumları, özel sektör ve sivil toplum örgütleri arası bütünleşme ve işbirliğinin sağlanması sonucu ulusal bir e-iş yapış altyapısının kurulması
17
Avrupa, ABD ve Japonya n Halkı bilinçlendirme n İşbirliği yoluyla standardizasyon ve maliyet düşürme n İnternet teknolojilerinin gelişimi n Girişimcilik ve yeniliğe destek
18
Türkiye...
20
Risk Yönetimi Olasılıklar Değişimi Destekle Etkili bir e-işyapış için bir model (e-business) İş Gerçekleri İş Stratejisi e-Strateji Süreçler Beceriler Organizasyon Teknoloji Vizyon $ $ $ Süreçler Teknoloji Süreçler Beceriler Teknoloji Organizasyon Beceriler Olasılıklar Giga Group, 2000
21
1996-1999 Var Oluş Siber uzayda yer sahipliği Pazarlamaya yönelik bilgilendirme, Broşürler 1997-2000 Etkileşim Kanal Keşfi Üretkenlik, satın alma, insan kaynakları uygulamaları Kişiselleştirme Arama yapabilme Bağlantılı siteler 1998-2003 İş Görme Kanal Geliştirme Elektronik ticaret Mevcut iş süreçleri ve sistemleriyle entegrasyon Internet toplulukları Müşterinin kendi kendine hizmet etmesi 2000-2005 Dönüşüm Kanal İşletimi En iyi/ uygun hale getirilmiş elektronik iş yapış modelleri Hem bireysel beğenilere cevap verebilen hem de kitlesel üretimin artılarını alan arz modeli (mass customization) Tedarik zinciri yönetimi Müşteri ilişkileri yönetimi İş planlama kaynakları Sektöre özel e-iş süreci modelleri İleri düzeyde kişiselleştirme Artan Katma Değer Yükselen Uygulama Maliyetleri Taktiksel Stratejik Kaynak: Gartner Group 1999
22
Türkiye Internet Pazarı Raporu Eylül 2000 Yıl : 2004 Internet Kullanıcıları = 10 milyon 4,5 milyar USD’lik harcama 3 milyar USD’lik kısım B2B Sistemli yapılanma Verimlilik, Etkinlik, Güvenilirlik Önce B2B, sonra B2C pazarı
23
ÖZEL SEKTÖR KAMU BİRİMLERİ BÜTÜNLEŞME + İŞBİRLİĞİ SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ
24
PAYLAŞIM EŞİTLİK e-TR İle Hedeflenen Nedir ? SİNERJİ 1+1=3 DÜZENLEME DESTEKLEME BÜTÜNLEŞME ULUSLARARASI PLATFORM
25
e-TR Son Durak mı?... * e-İş Yapış (e-business) * e-T.C. * Bilgi Toplumu
26
e-TR Teknolojik Altyapı, Ar-Ge Hizmetleri Koordinasyon, Denetim, Eğitim, Tanıtım Lojistik Hizmetler Finansman Türk Telekom Mobil İletişim Şirketleri BİLTEN TBV TTGV ETKK Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Internet Üst Kurulu KOSGEB TOBB İGEME TBD Ulaştırma Bakanlığı Posta İşlt. TCDD DHMİ Uluslararası Nakliyeciler Birliği Yerel/ Uluslararası Dağıtım Şirketleri TBB Özel Sektör Hazine Müsteşarlığı Dünya Bankası Uluslararası Yatırımcılar
27
KURUCULAR www.e-tr.net.tr YÖNETİM VE BİLGİ MERKEZİ YÖNETİM KURULU FİNANS LOJİSTİK HİZMETLERİ TEKNOLOJİK ALTYAPI VE AR-GE DESTEĞİ KOORDİNASYON,DENETİM, EĞİTİM VE TANITIM ŞİRKETLERŞİRKETLER K AR A M AÇ S IZ L AR
28
YÖNETİM KURULU ÜYELER – Firmalar veya Organizasyonlar FİRMALARFİRMALAR KURUMSAL MÜŞTERİBİREYSEL MÜŞTERİ MÜŞTERİ –tüzel ya da gerçek kişi ÜRÜN BAŞARISIZ TESLİMAT BAŞARILI TESLİMAT YÖNETİM VE BİLGİ MERKEZİ K. A. K. KURUCULAR BANKALAR BİRLİĞİ AĞI e-TR YBM ONAYI e-TR DAĞITIM KURULUŞLARI
29
SATICILAR MÜŞTERİLER ÜR Ü N DAĞITICILAR e-TR YBM SİSTEM ONAYI ÜR Ü N ÖDEME E-TR SİSTEMİ İÇERİSİNDE DAĞITIM VE ÖDEME ŞEKLİ BANKALAR BİRLİĞİ
30
e-TR’nin Kullanıma Girmesi Denizli BursaAntalya Denizli Antalya Bursa Adana YBM Ulusal Uluslararası I. II. III. IV.
31
e-TR Gerçekten Uygulanabilir mi? www.kobinet.org.tr www.igeme.org.tr TUENA Güncel Yasal Çerçeve Demografik Yapı Kamu Kuruluşlarının Nitelikli İnsan Kaynakları
32
eTR: elektronik Türkiye Kamu kurumları, özel sektör ve sivil toplum örgütleri arası bütünleşme ve işbirliğinin sağlanması sonucu ulusal bir e-iş yapış altyapısının kurulması
33
SORULAR?... U. YELİZ ESERYEL uyeserye@syr.edu MESUT DEMİRTAŞ mesutdemirtas@lycos.com MELİH DEMİRTAŞ melihdemirtas@yahoo.co.uk
34
e-İş Yapış = e-Ticaret “Web”te İş Birliğine Var Olma Dayalı Ticaret e-Ticaret e-İş Yapış
35
e-İşyapış (e-Business) Değer yaratmak ve bütünleşik ekonomik düzenin kuralları tarafından idare edilen pazardaki (ulusal ya da küresel) fırsatları yakalamak üzere organizasyon içi ve dışı ilişkileri Internet tabanlı tabanlı hale getiren her türlü faaliyet.
36
e-Ticaret (e-Commerce) Bilgi Mal Hizmet Bilgisayar Teknolojisi İletişim kanalları ve cihazları Üretim Pazarlama Satış Ödeme Dağıtım
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.