Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yeni Ekonomi ve Geçiş Evreleri
Bilişim Zirvesi 02 Yeni Ekonomi ve Geçiş Evreleri S. Şahin Tulga Genel Müdür HP Türkiye 04 Eylül 2002
2
Yeni Ekonomi Tanımı Eski ve Yeni Farklılıkları Geçiş Evreleri İçerik
3
Yeni Ekonomi Tanımı Fiziksel Faaliyet Bilgi Müşteriler “Eski Ekonomi”
Faaliyeti “Yeni Ekonomi” İletişim Altyapısı Bilgi İşlem Şirket / Kurum Çalışanları Ajan Yazılımlar
4
Bilginin Özellikleri Çabuk Çoğaltılabilir ve Yollanabilinir
Sınır Tanımaz, Milliyeti Yoktur Cinsiyeti Yoktur Çabuk Bayatlar Hiyerarşik Değildir Yarar İçin Eğitim Gerekir Miras/Kalıtım Yolu ile Geçmez ... Bilginin Özellikleri
5
Bazı Yeni Ekonomi Özellikleri
Verimlilik Kaynakları Geri Besleme Dijitalleşme Vakit Kaybı Kadro Gereksinimleri Hibrid Yapı Geçiş Fazları Bilgi Katmanı Oluşturma Bilgi Katmanlarını İlişkilendirme Konuşturma ve Geri Besleme Tüm Kuruluşlar Yayıncı
6
Teknolojik Devrim Süreçleri
Zaman Faaliyet Teknolojik İtme Büyük Beklentiler Hayal Kırıklığı Aydınlanma Verimlilik Artışı Improve customer service Pilot a customer call center
7
Eski ve Yeni Farklılıkları
Müşteriye Geçen Güç Müşteri Sadakati Müşteri Geri Beslemesi Müşteri Katılımı Müşteri Kilitleme Ağ Etkileri ve Artan Getiriler Kişiselleştirme Promosyon Fiyatlama Farklılaştırma Fiyat Duyarlılığı Ölçme Dinamik Fiyatlama İyileşen Talep Tahmini 24 Saat Sürekli İşlem Azalan Pazara Sunuş Süresi Mobilite Mahremiyet
8
Müşteri Yap, Ürün Yapma Eski Ekonomi Ü M Yeni Ekonomi
9
Yeni Ekonomi Evreleri Broşür Siteleri Elektronik Ticaret Elektronik İş
Dijital Ekosistemler Eş Zamanlılık Yeni Ekonomi Evreleri
10
İş Modeli ve Strateji İş Modeli Strateji Hedef Müşterilerin Tesbiti
Hedef Müşterilerin Önem Verdikleri Değerlerin Tesbiti Müşteriye Sunulacak Değerlerin Planlanması Ürün veya Hizmetin Tanımlanması ve Oluşturulması Nasıl Satış Yapılacağının ve Kar Edileceğinin Saptanması Strateji Ürün veya Hizmeti Farklılaştırmak
11
Dijital Ekosistem Tanım Amaçlar
Kendi çıkarları doğrultusunda bir araya gelmiş, dijital kanallar ile birbirleriyle bağlantılı İş Ortakları Müşteriler Amaçlar Rekabetin yapısını ve zeminini değiştirmek Ortaklaşa değer yaratarak müşterilerde coşku yaratmak Kaynakları daha verimli kullanmak Satış ve karlılığı arttırmak
12
Gayrimenkul Ekosistemi
Konut Avukatlık/Noter Hizmetleri Banka Kredisi Mimarlık ve Dekorasyon Hizmetleri Klima/Beyaz Eşya/Güvenlik Sistemi Nakliye Sigorta Su/Elektrik/Telefon Bağlantısı Müşteriler Gayrimenkul Ekosistemi
13
Hepbizz Katılımcıları
HP Türkiye Satış Ortakları Servis Ortakları xServis Sağlayıcılar Çözüm ve Uyarlama Sağlayıcıları Lokal Uluslararası Telekom Ekipman Sağlayıcıları Danışmanlar Finans Kuruluşları Eğitim Sağlayan Kuruluşlar Tedarikçiler Müşteriler Hepbizz Katılımcıları
14
Turizm Ekosistemi Konaklama Tesisleri Lokanta/Kafeterya/Pastane
Gece Klüpleri Plaj İşletmecileri Spor İşletmeleri Eğitim Kuruluşları İmalatçılar Otomobil/Motorsiklet/Bisiklet Kiralayıcıları Yatçılar Sualtı Balıkçıları Müşteriler Turizm Ekosistemi
15
Eş Zamanlılık Sağladıkları Sonuçlar Satış ve Kar Seviyesini Görebilmek
Dinamik Fiyatlama Yapabilmek Değişikliklere Hemen Uyanabilme ve Aksiyon Alabilmek Müşterilerin Kendi Siparişlerini Takip Edebilmesi Müşterilerin Sipariş Öncesi Stok, İmalat ve Teslim Şartlarını Görebilmesi Sonuçlar İş Hayatındaki Gelir ve Kar Dengelerinin Değişmesi Hiyerarşik Yapı ve Departman Yapısının Kalkması Üst Düzey Elemanların İşten İzolasyonunun Kalkması Raporlama Görevlilerinin Gereksizleşmesi Yönetimin Otomatikleşmesi, Aksaklıkta Müdahale Sisteminin Gelmesi Stokların Eş Zamanlı Takibi Sayesinde, Mağazacılıkta Stok Sahipliği
16
Eş Zamanlılık İçin Gerekenler
Yazılımlar Örnek : Tedarik Zinciri Optimizasyonu Yazılımların Entegrasyonu Akıllı ve Telsiz Bağlantılı Akıllı Ölçer ve Etiketler İnsanların Takibi İçin Mobil Bağlantı Cihazları Yeni Internet Akıllı Ajan Yazılımları
17
Teşekkürler ve Kolay Gelsin !
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.