Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

POLİKLİNİK HİZMETLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "POLİKLİNİK HİZMETLERİ"— Sunum transkripti:

1 POLİKLİNİK HİZMETLERİ
AviCenna’nın gelismis form tanımlama aracını kullanarak istenilen teferruatta anemnez formları tanımlanabilir. Her klinik, anabilim dalı, hastalık grubu ve doktor icin ayrı ayrı anemnez formları tanımlanabilir. Muayene edilen hastalar icin ICD-10 standardında birden fazla ön tanı ve kesin tanı girilebilir.

2 Muayene edilen hastaya yapılması istenen diğer islemlerin (laboratuvar testleri, rontgen,
ultrason, doppler, tomografi, MR, skopi, patoloji, konsultasyon) istemi AviCenna’dan yapılabilir. Yapılan tum islemlerin sonucları aynı sekilde AviCenna’dan gorulebilir. Muayene edilen bir hastanın tum bilgileri aynı ekran uzerinde gorulebilir.

3 Aynı polikliniğe daha sonra kontrol amaçlı tekrar gelen hastanın daha önceki bilgilerine kolaylıkla erişilebilir. Muayene edilen hastalarla ilgili poliklinik defteri dökümu alınabilir, yapılan muayenelerin doktorlara, polikliniklere, anabilim dallarına göre istatistikleri yapılabilir. Hastalara verilen istirahat raporu, ilaç kullanım raporu, sağlık kurul raporu gibi raporlar tek bir tuşla oluşturulabilir

4 A. GENEL İŞLEMLER 1. Hasta Fatura Kabul İşlemleri
Önce Genel işlemler-Hasta Muayene Tarihleri ve Gözlem menüsu kullanılarak daha önce bölümde muayene olup olmadığı kontrol edilir. Sonra Hasta Fatura Kabul işlemleri menüsune girilir. Daha önce Hasta Kayıt ekranı aracılığıyla kaydedilen hastaların hizmet girişlerinin yapılabilmesi icin (tetkik ve tahlili olan hastaların provizyonlu açılışlarında), hastanedeki bölümlere kabul işlemi yapılarak talep açılması, açık olan talep bilgilerinin değiştirilmesi ve sorgulanması amacıyla kullanılır. Hasta muayene gününden önce (randevu gununden once) gelip doktorunun istediği tahlil, tetkik veya testleri yaptırmak istediğinde bu alandan hesabı açılır.

5 Not: Provizyon alımı esnasında bağlantı kopmussa veya bağlantı kurulamıyorsa hastaların karnelerinin ilk sayfasının fotokopisi alınıp senet yaptırılır. üç gün icerisinde tekrar gelmesi ve talep icin provizyon alındığında senedinin iptali istenir. Not: Kurum sevkli ve Yesil Kartlı hastalarda provizyon alınmaz. Talep No otomatik olarak alınır ve F4 kısayol tusu ile Hizmet Ekleme islemine gecilir. Not: Emekli Sandığı Calısanı ve Yesil Kartlılarda sevk kapatma suresi 21. gun, diğerlerinde 11. gun hesaplar kapatılır

6 İŞLEM GENEL İŞLEMLER MENÜSÜ
Hasta Fatura Kabul işlemleri secilir. - Ekrana gelen Hasta Fatura Kabul penceresinde Hasta No alanına hastanın sarı kart (protokol) numarası girilir. - Kurum kodu alanına bağlı olduğu guvenlik kurumuna göre 6000, 7000, 8000 girilir. - Protokol Tipi “Ayaktan” seçilir. - Kabul Yeri alanında F9 tusuna basılarak (KBB), (PRSC) gibi poliklinik kodu girilir. - Kabul Şekli “R” Normal Muayene secilir. - Doktor Kodu girilir (F9 ile menuden seçerek)

7 “Sadece Kurum Hastaları için” alanında Kurum Sevklilerde Sevk No, Sicil No, Kurum Kayıt Çıkıs No yazılır. çalısanlarda ve kamu çalısanı yakınlarında ise Kurum Sicili ve Karne No bilgileri yazılır. - F10 tusuna basılarak kaydedilir. - Daha sonra Provizyon isteme penceresine gecilir. - Provizyon isteme penceresinde tahsis no ve karne no silinir, Sigortalı türü seçilir ve tekrar F10 tuşuna ya da “Provizyon iptal Et & Provizyon Al [F10] komut satırına basılarak provizyon yanıtı beklenir.

8 - Provizyon ve tahakkuk no alındıktan sonra pencere kapanır.
- Son islem olarak “Hizmet Ekleme, Silme komutu [F4],” ile hasta icin yapılan hizmetler, poliklinik deposundan kullanılan enjektor, ilac vb. icin hizmet eklenir ve PO 0070 Poliklinik ucreti hastanın hesabına islenir.

9 NOT: Kayıtlı bir hastanın kurum kodunu bulamıyorsak oğrenmek icin Hasta Kabul penceresinde Hasta No alanına hasta kodu girip Enter tusuna basılır. F7 tusuna basılarak ekran temizlenir. Hasta No alanına tekrar Hasta No girip F8 tusuna bastığımızda hastanın eski islem penceresi ekrana gelir. Bu pencereden kurum kodunu oğrenebiliriz.

10 2. Hasta Muayene Tarihleri Gözlem
Hasta Bilgi İşlem Sekreterliğine geldiği zaman randevusu olup olmadığı, muayeneye mi yoksa kontrole mi geldiği sorularak oğrenilir. Randevusu varsa Hasta Protokol Nosu öğrenilerek isleme başlanır. Randevusu olan hastaların muayene işlemleri bu menü kullanılarak (Hasta Muayene Tarihleri Gözlem) yapılır.

11 GENEL İŞLEMLER MENÜSÜNDEN
- Hasta Muayene Tarihleri Gözlem seçeneği secilir. - Hasta No alanına hastanın protokol numarası girilir. Enter tuşuna basılır. - Randevuların listelendiği tabloda ilgili randevunun üzerinde iken “F3-Randevu Kayıt”a basılarak Randevu Kayıt sayfası açılır.

12 Hasta Randevu Kayıt penceresi
- önce F8 tusuna basarak (Hizmet Ekleme, Silme) hastanın hesabının açık olup olmadığına bakılır. Hesap açık ise geri dönüp, Poliklinik doktoru seçilerek (F9 tuşu ile) Doktor Kodu girilir. - Hasta takip kodu alanına Kontrol icin gelmişse K, Normal Muayene için gelmişse R, Ozel Muayene icin gelmisse O girilir. (Sekil 4.7) - Enter tusuna basılarak “Randevu Ücretlendirme” komut satırına kadar gelinir veya direkt olarak “Randevu Ücretlendirme [F1]” komutu tıklanır. Ya da kısaca F1 tuşu.

13 8: Randevu Kayıt Ücretlendirme penceresi
- Randevu ucretlendirme penceresinde hastanın kurum kodu oğrenilerek sosyal guvencesine gore kodlar girilir. F9 ile menuden secilerek Emekli Sandığı icin 6000, SSK icin 7000, Bağ-Kur icin Anlasma Kodu “0005 GSS-SUT Anlasması” veya “0003 Resmi BUT Anlasması” gibi benzeri tanımlama hastanın kurumuna gore otomatik olarak cıkar. - Ucret alanı PO PO 0070 seklinde tanımlıdır.

14 Kabul Tipi alanında; hastanın islem durumuna göre Y- Yeni Hasta, R-Normal Muayene, Ö-Özel Muayene, K-Kontrol, V-Konsultasyon secilir. Eğer hasta ozel muayene oluyorsa “Özel Fark” onay kutusu tıklanarak isaretlenir. “Kurum Hastaları İçin” alanında hastanın Sevk Evrak No, Sicil No veya Karne No ile Hasta Yakınlığı bilgileri doldurulur ve “Kaydet[F10]” komut duğmesi fare ile tıklanarak veya direkt F10 tusuna basılarak kaydedilir. - GSS Provizyon Talep formunda hastanın TC Kimlik No.su otomatik olarak cıkar. Sigortalı Turu ve Yakınlık Kodu mutlaka girilerek “Provizyon Al-F10” komut satırı tıklanarak veya direkt F10 tusuna basarak provizyona yanıt beklenir.

15 Provizyon isteme ekranı
Provizyon alındığında provizyon penceresinde provizyon bilgi penceresinde cıkan TAMAM komutu tıklanarak provizyon alma işlemi tamamlanarak geri donulur. Provizyon Onayı ve Talep ekranı Randevu Kayıt islemleri penceresinde isek “Hasta Gelis Bilgileri-F6” veya Hasta Muayene Tarihleri Gozlem penceresinde isek ilgili islem satırının uzerinde iken “Gelis Bilgileri-Shift+F5” komut düğmesi ile (HASTA GELDİ) işaretlenir.

16 Hasta Geldi işleminin yapılması ve talep secilmesi
- Hasta Poliklinik Kabul Đslemleri penceresinde ikinci grupta yer alan “Hastanın Gelis Kodu” kısmı acılır ve (Hasta Geldi) seceneği secilir. - “Talep” alanında ise F9 tusuna basarak hastanın talepleri gorulur ve ilgili talep secilir ve Enter tusuna basılır veya OK tusuna basılarak talep Kabul İşlemleri penceresine aktarılır.

17 Eğer Hasta Randevuya Gelmedi ise:
Hasta randevuya gelmemis, baska bir tarihe randevu almış veya arayıp iptal ettirmiş ise; - Hasta Randevuları penceresinde ilgili hastanın üzerinde iken (hasta secildikten sonra) alt bolumde yer alan “Randevu Kayıt İşlemleri” komut satırı tıklanır. Eğer Randevu Kay1t işlemleri penceresinde isek komut ikonlar 1 bölümunde bulunan Randevu iptal” komutu tıklanır.Ya da İPTAL NEDENİ açıklama alan1 tıklanır ve F9 tusuna bas1l1r.Karsımıza gelen Acıklama penceresinde yer alan (Hasta Gelmedi), (Hasta Gorulmedi) veya (Hasta isteği ile iptal Edildi) seceneklerinden birisi seçilir ve OK tuşu tıklanır ya da Enter tusuna basılır.

18 - “Randevuyu İptal Etmek İstiyor Musunuz
- “Randevuyu İptal Etmek İstiyor Musunuz?” seklindeki uyarı penceresine “EVET” tıklanarakonaylanarak islem sonlandırılır. Boylece hasta muayene bilgileri sisteme girilmis olur. Bundan sonraki islem hastanın hesabının acık olmadığına bakılarak PO- PO0070 kodu ile Poliklinik ücretinin (15.50 TL) hesabına islenmesidir. (Bu islem bir sonraki maddede anlatılmıstır) NOT: Hasta Muayene Tarihleri penceresinde DR.KODU “Poliklinik Doktoru” seklinde serbest iken Randevu Kayıt penceresinde “ilgili doktor” mutlaka secilmelidir.

19 PRSC Plastik Cerrahi Polikliniği TüM HASTALAR gözlem penceresi
3. Hizmet Ekleme, Silme Bu bolum hastaya yapılması istenen bolumun hizmet kodlu tetkik isteklerinin islendiği bolumdur. Hastanın acık olan sevkine hastaya yapılması istenen hizmetlerin (tetkik, laboratuvar, rontgen, pansuman vb.) islenmesi icin kullanılır.

20 HİZMET EKLEME, SİLME İŞLEM TÜRLERİ:
a) GENEL İŞLEMLER menusu,Hizmet Ekleme, Silme seceneği ile, b) Hasta Fatura Kabul İşlemler penceresinde, Hizmet Ekleme ve Silme [F4] komut duğmesiyle, c) Hasta Muayene Tarihleri penceresinde, Hizmet Ekleme [F6] komut duğmesiyle Hizmet Ekleme,Silmeislem penceresi acılır.

21 TEŞEKKÜRLER -SON-


"POLİKLİNİK HİZMETLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları