Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYasa Akinci Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
1TÇ Ürün Konsepti Özellikleri ve avantajları 1TÇ:ÜRÜNLERİ SATIŞ ÖZELLİKLERİ Alirıza Uzunmehmetoğlu
2
MÜŞTERİ KAZANMA VE DEVAMLILIK • Şirketler müşterilerini piyasadaki gelişim ve tavsiyeler sayesinde kazanır. • Kötü servilserden dolayı- kaybeder. • CRM – müşteri ilişkileri basit «havuz» problemi çözümünde olduğu gibidir.(satış, pazarlama ve hızmet)
3
%98 Müşteri memnununiyeti… MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
4
İSTATİSTİKLER • Dünya çapında yapılan istatistiklere göre satış sözleşmelerinin yaklaşık % 60’ı (faaliyet türünden bağımsız olarak) beşinci denemeden sonra gerçekleşmektedir. • Sözleşmelerin sadece % 4’ü ilk denemeden sonra gerçekleştirilmiştir.. • Potensiyel müşteriyi ilgisiz halden satın almaya hazır hale getirmek için, şirketiniz ve teklifiniz ile ilgili en az dokuz kez etkileşim kurmanız gerekir.
5
SATIŞ HUNİSİ • Isınma Turları : Karşı tarafı rahatlatmak ve konuşmayı satış baskısından uzaklaştırmak • İhtiyaç Analizi : İhtiyaçları anlayarak ve bu konularda önemli bilgiler vererek güven ve kredibilite kazanmak • Ön Konuşma : Şirketin güvenilirliğini kurmak, güven vermek • Satın Alma Kriterleri: Karşı tarafın sattığınız ürünü satın alması için en önem verdiği satın alma kriterlerini belirlemek. En önemli kısım burasıdır.
6
SATIŞ HUNİSİ • Satın Alma Kriterlerini Sonuçlandırmak : Potansiyel müşterinin olası ret unsurlarını belirlemek. • Ürün Tanıtımı Yapmak : Ürünler ve hizmetler hakkında bilgi vermek. • Ürün Konusunu Daraltmak : Değer sunmak için alternatifleri elemek ve asıl fırsat konularına odaklanmak. • Opsiyonel Faydaları Belirlemek : Ürün ve hizmetle ilgili ek faydalar konusunda bilgi vermek. • Kontrat : Satın alan kişideki korku, şüphe ve son dakika soru işaretlerini yok etmek. • Satış Kapatma Denemesi : Son bir değerlendirme yapılmasını sağlamak • Ürün ve Hizmeti Göstermek : Müşteri için önemli olan tarafları öne çıkararak ürünü göstermek. • Satışı Kapatmak : Kontratı imzalamak.
7
SATIŞA HAZIRLIK • Müşteriye gitmeden önce hazırlık yapın - Müşteri hakkında bilgi toplayın - Broşür götürün - Promosyon ürünler hediye edin - Referans bilgileri - Müşteriden gelebilecek sorulara göre hazırlık
8
TANITIM - SUNUM • Müşterinize elinizdeki tanıtım ürünlerini belli bir sırada verin (kartvizit, reklam broşürü, tanıtım broşürü gibi) • Müşterinin isteklerini dinleyin ve not edin • Standart uygulamanın karşıladıklarını işaretleyin • Tanıtım için sunum slaytları oluşturun • Müşteri bilgisayarına demo uygulama kurun • Sunum yaparken müşterinin katılımını sağlayın
9
PROGRAMIN TANITIMI • Uygulamayı çalıştırın • Açılış işlemlerinden başlayarak sunuma giriş yapın. • Genel çalışma başlıklarının anlatımı • Her başlıkta bir rapor örneği gösterin • İlgili başlıkta özel detaylar varsa bilgi verin • Müşterinin isteklerini yansıtan detaylara özen gösterin. • Müşteri için faydalı olan özellikleri aktarın
10
SATIŞA YÖNLENDİRME • Müşteri isteklerinin ne kadarını standart uygulama karşılanabiliyor. • Müşteri programı istiyor olsa da eksiklikler arayacaktır. • Kendisine özgü olduğunu düşündüğü özellikler üzerinde ağırlıkla duracaktır. • Hayır diyebileceği her duruma bir öneride bulunabilirsiniz • İsteklerine yönelik küçük bir uyarlama yapın
11
SATIŞIN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ • Kullanıcı sayısını ve çalışma biçimin sorun • Müşterinin fiyat sormasını bekleyin • Standart uygulama ve gerekli lisansları fiyatlandırın • Özel istekler yoksa uygulamanın açık sistemli yapısı ile ilgili bilgi sonraya bırakılabilir. • Satışı sıcağı sıcağına gerçekleştirin. • Ödeme almadan satış gerçekleşmiş sayılmaz
12
1C:İŞLETME PLATFORMU • Sahip olma maliyeti düşük • Orta ölçekli firmalarla da çalışabilme • Daha fazla proje ve hızlı büyüme • Sektörel çözümler geliştirebilme • Bayilik ağına ilk katılanlar olma avantajları • Proje desteği • Eğitim ve bilgi desteği teknoloji paylaşımı • Binlerce bayiden kazanılan deneyim
13
REKABET KOŞULLARI • Orta ölçekli işletmelerde yüksek rekabet şansı • Sisteme ilk dahil olanlar için düşük partner rekabeti • Müşteri isteklerine göre kazancın sürekliliği • Kapalı sistemlere oranla yüksek hareket ve çözüm üretme kabiliyeti. • Makul fiyat, yüksek kazanç devamlılığı • Çözümlerin benzer müşterilere aktarılabilmesi • Hızlı sektörel çözüm oluşturma imkanı
14
SATIŞ VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ • Açık kaynak kodlu uygulama yapısı • Hazır Uygulama ile çalışma avantajı • Müşteri isteklerini kısa sürede gerçekleştirme • Orta ölçekteki firmalarla proje yürütmek Büyük ölçekli firmalara oranla daha kolay • Müşteri isteklerinin devamlılığı ve gelir artışı • Sahip olma maliyetlerinin daha düşük olması müşteri kazanma olanağını arttır
15
1TÇ ÜRÜMLERİNİN SATIŞINI YAPABİLMEK İÇİN • Eğitim ve bilgi seviyenizi arttırın • 1TÇ Standart uygulamaları ile ilgili bilgi düzeyinizi yükseltin. • Müşteri talep analizi yapın • İstenen özel fonksiyonların gerçekleştirilme süresini hesaplayın • Maliyetlerinizi çıkarın • Sözleşme hazırlayın • Tüm satış işlemlerinizi evraklar ile yapın • Hizmet ve bakım sözleşmesi imzalayın
16
ŞİKAYETLERİ GİDERME Çatışmaların önlenmesi: • Müşteri ile olan iletişim devamlılık analizi • Stabilite ve tüketim miktarının analizi • Satılan ürünleri müşteri memnuniyetinin izlenmesi Şirketin şikayetlere tepkisi: • Gelen tüm şikayetlerin kayda alınması • Şikayetin çözümleme yöntemi belirleme • Şikayetin nedenlerini ortadan kaldırma
17
BİR SATIŞIN ANATOMİSİ • Müşterinin taleplerini belirleyin • Tanımlanmış işlevleri kategorize edin • Sözleşme hazırlayın • Yazılım sorumlularını belirleyin • Adım adım ilerleyin • Anlaşma dışındaki istekleri ayrı sözleşmeye bağlayın.
18
1TÇ:Şirketi Alirıza Uzunmehmetoğlu +90 212 327 74 90 destek@1tc.com.tr destek.1tc www.1tc.com.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.