Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Dijital Dünyada Yaşamak
Bilgisayara Giriş Bilişim Teknolojileri Temelleri 2011 Dijital Dünyada Yaşamak
2
Bilgisayar nedir? Bilgisayar, kullanıcı tarafından girilen bilgileri(veri) işleyen, depolayan istendiğinde girilen bilgileri ve sonuçlarını verebilen elektromekanik bir cihazdır. Veriyi toplar (girdi) İşler Bilgi üretir (çıktı) Bilgisayar, hafızasında bulunan komutlara göre çalışan, veri girişi yapılabilen, verileri belirli kurallara göre işleyebilen, sonuçlar elde edebilen ve bu sonuçları ileride kullanmak üzere kaydedebilen elektronik bir aygıttır. Bilgi İşlem Çevrimi
3
Veri Gösterimi Analog sinyaller süreklidir ve büyüklük ve kalite bakımından değişiklik gösterir. Sayısal sinyaller iki durumdan birisine sahiptir: Açık veya kapalı (1- 0) Çoğu bilgisayar sayısaldır. Bilgisayarın çalışmasını sağlayan analog sinyaler süreklidir ve büyüklük ve kalite bakımından değişiklik gösterir. Çoğu bilgisayar sayısal çalışır ve sadece iki ayrı durumu tanır: kapalı ve açık. Bu sistem bit adı verilen iki benzersiz sayıya (kapalı için 0 ve açık için 1) sahiptir.
4
Sayısal Veri nedir? Tüm modern bilgisayarlar sayısaldır. Sayısal olarak düşünürler, sayısal olarak karar verirler ve sayısal sonuç üretirler. Tüm bu mekanizmaların temeli ve dır. Bilgisayar, hafızasında bulunan komutlara göre çalışan, veri girişi yapılabilen, verileri belirli kurallara göre işleyebilen, sonuçlar elde edebilen ve bu sonuçları ileride kullanmak üzere kaydedebilen elektronik bir aygıttır.
5
Bit ve Byte Bitler, 1 ve 0’lardan meydana gelen ikili rakamlardır. Bu İkili, bilgisayarda voltajın belli bir seviyede olup olmama durumunu belirler. Bir Btye 8 bitten oluşur. Bilgisayarda 1 Byte, adreslenebilir bir saklama birimini temsil etmektedir. Bilgisayar, hafızasında bulunan komutlara göre çalışan, veri girişi yapılabilen, verileri belirli kurallara göre işleyebilen, sonuçlar elde edebilen ve bu sonuçları ileride kullanmak üzere kaydedebilen elektronik bir aygıttır.
6
Bit ve Byte Bit () 1 veya 0 Byte (B) 8 bit
KiloByte (KB) 1KB = 1024 = 210 Byte MegaByte(MB) 1MB = 1024 KB = 220 Byte GigaByte (GB) 1GB = 1024 MB = 230 Byte TeraByte (TB) 1TB = 1024 GB = 240 Byte PetaByte (PB) 1PB = 1024 TB = 250 Byte ExaByte, ZettaByte, YottaByte Bilgisayar, hafızasında bulunan komutlara göre çalışan, veri girişi yapılabilen, verileri belirli kurallara göre işleyebilen, sonuçlar elde edebilen ve bu sonuçları ileride kullanmak üzere kaydedebilen elektronik bir aygıttır.
7
Sayısal Kod Tabloları - ASCII
ASCII, veri gösterimi için en yaygın olarak kullanılan kodlama şemasıdır. Her bir karakter 8 bit olarak kodlanır. Kombinasyonlar ASCII, EBCDIC ve Unicode gibi kodlama şemaları olarak adlandırılan farklı örnekler ile tanımlanır. Örneğin şekilde gördüğünüz ASCII (bilgi alışverişi için amerikan standart kodu) veri gösterimi için en yaygın olarak kullanılan kodlama şemasıdır.
8
Sayısal Kod Tabloları - UNICODE
Windows NT ve Web tarayıcıları tarafından kullanılan kodlama biçimidir. Bir karakter 16 bit ile kodlanmaktadır.
9
Bir Bilgisayarın Bileşenleri
Bir bilgisayar, donanım olarak bilinen, birçok elektrikli, elektronik ve mekanik bileşene sahiptir. Girdi Aygıtı Bir bilgisayara veri ve talimatları girmenize izin verir. Çıktı Aygıtı Bilgiyi bir veya daha fazla kişiye aktaran donanım bileşenidir. Sistem Bilgisayarın, veri işlemek için kullanılan elektronik bileşenleri içeren kasasıdır. Depolama Aygıtı Veriyi, talimatları ve bilgiyi, gelecekte kullanılmak üzere saklar. İletişim Aygıtı Bir bilgisayarın, başka bilgisayar(lar)la ya da mobil aygıtlarla veri, talimat ve bilgi alışverişi yapmasını sağlar. Bilgisayar girdi aygıtları, çıktı aygıtları, sistem (bilgisayar kasası), depolama aygıtları ve iletişim aygıtları gibi elektrikli, elektronik ve mekanik parçalardan veya donanımlardan oluşur. Giriş aygıtı, bilgisayara verileri ya da komutları girmekte kullanılır. Çıkış aygıtı, bilgiyi bir veya daha çok kişiye iletir. Bilgisayar kasası verileri işlemek için kullanılan elektronik parçaları barındıran bir kasadır. Depolama aygıtı, bilgileri depolama ortamına kaydeder ve/veya kaydettiği yerdeki bilgiye, tekrar sisteme aktarmak üzere ulaşır. İletişim aygıtı bir veya daha fazla bilgisayardan gelen veri, komut ve bilgiyi alır ya da bu bilgisayarlara veri, komut yada bilgi gönderir.
10
Bir Bilgisayarın Genel Bileşenleri
Şekilde bir bilgisayarın bileşenlerini görüyoruz.
11
Bilgisayar Kullanımının Avantajları ve Dezavantajları
Bilgisayar Kullanımının Dezavantajları Hız Güvenilirlik Tutarlılık Depolama İletişim Sağlık Riskleri Gizlilik İhlali Kamu Güvenliği İşgücüne Etkisi Çevreye Etkisi Bilgisayarlar hız, güvenilirlik, tutarlılık, depolama ve iletişim açısından avantajlıdır. İşlemleri son derece hızlı yaparlar, sağlam ve güvenilirdirler, elde ettikleri sonuçlar hatasızdır, çok büyük miktarda veri kaydedebilirler ve işlemleri diğer bilgisayarlarla paylaşabilirler. Bilgisayarların dezavantajları gizlilik ihlali, kamu güvenliği, iş gücüne katılma oranına etkileri, sağlık açısından riskleri ve çevre üzerindeki etkileri ile ilgilidir.
12
Bilgisayar Kategorileri
Masaüstü bilgisayarlar Mobil bilgisayarlar ve mobil aygıtlar Oyun konsolları Sunucular Ana bilgisayarlar Süper bilgisayarlar Tümleşik bilgisayarlar Endüstri uzmanları bilgisayarları yedi kategoride sınıflandırırlar: masaüstü bilgisayarlar, taşınabilir bilgisayar ve aygıtlar, oyun konsolları, sunucular, ana bilgisayarlar, süper bilgisayar ve gömülü bilgisayarlar.
13
Masaüstü Bilgisayarlar
Masaüstü bilgisayar kendi başına tüm girdi, işleme, çıktı ve depolama aktivitelerini gerçekleştirebilir PC ve Apple, masaüstü bilgisayarlar için piyasada sıklıkla adı geçen iki popüler mimaridir. Masaüstü bilgisayar bütün giriş, işleme, çıkış ve depolama aktivitelerini kendi kendine yapabilen bir bilgisayardır. PC ve Apple, masaüstü bilgisayarlar için piyasada sıklıkla adı geçen iki popüler mimaridir.
14
Mobil Bilgisayarlar ve Mobil Aygıtlar
Bir yerden, başka bir yere taşıyabileceğiniz kişisel bilgisayardır Örnekler; notebook bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar ve Tablet PC’ler Mobil Aygıt Elinizde tutabileceğiniz kadar küçük olan bilgisayarlardır Örnekler; akıllı telefonlar, PDA’lar, avuç içi bilgisayarlar, taşınabilir ortam oynatıcılar ve dijital kameralar Taşınabilir bilgisayar farklı mekânlarda kullanım için uygun, elde taşınabilecek boyutta ve özellikteki kişisel bilgisayardır.
15
Oyun Konsolları Oyun konsolu, tek kişilik veya çok kişilik video oyunları için tasarlanmış mobil bilgisayarlardır. Oyun konsolu, tek kişilik veya birden fazla kişi ile (multiplayer) oynanan oyunlar için tasarlanmış, taşınabilir bilgisayardır.
16
Sunucular Sunucu, bir ağ üzerinde donanım, yazılım ve diğer kaynaklara erişimi kontrol eder Sunucular; programlar, veriler ve bilgiler için bir merkezi depolama alanı sağlar Sunucular, donanıma, yazılıma ve ağdaki diğer kaynaklara erişimi kontrol eder ve program, veri ve bilgiler için merkezi depolama alanı sağlar.
17
Ana bilgisayarlar Ana bilgisayar, eş zamanlı olarak bağlı, yüzlerce hatta binlerce kullanıcıyı idare edebilen büyük, pahalı ve güçlü bir bilgisayardır. Ana bilgisayar, aynı anda bağlanan binlerce, milyonlarca kullanıcıya yanıt verebilen ve çok sayıda veri, komut ve bilgi depolayabilen büyük, pahalı ve güçlü bir bilgisayardır.
18
Süper bilgisayarlar Süper bilgisayar en hızlı ve en güçlü bilgisayar çeşididir. En hızlı süper bilgisayarlar, bir saniye içerisinde bir katrilyondan daha fazla talimatı yerine getirme becerisine sahiplerdir. Süper bilgisayar, en hızlı, en güçlü ve en pahalı bilgisayardır. En hızlı süper bilgisayarlar bir saniye içerisinde bir katrilyondan daha fazla talimatı yerine getirme becerisine sahiplerdir.
19
Gömülü Bilgisayarlar Gömülü bilgisayar, büyük bir üründe bir bileşen olarak işlev gören, özel amaçlı bir bilgisayardır Tüketici Elektroniği Mobil ve dijital telefonlar Dijital televizyonlar Kameralar Video kaydediciler DVD oynatıcılar ve kaydediciler Telesekreterler Ev Otomasyon Aygıtları Termostatlar Sulama sistemleri Güvenlik izleme sistemleri Küçük aletler Işıklar Otomobiller Kilitlenmeyen frenler Motor kontrol modülleri Hava yastığı kontrolörü Hız sabitleyici İşlem Kontrolörleri ve Robotlar Uzaktan izleme sistemleri Güç göstergeleri Makine kontrolörleri Tıbbi cihazlar Bilgisayar Araçları ve Ofis Makineleri Klavyeler Yazıcılar Faks makineleri Fotokopi makineleri Gömülü bilgisayar daha büyük bir ürünün içinde bulunan özel amaçlı bir bilgisayardır. Şemada gömülü bilgisayarların nerelerde kullanıldıklarını görüyorsunuz.
20
Günlük Hayattaki Bilgisayar Uygulamaları
Eğitim Finans Devlet Sağlık Hizmetleri İnsanlar, eğitim, finans, yönetim, sağlık, bilim, yayın, seyahat ve üretim gibi alanlarda bilgisayarlar ile doğrudan iletişim içindedirler. Eğitimde, öğrenciler bilgisayarları ve yazılımları öğrenmeye yardımcı olması açısından veya uzaktan öğrenim almak için kullanırlar. Finans alanında, insanlar parasal işlemlerini ve yatırımlarını internet üzerinden yapmak için kullanırlar. Devlet dairelerinin halkı güncel bilgilerden haberdar etmek için web siteleri vardır ve devlet dairesi çalışanları günlük işlerini yerine getirmek için bilgisayarları kullanırlar. Sağlık sektöründe, bilgisayarlar hasta kayıtlarını muhafaza etmek, hasta takibi, ilaçları robotlar aracılığıyla hemşire bölümüne iletmek, tıbbi testleri ve araştırmaları desteklemek, hastalarla iletişim kurmak, sigorta taleplerini dosyalamak, operasyonlar sırasında hassasiyeti sağlamak için ve implantasyon için kullanılır.
21
Günlük Hayattaki Bilgisayar Uygulamaları
Bilim Yayıncılık Seyahat İmalat Bilimin bütün alanlarında bilgisayarlar, bilgi toplama, analiz etme ve modellemeye yardımcı olması için ve dünyanın herhangi bir yerinde bulunan bilim insanları ile haberleşme amacıyla kullanılır. Yayıncılar, bilgisayarları sayfa düzenlemede yardımcı olarak ve işlerinin içeriğini internet üzerinden elde edilebilir duruma getirmek için kullanırlar. Birçok taşıtta insanların daha rahat ve güvenli yolculuk etmelerini sağlamak için seyir sistemi kullanılır. Üreticiler bilgisayar destekli üretim sistemi (CAM) kullanırlar.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.