Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SBS NEDİR?SBS İLE NE AMAÇLANIYOR
2
İlköğretimin 7. ve 8.sınıflarında öğrencinin derslerden,o yılın müfredatında belirtilen kazanımları elde etme seviyesinin ölçüleceği MEB tarafından her yıl Haziran ayında yapılan merkezi bir sınav sistemidir.
3
Okulda sunulan eğitim ve öğretimi güçlendirmek ve daha anlamlı kılmak.
Ortaöğretime geçişin, tek bir sınava bağlamadan, sürece dayalı, objektif, adil ve şeffaf bir yerleştirmeyle gerçekleştirilmesini sağlamak. Yerleştirme puanının birden çok sınav ve diğer etkenlerle belirlenmesi sebebiyle öğrencilere telafi imkanı vermek.
4
SBS’nin avantajları Okulun önemi artıyor, Öğrenci odaklı eğitim,
Fırsat eşitliği Sınav kabus olmayacak Öğretmen tekrar önem kazanıyor
5
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ(OGES)
6
YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP)NEDİR?
Kısaca karnedeki derslerin yıl sonu ortalamasıdır. Yerleştirmede 100 ile 500 puan aralığında puanlama yapılacak
7
YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP) NASIL HESAPLANIR?
DERS ADI HAFTALIK DERS SAATİ YIL SONU NOTU AĞIRLIKLI YIL SONU NOTU Türkçe 5 85 425 Matematik 4 80 320 Fen ve Teknoloji 78 312 Sosyal Bilgiler 3 90 270 Yabancı Dil 360 Din Kül.ve Ahlak Bil. 2 100 200 Görsel Sanatlar 1 Müzik Beden Eğitimi 95 Teknoloji ve Tasarım 160 Rehberlik ve Sos.Etk. Seçmeli Dersler 87 174 Genel Toplam 30 2601 30/2601=86,7
8
SP SINIF PUANI Sınıf Puanı seviye belirleme sınavı puanı davranış puanı ve yılsonu başarı puanının e-okul sisteminde belli oranlara göre otomatik olarak hesaplanan puandır. Sınıf puanının hesaplanırken; Seviye Belirleme Sınavı Puanı % 70, Yıl Sonu Başalar› Puanı %30,
9
SINIF PUANI 6.SINIF %70 %30 6.SINIF OYP 7.SINIF 7.SINIF OYP 8.SINIF
İLKÖĞRETİM SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) YIL SONU BAŞARI PUANI(YBP) SINIF DÜZEYİ(OYP) 6.SINIF %70 %30 6.SINIF OYP 7.SINIF 7.SINIF OYP 8.SINIF 8.SINIF OYP TOPLAM Genel ortaöğretime yerleştirme puanı
11
SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA HANGİ DERSLERDEN KAÇ SORU SORULACAKTIR?
6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF Türkçe 19 21 23 Matematik 16 18 20 Fen Bilgisi Sosyal Bilgiler Yabancı Dil 13 15 17 Toplam 80 90 100
12
SEVİYE BELİRLEME SINAVINDA DERSLERİN AĞIRLIKLI KAT SAYILARI NE OLACAK?
6.SINIF 7.SINIF 8.SINIF Türkçe 4 Matematik Fen Bilgisi 3 Sosyal Bilgiler Yabancı Dil 1 Toplam 15
13
AİLE OLARAK BU SÜRECE KATKIMIZ NASIL OLMALI?
14
OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİNDESTEK VEREBİLİRSİNİZ.
Ana babalar çocuğu başarmaya özendirdikçe zihinsel ya da okul başarıları o denli artmaktadır. Ana babanın çocuk için mesleki özenişleri yükseldikçe çocuğun okuldaki çaba ve başarısı yükselecektir. Ana babanın okulla ilişkilerinin sıklığı arttıkça çocuk başarılı olacaktır. Ana babanın çocuğuna aile tartışmalarına katılma olanağı vermeleri oranında çocuğun okul başarısı artacaktır. Aile içi tartışma konuları ne kadar çeşitli olursa çocuk o kadar başarılı olacaktır. Ana baba çocukla ne kadar ortak etkinliklerde bulunurlarsa çocuğun okul başarısı o kadar artacaktır. Ana babanın çocuğu bağımsız olmaya teşvik etmesi oranında çocuğun okul başarısı artacaktır. Ana baba cezalandırmalara ve zorlayıcı önlemlere ne kadar az başvururlarsa çocuğun başarısı o ölçüde artacaktır.
15
Öğrenme ve Çalışmaya Karşı Olumlu Bir Tutum Sergileyebilirsiniz.
Her şeyden önce hiçbir çocuğun başarısız olmadığına inanmak gerekir. Suçlayıcı ve olumsuz ifadelerden kaçınılmalıdır. Bunun yerine çocuğun yakınmaları karşısında onun duygularını paylaşmak en etkili çözüm olmaktadır. Örneğin: “ Çok çalışman gerektiği anlaşılıyor”,” gibi ifadelerin kullanılması çocuğa anlaşıldığı hissinin verilmesinde oldukça etkilidir. Kitap okuma alışkanlığının kazanılması ancak anne babanın ona model olmasıyla gerçekleşebilir.
16
OKUL- AİLE TOPLANTILARINA KATILABİLİRSİNİZ
Özellikle çocuğun okul toplantısına ebeveynlerin her ikisinin de katılması önemlidir. Çocuğunuzun bir sağlık problemi, bir özrü, psikolojik bir problemi varsa mutlaka bu durumu öğretmeniyle paylaşınız. Eğer karşı karşıya olduğunuz bir problem varsa bunu öğretmenle mutlaka paylaşınız Öğrencilerin anne ve babalarının toplantılara katılmalarını kendilerine verilen değer olarak gördüklerini unutmayın…
17
Verimli Ders Çalışmayı bilip bilmediklerini öğrenerek
Verimli çalışamayan çocukta gözlenen davranışlar, • Dersleri zamanında yapamama • Ödevleri üstün körü yapma • Derse başlamayı geciktirme, uyarı olmadan başlayamama • Zamanı iyi kullanamama • Çalışma planı yapamama • Uygun ortamlarda ders çalışmama • Bağımsız çalışamama
18
Ödevlerini yapıp yapmadığını kontrol edebilirsiniz.
19
Bu kadar Çalışma yeter Bu konu çok zor Zaten çalışsam da yapamam ki Bu gün çok önemli işlerim var Okul, yazılı ,ödev hayatımı kararttı Ben zaten bu konuları biliyorum Dizi bitsin sonra çalışırım; diyen düzenli ders çalışmayan bir öğrenci modeli karşımızda var demektir.
20
ÇALIŞMAYI VERİMLİ HALE GETİRMEK İÇN NELER YAPILMALI?
Her gün ders çalışmak için belirli bir zaman ayırmalı ve zor öğrenilen derslere daha çok zaman verilmelidir. Çalışma zamanı yavaş yavaş arttırılmalıdır. Ödevlerin çalışmanın en sonunda yapılması, öğrencilerin tekrar edilmesini sağlayacağından, yararlıdır. Sürekli ders çalışmak, her zaman iyi öğrenmeye yol açmaz. Çalışmanın yanında, dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek, bireyi uyumlu ve daha başarılı yapar. Bu nedenle ders çalışma programlarının aralarına boş zaman etkinliklerini de koymak faydalıdır. Verimli ders çalışmada en yararlı sürelerin birer saatlik süreler olduğu söylenebilir. Örneğin, dakikalık çalışmadan sonra 10 dakikalık tekrar yapmak çalışmanın bitiminde ise dakika dinlenme zamanı ayırmak faydalıdır.
21
Dersi bitmeden önce çalışma isteği azalmış ise, çalışmasına son verdirmeyin. Bazı kurallar geliştirmesine ve buna uymasına destek verin: “Beş sayfa daha okuyup, kalkacağım“ gibi. Okuduklarını kendi kelime ve cümleleri ile ifade etmesi öğrenmeye aktif olarak katılmasını ve daha etkin öğrenmeyi sağlar. Çalıştığı dersle ilgili, sınavda çıkabilecek soruları tahmin etmeye çalışmasını sağlayın. Sorular: Tanımlama isteyen sorular Konu veya kavramların ayrı veya benzer taraflarını yazma isteyen sorular Öğrenilen bilgilerin yeni durumlara uygulanmasını isteyen sorular gibi ayrılabilir. Öğrendiklerinin aynı gün tekrarı yararlı olduğu gibi, aralıklı tekrar da önemlidir. Çünkü, kullanılmayan bilgiler unutulur.
22
HEP BİRLİKTE BAŞARILI SONUÇLARA ULAŞMAK DİLEĞİYLE GELDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.