Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEde Savas Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
PHILIP KOTLER *Financial Times tarafından tüm zamanların 4üncü önemli gurusu seçilmiştir (Jack Welch, Bill Gates ve Peter Drucker‘in ardından). "Avrupa Yöneticilik Merkezi tarafından pazarlamanın startejik uygulaması konusunda dünyanın en önde uzmanı" olarak duyurulmuştur. Ayrıca Sosyal Pazarlamanın en önemli öncülerinden biri olarak kabul edilir. Dr. Kotler, 12inci defa baskısı yapılmış olan Pazarlama Yönetimi kitabının yazarıdır. Bunun dışında pek çok diğer pazarlama kitabının yazarı ya da müşterek yazarıdır.
2
PHILIP KOTLER Bunların yanı sıra, Dr. Kotler'in, Harvard Business Review, Sloan Management Review, Business Horizons, California Management Review, ve the Journal of Marketing gibi tanınmış yayınlarda basılmış yüzlerce makalesi bulunmaktadır Danışmanlık şirketi, the Kotler Marketing Group (KMG) aracılığıyla, Dr. Kotler, "Pazarlama Starteji ve Planlaması", Pazarlama Organizasyonu" ve "Uluslararası Pazarlama" alanlarında, aralarında IBM, Michelin, Bank of America, Merck, General Electric, Honeywell, ve Motorola da bulunan pek çok tanınmış şirkete danışmanlık yapmıştır. Amerika, Avrupa ve Asya'da, pazarlama kavramları üzerine verdiği seminerleri sürdürür.
3
REINVENTING MARKETING TO MANAGE ENVIRONMENTAL IMPERATIVE
2008 American Marketing Association’a göre Pazarlama : Müşteriler, iş ortakları , ve toplumun kendisi için değeri olan öneriler yaratma ,teslim etme, sunma ve iletme aktivitelerinin ve süreçlerinin bütünüdür. Globalleşme, kültürel farklılıkların ön plana çıkması, internet , sosyal medya, marka cogaltma, ekonomik durgunluklar, cevresel degisiklikler gibi faktörler gibi yeni kavramlarla karsılasıldıgında pazarlamanın uygulama ve teori boyutu da dogal olarak değişmiştir.
4
REINVENTING MARKETING
WHAT COMPANIES ARE DOING TODAY? Professor Scott’a göre : İklim ve atmosfer yapısı değişmektedir. Ozon delinmesi Soil degradation – toprak yapısının bozulması Çölleşme Petrolden bakıra fiziki ve doğal kaynakların tükeniyor olması Varlığını devam ettirebilme kapasitesi –sustainability isteyen şirketler bunları göz önünde bulundurmak zorundadırlar.
5
REINVENTING MARKETING TO MANAGE ENVIRONMENTAL IMPERATIVE
Pazarlamacılara Göre geçmişte: Kaynaklar sınırsızdı Dünyanın atık ve kirlenmeyi taşıyabilme kapasitesi sonsuzdur. Çevresel hiçbir etken yoktu. Kendi aktivitelerinin yol açtığı hava kirliliği veya suların bozulması gibi çevreye zarar veren hiçbir sonuca katlanma yada telafi etme gibi zorunlulukları yoktu Tüketimin artmasıyla ve isteklerin tatmin edilmesiyle insan yaşam kalitesi ve kişisel mutluluk doğru orantılı olarak artacaktır.
6
REINVENTING MARKETING
WHAT COMPANIES ARE DOING TODAY? SUSTAINABILITY İstekler talepler kültürle ilgilidir, pazarlama gibi etkenlerden etkilenir. Dünyamızın kaynakları hassas ve sınırlıdır. Dünyanın atık ve kirliliği taşıma kapasitesi çok sınırlıdır. Yaşam kalitesi ve kişisel mutluluk her zaman daha fazla tüketim ve isteklerin tatmin edilmesiyle artmaz. Pazarlamacılar strateji ve uygulamalarını , ve hedeflerini yukarıdakileri göz önünde bulundurarak değiştirmek zorundadırlar.
7
REINVENTING MARKETING WHAT COMPANIES ARE DOING TODAY?
BALANCE BETWEEN GOALS OF GROWTH AND SUSTAINABILITY GE- JEFF IMMELT –ECOIMAGINATION PROGRAM -Sosyal problemlerin çözümünü sağlayarak kar yapma yollarını arama programı DUPONT -Kirliliği azaltan ve dayanıklı ürünler üretmenin yollarını aramıştır WAL-MART -Kamyon filosunu yakıt tasarrufu sağlayan araçlarla değiştirmiştir. Tedarikçilerini de buna teşvik etmektedir 2012 yılında tedarikçisinin ürünlerinin %95 inin çevre dostu ürünler olduğunu kanıtlayan tedarikçilerle çalışacağı hedefi vardır.
8
REINVENTING MARKETING
4P AÇISINDAN ŞİRKETLER Product: Ürün yapısı kullanılan hammaddeler, çevreye zarar vermeyen, Disposable… Price: Şirketler ürünlerinin cevreye duyarlı olup olmadığına göre farklı fiyat seçeneklerinde ürünler sunabilirler. Place: Şirketler üretim ve dağıtım yerlerinin nereye yapılması konusunda karar vermelidirler. Çevreciler daha yerel yapılanmaya destek verirler. Online sistem getirilebilir Promosyon: Ne kadarı print ne kadarı online edilecek karar verilmeli
9
REINVENTING MARKETING
CONSUMER PRESSURE : WHY COMPANIES WILL NEED TO CHANGE THEIR MARKETING PRACTICES TÜKETİCİLER ARTIK SADECE FONKSİYONEL VE DUYGUSAL KRİTERLERE GÖRE MARKALAR ARASI TERCİH ETMEMEKTEDİRLER. ÜÇÜNCÜ BOYUT: FİRMALARIN SOSYAL SORUMLULUKLARINA VERDİKLERİ ÖNEMDİR KOTLER’E GÖRE TÜKETİCİLER ÖNEM VEREN ŞİRKETLERE EĞİLİM GÖSTERECEKLERDİR.
10
REINVENTING MARKETING
CONSUMER PRESSURE : WHY COMPANIES WILL NEED TO CHANGE THEIR MARKETING PRACTICES WORD OF MOUTH - , blogging ,facebook ,twitter, internet, sosyal çevreler …vs. JARED DIAMOND- HOME DEPOT LESS IS MORE!! LOHAS LIFE STYLE -Lifestyles of health and sustainability
11
REINVENTING MARKETING
RISE OF DEMARKETING AND SOCIAL MARKETING Demarketing-demand reduction Water Energy ….. Balıkçılık, obezite, enerji kullanımı, aşırı tüketim vs gibi konular. Social Marketing Theory and practice of marketing and idea ,cause or behaviour ( Kotler and Zaltman) İlaç bağımlılığı, sigara bırakma, daha çok egzersiz gibi pozitif bilinçlenme ve davranış yaratan pazarlama uygulamaları Kotler- Social Marketing for the Environment
12
REINVENTING MARKETING
RISE OF DEMARKETING AND SOCIAL MARKETING Social Marketing Pazarlamanın 4P sine birkaç P daha ekler. Partnership- team up with other organisations Publics- both internal and external groups involved in the program Policy- medya advocacy –policy change is needed Purse Strings – funds provided by sources such as foundations, governmental and nongovernmental grants or donations.
13
REINVENTING MARKETING
RESEARCH IMPERATIVES Aşagıdaki noktalarda arastırma yapılmalıdır? Tüketicinin güvenilirlik, sürdürülebilir olma kavramına daha fazla önem vermesine hangi faktörler etki eder? Hangi faktörler sirketlerin devamlı var olabilime temelinde rekabet etmelerine yol açar? Sürdürülebilirlilik konusuna verilen önemin uzun dönemde faydalı olacağı yatırımcılara hangi argümanlar ile kabul ettirilebilir?
14
REINVENTING MARKETING
RESEARCH IMPERATIVES Şirketler çevresel düzenlemelerin ve vergilerin sonucunda dinamik olma özelliklerini kaybetme tehdidi ile karsı karsıya mı bulunuyorlar? Sustainable olmak ne gibi faydalar sağlamaktadır? Hükümet ne gibi düzenlemeler, teşvikler ,cezalar vergiler uygulayabilir yada uygulamaktadır? Ürün geliştirme, dağıtım,fiyatlandırma ve promosyon konularında hangilerinin daha cok etkisi vardır? Peter DRUCKER pazarlama ekonominin insanların ihtiyaçlarına hizmet etme amacıyla topluma entegre edilmesi sürecidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.