Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MENTOR’un DEĞERLENDİRİLMESİ ve ÖDÜLLENDİRİLMESİ
Hacettepe Üniversitesi Kanser Enstitüsü MENTOR’un DEĞERLENDİRİLMESİ ve ÖDÜLLENDİRİLMESİ Emin Kansu
6
MENTOR NASIL OLMALIDIR ?
7
Danışman ile Öğrencisinin
Görüşmesi MENTOR SONUÇLARIN ELDESİ, ANALİZİ VE DANIŞMAN İLE TARTIŞILMASI MENTEE AYDA EN AZ İKİ KEZ BİR SAAT (EU)
8
MERAK BİLİMSEL MERAK CURIOSITY
9
MOTİVASYON Bir İşi Yapmak İçin Duyulan İstek
10
FAUJA SINGH : The World’s Oldest Marathon Runner
100 year old (Centenerian)
12
MARY ARMSTRONG : 93 YR OLD GRANDMOTHER
ft jump
13
AIDA GEMAQUE da SILVA – Büyükanne, 10 yaş dan beri Sigara içiyor,
103 YAŞINDA ( Guiness Rekorlar Kitabına Geçti) 21 Ağustos 2013. AIDA GEMAQUE da SILVA – Büyükanne, 10 yaş dan beri Sigara içiyor, 20 yıl önce kesmiş. Hiç ilaç kullanmıyor. BREZİLYA – Amazon Ormanları üzerinde (Macapa – Foz do Iguaçu)
14
BİLİMSEL MOTİVASYON İÇİN
* İYİ MENTÖR * İYİ AKADEMİK KURUM * İYİ MÜFREDAT YETERLİDİR
15
KİMLERİN MENTOR’A İHTİYACI VAR ?
MEZUNİYET – ÖNCESİ DÖNEMDEN MEZUNİYET – SONRASI DÖNEME KADAR HERKESİN… YAŞAM BOYU ….. HERKESİN……….!
17
AKADEMİK YAŞAMDA MENTORLUK
18
MENTOR DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÖDÜLLENDİRİLMESİ
19
MENTOR ÖDÜLLENDİRMESİ
Aday gösterilmelidir Önerenler Mentor’un bir dönem öğrencileri / asistanları (Mentee) olmalıdır Mentor’lar kendilerini aday olarak önermemelidirler (Self – nomination) Mentor’un etraflı özgeçmişi ile gerekçeli önerme yazısı Mümkünse en az 2 ayrı Mentee tarafından önerilmesi daha uygundur (Bazı kurumlarda 5 öneren olabilmektedir) Referans Mektupları istenebilir (1-3)
21
MENTOR DEĞERLENDİRME görmek istediği özellikler :
“Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler : Yaşam Boyu Destek Heves ve Heyecan Duyarlılık ve Sabırla Dinleme Bireysel Farklılıkları Önemseme
22
MENTOR DEĞERLENDİRME görmek istediği özellikler : Yoksunluk
“Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler : Saygı Entelektüel Kıskançlıktan Yoksunluk Her zaman “Biz” i desteklemek Araştırma, Eğitim ve İletişim’i Öncelikli Görmek
23
MENTOR DEĞERLENDİRME görmek istediği özellikler : ve yardımcı olması
“Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler : Yurt dışına göndermek için teşvik ve yardımcı olması İyi ve yapıcı bir eleştirmen olması İnsan ilişkileri mükemmel ve iyi güvenilir karakterli olması
24
MENTOR DEĞRLENDİRME görmek istediği özellikler :
“Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler : İlham Kaynağı Olabilmek Optimizm Sahibi Olması Her Zaman Kapısının Açık Olması Her Zaman Sorulara Açık Olması
25
MENTOR DEĞERLENDİRME görmek istediği özellikler :
“Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler : Sosyal aktivitelere ve sınıf – dışı aktivitelere zaman ayırabilmesi Yazı yazma ve makale hazırlama yol göstermesi, sunumlarımda yardımcı olması Başka kurumlarla işbirliğine önem vermesi (Networking)
26
MENTOR EVALUATIONS (On-Line)
27
İYİ BİR MENTOR Nasıl Olmalı?
MENTOR öğrencisinin gelişimini izlemeli ve başarısı için gayret göstermeli MENTOR kendi başarılarını iyi örneklerle öğrencisi ile paylaşmalı MENTOR daha önce denenmiş ve başarılı olmuş girişimlerinden örnekler verebilmeli
28
MENTOR ÖDÜLLENDİRME Aranan Kriterler : Uzun süre Mentor olarak değişik
düzeylerde öğrencilere katkılarda bulunmak Öğrencilerin eğitimine, araştırmaların yol göstermek, yardımcı olmak, destek bulmak Araştırmalarının yayın olmasına katkıda bulunmak Akademik yaşamlarını veya kariyerlerini yönlendirmek Her konuda destek verebilmek
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.