Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yeni Nesil Asansörler: GeN2
Asansör Meslek Alanı Çalıştayı Ergün Alkan Buga Otis Asansör San. ve Tic. A.Ş. 09 Eylül 2011, Ankara
2
GeN2TM – DEVRİMCİ BİR ASANSÖR SİSTEMİ
Seyir Konforu, Verim & Çevre Güvenilirlik & Emniyet 1. Yassı Poliüretan Kaplı Çelik Kayış 2 4. PULSETM sistemi 4 3 1 2. Dişlisiz PMSM makine 3. Kapalı çevrim Regen Tahrik Seyir Konforu, Verim & Çevre: Poliüretan kaplı çelik kayışlar ve kayışların bombeli kasnaklar üzerinde kayması Verimi yüksek ve eylemsizliği düşük, radyal tasarımlı, yağ ve bakım gerektirmeyen Dişlisiz PMSM Makine Kapalı çevrim Regeneratif VF Tahrik Poliüretan kaplı yassı çelik kayışlar, sürekli mıknatıslı senkron makine ve geri dönüşümlü tahrik yeni nesil asansör sisteminin vazgeçilmez üç bileşenidir ve hep beraber geleneksel asansör sistemlerine kıyasla çok dahe verimli ve çevre dostu olan yeni bir asansör neslini tanımlarlar. Poliüretan kaplı çelik kayışlar, geleneksel çelik halatlardan %20 daha hafifftirler ve eşsiz esneklikleri sayesinde asansör makinesinin hacmi büyük oranda küçülmüştür. Rulmanları mühürlü ve eylemsizliği çok küçük olan asansör makinesinde, verimi çok yüksek olan bir dişlisiz sürekli mıknatıslı radyal senkron makine (PMSM) yer alır. Verimli olmalarının yanı sıra, hem kayış hem de PMSM yağ gerektirmediklerinden çevre dostudurlar. Regeneratif sürücülersistemde üretilen enerjiyi şebekeye geri iade ederler. Güvenilirlik & Emniyet: Kayışların durumu patentli PULSE™ sistemi tarafından 7 gün 24 saat denetlenir.
3
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Asansör halatlarının 2 temel görevi vardır: Yükü taşımak Tahrik gücünü iletmek
4
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Tahrik yeteneğini arttırmak için 2 farklı yöntem kullanılır: Bunlardan ilki tahrik tekerleği üzerindeki temas açısını arttırmaktır. Uzun sarım 270 derecelik temas açısı Tek sarım 130 derecelik temas açısı Çift sarım 360 derecelik temas açısı
5
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
İstenen tahriği elde etmek için kullanılan diğer yöntem kanal şeklini (ör. altı kesik yarım daire) düzenlemektir.
6
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Halat basıncı çok yüksek ise tekerlek üzerindeki halat sayısı arttırılır.
7
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Asansör standartlarına göre kullanılması gereken emniyet katsayısı asgari 12’dir.
8
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
9
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
10
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
11
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
12
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
13
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
14
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
15
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
16
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
17
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
18
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
19
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın yapısındaki kordonların yeniden düzenlemesi bir yandan mukavemeti muhafaza ederken diğer yandan tahrik yeteneğini arttırır.
20
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Halatın merkezindeki yumuşak öz yağlanmayı sağlayarak korrozyonu ve aşınmayı engeller. Bunun yerine poliüretan kaplama kullanabiliriz.
21
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
Çelik halatın poliüretan kaplı yassı çelik kayışa dönüşümü. Tahrik yeteneği daha fazladır. Daha esnektir. Daha hafiftir. Metal teması olmadığından daha sessizdir. Daha az titreşim üretir. Daha mukavimdir. Burkulmaya ve bükülmeye karşı direnci daha yüksektir. Korrozyona karşı direnci daha yüksektir. Daha uzun ömürlüdür. Poliüretan kaplı yassı çelik kayışların esnek yapısı
22
GeN2: Poliüretan Kaplı Yassı Çelik Kayışlar
23
GeN2: Makine Dairesiz Bir Asansör Sistemi
Makine dairesi tabanının inşa edilmesi Makine dairesinin duvarlarının inşa edilmesi Makine dairesi tavanının inşa edilmesi Makine dairesi çeliğinin inşa edilmesi Makine dairesinin merdiveninin inşa edilmesi Makine dairesi kapısının, çerçevesinin imal edilmesi Makine dairesinin aydınlatılması Makine dairesinin havalandırılması Makine dairesinin boyanması Makine dairesine enerji hattının getirilmesi ve enerji tablosunun yapılması Makine dairesine yangın karşı koruma sisteminin tesis edilmesi Geleneksel sistemdeki dişlili bir asenkron makine ile yeni nesil dişlisiz makinenin tekerlek çaplarının kıyaslanması Böylece: Daha fazla kullanılabilir bina hacmi Görsel kirliliğin ortadan kalkması Daha düşük inşaat maliyeti ve süresi Gerekli olan kuyu üst boşluğu ve kuyu dibi ölçülerinin azalması
24
GeN2: Sürekli Mıknatıslı Senkron Makine
Mıknatıslanma akımına ihtiyaç duymazlar. Aynı çıkış gücü için %6...%10 daha az akım çekerler. Kalkış akımları daha düşüktür. Asenkron makinede anma akımının 2 katı kadar olan kalkış akımı SMSM’lerde anma akımının 1,5 katı civarındadır. Böylece SMSM’ler şebekede daha az dalgalanmaya neden olurlar. Daha düşük sürücü değerleri (Sürücüler sağlayacakları kalkış ve anma akımlarına gore boyutlandırılırlar). Daha düşük şalter, sigorta ve kablo değerleri ve böylece daha düşük bina yapım masrafları. Tepkin güç dengeleme ihtiyacını ortadan kaldıran çok yüksek bir güç katsayısı. Rotorlarında sargı bulunmadığından sıfır rotor bakır kaybı ve daha düşük stator bakır kaybı. Daha düşük ısı üretimi. Ayrı bir soğutma sistemine ihtiyaç duymazlar. SMSM makinenin hacmi asenkron makinenin hacminden %25 daha küçüktür. SMSM makinenin kütlesi asenkron makinenin kütlesinden %20...%40 daha küçüktür. Daha düşük momenti daha yüksek hızlarda verme yeteneği. Daha düşük generator akım ve güç değerleri. Sürekli mıknatısların zaman içindeki evrimi. Enerji değeri yüksek olan nadir toprak sürekli mıknatıslarının bulunması, düşük hacimli ve yüksek makgnetik akılı PMSM’lerin tasarlanabilmesini sağlamıştır. Genelde MGOe biriminde ifade edilen enerji çarpımı değeri, bir sürekli mıknatısın akı yoğunluğunun ve alan şiddetinin, mıknatıslanma eğrisi (B-H eğrisi) üzerindeki değerlerinin çarpımının en büyük değeridir ve sürekli mıknatısın performansının başlıca ölçüsü olarak değerlendirilir. Sürekli mıknatısların performansı enerji değerleri ile ölçülür. YNA teknolojisinde kullanılan sinterlenmiş neodymium-iron-boron (Nd-Fe-B) mıknatısları günümüzdeki en güçlü sürekli mıknatıslarıdır. Bu mıknatısların enerji çarpımı değerleri 26 MGOe ile 52 MGOe arasında değişir. Kalıcı mıkntıslık ve gidergenlik değerleri yüksektir. SMSM’lerin rotorlarındaki sürekli mıknatıslar kayıpsız bir manyetik alan kaynağıdırlar. Bu makinelerde magnetik alan mıknatıslar tarafından sağlandığından mıknatıslanma akımına ihtiyaç duymazlar. Bu sayede SMSM’lerin geleneksel asansörlerde kullanılan asenkron makinelere göre önemli üstünlüklere sahiptirler:
25
GeN2: Regeneratif Sürücülerin Üstünlükleri
Regeneratif olmayan sürücü Enerjinin tüketilmesi DC AC VF Tam Yük Yukarı Enerjinin üretilmesi Regeneratif sürücü DC Geleneksel bir asansör sistemi kabin, makine ve karşıağırlıktan oluşur. Karşıağırlık yarı yüklü kabinin ağırlığını dengeleyecek şekilde tasarlanır. Bunun sonucu olarak, karşıağırlık boş veya hafif yüklü bir kabinden daha ağır, ama çok yüklü veya tam yüklü bir kabinden daha hafiftir. Çok yüklü veya tam dolu kabin yukarı yönde hareket ettiğinde veya hafif yüklü veya boş olan kabin aşağı yönde hareket ettiğinde asansör sistemi şebekeden elektrik enerjisi çekerek tüketir. Asansör hafif bir yükle veya boş kabinle yukarı yönde hareket ettiğinde veya ağır bir yükle aşağı yönde hareket ettiğinde asansör makinesi tıpkı bir jeneratör gibi elektrik enerjisi üretir. Enerji veya güç tüketildiğinde (tam yük yukarı), şebekenin sabit frekanslı olan 3 fazlı elektrik enerjisi bir doğrultucu tarafından doğrultulur ve daha sonra bir evirici tarafından motorun kullanacağı değişken frekanslı enerjiye çevrilir. Enerji veya güç üretildiğinde(tam yük aşağı), regeneratif olmayan bir sürücü bu enerjiyi frenleme dirençleri üzerinde ziyan eder ve ısı açığa çıkarır. Bu nedenle genellikle ilave soğutma sistemi tesis edilmesi gerekli olur. Regeneratif bir sürücü ise üretilen enerjiyi binaya geri kazandırır ve bu enerji binadaki aydınlatma, havalandırma, bilgisayar vs. sistemleri tarafından kullanılabilir. AC VF Tam Yük Aşağı
26
GeN2: Regeneratif Sürücülerin Üstünlükleri
Tam yüklü kabin yukarı yönde hareket ettiğinde tüketilen enerji (FLU) Tam yüklü kabin aşağı yönde hareket ettiğinde üretilen enerji (FLD) FLD FLU Tam yüklü kabin Tam yüklü kabinin örneğini inceleyelim. Tam yüklü kabin yukarı yönde hareket ettiğinde (sarı alan) enerji tüketilir. Diğer taraftan aşağıyönde hareket ettiğinde (yeşil alan) enerji üretilir.
27
+ GeN2: Regeneratif Sürücülerin Üstünlükleri
Non-regeneratif sürücü=Enerji ziyan olur + Dinamik frenleme direnci Soğutma Zaman Asansörün enerji Tüketimi Güç Regeneratif sürücü_Enerji geri kazandırılır Regeneratif olmayan sürücülerde, üretilen enerji frenleme dirençlerinin üzerinde ısı olarak harcanır. Bu nedenle ısı açığa çıkar. Bir soğutma sistemine ihtiyaç duyulabilir. Regeneratif tahrikler bu enerjiyi saklarlar ve başka cihazların kullanabileceği şekilde binaya iade ederler. Not: Regeneratif bir sürücü tarafından tüketilen enerji sarı ile yeşil alanlar arasındaki farka eşittir.
28
GeN2: Akım ve Güç Değerlerinin Kıyaslanması
29
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.