Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
2
Alvin TOFFLER Diyor ki;
‘’ 21.Yüzyılın cahilleri okuma-yazma bilmeyenler değil, öğrenmeyi öğrenemeyenler olacaktır.’’
3
RON FRY Diyor ki; ‘’Nasıl çalışmak gerektiğini bilmek, öğrenmeyi öğrenmektir.Bence bu; bir insanın kendine verebileceği en güzel hediyedir.’’
4
Verimli ders çalışma ve etkin öğrenmenin en temel koşulu bu konuda istekli ve kararlı olmaktır.Her bireyin kişilik yapısı, algılama özellikleri farklı olduğundan, geliştireceğiniz bu sistematiğin kendinize uygun olmasına özen göstermelisiniz. İnsan, hangi limana gideceğini bilemezse hiçbir rüzgar onun için yararlı olmaz Seneca
5
CEHALET ŞANSA OLAN İNANCI ARTIRIR
Ders çalışmak istemiyor olabilirsiniz.....bizce bunun sebepleri şunlar olabilir: kişisel problemler net bir hedef yok... çalışmayı bilmiyorsunuz zaten başarısızlığı tadıyorsunuz...
6
Başarıya giden yol ... Çok çalışmak Başarı kimsenin tekelinde değildir Herkes niye başarılı değil ? Hedefini doğru seçmek
7
Ektiğinizi Biçersiniz
Bir çiftlikte ; Ekiş vaktinde eğlenip, hasat vakti yaklaşınca da kısa yoldan mahsul kaldırmanın yolunu araştırmak ne kadar mantıklı olabilir ?
8
KENDİNİZ “Başarılı Olmanın Kuralları Vardır”
Sebepleri dışarıda değil, içeri de aramak. Harekete geçmesi gereken en büyük araç; KENDİNİZ
9
Nasıl ders çalışmalıyız?
“Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce ,”niçin ders çalışmalıyız ? “ sorusunun cevabını bulmalıyız .
10
Niçin Ders Çalışmalıyız ?
11
Başarının 3 Anahtarı 1.Başarıya inanma. 2.Makul bir hedef belirleme.
3.Sistemli çalışma.
12
Başarıya İnanmak Bilinçaltı söylenene inanır. Kendinize ne söylerseniz
o olursunuz.
13
“Yapmanın yolu olmak” tan geçer.
14
‘’Yapabileceğinize de
Henry Ford Diyor ki; ‘’Yapabileceğinize de inansanız, yapamayacağınıza da haklı çıkarsınız.’’
15
“KENDİNİ DOĞRULAYAN KEHANET”
Hayal Gücünü Kullan! “KENDİNİ DOĞRULAYAN KEHANET” Psikoloji tarihinde dönüm noktası olan araştırmalardan bir tanesi Rosenthal ve arkadaşlarının yaptığı bir çalışmadır. Bir grup psikolog çeşitli ilkokullarda ders yılı başında sınıflarda zeka testi uygular ve bir süre sonra öğretmene, her sınıfta 4 öğrencinin üstün zekalı olduğunu, ancak bunu çocuklara aktarmamasını söylerler. Gerçekte öğretmene isimleri bildiren çocuklar üstün zekalı olmayıp, isimleri kurayla saptanmış çocuklardır. Ders yılı sonunda bu çocukların başarılarının yükseldiği görülmüştür. Bu araştırma büyük yankılar yapmış ve Rosenthal buna “kendini doğrulayan kehanet” adını vermiştir.
16
DEMİRYOLU İŞÇİSİ Nick adında bir demiryolu işçisinin öyküsü bu. Nick
güçlü, sağlıklı bir demiryolu işçisi. Arkadaşlarıyla ilişki si iyi ve işini iyi yapan güvenilir bir insan. Ne var ki , kötümser birisi, her şeyin kötüsünü bekler ve başına hep kötü şeylerin geleceğine inandırır kendisini. Bir yaz günü tren işçileri, ustabaşının doğum günü nedeniyle bir saat önceden bırakırlar çalışmayı. Tamir için gelmiş olan bir soğutucu vagonunun içine girer Nick, yanlışlıkla içerden kapatır kapıyı, kendini soğutucu vagona kilitler. Diğer işçiler Nick’in kendilerinden önce çıktığını düşünürler. Nick kapıyı tekmeler, bağırır, ama kimse duymaz, duyanlar da bu tür seslerin sürekli geldiği bir ortamda çalıştıkları için kulak asmazlar bu gürültülere….
17
Nick burada donarak öleceğinden korkmaya başlar ve
buna inandırır kendini. Eğer buradan çıkamazsam kaskatı donacağım diye düşünmeye başlar. İçeride yarı sı yırtılmış bir karton kutunun içine girer, titremeye başlar. Eline geçirdiği bir kağıda karısına ve ailesine son düşüncelerini içeren bir mektup yazar: Çok soğuk, bedenim hissizleşmeye başladı. Bir uyusam! Bunlar benim son sözlerim olabilir. Ertesi gün soğutucu vagonun kapısını açan işçiler, Nick’in donmuş bedenini bulurlar. Üzerinde yapılan otopsi , onun donarak öldüğünü göstermektedir. Fakat bu olayı olağanüstü yapan,soğutucu vagonun soğutma motorunun bozuk ve çalışmıyor olmasıdır. vagonun içindeki ısı 18 derecedir ve vagonda bol hava vardır. Nick kendini orada donarak öleceğine öylesine inandırmıştır ki bu inancı kendini gerçekleştiren bir kehanet olmuştur.
18
Hedef Belirleme Hedefler düşüncelerin netleşmesine, zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına yardımcı olur.
19
Kahramanlara ihtiyaç göstermeyen bir toplum oluşturmak, iyi eğitim görmüş gençlerin çabalarıyla mümkün olacaktır.
20
Çalışalım ama NE İÇİN?
21
Kendin için Ailen için Okulun için
22
Vatanın için
23
İnandığın değerler için
hak adalet İnandığın değerler için insanlık ahlak
24
Eğri oturalım doğru konuşalım....
vakit geçiyooor..
25
Dersi derste dinlememe gibi bir huyun varsa...
can çıkar huy çıkmaz ! huyun çıksın inşaallah!
26
çalışırken...
27
Ortamı hazır hale getir.
28
çalışma ortamının özellikleri
29
oda ve masa düzenli olmalı
30
dağınık oda dağınık zihin Bugün git yarın gel Ey! Ders;
31
ah şu internet ah şu bilgisayarlar !
32
1- uyumak için 2- ders çalışmak için
Çalışma odasının kullanım amaçları: 1- uyumak için 2- ders çalışmak için
33
Çalışma odasında neler yapılmamalı ?
1- Gazete-dergi vb yayınlar okunmamalı 2- TV-müzik-bilgisayar kullanılmamalı 3- Yeme-içme olmamalı 4- Yatarak-uzanarak ders çalışılmamalı
34
Poster, afiş vb. dikkat dağıtıcı unsurlar olmamalı!
35
DİKKAT
36
Ders Çalışmayı İstemelisin!
37
Çalışma Şartlanma Gerektirir!
38
dikkatiniz dağıldığında...
39
dikkat nasıl toplanır ?
40
Seni meşgul eden düşüncelerden sıyrıl...
öncesinde sonrasında
41
Düşüncelerini Olumlulaştır.
ben yapabilirim...
42
Kolay olan hiçbir şey yoktur.
Zorluğu oluşturan onu isteksizce yapmaktır.
43
Negatif Düşüncelerden Uzaklaş
Kurbağalar bir gün yarışma düzenlemiş. Hedef; çok yüksek bir kulenin tepesine çıkmakmış. Bir sürü kurbağa da arkadaşlarını seyretmek için toplanmış ve yarış başlamış.Gerçekte seyirciler arasında hiç biri yarışmacıların kulenin tepesine çıkabileceğine inanmıyormuş.Sadece şu sesler duyulabiliyormuş: ''Zavallılar! hiç bir zaman başaramayacaklar!'' Yarışmaya başlayan kurbağalar kulenin tepesine ulaşamayınca teker teker yarışı bırakmaya başlamışlar. İçlerinden sadece bir tanesi inatla ve yılmadan kuleye tırmanmaya çalışıyormuş. Seyirciler bağırmaya devam ediyorlarmış:''Zavallılar! hiç bir zaman başaramayacaklar!'‘ Sonunda bir tanesi hariç, hepsinin ümitleri kırılmış ve bırakmışlar. Ama kalan son kurbağa büyük bir gayret ile mücadele ederek kulenin tepesine çıkmayı başarmış. Diğerleri hayret içerisinde bu işi nasıl başardığını öğrenmek istemişler. Bir kurbağa ona yaklaşmış ve sormuş; ''Bu işi nasıl başardın?'' diye.O anda farkına varmışlar ki; Kuleye çıkan kurbağa sağırmış! Siz de, hayallerinizi gerçekleştiremeyeceğinizi söyleyen söz ve kişilere karşı hep sağır kalın. Olumsuz düşünen insanları duymayın!…
44
Sabırlı olman gerektiğini unutma !
“Hiçbir başarı ızdırap çekilmeden gerçekleşmemiştir” anonim
45
dikkat Dikkatini yoğunlaştıramadığın her zaman,
Çarpı üç katı alır bir zaman. Saftirik olma oğul! titre ve uyan. Hesabı hemen yap! geç kalma aman ! *** Çok söylenmiştir bu tip sözler, Ara karneye daldı bütün gözler. Ahali bizden rehberlik bekler, Toplantıda dertleşmekteydi zavallı veliler. Udi Dede Merdem Efendi
46
düş dünyasına düşme...!
47
sınavlara nasıl çalışılır...
48
Yoğunlaşmaya Odaklanma
Çalışmaya ve öğrenmeye niyetli olun. Kendinizi tanıyın. Konuyla ilgili olun. Blok çalışma zamanını çeşitlendirin. Daha sık özet yapın. Yoğunlaşmayı ödüllendirin.
49
bunları bul Ana fikir + Yardımcı fikirler Örnekler = Öz
50
Şekiller ve şemalar kullan !!!
51
Bütünü Kavrayarak Öğrenme
% 1 tad alarak, % 1,5 dokunarak, % 3,5 koklayarak, % 11 işiterek, % 83 görerek öğreniriz.
52
zamanını 2’ ye böl 2+1 ETÜD Akşam kaç saat ve kaç ders çalışalım
TEKRAR + ÖDEV 2+1 ETÜD
53
En dinç olduğun zaman En zor derslere çalış
O HALDE İYİ DİNLENMEN GEREK
54
Programlı çalışmazsan....
dağılır şanzıman !
55
Orta 3 Taslak Programı: 18.00-18.50 Ders Tekrarı + Ödevler
Dinlenme Etüd Etüd Kitap ve Yatış
56
Lise 1 Taslak Programı: 18.00-18.50 Ders Tekrarı + Ödevler
ETÜD Dinlenme Etüd Etüd Kitap ve Yatış
57
Lise 2 Taslak Programı: 18.00-18.50 Ders Tekrarı + Ödevler
Ders Tekrarı + Ödevler ( Etüd ) Dinlenme Etüd-----SÖZEL Etüd -----SAYISAL Kitap ve Yatış
58
Lise 3 Taslak Programı: 18.00-18.50 Sayısal Etüd
Dinlenme Sözel Etüd Sayısal Etüd Dinlenme Sayısal Etüd Yatış
59
HAYATIN İNCELİKLERİNİ GÖRMEYİ SAĞLAR
EĞİTİM ; HAYATIN KALİTESİNİ YÜKSELTİR böylece... HAYATIN İNCELİKLERİNİ GÖRMEYİ SAĞLAR
60
Çarşamba Hacı Yılmaz Yılmaz Rehberlik Araştırma Merkezi Merkezi
Düzenleyen: Seniha HATTATOĞLU Çarşamba Hacı Yılmaz Yılmaz Rehberlik Araştırma Merkezi Merkezi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.