Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanUmit Karakoc Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
DEĞERLİ MİSAFİRLER 1. AİLE SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
2
SEMİNER KONUSU AİLE VE BAŞARI HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
3
NİÇİN ÖĞRENCİMİZ DERS ÇALIŞMALI
RESMİ FEN LİSELERİ ÖZEL FEN LİSELERİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSELERİ ANADOLU LİSELERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ ANADOLU MESLEK LİSELERİ MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI SAĞLIK MESLEK LİSELERİ’ ne girmeye hak kazanan öğrenciler belirlenmektedir. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
4
İlköğretim 6, 7 ve 8inci sınıflar için Seviye Belirleme Sınavı Puanı (% 70), Yıl Sonu Başarı Puanı (%25) ile Davranış Puanlarını (% 5) her 3 puan türün için ayrı ayrı hesaplanarak yerleştirmede kullanılacak olan puandır. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
5
EĞİTİM ÖĞRENCİ VELİ İDARE ÖĞRETMEN & Temiz Bir Sayfa
& Anne Babanın Eğitimde Önemi HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
6
HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
7
ÇOCUCUKLARDA OKUL BAŞARISI HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
8
OKUL BAŞARISI; Çocuğun var olan potansiyelini tam olarak kullanarak ders ve diğer faaliyetlerde yeteneğini en güzel şekilde göstermesi olarak tanımlanabilir. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
9
Çocukların okul başarısını etkileyen temel faktörler şunlardır:
1) Aileye Bağlı Sebepler 2) Bireysel Sebepler 3) Okula Bağlı Sebepler HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
10
AİLEYE BAĞLI SEBEPLER HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
11
BİZ NE YAPABİLİRİZ & DERS ÇALIŞMAYA MOTİVE ETMEK
& DERS ÇALIŞMASINI TAKİP ETMEK & DERS ÇALIŞMA ORTAMI SAĞLAMAK HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
12
ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...
AİLE İÇİ İLETİŞİM ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!... Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
13
“Kendinizi karşı tarafın yerine koyun.”
İDEAL EBEVEYNLİKTE KARI KOCA DİYALOĞU NEDEN İDEAL EBEVEYİNLİK İÇİN EŞLER ARASI DİYALOG ÖNEMLİ & İnsanlar mutlu olurlarsa daha mutlu insan yetiştirirler & Çocuğun eğitimde ortak hareket daha etkilidir. & Çocuklar davranışları modeller. & Ailedeki tutarsız davranışlar çocuğun özgüvenin zedeler. & Aile ortamındaki gerginlik çocukların psikolojilerini etkiler. & Tabi ki yaşadıklarını kuracakları ailede hissettirir. Lütfen, “Kendinizi karşı tarafın yerine koyun.” HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
14
SEVGİYLE YAKLAŞMAK HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
15
EVDE SEVGİ HAKİM OLMALI
Altın ne için can ne için inci mercan nedir. Bir sevgiye harcanmadıktan Bir sevgiliye feda edilmedikten sonra MEVLANA HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
16
HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
17
MUTLAKA TAKDİR EDİN! ÇOCUĞUNUN MOTİVASYONUNU ARTTIRMAK İSTEYEN AİLELER ÇOCUĞUNUN YAPAMADIKLARININ DEĞİL YAPABİLDİKLERİNİN ÜZERİNDE DURMALIDIR.TAKDİR EDİLEN DAVRANIŞ PEKİŞİR. Takdir edilerek ve tastiklenerek yetiştirilmiş çocuklar, sürekli eleştirilen çocuklardan daha mutlu , daha üretken, ve daha itaatkar olurlar HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
18
“Problemli Çocuk yoktur Problemli anne baba davranışları vardır.”
Hastalık, sevgisizlik, öksüzlük…. Neler geçirdim ben Çıkabilseydi bir, “güzel” diyecek Güzelleşirdim ben Arif Nihat Asya HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
19
ÖDÜL CEZA & İstediği bir şeyi almak&
& Sevdiği bir şeyi yapmasına müsaade etmek. & Sevdiği bir şeyi beraber yapmak. CEZA & Yaptığı bir faaliyetin yasaklanması HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
20
KENDİNE GÜVEN Çocuk eğer kendine güvenini kaybederse, o zaman sorunlar daha da büyür.. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
21
dersleriyle ilgilenmemesi. & Çalışmalarını takip edilmesi
& Anne babanın çocuğun dersleriyle ilgilenmemesi. & Çalışmalarını takip edilmesi & Ev ödevlerinin takip edilmesi. & Kitap okumasının takip edilmesi HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
22
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI Ø W.HOLMES “Kitap okumakla insan zekası
gelisir ” . diyor. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
23
*** Okuldaki durumun takibi *** Öğretmenleri ile irtibat
*** Evdeki çalışmalarının takibi HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
24
ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALI HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
25
BAŞARININ FİZİKSEL ÖNŞARTLARI
1)Çalışma Odası ve Masası 2)Sandalye 3)Posterler 4)Bilgisayar,Müzik seti, İnternet 5)Çalışma köşesi HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
26
* Çalışmaya Engel Faktörler
TELEVİZYON TV Uzak durun ! Şunu Unutmayın Televizyonu açmak kolaydır kapatmak zordur. En büyük zaman hırsızıdır. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
27
* Çalışmaya Engel Faktörler
TELEFON UZUN OLMASIN ! Bütün konuşmalar bir defada yapılmalı Günlük telefon görüşmeleri için belirli bir süre planlanmalı * Telefon onun için dersten kaçma aracı olmasın. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
28
* Çalışmaya Engel Faktörler
İNTERNET HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
29
Velinin Öğrencinin Okuluyla İrtibatı…
Öğrencinin okul belirli zaman aralıklarla ziyaret edilmeli. İdare sınıf öğretmeni ve ders öğretmenleriyle mutlaka görüşülmeli Görüşme sonucu mutlaka öğrenciyle görüşülmeli. Öğrenciye seni takip ediyorum mesajı verilmeli. İdarenin ve öğretmenlerinin tavsiyelerine mutlaka uyulmalı. Öğrenci problemi size aktardığında idare ve öğretmenlerle görüşmeden kesin Görüş belirtmeyin. Öğrencinin yanında kesinlikle okul ve öğretmenleri eleştirmeyin. Öğrencinin problemi varsa mutlaka idare ve öğretmenlerle paylaşın. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
30
Velinin Öğrencinin Okuluyla İrtibatı…
Öğrencinin ders çalışması hakkında sınıf öğretmenini ve branş öğretmenlerini Bilgilendirin. Her türlü konuda Rehberlik birimiyle de irtibatlı olun. Çocuğunuzun arkadaş ortamından haberdar olunuz. Çocuğunuzun okul dışında gittiği yerlerden haberdar olunuz. Ders dışında sosyal bir faaliyete yönlendiriniz. Öğrencinin kısa sürede başarısının yükselmesini beklememelisiniz. Öğrenciye evde istenilen çalışma ortamı oluşturulmalı. Unutmayın ki en önemli işimiz çocuklarımızdır. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
31
BİREYSEL SEBEPLER Çocuğunuzun yaşına göre gelişimini tamamlamadan okula başlaması. Çocukların ders çalışma konusunda zamanı iyi kullanmaları. Kendilerine amaç ve hedef belirlememeleri. Motivasyon eksikliği ve ders çalışırken konsantre olamamaları. Özgüven eksiliği. Derslere karşı önyargılı olmaları. Arkadaş ilişkileri. Düzenli uyumama, dengeli beslenmeme. Görme ve işitme gibi fiziksel rahatsızlıklar HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
32
ORTAK İŞBİRLİĞİ (ANNE BABA)
***Tutarlı Davranışlar Sergileme*** ÇOCUĞUN TÜM ÇEVRESİNDEN, VE AİLESİNDEN BELLİ BİR ÇİZGİDE DAVRANIŞAR GÖRMESİ GEREKİR YOKSA ÇOCUK NE YAPACAĞINA TAM KARAR VEREMEZ HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
33
ÖZETLEMEK GEREKİRSE; HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
34
KURAL 1 İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ ÇOCUĞUNUZA DERS ÇALIŞMA SÜRECİNDE YARDIM EDERKEN DUYGULARINIZI KONTROL EDİNİZ. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
35
KURAL 2 ÇOCUĞUNUZU OKULDA BAŞARILI OLAN KARDEŞLERİYLE YA DA BAŞKALARININ DAHA BAŞARILI ÇOCUKLARIYLA KIYASLAMAKTAN UZAK DURUNUZ. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
36
KURAL 3 ÇOCUĞUNUZLA BİRLİKTE DERS ÇALIŞMA SAATLERİNİ BELİRLEYİN VE BU SAATLER İÇİNDE MÜMKÜNSE EVİNİZDE SESSİZLİĞİ SAĞLAYIN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
37
KURAL 4 DÜZENLİ OLARAK ÖĞRETMENLERİ İLE GÖRÜŞÜN.
ÖĞRETMENLERİN ÖNERİLERİNİ DİKKATE ALIN. ÇOCUĞUNUZ SİZİN OKULA GELDİĞİNİZİ BİLSİN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
38
KURAL 5 ÇOCUĞUNUZUN YANINDA OKULU, ÖĞRETMENİ, ÖDEVİ ELEŞTİRİCİ YA DA KÖTÜLEYİCİ BİR DİL KULLANMAYIN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
39
KURAL 6 BAŞARISIZLIĞIN UTANÇ VERİCİ BİR DURUM OLMADIĞINI ANCAK ÇABA HARCADIĞINDA DÜZELTİLEBİLECEK VE BUNUN BEKLEMEDİĞİNİZ BİR DURUM OLDUĞUYLA İLGİLİ MESAJ VERİN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
40
BAŞARI İLE SEVGİNİZİ ÖZDEŞLEŞTİRMEYİNİZ.
KURAL 7 BAŞARI İLE SEVGİNİZİ ÖZDEŞLEŞTİRMEYİNİZ. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
41
ZATEN BAŞKA ÇARENİZ DE YOK!
KURAL 8 ÇOCUĞUNUZDAN YAPABİLECEĞİNİN VE ELİNDEN GELENİN EN İYİSİNİ BEKLEYİN. ELİNDEN GELENİN EN İYİSİ 45 PUAN DAHİ OLSA BU PUANI KABUL EDİN. ZATEN BAŞKA ÇARENİZ DE YOK! HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
42
KURAL 9 VE 10 ÇABA VE BAŞARI ÖDÜLLENDİRİLMELİ.
ÇOCUĞUNUZA DERS ÇALIŞMAYI SEVDİRMEYE ÇALIŞIN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
43
ÖDEVLERİNİ SİZ YAPMAYIN.
KURAL 11 VE 12 ÇOCUĞUNUZUN SAĞLIĞININ HERŞEYDEN ÖNEMLİ OLDUĞUNU UNUTMAYIN VE BUNU ÇOCUĞUNUZA HİSSETTİRİN. ÖDEVLERİNİ SİZ YAPMAYIN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
44
KURAL 13 VE 14 MÜKEMMELİYETÇİ DAVRANIŞLARDAN UZAK DURUN.
EŞİNİZLE ÇOCUĞUNUZUN ÖNÜNDE KAVGA ETMEYİN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
45
KURAL 15 VE 16 ÇOCUĞUNUZUN OYUN OYNAMA, ARKADAŞLARI İLE BERABER OLMA GİBİ HAKLARINI KISITLAYARAK ASLA ONU OKULDA VE YAŞAMDA BAŞARILI YAPAMAZSINIZ. ÇOCUĞUNUZUN DÜZENLİ VE SAĞLIKLI BESLENMESİNE VE UYKUSUNA ÖZEN GÖSTERİN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
46
KURAL 17 VE 18 SİZİN GEÇMİŞ YAŞANTILARINIZIN AYNISINI ÇOCUKTAN BEKLEMEYİN. ÇOCUĞUNUZLA İYİ İLETİŞİM KURUN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
47
KURAL 19 VE 20 EĞER EV İÇİNDE SORUNLARINIZI ÇÖZEMİYORSANIZ BİR UZMANA BAŞVURUN. ÇOCUĞUNUZA KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANDIRIN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
48
KARARLARI AİLECE ALIRSANIZ ÇOCUĞUNUZ DAHA KOLAY DAVRANIŞ ÖĞRENİR.
KURAL 21 VE 22 KARARLARI AİLECE ALIRSANIZ ÇOCUĞUNUZ DAHA KOLAY DAVRANIŞ ÖĞRENİR. ÇOCUĞUNUZU TANIMAK İÇİN GAYRET GÖSTERİN ÇÜNKÜ HER İNSAN ÖZELDİR VE FARKLI BİR DÜNYADIR. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
49
ÇOCUĞUNUZA KENDİNE SAYGISINI ETKİLEYECEK BİR DİL KULLANMAYIN.
KURAL 23 ÇOCUĞUNUZA KENDİNE SAYGISINI ETKİLEYECEK BİR DİL KULLANMAYIN. HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
50
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER ELVANLI İ.Ö.O PDR BİRİMİ
HÜLYA ÜSTEKİDAĞ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.