Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU
2
Neden bu konu?
3
NEDEN KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU?
Otomobilin genel kliması kişinin sırtına etki etmez ve vücutta sıcaklık farkı oluşur. Çok sıcak yaz günlerinde veya çok soğuk kış günlerinde otomobilin genel kliması sürücü için yeterli olmamaktadır. Ortam kliması ilk etapta sürücüye etki etmemektedir. Otomobilin ısınması ya da soğuması belli bir zaman almaktadır.
4
Alman ADAC “Motorwelt” dergisinin
C sınıfı on beş farklı marka otomobil sürücüsü ile yaptığı anket sonucunda “otomobilinizde neyin daha iyileştirilmesini istiyorsunuz?” sorusuna verilen cevaplarda %12 ile en çok “koltuğun iyileştirilmesini istiyorum” cevabı baş sırayı almıştır iyileştirme koltuk motor İç donanım Gürültü ve titreşim Değerlendirme(%) 12 6 5 3
5
Klimalı otomobil koltuğunun çalışma prensibi
6
DENEY ÇALIŞMASI Dört ayrı firmanın ürettiği koltuk
Koltuklarda 5 ayrı ısıtma ve soğutma fonksiyonları Koltuklar klima odasında simülasyon düzeneğinde Koltuk ayarları deneklere bırakılmış
7
DENEY ÇALIŞMASI Deneklerin özellikleri Deney parametreleri
Sürüş simülasyonu Deney odaları Deneyler Darmastadt teknik üniversitesi, makine mühendisliği bölümü, iş bilim kürsüsünün klima odasında yapılmıştır.
8
Deney sırasında yapılan ölçümler
Objektif Ölçümler
9
Sübjektif Ölçümler Deneklere objektif ölçümlere paralel olmak üzere sorulan sorular *arka baldırınızı, karın bölgenizi, göğüs bölgenizi… nasıl hissediyorsunuz?
10
Deney Sonuçlarının İncelenmesi
Sübjektif sorgulama verileri, objektif ölçüm sonuçları ile birleştirilerek SPSS veri değerlendirme programı yardımıyla tüm sonuçlar değerlendirilmiştir.
11
SONUÇ Göğüs bölgesi incelendiğinde sübjektif sorgulama ile sorgu bölgesinde ölçülen deri sıcaklığı arasında anlamlı ilişki olmadığı görülmüştür. Koltuğa yaslanılan bölüm olan sırt ve bel bölgesinden alınan sonuçlar birbiriyle çelişmektedir.
12
SONUÇ Deneklerin kendilerini iyi hissettikleri sıcaklık aralığı 280C ile 350C arasında değişmektedir. Bu da çok geniş bir aralıktır.
13
Bu Nedenlerden Dolayı Avrupa’nın önde gelen üniversiteleri tarafından çalışmalar devam etmektedir. Konunun yeni ve halen araştırılıyor olması, ülkemiz de bu tür çalışmalara öncülük etmesi bakımından önemli bir yer teşkil etmektedir.
14
ANCAK… Sürücü vücudu üzerindeki sıcaklık farklılıklarından ve hava akımından dolayı hasta olabilmektedir. Klimalı otomobil koltuğunda ise, bu defa aynı etkinin klimalı koltuğun sürücüye temas eden yerleriyle temas etmeyen yerleri arasında oluşabilecek sıcaklık farkından dolayı problem olacağı düşünülebilir. Ancak, otomobilin genel kliması kullanılmadan da, sadece koltuk kliması kullanılarak yapılan deneylerde, koltuk klimasının vücudu homojen bir şekilde soğutmayı sağladığı görülmektedir.
15
Mühendis ve Makine Cilt: 45 Sayı: 539 2) Endüstri Mühendisliği Dergisi Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa: (2-12)
16
BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.