Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI
GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ 2014 TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

2 GÜNÜMÜZDE GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR?
Ülkemizde ortalama trafiğe kayıtlı araç sürücü belgesi sahibi insanımız var Ülkemizde, trafik kazalarından dolayı her yıl ortalama kişi hayatını kaybetmekte. 3. Trafikte haklı olmak önemli değil.

3 GÜVENLİ SÜRÜŞ, SÜRÜŞ ÖNCESİNDE BAŞLAR
1- ARAÇ KONTROLÜ Kış öncesi araç kontrolü Yaz öncesi araç kontrolü Periyodik kontroller Araca binmeden önce yapılacak olan kontrol

4 KIŞ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ
Yaz aylarında V kayışı genişler, Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Kış mevsimi başında hava filtresini kontrol etmek, temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir. Motorun sağlıklı çalışabilmesi için soğutma suyuna antifriz konulmalı.

5 KIŞ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ
Eski bir akü soğuk havalarda görevini tam yapamayabilir, bu nedenle kontrol edilmeli. 5. Kış aylarında arabada aracın lastik çapına uygun zincir bulundurulmalı. Silecek suyunda her zaman için soğuğa dayanıklı özel sıvılar kullanılmalı. Soğutma sıvıları antifriz desteği yerine, sürekli su ile tamamlanmamalı.

6 KIŞ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ
7. Aracın ön camında oluşan buzlanmalara karşı buz kazıyıcının bulunması gerekir. 8. Zincir takma, lastik değiştirme gibi durumlar için arabada bir eldiven olmalı. 9. Hava Sıcaklığı 7 derecenin altına düşmeye başladığından itibaren, kışlık lastikler takılmalı.

7 YAZ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ
Hava sıcaklıkları 7 derecenin üzerine çıkmaya başlamışsa eğer artık kışlık lastiklerin çıkartılma zamanı gelmiştir. Klimanın verimli çalışması için kış dahil ayda 1 en az dakika klima çalıştırılmalıdır. Kış aylarında araçların altına yapışan solüsyon ve tuzun oluşturacağı çürümeleri önlemek için havaların ısınması ile beraber aracın altı buharlı sıcak su ile yıkanması gerekir.

8 YAZ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ
4. Aracın boyasına güneş ışınlarından gelecek zararları önlemek için boya koruyucusu veya pasta cila yaptırmak araç boyasını besleyecektir. 5. Kışın Yağan Kar ve yağmurun etkisi ile araçlar yol yüzeyinde oluşan çukurlara tekerlekler düşmekte, bu sebeple araçların ön düzen ve tekerleklerin rot- balans ayarlarında bozulmalar meydana gelmektedir, ön düzen ve rot başları ile rot-balans ayarlarına baktırmakta fayda vardır.

9 PERİYODİK KONTROLLER Aracın motor yağı yılda bir sefer, yada km bir değiştirilir, Aracın fren balataları yılda bir kontrol edilir Araç hidrolik fren yağı iki yılda bir yenilenir Aracın periyodik bakımları gününde yaptırılır , , bakımları gibi. Yılda bir sefer yada km. bir bujiler yenilenir.

10 GÜNLÜK ARAÇ KONTROLLERİ
Araca binmeden önce araç çevresi bir tur dolaşılarak gözle kontrol edilir. Araca binmeden önce paspas düzeltilir, Araç koltuğu ayarlanır, Direksiyon ayarı yapılır, Orta ve yan aynalar ayarlanır, Emniyet kemeri takılır, yolcu var ise emniyet kemeri taktırılır, En son araç çalıştırılır.

11 GÜVENLİ SÜRÜŞ NEDİR? Sürücünün, sürüşün her anında araca tam olarak hakim olması, Araç dışında gelişen olaylara en seri şekilde cevap vererek; Aracın doğru yerde, doğru pozisyonda ve olması gerektiği sürede intikalini sürücü tarafından sağlanması,

12 GÜVENLİ SÜRÜŞ NEDİR? Sürücünün aracı ve aracın limitlerini tanımasıdır. Riskleri önceden algılayarak zamanında yapılan savunma hareketi ile canını, zamanını ve paranı korumaya yönelik araç kullanma tekniğidir. Ancak yetenek ve beceriler açısından üstün durumda olmak; trafikte güvende olmak anlamına gelmemektedir.

13 GÜVENLİ SÜRÜŞ NEDİR? Riskleri önceden algılayarak zamanında yapılan savunma hareketi ile canını, zamanını ve paranı korumaya yönelik araç kullanma tekniğidir. Ancak yetenek ve beceriler açısından üstün durumda olmak; trafikte güvende olmak anlamına gelmemektedir.

14 TRAFİKTE HIZLI DÜŞÜNMEK

15 TRAFİKTE HIZLI DÜŞÜNMEK !

16 KAZALARIN %98’i İNSAN KAYNAKLIDIR

17 RİSKLERİ FARK ETMEK ÇEVRESEL RİSKLER Virajlar Kavşaklar Tepe üstleri
Köprüler – Viyadükler Bağlantı Yolları Hava ve yol durumu

18 RİSKLERİ FARK ETMEK

19 RİSKLERİ FARKETMEK EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

20

21 RİSKLERİ FARK ETMEK 2. İNSAN KAYNAKLI RİSKLER
Alkol ve uyuşturucu etkisi ile araç kullanmak, Uykusuz ve yorgun araç kullanmak, Hız yapma, Araç donanımlarını uygun kullanmama, Takip mesafesi

22 1-Alkollü Araç Kullanmak

23 1-ALKOL ve UYUŞTURUCU MADDE ETKİSİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 1-ALKOL ve UYUŞTURUCU MADDE ETKİSİ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

24 2-UYKUSUZLUK ve YORGUNLUK
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 2-UYKUSUZLUK ve YORGUNLUK TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

25 3-Hız Yapma

26 RİSKLERİ FARK ETMEK İÇİN TRAFİĞE ODAKLANMAK GEREKİR
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAÇ KULLANIRKEN RİSKLERİ FARK ETMEK İÇİN TRAFİĞE ODAKLANMAK GEREKİR TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

27 Araç Donanımlarını Doğru Kullanma
Sinyaller Işık Donanımı (Farlar) Korna

28 TRAFİKTE BEKLENMEYEN TEHLİKELER
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİKTE BEKLENMEYEN TEHLİKELER TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

29 EMNİYET KEMERİ VE ÖNEMİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EMNİYET KEMERİ VE ÖNEMİ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

30 EMNİYET KEMERİ VE HAVA YASTIĞI
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EMNİYET KEMERİ VE HAVA YASTIĞI TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

31 DOĞRU AYNA AYARI 3600 GÖRÜŞ SAĞLAR GENİŞ AÇIYLA ÇEVREMİZİ GÖREBİLİRİZ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DOĞRU AYNA AYARI 3600 GÖRÜŞ SAĞLAR AYNALARIMIZI 90 DERECE AYARLAYARAK +20 DERECE GENİŞ AÇIYLA ÇEVREMİZİ GÖREBİLİRİZ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

32 Ayna Ayarı

33 Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz?
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz? TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

34 Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz?
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz? A.B.S Fren Sistemi TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

35 Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz?
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz? A.B.S Fren Sistemi TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

36 Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz?
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz? E.S.P. (V.S.C.)Fren Sistemi TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

37 Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz?
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Aracımızı Ne Kadar Tanıyoruz? E.S.P. (V.S.C.)Fren Sistemi TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

38 Lastiklerimizin Önemi
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi TABAN OMUZ YANAK TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

39 Lastiklerimizin Önemi
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi 175 / 70 R 14 İNÇ ÖLÇÜSÜNDE JANT ÇAPI 14X2,54= 35,56 Santimetre MİLİMETRE CİNSİNDEN LASTİĞİN GENİŞLİĞİ (Tabanı) (17,5 santimetre) RADYAL LASTİK YANAK’ IN TABANA ORANI (175 in % 70 i) (133,25 milimetre) TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

40 GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi KULLANACAĞINIZ LASTİĞİN STANDART OLARAK ÜRETİLMİŞ BİR LASTİK OLMASI ÖNEMLİDİR!! LASTİK YANAKLARINDA BULUNAN “DOT” DAMGASI LASTİKLERİN STANDART OLARAK ÜRETİLDİKLERİNİ GÖSTERİR TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

41 Lastiklerimizin Önemi
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi LASTİKLERİN , YANAKLARINA DAMGALANAN ÜRETİM YILINDAN İTİBAREN 4 YIL SONRA KULLANIM ÖMRÜNÜ TAMAMLADIĞINI BİLİYOR MUYDUNUZ? TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

42 Lastiklerimizin Önemi AZAMİ YÜK KAPASİTESİ 500 KG
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi YÜK ENDEKSİ 84 AZAMİ YÜK KAPASİTESİ 500 KG YÜK ENDEKSİ KİLOGRAM 71 345 84 500 97 730 110 1060 72 355 85 515 98 750 111 1095 73 365 86 530 99 775 112 1129 74 375 87 545 100 800 113 1164 75 387 88 560 101 825 114 1200 TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

43 Lastiklerimizin Önemi
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi HIZ ENDEKSİ HIZ (KM/SAAT) Q 160 R 170 S 180 T 190 U 200 H 210 V* 210 + V 240 W 270 Y 300 Z 300 + BU LASTİĞİN HIZ ENDEKSİ T MAKSİMUM HIZ 190 km/ saat TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

44 Lastiklerimizin Önemi TREADWEAR/LASTİĞİN AŞINMA DEĞERİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi TREADWEAR/LASTİĞİN AŞINMA DEĞERİ Rakam küçüldükçe kauçuk yumuşar ve tutunma kabiliyeti artar lastiğin ömrü kısalır. Yükseldikçe ise lastik ömrü artar ancak tutunması azalır. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

45 Lastiklerimizin Önemi
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi ÇEKİŞ GÜCÜ SEMBOL ORAN AA ÇEKİŞ GÜCÜ EN İYİ A ÇEKİŞ GÜCÜ NORMAL B ÇEKİŞ GÜCÜ AZ C ÇEKİŞ GÜCÜ EN AZ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

46 Lastiklerimizin Önemi SICAĞA NORMAL DAYANIKLI
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi ISI MUKAVEMETİ SEMBOL ORAN A SICAĞA DAYANIKLI B SICAĞA NORMAL DAYANIKLI C SICAĞA AZ DAYANIKLI TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

47 EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2012 KASIM AYINDAN İTİBAREN ÜRETİLEN LASTİKLERDE OLMASI ZORUNLU AB LASTİK ENDEKSİ Yakıt verimi lastiğin dönme direncinin ölçüsüdür. Dönmek için daha az enerji gerektirdiğinden, dönme direnci düşük bir lastik yakıtı daha verimli kullanır. Yakıt verimi, A (en yüksek derece) ila G (en düşük derece) arasında derecelendirilir. Islak zeminde kavrama lastiğin ıslak zeminli yollarda fren yapma yeteneğinin ölçüsüdür. Islak zeminde kavrama, A (en yüksek derece) ila G (en düşük derece) arasında derecelendirilir. Harici gürültü açısından karşılaştırmayı kolaylaştırır lastik tarafından üretilir, desibel cinsinden ölçülür. Siyah ses dalgaları, 1 (sessiz) ile 3 (gürültülü) arasında gürültü sınıfını belirtir. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

48 EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

49 Lastiklerimizin Önemi DOĞRU BASINÇ DEĞERİ TABLOSU
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN Lastiklerimizin Önemi DOĞRU BASINÇ DEĞERİ TABLOSU TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

50 SİSLİ HAVALARDA ARAÇ KULLANMA
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SİSLİ HAVALARDA ARAÇ KULLANMA TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

51 YAĞMURLU HAVALARDA ARAÇ KULLANMA
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAĞMURLU HAVALARDA ARAÇ KULLANMA TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

52 KARLI HAVALARDA ARAÇ KULLANMA
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KARLI HAVALARDA ARAÇ KULLANMA TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

53 GECE YOLCULUĞUNUN RİSKLERİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GECE YOLCULUĞUNUN RİSKLERİ KISA FARLAR 25 METRE, UZUN FARLAR 100 METRE İLERİYİ AYDINLATIR TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

54 AĞIRLIK MERKEZİ TRANSFERİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AĞIRLIK MERKEZİ TRANSFERİ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

55 VİRAJLARDA AĞIRLIK MERKEZİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ VİRAJLARDA AĞIRLIK MERKEZİ 600 kg. 150 kg. 200 kg. 50 kg. Sert direksiyon hareketleri, ani gaz ve fren uygulamaları ağırlık transferine neden olur ve araç SAVRULMAYA BAŞLAR ! TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

56 VİRAJLARDA AĞIRLIK MERKEZİ
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ VİRAJLARDA AĞIRLIK MERKEZİ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

57 EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EKONOMİK SÜRÜŞ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

58 YAKIT TASARRUFU İÇİN GAZ PEDALI İLE DOST OLUN
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ YAKIT TASARRUFU İÇİN GAZ PEDALI İLE DOST OLUN HALK DİLİNDE BİR TABİR VARDIR «GAZ PEDALININ ALTINDA YUMURTA VARMIŞ GİBİ GAZA BASMAK» Otomobilinizin son süratinin yüzde 70-80′ini geçmemek tutumlu sürüş için en basit kuraldır. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

59 YAKIT TÜKETİMİNİ YÜZDE 1 ORANINDA ARTIRIR.
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ 90 KM/S’DEN SONRAKİ HER 1 KM/S ARTIŞ YAKIT TÜKETİMİNİ YÜZDE 1 ORANINDA ARTIRIR. SAATTE 120 KM HIZLA GİDEN BİR ARAÇ 80 KM/S HIZLA GİDEN BİR ARACA GÖRE YÜZDE 25 DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİR. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

60 EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EKONOMİK SÜRÜŞ YAKIT TÜKETİMİNİ ARTIRAN “SALDIRGAN” SÜRÜŞTEN KAÇININ; ANCAK AZ YAKIT TÜKETMEK İÇİN ÇOK DÜŞÜK DEVİRLERDE DE SÜREKLİ YOL ALMAYA ÇALIŞMAYIN. ÇOK DÜŞÜK DEVİRLERDE KULLANILAN BİR OTOMOBİLİN MOTORU DAHA ÇABUK YIPRANIR; BU DA YAKIT TÜKETİMİNİ AZALTARAK YAPILAN TASARRUFUN TAMİR VE YEDEK PARÇAYA VERİLMESİNE NEDEN OLUR. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

61 ARABANIZIN MOTORUNU RÖLANTİDE ISITMAYIN
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ ARABANIZIN MOTORUNU RÖLANTİDE ISITMAYIN OTOMOBİLİ ÜÇ DAKİKA ISITMAK İÇİN HARCANAN BENZİNLE 1 KM YOL YAPABİLİRSİNİZ. BU NEDENLE UZUN SÜRELİ DURMALARDA MOTORU DURDURMAKTA FAYDA VAR. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

62 KISA MESAFELER İÇİN OTOMOBİL KULLANMAK LÜKS
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ KISA MESAFELER İÇİN OTOMOBİL KULLANMAK LÜKS 1.6 benzinli bir otomobil 00 derece de kontağı çevirdiğinde 100 km de 40 litreye eşit yakıt tüketir. 4 km sonra motor ısındığında tüketim normal seviyesine gelir. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

63 DOĞRU ZAMANDA VİTES DEĞİŞTİRİN, EKONOMİK VİTESTE SÜRÜN
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ DOĞRU ZAMANDA VİTES DEĞİŞTİRİN, EKONOMİK VİTESTE SÜRÜN 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 100 kilometrenin sonunda 4. viteste 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre. 3. viteste 60 km/s sabit hızda 9 litre. 3. viteste 30 km/s sabit hızla 7 litre 2. viteste 30 km/s sabit hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

64 SAKİN, YOL VE TRAFİK KOŞULLARINA UYUMLU KULLANIM
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ SAKİN, YOL VE TRAFİK KOŞULLARINA UYUMLU KULLANIM Ne kadar kararlı ve uyumlu otomobil kullanırsanız o denli az benzin tüketir o denli az sinirlenirsiniz ve otomobiliniz o denli az yıpranır. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

65 OTOMOBİLİNİZİ HAFİFLETİN
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ OTOMOBİLİNİZİ HAFİFLETİN Otomobilinizin üzerine monte ettiğiniz eşya yüklü portbagaj 100 km.de 2 litre Açık camlar 100 km.de 0.3 litre, Klima kullanıma bağlı olarak 0.5 ile 1 litre arasında, Standart bir otomobilde her 100 kg fazlalık ise 100 km’de 1 litre fazla tüketim demektir. TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

66 ARABANIZIN BAKIMINI İHMAL ETMEYİN
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKONOMİK SÜRÜŞ ARABANIZIN BAKIMINI İHMAL ETMEYİN Hava filtrelerini sık sık kontrol ettirin, Lastikleriniz aracınızın üreticisi tarafından tavsiye edilen ölçülerde olmalıdır, Lastik hava basıncını lastikler ısınmadan her 15 günde bir ölçün, Arabanızın aerodinamik yapısını bozan tüm eklentileri sökün, Hız sabitleme sistemini mümkün olduğunca düz yol kesimlerinde kullanın, TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI

67 Kazasız Günler Dilerim İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni
EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Kazasız Günler Dilerim Yavuz KOLA İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni Komiser Yrd. 2014 TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI


"EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları