Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAnt Sancak Değiştirilmiş 10 yıl önce
4
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır. Bazı kullanıcılar bu arayüzü çok başarılı bulurken, bazı kullanıcılar protesto etmektedir. Facebook yöneticileri ise bu yeni arayüz için ısrar etmektedirler. Teknik açıdan ise Facebook, web otoriteleri tarafından en başarılı Web 2.0 uygulamalarından biri olarak gösterilmektedir. 2006 yılında, MySpace'in News Corporation'a satılmasıyla Facebook'un da satılacağı söylentileri çıkmıştır. Zuckerberg ise Facebook'u satmak istemediğini belirtmiş ve söylentileri yalanlamıştır. İlk teklifin Viacom tarafından 975 milyon dolar olduğu öne sürülürken; Eylül 2006'da Yahoo, 1 milyar dolar teklifte bulunmuştur. Ekim ayında ise; Google, YouTube'u satın aldıktan sonra, Facebook için 2,3 milyar dolar teklifte bulunmuştur. Facebook yöneticilerinden Peter Thiel ise, Facebook'un iç değerinin 8 milyar dolar olduğunu ve proje gelirlerinin 2015 yılı için 1 milyar dolar olduğunu söylemiştir. 24 Ekim 2007'de Microsoft, Facebook'un %1,6'lık hissesini 240 milyon dolar ödeyerek satın almıştır. Google ve diğer şirketler de benzeri bir yöntemle Facebook hisselerine yönelmektedir. 2008 Ağustos'unda, Facebook'un aylık 100 milyon aktif kullanıcısı vardı. İnsanlar birbirini Facebook'a çağırdı ve bu sayı 7 ayda iki katına çıktı. 2009 Nisanı'nda ise bu sosyal ağın ulaştığı insan sayısı 200 milyondu.
5
2009 Temmuz'unda ise dört aydan kısa bir sürede Facebook kullanıcı sayısı 50 milyon daha artarak 250 milyona ulaşmıştır. 23 Temmuz 2009'da başlayan bir uygulamayla Facebook'a, Yahoo sitesi içerisinden ulaşma imkânı getirilmiştir. 2004’te kurulan Facebook günümüz itibariyle dünyanın en büyük sosyal ağı konumunda. Kuruluşundan itibaren kullanım oranı her geçen gün katlanarak artıyor ve gelişimini sürdüreceği gözüküyor. 2013 itibariyle Facebook’un ne durumda olduğuna göz atalım. Facebook’un Amerika Birleşik Devletleri’nde başlayan serüveni dünya geneline yayıldı. Bu sebepten ötürü Facebook 70 farklı dilde hizmet veriyor. Türkiye’nin de en aktif ülkeler arasında bulunduğu sosyal ağda bulunduğumuz yıl itibariyle 1.06 milyar kullanıcı bulunuyor. Bu kullanıcıların çoğunluğu ise aktif durumda. Karşımıza günlük olarak aktif olan 618 milyon üye çıkıyor. Aktif kullanıcının çoğunluğu oluşturması beraberinde büyük bir etkileşim ağını da getiriyor. Günlük 2.7 milyar beğeninin gerçekleştiği Facebook’ta kullanıcıların ortalama 40 sayfayı beğendikleri ortaya çıkıyor. Fotoğraf paylaşımında ise büyük bir rakam söz konusu. Üyeleri Facebook’a günlük 350 milyon fotoğraf yüklüyor. Akıllı telefonların gösterdiği artış Facebook’un kullanıcılarına da yansımış durumda. 2013 itibariyle 680 milyon kullanıcı sosyal ağı mobil kullanıyor. Tüm kullanıcıların dikkate alındığında ise karşımıza sosyal ağda geçirilen ortalama 20 dakika çıkıyor.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.