Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
2
SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.
3
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2(21) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Ayaktan Tedavi Ünitesi 1 (12 kişilik) Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 2 (2 oda) 2 Servis: Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek: Örnek 3 tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3 (50) şeklinde belirtecek. Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek. Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek
4
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 1 - Servis 5 Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi Poliklinik TOPLAM 7 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb
5
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 3: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim - Servis 1 Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi TOPLAM 2
6
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4: Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 14,29 ÖNLİSANS LİSANS 5 71,45 TOPLAM 7 100 Son eğitim durumları yazılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1
7
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 12,50 2013 ⇨ % 28,57 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 0 2013 ⇨ % 0,35 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
8
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELER N Ort. Std.S. Bu kurumda ilerleme imkanım olduğunu düşünüyorum 15 2,27 1,16 Bana verilen görevler bazen çok zor ve karmaşık oluyor 2,40 0,99 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder 2,47 0,92 Bu kurumda çalışmaktan gurur duyuyorum 2,67 1,18 Bu kurumda çalışanlar, iyi işler yaptıkları zaman takdir edilir 1,35 Yöneticim benimle ilgili konularda bana bilgi vermeden karar verir 3,87 0,74 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum 14 3,93 1,14 Bu kurum bana sürekli yeni şeyler öğrenme fırsatı sunuyor 0,96 Bu kurumda hoşlanmadığım kişilerle birlikte çalışmak zorunda kalıyorum 4,07 Yöneticimle iş arkadaşımın istekleri arasında bocalıyorum 4,13 1,06 TOPLAM ÖLÇEK 3,29 0,54
9
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok Yeterli Yeterli Kendisi Yönetici n % Mesleki Temel İlkelere Uyum 6 100,0 Profesyonel Davranış 5 83,3 1 16,7 İletişim ve İşbirliği Hasta Bakımı Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma Eğitim ve Danışmanlık 3 50,0 Araştırma Yönetime Katılma 4 66,7 2 33,3 GENEL
10
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı Başarılı Kendisi Yönetici n % İletişim 1 100,0 Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık Uygulama Kalite bilinci Vizyonerlik Memnuniyeti Sağlama Koçluk yapma Problem çözme Ekip Liderliği Yönetsel değişim GENEL
11
2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7: Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun Memnun Kararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % 2012 (N:37) Tanıtım ve Bilgilendirme 22 59,5 12 32,4 2 5,4 1 2,7 İletişim ve İlişkiler 23 62,2 11 29,7 Bakım ve Tedavi 24 64,9 GENEL MEMNUNİYET 13 35,1 2013 (N:28) 42,9 46,4 7,1 3,6 17 60,7 10 35,7 16 57,1 39,3 15 53,6 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak
12
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo 8: 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER- YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI N n % R% T% Basınç Ülseri (n:0) 112 - 0,0 Oral Mukozit (n:0) Düşme (n:0) 88 78,6 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 634 Not: Anabilim Dalınızda bunların dışında izlediğiniz bir bakım ve tedavi indikatörü var ise diğer satırına ekleyiniz. Yoksa diğer satırını siliniz.
13
2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı …yok….….. İTF Hastanesine Bağlı …yok……….
14
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
Oryantasyon Eğitimi ⇨3 eğitim- 3 kişi Hizmet İçi Eğitimler ⇨6 eğitim- 43 kişi CPR Eğitimleri ⇨0 Sempozyum ⇨0 Kurslar ⇨0 Öğrenci Eğitimleri ⇨1 Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨7 kişi 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI
15
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar yok 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Not: bu bölüme klinikte yapılan tezler yazılmayacak.
16
4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar Yılbaşı kutlaması: Tüm servis çalışanları ve 5 Hemşire Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: yok
17
5. FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Sualtı Hekimliği ve Hiperbarik Tıp Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 21 Yatan Hasta Sayısı: 17 Hemşire Sayısı: 5
18
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI
5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi (9 SUT) (6 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı 1610 (1165 SUT) (445 Kitapçık) Girişim Sıklığı Min: 1; Max: 389 (Gluko Test Hastabaşı Glukometrik) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 7.421 TL 5.689 TL (901 İşlem) 1.732 TL (264 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam 1.405 TL 8.826 TL
19
İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1610 : 7 gün = 230 (Bir günlük işlem; 24 saat) 230 : 3 vardiya = 76 76 x 3 dk = 228 228 / 60 dk = 3 saat 48 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
20
YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ
5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): 5.689TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (0.6 kat artış)
21
SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS SUALTI HEKİMLİĞİ VE HİPERBARİK TIP ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 68/16 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 63 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 65
22
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Hemşire ve personel yetersizliği
Finansal destek olmaması Hemşirelik işlemlerinin SUT karşılığı olmaması ;ek ödeneklerde eşit dağılım olmaması
23
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.