Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI"— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır.

3 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Birim Sayısı (Oda Sayısı)
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 11 (183) 2 (41) 13 (224) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Ayaktan Ted. Ünit. 1 (1) - Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 3 (3) 2(2) 5 (5) Tetkik Birimi (Endoskopi,Rektoskopi,EKG, Biyopsi) 9 (10) Not:Yönetim: Hemşirelik hizmetleri sorumlusu, varsa yardımcısı belirtilecek. Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek

4 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı Yönetim 2 - Servis 59 57 Ayaktan Ted. Ünit. 1 Poliklinik 3 Tetkik Birimi 7+1 MTM 6+1 MTM Stoma terapi Doku ve Organ nakli koord. TOPLAM 74+1 MTM 70+1 MTM 4 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi.Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek.

5 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 6
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 7 9,3 ÖNLİSANS 4 5,3 LİSANS 61 81,4 YÜKSEKLİSANS 3 4,0 DOKTORA - TOPLAM 75 100 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 6

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨% 16,8 2013 ⇨% 11,1 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨% 0,9 2013 ⇨% 1,7 Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 90,2 94,4 9,8 5,6 - Çalışma Ortamı 35,4 52,8 54,9 31,9 15,3 Yönetim 80,5 83,3 17,1 2,4 1,4 HHM Kurum Politikaları 72,0 72,2 23,2 22,2 4,9 İşin Kendisi 56,1 65,3 40,2 30,6 3,7 4,2 Başarı Duygusu 75,6 79,2 20,7 Saygı ve Kabul Görme 84,1 86,1 14,6 11,1 1,2 2,8 GENEL MEMNUNİYET 73,2 70,8 25,6 29,2

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı(N:64)
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı(N:64) KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 95,3 4,7 - İletişim 84,4 87,5 15,6 12,5 Profesyonel davranış 85,9 92,2 14,1 7,8 Kuruma/işe bağlılık 79,7 20,3 Uygulama 89,1 96,9 10,9 3,1 Ekip anlayışı 90,6 9,4 Hasta ve yakınını bilgilendirme 82,8 93,8 17,2 1,6 Enfeksiyon kontrolü 100,0 Kalite bilinci 67,2 32,8 Vizyonerlik 81,3 18,8 Koçluk yapma Problem çözme 75,0 25,0 6,3 GENEL Servis ve Ameliyathane Hemşiresi Performans Raporundaki veriler toplanıp tekrar yüzde alınarak tabloya yerleştirilecek.

9 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 96,7 (3341) 96,3 (3251) 3,2 (109) 3,5 (119) 0,1 (4) 0,2 (6) İletişim ve İlişkiler 97,1 (3353) 96,7 (3266) 2,9 (99) (107) (2) (3) Bakım ve Tedavi 96,7 (3383) 98,1 (3311) GENEL MEMNUNİYET 97,9 (3341) 97,7 (3298) 2,0 (70) 2,3 (76) (1) Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

10 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 5751 1588 27,6 52 3,3 Oral Mukozit 2088 36,3 62 3,0 Düşme 4262 74,1 12 0,3 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 10347 28 0,273 Flebit 37 Giriş Yeri Enfeksiyonu 3 0,02 Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir.

11 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri CTF Hastanesine Bağlı:- Komiteler YIL 2013 n ABAK 7 AGEK 2 Hasta Çalışan Güvenliğin Komitesi 1 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi Bakım Hizmet Geliştirme Komitesi CPR Komitesi Sosyal Komite Konsültasyon – Liyezon Komitesi TOPLAM 17

12 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
EĞİTİMLERİN SAYISI Hizmet İçi Eğitimler ⇨1 (2 defa tekrar) KATILIM DURUMU 2012 2013 AD’dan Katılan Hemşire Sayısı 89 78 Diğer AD’dan Katılan Hemşire Sayısı 36 62 Dış Katılımcı Hemşire Sayısı - Diğer Disiplinlerden Katılanların Sayısı 10 7 Toplam 135 147 AD’dan Katılamayan Hemşirelerin Sayısı 8 3 BURSA KALDIK DEVAM EDİLECEK

13 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN
Oryantasyon Eğitimi ⇨2 kişi CPR Eğitimleri ⇨18 kişi Sempozyum (Kongre:25,Seminer:13,Eğitim:113) Kurslar ⇨ 3 kişi Öğrenci Eğitimleri ⇨ 101 Öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 1122 stoma, 147 meme hastasına eğitim Stoma ve Yaşam Hasta Eğitim Günleri 1 ve 2 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI BURSA KALDIK DEVAM EDİLECEK

14

15

16 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Sağlık çalışanlarında beslenme alışkanlıkları ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi Tansiyon Aleti Kese Boyutunun Bariyatrik Cerrahi Girişim Uygulanacak Hastanın Kan Basıncı Ölçümüne Etkisi Farklı Beden Kitle İndeksine Sahip Olmanın, Cerrahi Girişim Sonrası Hastaların Hareketlilik Düzeylerine Etkisi Modifiye Fawler Pozisyonunun Tiroidektomi Sonrası Erken Dönem Etkili Solunum ve Yeterli Drenaj Üzerine Etkisi Destek olunan araştırmaların sayısı:22

17 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar: Etkinlik: Doğum günü kutlamaları,yılbaşı kutlaması,kahvaltı,dernek seçimi ,miting,emeklilik töreni..vb Katılımcı:378(34) Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak toplanması

18

19

20 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Genel Cerrahi AD Gürkan Servisi
5. FİNANSAL PERFORMANS 10-16 Mart 2014 Yatak Sayısı:53 ( ) Yatan Hasta Sayısı: 90 ( ) Hemşire Sayısı: 17 (6+6+5) Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Genel Cerrahi AD Gürkan Servisi

21 TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI
5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ ( 22 SUT ) (38 SUT dışı) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI (5.940 SUT) ( SUT dışı) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT min;1* max; (IV enjeksiyon) SUT DIŞI min;1* max; (Tansiyon takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN 39.350,3 TL 29.709,2 TL (4143 İŞLEM) 9.641,1 TL (1797 İŞLEM) KİTAPÇIK GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TL 70.053,3 TL

22 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ : 7 gün = ( Bir günlük işlem ;24 saat) 2.773 : 3 vardiya = 924 ( 8 saatlik işlem) 924 x 3 dk = dk 2.773/ 60 = 46,2 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) ( 15,4 saat 1 hemşire için toplam saat)

23 5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 13.116,7 TL (SUT Toplam)
Ortalama Yıllık Gelir=13.116,7 x 52 hafta = ,8 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 9.903,6 TL Ortalama Yıllık Gelir=9903,6 TL x 52 hafta = , 4 TL 12 servis için= , 4 TL x 12= ,8 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT dışı): ,3 TL Ortalama Yıllık Gelir = ,3TL x 52 hafta = ,3 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA Toplam Yıllık Gelir: ,8 TL ,3 TL= ,1TL Fark: ,1 TL , 4 TL: ,7TL Artış Oranı: 1,35 kat, % 135 12 servis için = ,4 TL

24 GENEL CERRAHİ AD SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS GENEL CERRAHİ AD SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 26 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: ,2 TL AD TOPLAM GELİR: , 53 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 6,03 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 60 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ:9.903,6 TL x 52 hafta = , 4 TL AD YILLIK TAHMİNİ GELİRİ= , 4 TL x 12= ,8 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR ,1 TL x12 = ,2 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 11,8

25 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Diğer sağlık disiplinlerinden görevlendirmelerin olmaması (Diyetisyen,Fizyoterapist,Psikolog,Tıbbi Sekreter) İzinler (Doğum izinleri ,Süt izni,Refakat izni…) Raporlar ( Kronik hastalıklar,sağlık raporları,) Destek hizmetlerinin 24 saat ve yerinde hizmet vermemesi; Eczacılık hizmetleri Yemek hizmetleri Temizlik hizmetleri Güvenlik hizmetleri Hasta taşıma (asansör, ambulans..)

26 22.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 22.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Hemşire yetersizliği Malzeme yetersizliği ve kalitesizliği Gürültü Fiziki koşulların yetersizliği Çalışma ortamının düzensiz olması,ergonomiye uygun olmaması Her türlü teknik arıza takibi Ziyaret saatleri Birimler arası iletişim sıkıntısı( ameliyathane,yoğum bakım, diyaliz..)

27 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Vardiyalı çalışma Çalışma listesi ile toplantı takviminin uyumsuzluğu

28 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
Hemşire yetersizliği nedeniyle eğitim izinlerinin verilememesi

29 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 4. FİNANSAL PERFORMANS Tıbbi Sekreter Olmaması
Performans Alınmaması Kreş Ulaşım Toplam kalite Otomasyona geçilmemesi

30 TEŞEKKÜRLER


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları