Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Google ve Facebook Reklam Politikaları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Google ve Facebook Reklam Politikaları"— Sunum transkripti:

1 Google ve Facebook Reklam Politikaları

2 Google Reklam Politikaları
Google neden bu reklamcılık politikalarına sahip? Google neden bu reklamcılık politikalarına sahip?

3 Google Neden Bu Reklamcılık Politikalarına Sahip?
1 Reklamlarımızı görüntüleyen kullanıcılar için iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için. 2 Reklamların yayınlandığı ülkenin tüm geçerli yasalarına uygun olması için. 3 Reklamverenlerin daha yüksek yatırım getirisi elde edebilmesi için.

4 Web Sitelerinin Biçim Yönünden Uyması
Gereken Politikalar Hedef Url Geri Düğmesi Pop-Up Yalnızca Reklam Gösterme (Arbitraj) Köprü Sayfası Park Edilmiş Alan Adı

5 Yanlış Kullanım

6 Yanlış Kullanım

7 Yanlış Kullanım

8 Reklam Metinlerinde Uyulması Gerek Kurallar
1 Rakiplere İlişkin İddialar 2 Üstünlük Belirten İfadeler 3 Fiyatlar, İndirimler, Ücretsiz Teklifler

9 Web Sitelerinin İçeriklerinde Uyulması Gereken Politikalar
Kötü Amaçlı Yazılımlar Kullanıcıyı Aldatma Kişisel Bilgi Güvenliği Bilgi Toplama Yasa Dışı İçerik Taklit Ürünler Ticari Markalar Telif Hakkı Bağlı İşletme Olma İddiası

10 Reklam Verilemeyen Konular
1 Kolay Yoldan Zengin Olma 2 Ücretsiz Öğelerin Satışı 3 Klinik Deneylere Katılımcı Alımı

11 Reklamı Yapılması Yasak Ürün ve Hizmetler
Alkol Kumarhaneler ve Kumar Uyuşturucu ve Uyuşturucu Kullanma Araçları Tütün Ürünleri Silahlar Mali Yardım Toplama

12 Uyuşturucu ve uyuşturucu kullanma araçları
Yasaklanmış ürünlere örnekler: uyuşturucu testlerini usulsüzce geçmeye yönelik yardımlar marihuana, kokain ve popper bileşimleri gibi uyuşturucular bong, nargile ve ilgili ürünler gibi uyuşturucu kullanma araçları Kabul edilebilir ürünlere örnekler: kenevir ürünleri uyuşturuculara bazı göndermeler yapan aksesuarlar nemlendirici olarak veya solunumla ilgili rahatsızlıkları giderecek bir aromaterapi cihazı olarak tanıtılan buhar cihazları

13 Aile için Güvenli Değil Olarak Onaylanan Reklamlarla İlgili Yayın Politikası
Google, aile için güvenli değil veya yetişkinlere uygun olarak sınıflandırılan reklamların Güvenli Arama filtrelerini etkinleştiren kullanıcılara gösterilmesine izin vermez. Ayrıca Google resim ve video reklamlar gibi bazı reklam türlerine yalnızca aile için güvenli olmaları halinde izin veir

14 Google Reklam Politikalarının Sağlık Sektöründeki Uygulamaları

15 Google Site Politikaları
Mucizevi tedavi yöntemleri sunulamaz. Doğruluğu kanıtlanmayan iddialar içerikte bulunamaz. Ürünlerin içeriği mutlaka belirtilmelidir. Ürünlerin yan etkileri ve riskleri mutlaka belirtilmelidir. Orijinal ürünler için gerekli yetki belgeleri bulunmalıdır. Taklit, korsan ürün satışı yapılamaz. Reçeteli ürünler satılamaz. Ürünlerle ilgili kullanıcı yorumlarına yer verilmemelidir.

16 Mali Yardım Toplama Google AdWords, vergiden muaf olmayan bağış toplanmasına ilişkin tanıtımlara izin vermez. Kısıtlamaya tabi ürünlere örnekler: Vergiden muaf olmayan bağışlar reklam metninde tanıtılamaz veya açılış sayfasının ana konusu olamaz. Bağış toplanıyorsa buna eşdeğer bir durum olması gerekir. Örneğin, tescilli bir hayır kurumu olarak belirtilmeli, hayır kurumu numarası görüntülenmeli, vergiden muafiyet durumu onaylanmalıdır. Kabul edilebilir ürünlere örnekler: siyasi bağış toplama (bunlar, vergiden muaf olmadıklarını açılış sayfasında açıkça belirtmelidir)

17 Yetişkinlere yönelik cinsel hizmetler
Google AdWords, eskort hizmetleri, fuhuş veya ilgili içerik için tanıtım yapılmasına izin vermez. Yasaklanan ürünlere örnekler: eskortlar ve eskort hizmetleri gizli, VIP veya yakın arkadaşlık hizmetleri Kabul edilebilir ürünlere örnekler: evde refakatçilik (ör. sağlık yardımcıları ve yaşlılar için bakıcılar) herhangi bir mahremiyetin ima edilmediği masaj hizmetleri yetişkinlere uygun ve cinsel temalı arkadaşlık siteleri

18 Kürtaj Google AdWords, şiddet içeren bir dil veya rahatsız edici görüntüler kullanan kürtaj tanıtımlarına izin vermez. Yasaklanmış ürünlere örnekler: kürtajla alınmış cenin resimleri "kürtaj cinayettir" gibi rahatsız edici bir dil Kabul edilebilir ürünlere örnekler: kürtaj klinikleri kürtajla ilgili tıbbi değerlendirme kürtaj danışmanlığı

19 Kürtaj Kürtajla ilgili AdWords politikası Ekim 2011 başlarında değişecektir. Politikada yapılacak değişiklikle, kürtaj ve kürtaj hizmetleriyle ilgili reklamlar çoğu ülkede "Aile için Güvenli" olarak sınıflandırılacaktır. Ayrıca, kürtaj reklamları yasaklı oldukları ülkelere ek olarak üç yeni ülkede (Avusturya, İsviçre ve Belçika) sunulmayacaktır. Yeni politikanın yürürlüğe girmesinden sonra, kürtaj politikası bu değişikliği yansıtacak şekilde güncellenecektir. 

20 Sağlık ve İlaçlar Çevrimiçi eczaneler Google AdWords, çevrimiçi eczanelerin ve reçeteyle satılan ilaçların tanıtımına izin vermez. Farmasötik üreticileri Google AdWords, farmasötik üreticilerinin markalı ilaçların adlarını reklam metinlerinde, web sitelerinde, görünen URL'lerinde ve anahtar kelimelerinde tanıtmalarına izin vermez. HGH Google AdWords, hiçbir HGH (Büyüme Hormonu) türünün tanıtımına izin vermez. Evde uygulanan HIV testi kitleri Google AdWords, evde uygulanan HIV testlerinin tanıtımına izin vermez.

21 Sağlık ve İlaçlar DHEA Google AdWords, DHEA ürünlerinin tanıtımına izin vermez. hCG Google AdWords, kilo verme/kilo kontrolü ile ilişkili olarak veya anabolik steroitlerle birlikte hCG'nin (insan koryonik gonadotropini) tanıtımına izin vermez. Anabolik steroitler Google AdWords, yasal olduğunu iddia edilse bile, anabolik steroitler, kas geliştirici ilaçlar, steroitlerle benzer etkiye sahip vücut geliştirici takviyeler ve benzeri içeriğin tanıtımına izin vermez. Efedra ve efedrin Google AdWords, efedra veya efedrin (efedra veya efedrin içeren ürünler de dahil) tanıtımına izin vermez. Mucizevi tedaviler Google AdWords, insanların ve hayvanların sağlık sorunlarına ilişkin mucize tedavilerin tanıtımına izin vermez.

22 Sağlıklaa İlgili Yanlış İddialar
Google AdWords, reklamlarda sağlıkla ilgili yanlış iddialar bulunmasına izin vermez. Reklamlar, geçerli tüm yasalar ve mevzuatlara uygun olmalıdır. Açılış sayfası, ürünün kullanılması durumunda genel olarak beklenen sonucu açıklamalıdır. Bir reklamda veya açılış sayfasında normal dışı sonuçlardan bahseden bir öykü varsa, bu durumun yalnızca öyküdeki kişiye özgü koşullardan kaynaklandığını belirten, anlaşılır ve göze çarpan bir sorumluluk reddi beyanı veya bir üçüncü tarafın yaptığı geçerli bir doğrulama bulunmalıdır.

23 Bitkisel İlaçlar ve Besin Takviyeleri
Bitkisel ilaçlar ve besin takviyeleri Google AdWords, aşağıdaki ölçütleri karşılayan bitkisel ilaçların ve besin takviyelerinin tanıtımına izin verir: Bir reklamda veya açılış sayfasında, bir ürünün satışı için reçete veya doktor onayı gerekmediği açıklanıyorsa, o reklamda ürünün bitkisel olduğu ve reçeteyle hazırlanan terkip maddeleri içermediği açıkça belirtilmelidir.

24 Yanlış Kullanım

25 Yanlış Kullanım

26 Yanlış Kullanım

27 Yanlış Kullanım

28 Doğru Kullanım

29 Facebook Reklamcılık Politikası Neden Uygulanır?

30 Facebook Reklam Konumlandırması
Reklam metni, görseli veya diğer medyalar dahil reklamın tüm bileşenleri, sunulan ürün veya hizmetle ve reklamın gösterildiği hedef kitleyle alakalı ve bunlara uygun olmalıdır. Reklamlar kullanıcının etkileşimi olmadan kendiliğinden çalmaya/oynamaya başlayan ses veya flash animasyonları içeremez. Reklamlar ürünleri veya hizmetleri cinsellik çağrıştıran bir şekilde konumlandıramaz. Reklamlar ticari kullanım için politik gündemi veya “sıcak” konuları istismar edemez. Reklam metni dilbilgisi kurallarına uymalı ve tüm simgeler, sayılar ve harfler o simgenin gerçek anlamını yansıtacak şekilde kullanılmalıdır.‎

31 Reklamlar Doğru Bilgiler İçermeli!
Reklamlar, reklamı yapılan şirketi, ürünü veya markayı net olarak temsil etmelidir ve yanlış, yanıltıcı, düzmece veya aldatıcı iddialar içermemeli veya genel tekliflere doğru olmayan önermeler yapmamalıdır. Reklam metninde tanıtımı yapılan ürün ve hizmetler hedef sayfasında net olarak temsil edilmeli ve hedef sitede yasak ürün veya hizmetler sunulmamalı veya bunlara bağlantı verilmemelidir.

32 Hedef Siteleri Hedefleme
Reklamlar kullanıcıları düzgün çalışan ve kullanıcıların sayfadan çıkmasına engel koymayan bir hedef sayfasına yönlendirmelidir. Reklamlar her zaman uygun hedefleme kullanmalı ve asla kullanıcıları kışkırtacak hedefleme kriterleri kullanmamalıdır. Belirli düzenlemelere tabi ürün ve hizmetler (ör. alkol ve kumar) ilgili tüm yasalara, düzenlemelere ve mevzuatlara, sektör kurallarına uymalıdır. Hedefleme

33 Özel Kurallara Tabi İçerikler
Yetişkinlere Yönelik Ürünler Flört Kumar Oyunları ve Piyangolar İlaçlar ve Bitkisel Destek Ürünleri Kabul Edilmez İş Modelleri Abonelik Hizmetleri

34 Yanlış Kullanım


"Google ve Facebook Reklam Politikaları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları