Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAdile Efendi Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Motor seçiminde büyük kolaylık ! Motor Verimlilik sınıflandırması
Kaltes Rot 100% Warmes Rot 100% Kaltes Gelb 100% Warmes Gelb Kaltes Grün Warmes Grün Kaltes Blau Warmes Blau Kaltes Rot 65% Warmes Rot 65% 35% Warmes Rot 35% Füllbereich (Fond) Flächen (Akzent) Linien (Akzent) Motor seçiminde büyük kolaylık ! CEMEP Normuna göre Motor Verimlilik sınıflandırması E x c e l n i A u t o m a & D r v s : S Standard Drives A&D SD A&D SD VM Stengel/ Mölter Vermarktungsfolien_ESM_int_En.ppt 1
2
Motor verimlilik sınıfları – Motor seçiminde büyük kolaylık Müşteriler için motor seçiminde büyük bir klavuz: Bir zamanlar sadece çamaşır makinesi ve buzdolabı gibi elektrikli ev aletlerinde ele alınan verimlilik ve verimlilik sınıfı olgusu, artık günümüzde elektrik motorları teknolojisinde ve seçiminde de rol oynamaya başlamıştır. Verimlilik sınıfları
3
İçerik: Verimlilik sınıflandırması
EU projesi/ CEMEP: Verimlilik sınıflandırması Altyapı Verimlilik sınıflandırmasında ana amaçlar Motor imalatçılarının sorumlulukları CEMEP normuna göre verimlilik sınıflandırması Siemens: CEMEP Normuna göre verimlilik sınıflandırması Örnek : Motor plakası Örnek : Ambalaj üzerinde belirtme Örnek : Katalog bilgisi Tanımlama : Siemens enerji-tasarruflu motorlar Değiştirme / yedekleme stratejisi : verimliliği tanıtılmamış tüm motorların yerine Verimlilik sınıflarıyla uygunluk gösterecek ölçümlerin alınması : EFF2 /EFF Sonuç – Verimlilik sınıflarına uygunluk , 4-kutup Sonuç – Verimlilik sınıflarına uygunluk , 2-kutup Ürün yelpazesi (1) Ürün yelpazesi - Grafiksel (2),
4
1.1. EU-Avrupa Birliği Projesi Altyapı
Altyapı – CEMEP Norm’ una göre Verimlilik sınıflandırması A.B.D. ‘ nin oluşturmuş olduğu EPACT yasasının ardından, şimdi de AB elektrik makinelerinin verimliliklerini arttırmak için CEMEP1) yasası işbirliği ile araştırma ve ölçüm çalışmalarını başlatmıştır. CEMEP, 2-kutup ve 4-kutup olup kW arası motorlar için verimlilik sınıflarını bir düzen içinde şekillendirip, gruplandırır. Verimlilik, üç alt birimden oluşturulur “ eff1 " , (Yüksek verimli motorlar) - “ eff2 " , (Verimi arttırılmış motorlar) - “ eff3 " , (Standard motorlar) 1) CEMEP = Elektrik Makinaları ve Güç Elektroniği üreticileri Avrupa Komitesi olarak adlandırılır. ;
5
Motor plakası – Alüminyum gövde Motor plakası – Döküm gövde
2.1. Örnek: Motor plakası Motor plakası – Alüminyum gövde Motor plakası – Döküm gövde Siemens, motor plakalarında tüm ac motorların verimlilik sınıfını belirtiyor.
6
2.3. Örnek: Katalog bilgisi
7
2.4. Tanımlama: SIEMENS enerji-tasarruflu motorlar
CEMEP Normuna göre olan yelpaze 1.1 den 90 kW, 2-kutuplu ve 4-kutuplu IEC Normuna göre tanımlanmış Verimlilik özelliği EFF1: Yüksek Verimli / EFF2: Arttırılmış Verim, Not: EFF3 motorları Siemens kapsamında yoktur. 1 HP den 200 HP (0.75 den 150 kW), 2, 4 ve 6-kutuplu IEEE 112b Normuna göre olan verimlilik EPACT Normuna göre olan yelpaze
8
2.9. Ürün yelpazesi: CEMEP Normuna göre Enerji-Tasarruflu Motorlar
Arttırılmış Verim - EFF2 Yüksek Verim - EFF1 1LA FS 80M - 160L 1LA5 FS 180M - 225M 1LA2 FS 180M - 200L 1LA A. FS 180M - 280M 1LG8 FS 90S -160L 1LG FS 180M 1LA9 80M - 200L 1LA E 225M - 280M 1LG ’ den itibaren FS = gövde büyüklüğü
9
2. 10. Verimlilik sınıflarına göre ürün yelpazesi–CEMEP uyumlu:
Verimlilik sınıflarına göre ürün yelpazesi–CEMEP uyumlu: Grafiksel gösterim Verim AH 200L 1LG6 / 1LA6...-.ER1 1LA9R Liste fiyatı 5% 1LG4 / 1LA21/ 2 / 1LA53 / 1LA6...-AR1 Liste fiyatı 25% AH 160L 1LA7R 1LG8 "1LG4"4 1) by the time market launch of 1LG6 / 1LG4 completed 2) up to FS 180 /200 3) up to FS 180 to 225 4) Cast iron series "1LG4", FS 100L -160L from FY 00/01 1.1kW 90kW
10
1. 1. Verimlilik Kıyaslaması:
1.1. Verimlilik Kıyaslaması: Siemens EFF2/EFF1 enerji-tasarruf motorları (4-kutuplu)
11
1. 2. Enerji tasarruf motorları – Güç tablosu:
1.2. Enerji tasarruf motorları – Güç tablosu: Verimlilik sınıfları: EFF2/ EFF1 (2-kutuplu)
12
1. 3. Enerji-tasarruf motorları – Güç tablosu:
1.3. Enerji-tasarruf motorları – Güç tablosu: Verimlilik sınıfları EFF2 / EFF1 (4-kutuplu)
13
Back up 2.1. AC Motorda Güç Akış Diyagramı Kayıpları azaltabilmek için matematiksel hesaplamalar GİRİŞ Şebekeden çekilen Aktif Güç Winding resistance reduced due to larger wire cross-section Winding resistance reduced due to larger rotor slots (section geometry) Better quality of the sheet metal used Reduced magnetic stress Larger core assembly Stator P Fe1 ~ K Fe * B2 B2 ~ 1/ m2Fe P CU1 ~ I12 * R1 Rotor İyileştirilmiş rulman ve fanlar P CU2 ~ I2‘2 * R2‘ PR ÇIKIŞ Mekanik-mil gücü Efficiency increase due to greater use of active materials
14
Backup MOTOR İLK ALIM FİYATI: motor ömrü süresince toplamda oluşan genel masrafların sadece %5’ ini oluşturmaktadır. 1000h p.a. 8000h p.a. EUR EUR EUR EUR EUR EUR % % kW kW Yıl olarak motor faydalı kullanım süresi
15
2.2. Güç kayıplarının %45 oranında azaltılması
EFF2 motor ile kıyaslandığında, 4-kutuplu EFF1 motorların güç kayıpları 45%’ e kadar azaltılmıştır. Azaltılmış Güç Kayıpları % olarak (P v EFF2 - P v EFF1 )/ PvEFF2
16
2.3. Aktif komponentlerin kıyaslanması
EFF1 - Stator EFF1 - Rotor EFF2 - Stator EFF2 - Rotor
17
1.3. EPACT/CEMEP normlarına göre verimlilik - farklılıklar
EPACT – A.B.D. CEMEP - Avrupa Voluntary undertaking to – classify efficiency – drastically reduce EFF3 motors Legally prescribed minimum efficiency Durum 2-, 4- ve 6-kutuplu 60Hz. sincap-kafesli motorlar HP (0.75 to150kW) 2- ve 4-kutuplu 50Hz sincap-kafesli motorlar 1.1 to 90 kW Geçerli motorlar Individual-loss procedure in acc. with IEC Tolerance in acc. with IEC Verimlilik , bağlı olduğu standart Verim IEEE 112 B Nominal value N acc. to NEMA MG1 – Efficiency class on rating plate of motor – N, 3/4 load and efficiency class in documentation Marking required Efficiency (N) on rating plate
18
3. Enerji-tasarruflu motorlar – MÜŞTERİMİZ ne kazanıyor?
İlk bakışta en büyük Avantajlar CEMEP/ EPACT Normlarına uygun tüm seride enerji-tasarruflu motorlar Basitleşen Motor seçimi (EFF1/EFF2 verimlilik sınıfları olgusu yardımı ile.) Verimliliğin artması sonucu azalan işletme masrafları EFF1 - Yüksek verimli motorlarda azalan motor ısı kayıpları neticesinde daha uzun motor ömrü ve daha uzun yağlama süreleri Sürekli çalışmada yüksek aşırı yüklenme rezervi (SF LA9/ 1LG6 tipi motorlarda.) Motorlar 500V gerilimde çalışan sürücülerde çalışmaya dayanıklıdır Totally Integrated Automation (T.I.A.) ile uyumlu altbirimleri kolayca oluşturmakta ve bu otomasyon sisteminin içerisinde yeralma, PROFIBUS DP® ile haberleşmeli sürücüler
19
2. 1. Bize nasıl ulaşacaksınız
Bize nasıl ulaşacaksınız ? Broşür, katalog ve mühendislik bilgileri SIEMENS Motor ve Motor Hız Kontrol Cihazları Satış Departmanı : 200kW ve Altı Güçler İçin: Alkan DEMİRCİOĞLU – Alçak Gerilim AC Motorları Ürün sorumlusu, Aykut TEKER – Alçak Gerilim AC Motor Hız Kontrol Cihazları Ürün sorumlusu, 200kW Üstü Güçler İçin: Emre GÖREN - Alçak Gerilim AC Motorları, AC Motor Hız Kontrol Cihazları ve DC Motorları Ürün sorumlusu, Cem AYDOĞAN - Alçak Gerilim AC Motorları, AC Motor Hız Kontrol Cihazları ve DC Motorları Ürün sorumlusu, Orta Gerilim AC Motorlar ve İlgili AC Motor Yolverici Sistemleri İçin: Osman KAYA -Orta Gerilim AC Motorları, Motor Yolverme Sistemleri Ürün sorumlusu, Tüm Teknik Detay ve Ürün Kataloglarımız İçin AC Motor Kataloğu: Micromaster ve Sinamics AC Motor Hız Kontrol Cihazlarımız: SIEMENS A.Ş.Ürünlerimiz İle İlgili Websitemiz: Mühendislik Bilgileri: Energy Saving Program – SinaSave : Enerji Tasarrufu Excel Programı:
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.