Sunuyu indir
1
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İŞLETMEYE GİRİŞ Dr. S.Kadri Mirze İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze
2
İşletme 1 2009 Copyright S.K.Mirze
3
İŞLETME MAL VE HİZMET SUNUMU PARA KAZANMA ORTAMI KAYNAKLARIN YÖNETİMİ
TEMEL AMAÇLARI: * KÂR ELDE ETME * TOPLUMA HİZMET (kâr sağlamak değil) 2009 Copyright S.K.Mirze
4
Çalışma ve İnceleme Alanımız
İşletme 2009 Copyright S.K.Mirze
5
Çalışma ve İnceleme Alanımız
Etik ve Sosyal Sorumluluk Çalışma ve İnceleme Alanımız Ödemeler Dengesi Faaliyetleri EKONOMİ Uluslararası Birleşme ve Satınalamala Franchising Yönetim Faaliyetleri İnsan Kaynakları Faaliyetleri İşletme Türleri Uluslararası Teşvikler Muhasebe ve Finans Faaliyetleri Takas Üretim Faaliyetleri Pazarlama Faaliyetleri İhracat Uluslar arası Engeller İşletme İthalat Gümrükler ve Serbest Bölgeler Uluslararası Kuruluşlar Hukuk İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar ULUSLARASI ÇEVRE 2009 Copyright S.K.Mirze
6
İŞLETME, KÂR SAĞLAMA, YAŞAMI DEVAM ETTİRME REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMA
TOPLUMA MAL VE HİZMET SUNMAYA YARAYAN TÜM FAALİYETLERİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN KURULUR.(Misyon) KÂR SAĞLAMA, YAŞAMI DEVAM ETTİRME REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMA BAZEN DE KAR SAĞLAMA DIŞINDA AMAÇLARI OLABİLİR.(Amaçlar) 2009 Copyright S.K.Mirze
7
ORGANİZASYON (İŞLETME) ORTAK BİR AMACA ULAŞMAK MAKSADI İLE KURULMUŞ, SİSTEMATİK BİR BİÇİMDE BİRLİKTE ÇALIŞAN GRUPTUR. KÂR AMAÇLI ORGANİZASYONLAR KÂR AMACI GÜTMEYEN ORGANİZASYONLAR 2009 Copyright S.K.Mirze
8
GİRİŞİMCİ TOPLUMUN GEREKSİNİMLERİNE CEVAP VERMEK VE KÂR ELDE ETMEK AMACIYLA RİSK ALAN VE SIFIRDAN BİR İŞ KURAN İŞ İNSANIDIR. KENDİ KENDİNİN PATRONU OLMA YARATICI KİŞİLİK KADERCİ OLMAMA KENDİNE GÜVEN İYİMSER OLMA YÜKSEK ÇALIŞMA GÜCÜ VİZYON SAHİBİ OLMA BAŞARISIZLIĞA KARŞI TOLERANS BELİRSİZLİKLE BAŞEDEBİLME BAŞARMA İHTİYACI 2009 Copyright S.K.Mirze
9
50 100 KENDİ KENDİNİN PATRONU OLMA YARATICI KİŞİLİK KADERCİ OLMAMA
KENDİNE GÜVEN İYİMSER OLMA YÜKSEK ÇALIŞMA GÜCÜ VİZYON SAHİBİ OLMA BAŞARISIZLIĞA KARŞI TOLERANS BELİRSİZLİKLE BAŞEDEBİLME BAŞARMA İHTİYACI 50 100 2009 Copyright S.K.Mirze
10
YÖNETİCİ, GÖREVİN BAŞARILMASI İÇİN TÜM KAYNAKLARI BİRLEŞTİREN KİŞİDİR.
YÖNETİM DÜZEYLERİ TEPE YÖNETİCİLER ORTA KADEME YÖNETİCİLER ALT KADEME YÖNETİCİLER YÖNETSEL BECERİLER KAVRAMSALBECERİLER BEŞERİ BECERİLER TEKNİK BECERİLER 2009 Copyright S.K.Mirze
11
Kavramsal Beceriler İnsani Beceriler Teknik Beceriler Yöneticiler
Planlama, Organize etme, Analiz becerisi, Analitik düşünce, v.s. İnsani Beceriler İnsanları anlama, İyi ilişki kurma, Liderlik, Motivasyon, İletişim, v.s Teknik Beceriler Kendisine verilen görev ile ilgili bilgi, deneyim ve beceri sahibi olmak, 2009 Copyright S.K.Mirze
12
Yöneticiler ve Gerekli Becerileri
Yönetim Düzeyleri Yönetim Becerileri Üst İnsani Kavramsal Teknik Orta Alt 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze
13
Yönetim Kademeleri CEO/Genel Müdür Genel Müdür Yardımcıları
Vali, Rektör, Belediye başkanı Departman/Bölüm Yöneticileri Bölüm Yönetici yardımcıları Departman Şefleri Birim Yöneticileri Kademe yöneticileri 2009 Copyright S.K.Mirze
14
Yöneticilerin Rolleri (Beklenen Davranış Biçimleri)
Bilgi Toplama Bilgi Dağıtma (İşletme içi) Bilgi Verme (İşletme Dışı) Bilgilendirici Rol Temsil etme Liderlik Bağlantı Sağlama Kişilerarası Rol Girişimci Sorun Çözücü Kaynak Dağıtıcı Müzakereci Karar Verme ile ilgili Rol 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze
15
Yönetim İşlevleri Planlama Organize etme Yürütme Kontrol
2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze
16
2009 Copyright S.K.Mirze © Ülgen&Mirze 2004
17
Yönetim İşlevleri Girdiler Çıktılar Çevresel Olaylar Planlama
Organize etme Çıktılar Kontrol Yürütme Çevresel Olaylar 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze
18
BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLAR MAVİ YAKALI ÇALIŞANLAR
YÖNETİCİ POZİSYONUNDA BULUNMAYAN ÇALIŞANLAR İŞLETMELERDE BAŞKALARI VASITASI İLE İŞ GÖRMEYEN, GENELLİKLE ÜSTLERİNİN VERDİKLERİ GÖREVLERİ KENDİ KAFA VE KOL GÜCÜ İLE YAPAN ÇALIŞANLAR BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLAR MAVİ YAKALI ÇALIŞANLAR 2009 Copyright S.K.Mirze
19
Yöneticiler Ve Çalışanlar
ÇALIŞANLAR 2009 Copyright S.K.Mirze
20
İşletmenin Dış Çevresi
Genel çevre Politik çevre Yasal çevre Ekonomik çevre Teknolojik çevre Sosyokültürel çevre Demografik çevre Uluslararası çevre Sektörel çevre Rakipler Tedarikçiler Müşteriler Tüketiciler İşletmenin İç Çevresi Çalışanlar Kurum Kültürü Yönetim yapı ve sistemleri Davranış, ilşkiler ve dinamikler 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze
21
İşletme İçi Çevre Sektörel çevre Genel Çevre 2009 Copyright S.K.Mirze
22
Genel Çevre Sektörel çevre İşletme İçi Çevre Politik Tüketiciler
Rakipler Yasal Uluslararası Çalışanlar Kurum Kültürü Yönetim Yapısı Sistemler Davranış, İlişkiler, Dinamikler Demografik İşletme İçi Çevre Ekonomik Tedarikçiler Müşteriler Sektörel çevre Teknolojik Sosyokültürel Genel Çevre 2009 Copyright S.K.Mirze
23
Organizasyon Dinamiği (T.Koçel/İşletme Yöneticiliği; Beta)
Çevresel Gelişmeler Sosyal ve Kültürel ortam Demografik ortam Teknolojik ortam Tüketim ve tedarik pazarı Sosyal ortam Politik ve Yasal ortam Uluslararası ortam Dış Çevre İşletme Üst Girdiler Çıktılar Yönetici Kişisel ihtiyaçlar Örgüt içi baskılar Amaçlar Verimlilik Etkililik Çevresel gelişmeler Çalışanlar Organizasyon Dinamiği (T.Koçel/İşletme Yöneticiliği; Beta) 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze
24
Çevresel Belirsizlik Değişen faktörlerin sayısı
Faktörlerin değişme hızı Yüksek Belirsizlik Y Değişme Hızı Düşük Belirsizlik D D Faktör Sayısı Y 2009 Copyright S.K.Mirze
25
İşletme Dış Çevresinin Yönetimi
ÇEVREYE UYUM SAĞLAMA KOORDİNE ETME SÜREKLİ TAHMİNLER ESNEK ORGANİZASYONLAR BİRLEŞMELER VE ORTAK GİRİŞİMLER ÇEVREYİ ETKİLEME REKLAM/ HALKLA İLİŞKİLER POLİTİK/LOBİ FAALİYETLERİ SENDİKA VE DERNEKLER 2009 Copyright S.K.Mirze
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.