Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi. KALİTELİ MÜŞTERİPazarlama Açısından mı?Finansal Açıdan mı?Üretim İçin mi? Lojistik İçin mi? İŞLETME için mi? YAEM2010 Sabancı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAEM2010 Sabancı Üniversitesi. KALİTELİ MÜŞTERİPazarlama Açısından mı?Finansal Açıdan mı?Üretim İçin mi? Lojistik İçin mi? İŞLETME için mi? YAEM2010 Sabancı."— Sunum transkripti:

1 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi

2 KALİTELİ MÜŞTERİPazarlama Açısından mı?Finansal Açıdan mı?Üretim İçin mi? Lojistik İçin mi? İŞLETME için mi? YAEM2010 Sabancı Üniversitesi2

3 Kolay pazarlanır Kar marjı yüksek Kolay sevk edilir Peki mevcut sistemle üretimi? Giriş

4 Kolay sevk edilir Kar marjı yüksek Peki üretim süreci daha mı verimli? Ya da daha kolay pazarlanabilir mi? Giriş

5 Tek başına değil, bir arada düşünüldüklerinde bir anlam ifade ediyorlar. Giriş

6 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Sabit kriterlerle, departmanlar arası dengeyi oluşturmak ve bunlara bağlı olarak müşteri portföyünün gruplandırılıp “Kaliteli Müşterinin” seçilebilmesini sağlamak. Çalışmanın Amacı

7 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Çalışmanın Ana Verileri Aktif olarak önem taşıyan 4 departman +Departmanlar arası iletişimsizlik 1000’den fazla müşteri +1000’den fazla farklı talep (belirsizlik) Aktif olarak önem taşıyan 4 departman +Departmanlar arası iletişimsizlik 1000’den fazla müşteri +1000’den fazla farklı talep (belirsizlik)

8 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Çalışmanın Hedeflenen Getirileri 1.Her departman için planlama kolaylığı sağlayacak 2.Üretimin akışını daha sağlıklı kılacak 3.Nakit akışını daha dengeli kılacak 4.Stratejik pazarlamaya basamak olacak 5.Sabit kriterler belirlenerek belirsizlikler kompanse edilebilecek 1.Her departman için planlama kolaylığı sağlayacak 2.Üretimin akışını daha sağlıklı kılacak 3.Nakit akışını daha dengeli kılacak 4.Stratejik pazarlamaya basamak olacak 5.Sabit kriterler belirlenerek belirsizlikler kompanse edilebilecek

9 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Çalışmanın Başlangıcında; Her departmanın alt ve üst yetkililerine birimleriyle ilgili ve üst düzey yöneticilere dört birimle ilgili sipariş ve müşterilerin karakterlerini belirleyen kriterlerin önem sıralamasının yapılmasını talep eden bir anket yapıldı. Ve her departman için bir öncelikli kriterler listesi belirlendi. Her departmanın alt ve üst yetkililerine birimleriyle ilgili ve üst düzey yöneticilere dört birimle ilgili sipariş ve müşterilerin karakterlerini belirleyen kriterlerin önem sıralamasının yapılmasını talep eden bir anket yapıldı. Ve her departman için bir öncelikli kriterler listesi belirlendi. Anket verileri değerlendirirken, belirleyicilerin üstünlükleri için; Alt yetkililerde 0,4 Üst yetkililerde 0,6 katsayıları kullanıldı. Daha sonra birimlerden elde edilen bu veriler için 0,5 Üst düzey yöneticiler için 0,5 katsayıları kullanıldı. Anket verileri değerlendirirken, belirleyicilerin üstünlükleri için; Alt yetkililerde 0,4 Üst yetkililerde 0,6 katsayıları kullanıldı. Daha sonra birimlerden elde edilen bu veriler için 0,5 Üst düzey yöneticiler için 0,5 katsayıları kullanıldı.

10 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi ÜretimÖncelik U1Siparişi Gerçekleştirmenin Süresel Büyüklüğü1 U2Sipariş SIklığı2 U3Mevcut Hammaddeyle Üretilebilirliği3 U4Termin Tarihi4 U5Yeni Ürün Olup Olmaması5 U6Kalite Toleransları6 U7Hammaddenin Konsinye Olup Olmaması7 U8Planlama Dışı Olup Olmaması8 Lojistik L1Sipariş Büyüklüğü1 L2Teslim Saati2 L3Sipariş Sıklığı3 L4Teslim Noktasının Bulunduğu İş Bölgesi4 L5Teslim Noktasının Uzaklığı5 L6Teslim Şekli (Müşterinin Alması vb.)6 L7Siparişin Hacimsel Büyüklüğü7 L8Sipariş Edilen Ürünün Ambalaj Ambalaj Şekli (Koli, Rulo vb.)8 PazarlamaÖncelik P1Sipariş Büyüklüğü1 P2Sipariş Sıklığı2 P3Proje Ömrü3 P4Eski/Yeni Müşteri Olması4 P5Müşterinin Referans Olabilitesi5 P6Müşterinin Çalışmamış Bir Sektörden Olması6 P7Müşterinin Yurtiçi/Yurtdışından Olması7 P8Müşterinin Fabrikaya Uzaklığı8 P9Müşterinin Bayi Ağının Olup Olmaması9 Finans F1Müşterinin Karlılığı1 F2Müşterinin Cirosal Büyüklüğü2 F3Ödemenin Anlaşılan Tarihte Gerçekleşmesi3 F4Ödeme Partilerinin Büyüklüğü4 F5Ödeme Tipi (Nakit, Çek vb.)5 F6Ödeme Sıklığı6 F7Ödemenin Vade Uzunluğu7 Departmanlar Arası Kriterler

11 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi AHP Uygulaması

12 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi AHP Uygulaması

13 YAEM2010 Sabancı Üniversitesi

14

15 Dinlediğiniz İçin Teşekkürler!


"YAEM2010 Sabancı Üniversitesi. KALİTELİ MÜŞTERİPazarlama Açısından mı?Finansal Açıdan mı?Üretim İçin mi? Lojistik İçin mi? İŞLETME için mi? YAEM2010 Sabancı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları