Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi"— Sunum transkripti:

1 ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi
Erdem Aksoy Yönetim Bilgi Sistemleri Hizmet Yönetimi Şefi ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi

2 ÇİMTAŞ 1973 yılında ENKA’nın yapı çeliği imalatı ve montajı şirketi olarak kurulan ÇİMTAŞ, günümüzde dünya çapında 14 grup şirketi ve 2500’ün üzerinde çalışanıyla dünya standartlarında bir mühendislik, fabrikasyon, montaj ve mekanik-elektrik müteahhit firma haline gelmiştir. Türkiye’de 4, Çin’de ise 1 fabrika ile üretimlerini gerçekleştiren ÇİMTAŞ, uluslararası pazarlarda geniş ürün yelpazesiyle boy göstermekte olan, Türkiye'nin alanında en büyük imalatçı konumunda bulunan teknoloji lideri bir firmadır.

3 ÇİMTAŞ ürün yelpazesi, dünyanın 50’den fazla noktasına gönderilen basınç kazanları, reaktörler ve ısı dönüştürücüleri, gökdelenler, köprüler, çelik rüzgar kuleleri, depolama tankları, ısı geri kazanımlı buhar jeneratörleri, proses kızakları, gemiler ile güç santralleri, boru hatları, rafineriler, petrokimyasal ve kimyasal fabrikaları kapsayan yapı çeliği, mekanik ve elektrik montaj işleri şeklindedir.

4 ÇİMTAŞ ve Bilgi Teknolojileri ÇİMTAŞ’ta 90’lı yılların sonundan bu yana ERP geliştirmeleri ile başlayan yazılım geliştirme hizmetleri bugün ERP’nin yanısıra sayıları 70’e varan müşteri ve departman portalları, HR ve CRM uygulamaları, web siteleri ile rutin yazılım ve donanım desteklerinin verildiği, başlı başına yönetilmesi gereken bir yapıya dönüşmüştür. ISO 27001, COBIT ve ITIL tabanlı yapılan süreç çalışmaları ile prosedürel anlamda belli bir noktaya gelinse de işlerin takibinde süreçleri besleyen ve paralelinde yürüten bir platform eksikliği baş göstermiştir.

5 ÇİMTAŞ ve Manage Engine Piyasadaki emsalleri içerisinden seçilip bir süreliğine kiralanan ManageEngine ürünleri donanım varlıkları ile ağın izlenmesinde iyi sonuçlar verse de hizmet yönetimi kısmında çok verimli sonuçlar vermemiş ve kiralama süresi sonunda içinde ManageEngine’in de bulunduğu piyasa lideri firmalarla en son teknolojilerilerinin satın alınıp süreçlerle entegre edilmesi konusunda bir çalışma başlatılmıştır. Bu süreçte farklı firmaların dünya çapında kullanılan hizmet ve IT kaynakları izleme/yönetim araçları incelenmiş ve sonuçta ManageEngine ürün ailesinin yeni versiyonlarının satın alınmasına karar verilmiştir.

6 Neden ManageEngine? Diğer ürünlerle yaptığımız demo çalışmaları ve ürünleri kullanan firmalara yaptığımız ziyaretler ürünlerin kötü olmadığını, buna rağmen kurulum ve süreç entegrasyonu sürecinin uzun ve sancılı geçtiğini, hatta ihtiyaca özel kod geliştirme ve destek hizmeti alındığını gösterdi. Yeni başlayan büyük ölçekli projeleri de göz önüne aldığımızda en kısa zamanda devreye alacağımız ürünü seçmemiz kaçınılmazdı. Temel ITIL süreçlerini ihtiyacımıza en uygun şekilde karşılayan ve en kısa kurulum ve devreye alma zamanını taahhüt eden ManageEngine ve Vitel ile çalışma kararı aldık.

7 Avantajlı gördüğümüz yönler:
Hızlı kurulum Süreçlerin ITIL uyumlu olması sebebiyle kullanıma geçişin küçük ayarlar sonucunda hızla yapılabilmesi Fiyat/Performans oranı Farklı ManageEngine ürünlerinin entegre çalışması ile daha kontrollü bir IT yönetimi sağlaması Kullanıcı dostu bir arayüze sahip olması

8 ServiceDesk Dashboard

9 ServiceDesk Requests

10 ServiceDesk Reports

11 ServiceDesk Plus Mobil arayüzü

12 ADManager Dashboard -  Domain ile ilgili işlemleri her an ve herhangi bir yerden yapabilme esnekliği tercih sebebi

13 Son 30 gün login olmayan bilgisayarların listesi, Domain Computers temizliği için rahat erişim raporu.

14 Üyesi kalmamış grupların tespiti ve silinmesi

15 AppManager Dashboard

16 AppManager – Oracle DB erişilebilirlik

17 Oracle standart versiyonunu kullanmamıza rağmen Enterprise versiyonunda bulunan Performans kriterlerini AppManager Oracle DB Monitöründen takip edebiliyoruz.

18 Business View ile DB lerimizin sorunsuz çalışıp çalışmadıklarını tek bir bakış ile anlayabiliyoruz.

19 AppManager ile SLA takibi

20 SLA takip ettiğimiz ERP Monitör grubunun ayrıntı ekranı

21 DesktopCentral – Uzaktan bağlantı

22 DesktopCentral – Uzaktan yazılım yükleme

23 DesktopCentral – Yama/Eklenti Yönetimi

24 DesktopCentral – Envanter takibinde kullanılabilir

25 DesktopCentral – izinsiz donanım ve yazılım ekleme/çıkartma işlemleri kontrol edilebilir (kullanıcılara bu hakkı vermiyoruz)

26 OpManager - Donanım performansı ve işletim sistemi göstergeleri bazında sistem takibi

27 OpManager - Active Directory göstergeleri takibi, threshold aşımlarında uyarı mailleri

28 OpManager – Network cihazları kontrolü (Firewall)

29 OpManager – Network cihazları kontrolü (Switch)

30 Teşekkürler... Erdem Aksoy ÇİMTAŞ


"ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları