Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
MAKİNE SEKTÖRÜ EĞİTİM İSTİŞARE TOPLANTISI 27 Şubat 2014 Başkent Öğretmenevi Ankara
2
MESLEKİ EĞİTİMDE GENEL YAKLAŞIM
Mesleki ve teknik eğitimin öncelikleri arasında; İş gücü piyasalarının ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda gerçekleştirilmesi Okul-kurum-sektör işbirliği içerisinde katılımcı bir anlayışla yapılması Mezunların uluslar arası istihdamlarına imkân sağlayacak şekilde yetiştirilmesi, Arza dayalı değil, arz-talep dengesini gözeten bir meslekî ve teknik eğitim sistemi oluşturulması Programlar hazırlanırken ulusal yeterliliklerin yanı sıra uluslararası yeterliliklerde ve standartlarda dikkate alınması Eğitim sisteminin sürekli geliştirilmesi ve kalitenin yükseltilmesi yer almaktadır.
3
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM İSTİŞARE TOPLANTILARI
Denizcilik Sektörü Eğitim İstişare Toplantısı 08.Şubat.2013 Havacılık Sektörü Eğitim İstişare Toplantısı 22.Şubat.2013 Turizm Sektörü Eğitim İstişare Toplantısı 28.Haziran.2013
4
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ÖĞRENCİ SAYISI TOPLAMI
(SON 5 YIL) 2010 2011 2012 2013 2014 Kaynak: MEB. Mebbis ( )
5
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE MAKİNE TEKNOLOJİSİ ALAN VE DALLARI
ALAN EĞİTİMİ DAL EĞİTİMİ 9. SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12. SINIF ORTA ÖĞRETİM ORTAK SINIF TEMEL ve ORTAK YETERLİKLER M E Z U N İ Y T 1 - Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme 2 - Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı 3 - Bilgisayarlı Makine İmalatı 4 - Endüstriyel Kalıp Orta öğrenime başlayan öğrencilere 9. sınıfta ortak müfredat programı uygulanmaktadır (Genel ortaöğretim dersleri). Anadolu Teknik Lisesi 9. sınıfı ise; öğrencinin alanı Anadolu Liseleri giriş sınavı ile doğrudan belirlenmektedir. 10. sınıfa başlayan öğrencilere 62 alandan biri seviyesine göre seçimi yapılarak eğitim verilmekte (Ağırlıklı genel ortaöğretim dersleri ve bir kısım meslek dersleri). 11. Sınıfa başlayan öğrencilere ise seçtiği alana bağlı toplamada 226 daldan biri seviyesine göre seçimi yapılarak eğitim verilmektedir (Ağırlıklı meslek dersleri ve bir kısım genel ortaöğretim dersleri). 12. Sınıfta da aynı dalda eğitim verilmektedir (Meslek dersleri). Makine Teknolojisi Alanı 6 daldan oluşmaktadır: 1 - Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme 2 - Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı 3 - Bilgisayarlı Makine İmalatı 4 - Endüstriyel Kalıp 5 - Makine Bakım Onarım 6 - Mermer İşleme 5 - Makine Bakım Onarım 6 - Mermer İşleme
6
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE MAKİNE TEKNOLOJİSİ ALANI ÖĞRENCİ ORANLARI
Diğer Mesleki ve Teknik Eğitim, 61 Alanda Sınıf öğrenci (%96,57) Makine Teknolojisi Alanı Sınıf (And.Te4k.L.) Sınıf öğrenci (% 3.43) Mesleki ve Teknik Eğitimde 1,2,3,4. sınıf toplam öğrenci bulunmaktadır. Bunlardan makine teknolojisi alanında 9. sınıf (Anadolu Teknik Lisesi) ve 10,11,12. sınıfta eğitim gören öğrencilerin toplamı ve oranı % 3.43’tür. Diğer mesleki ve teknik eğitim, 61 alan, sınıf öğrencilerin oranı ise % 96,57 ( )’dir. Kaynak: MEB. Mebbis ( )
7
MAKİNE TEKNOLOJİSİ ALANI DALLARA GÖRE ÖĞRENCİ SAYILARI VE ORANLARI
Makine Teknolojisi Alanı öğrencilerinden; % 42’si 9. Sınıf (Anadolu Teknik Lisesi) ve 10. Sınıf öğrencileri, % 33’ü Bilgisayarlı Makine İmalatı dalı 11 ve 12. Sınıf öğrencileri, % 9’u Makine Bakım Onarım dalı 11 ve 12. Sınıf öğrencileri, % 8’i Endüstriyel Kalıp dalı 11 ve 12. Sınıf öğrencileri, % 7’si Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı dalı 11 ve 12. Sınıf öğrencileri olarak dağılmaktadır. Makine Teknolojisi Alanı Sınıf (And.Tek.L.) Sınıf öğrenci Kaynak: MEB. Mebbis ( )
8
MAKİNE TEKNOLOJİSİ EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN BÖLGELERE GÖRE
DİĞER MESLEKİ EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERİNE ORANLARI % 3,43 60.332 (ORAN: MAKİNE TEKNOLOJİSİ ALANI / MESLEKİ EĞİTİM TOPLAMI) (MAKİNE TEKNOLOJİSİ ALANI) (MESLEKİ EĞİTİM TOPLAMI) % 4,78 13.277 % 4,13 23.236 % 3,70 6.525 % 1,05 1.321 % 0,87 1.616 % 2,50 5.505 % 4,08 8.912 Kaynak: MEB. Mebbis ( )
9
MAKİNE EĞİTİMİ ALANI TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI
(SON 5 YIL) 2010 2011 2012 2013 2014 Kaynak: MEB. Mebbis ( )
10
PROGRAM HAZIRLAMA SÜRECİ
İHTİYAÇ ANALİZİ MESLEK STANDARDI İŞ VE İŞLEMLERİ BELİRLEME EĞİTİM MODÜLLERİN YAZILMASI ÖĞRETİM PROGRAMI DERSLERİN OLUŞTURULMASI İŞLEMLERİN ANALİZİ PRORAM HAZIRLAMA SÜRECİ YETERLİK TABLOSU Program Hazırlamada “International Standard Classification of Education (ISCED 97)” ve FOET standardı dikkate alınmaktadır.
11
PROGRAM GELİŞTİRME SİSTEMATİĞİ
MEB Program Uzmanları Diğer Eğitimciler Yabancı Uzmanlar Program Geliştirme Üniversiteden Uzmanlar Alan Öğretmenleri Sektörden Temsilcileri Program Koordinatörleri Meslek Elemanları
12
İŞYERİ STAJI
13
EĞİTİM ALANLARI, DALLARI ve MODÜLLER
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okullarda toplam 62 Alan ve 226 dalda eğitim verilmektedir. 6.116 adet modül yazımı tamamlanmış olup erişime hazır hale getirilmiştir. 1.976 adet modülün yazım çalışmaları devam etmektedir. Genel Müdürlüğümüze bağlı meslekî ve teknik ortaöğretim okullarında öğretimi yapılan alan ve dallara ait öğretim programları ve bu programların modülleri meslek standartları ve ulusal yeterlikler de dikkate alınarak sektör, üniversite ve alan uzmanları tarafından ortaklaşa hazırlanmakta ve güncellenmektedir. Modül Kitapçıkları
14
SERTİFİKASYON VE BELGELENDİRME
KURUMU VERDİĞİ BELGE Mesleki ve Teknik Okullar Diploma, İşyeri Açma Belgesi Yaygın Eğitim Kurumları Sertifika, Belge Mesleki Eğitim Merkezi Kalfa, Ustalık ve Usta Öğretici Belge VOC_TEST Merkezleri Sertifika
15
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE BULUNAN
MESLEKİ EĞİTİM KURUMLARI ( ) MTE Kurumu Bulunan Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Sayısı 38 OSB’lerde Bulunan Kurum Türü Sayısı Meslek Lisesi 21 Mesleki Eğitim Merkezi Özel Mesleki Eğitim Okulu 12 Meslek Yüksekokulu 8 İkili Mesleki Eğitim Merkezi 1 Toplam 63
16
Elektrik Elektronik Teknolojisi Tekstil Teknolojisi 4.500,00
OSB OKULLARI EĞİTİM VE ÖĞRETİM DESTEĞİ VERİLMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (RG 7 Eylül 2013/28758) EĞİTİM VE ÖĞRETİM DESTEĞİ VERİLEN ALANLAR VE DESTEK TUTARLARI Sıra No Alan Adı Destek Tutarı (TL) 1 Makine Teknolojisi 5.500,00 2 Metal Teknolojisi 5.000,00 3 Elektrik Elektronik Teknolojisi 4 Tekstil Teknolojisi 4.500,00 5 Mobilya ve İç Mekân Tasarımı 6 Plastik Teknolojisi 7 Motorlu Araçlar Teknolojisi 8 Gıda Teknolojisi 9 Kimya Teknolojisi 10 Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri 11 Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme 12 Yenilenebilir Enerji Teknolojileri 13 9. Sınıf 3.800,00
17
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDEKİ ÖZEL OKULLARIN
ÖĞRENCİ SAYILARI ( ) KURUM ADI İLİ İLÇESİ ÖĞRENCİ SAYISI KIZ ERKEK TOPLAM 1 ÖZEL MANİSA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ ANADOLU TEKNİK LİSESİ MANİSA MERKEZ 28 488 516 2 ÖZEL MANİSA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ ANADOLU MESLEK LİSESİ 34 324 358 3 ÖZEL GAZİANTEP ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ ANADOLU TEKNİK LİSESİ GAZİANTEP ŞEHİTKAMİL 85 210 295 4 ÖZEL ÇERKEZKÖY ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ ANADOLU TEKNİK LİSESİ TEKİRDAĞ ÇERKEZKÖY 51 129 180 5 ÖZEL ANKARA SANAYİ ODASI ANADOLU TEKNİK LİSESİ ANKARA SİNCAN 27 90 117 6 ÖZEL ENKA TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ KOCAELİ DİLOVASI 157 258 415 7 ÖZEL İKİTELLİ OSB ANADOLU MESLEK LİSESİ İSTANBUL BAŞAKŞEHİR 56 59 8 ÖZEL İKİTELLİ OSB TEKNİK LİSESİ 9 ÖZEL İKİTELLİ OSB MESLEK LİSESİ 84 579 663 10 ÖZEL AKILLI OKUL İVEDİK OSB ANADOLU TEKNİK LİSESİ YENİMAHALLE 576 610 11 ÖZEL MERSİN TARSUS ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MESLEK LİSESİ MERSİN AKDENİZ 103 319 422 12 ÖZEL ERKAN MESLEK LİSESİ ADANA SARIÇAM 144 594 738 750 3623 4373
18
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.