Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanFikret Kurtulus Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler
Doç.Dr.Hakan DEMİR Başhekim Yardımcısı
3
Hizmet Kalite Standartları (HKS)
Sağlık Bakanlığı Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından hazırlanmış olan Hizmet Kalite Standartları (HKS) 5 yılı aşkın bir süredir Devlet Hastaneleri ve Özel hastanelerde uygulanmaktadır HKS: Hasta, Çalışan Güvenliği ve memnuniyeti için gerekli iyileştirme çalışmalarını içermektedir
4
Kalite Yönetim Birimi 28 Mart 2012 tarihinde Üniversite Hastaneleri de HKS kapsamına alındı Hastanemizde bu standartlara yönelik iyileştirme çalışmalarının yönetimi, yönlendirilmesi, koordine edilmesi ve iyileştirici faaliyetlerin düzenlenmesi için Kalite Yönetim Birimi kuruldu ( )
5
Kalite Yönetim Birimi Doç. Dr. Hakan DEMİR (Başhekim Yardımcısı)
Orkun ÇİLEN (Kalite Yönetim Direktörü) Nuriye B. YILDIRIMER (Poliklinik Hizm.Müd.) Havva BOZDEMİR (Hem. Hizm.Müd.) Kamil ERBAY (Teknik Hizm.Müd.Yard.) Ümmühan ÇELİK (Sekreter)
6
Neler Yapıldı? Mevcut Kurul, Komite ve Ekipler HKS kapsamında yeniden düzenlendi Yeni Komite, Kurul ve Ekipler oluşturuldu. Çalışan Güvenliği Komitesi Hasta Güvenliği Komitesi Tesis Güvenliği Komitesi Arşiv ve Tıbbi Dokümantasyon Komitesi Beslenme Komitesi Enfeksiyon Kontrol Komitesi Radyasyon Güvenliği Komitesi İlaç ve Malzeme Komitesi Transfüzyon Komitesi Eğitim Komitesi
7
Neler Yapıldı? Birim Kalite Sorumluları belirlendi (servis, ünite..)
HKS çerçevesindeki yazılı düzenlemelere ve iyileştirme çalışmalarına başlandı 2012 yılında 2 defa öz değerlendirme yapıldı 2013 yılında öz değerlendirmelere devam ediliyor HKS devamı ve iyileştirilme çalışmaları planlandı
9
Hastanemizde Çalışan Güvenliği Komitesi (26.04.2012)
tarih ve sayılı “Hasta ve Çalışan Güvenliği Yönetmeliği” tarih 2012/23 sayılı Sağlık Bakanlığı Genelgesi “Çalışan Güvenliğinin Sağlanması” ve HKS doğrultusunda Hastanemizde Çalışan Güvenliği Komitesi ( ) Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi ( ) kuruldu
10
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
Hastane sınırları içinde tüm sağlık çalışanları, hasta ve yakınlarının fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz vb. şiddete maruz kalmalarını önlemek için gerekli olan tüm güvenlik tedbirlerinin alınmasının sağlanması Görevli: Sosyal Hizmet Uzmanı Rasim GENÇOĞLU Sorumlu Başhekim Yardımcısı: Doç.Dr.Hakan DEMİR Yer: Hastane ana girişi, zemin katta, Hasta Kabulün arka koridorunda Telefon:
11
Renkli Kod Sistemi BEYAZ KOD MAVİ KOD PEMBE KOD
12
Fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz
BEYAZ KOD Fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz 1111
13
MAVİ KOD Kardiyo-pulmoner Arrest (Solunum ve Kalp Durması) 2222
14
Yenidoğan, Bebek, Çocuk Kaçırılması, Kaybolması
PEMBE KOD Yenidoğan, Bebek, Çocuk Kaçırılması, Kaybolması 3333
15
Renkli Kod Uygulama Kodlarla ilgili bilgilendirme tabelaları
Sabit telefonların üzerine yapıştırmak için etiket H.U.Y. Sistemi üzerinden uyarı mesajları Akademik personel için bilgilendirme Hasta ve yakınları için Beyaz Kod Uygulaması posterleri Sağlık çalışanlarına yapılacak her türlü şiddetin adli mercilere bildirileceği, şiddete maruz kalan sağlık çalışanının hizmetten çekilme hakkı bulunduğu vurgulandı (poster sayısı arttırılacak)
17
Örn: Kardiyoloji servisi doktor odasında (3.kat A Blok)
Renkli Kod Uygulama Güvenlik Birimi ve Anestezi Ekibinde Çağrı Cihazları bulunuyor Hastane sabit telefonlarından gerekli numara tuşlanınca kod sistemi aktif hale geliyor Telefonun bulunduğu nokta ve hangi kod için ALARM verildiği çağrı cihazlarına yazılı mesaj, sesli uyarı olarak gönderiliyor Örn: Kardiyoloji servisi doktor odasında (3.kat A Blok) Beyaz Kod
18
Renkli Kod Uygulama Güvenlik görevlileri ve/veya Anestezi Ekibi olay yerine en kısa zamanda (3 dk.) ulaşıyor Kod için aranan sabit telefondan tekrar aynı numara tuşlanınca çağrı sonlandırılıyor
19
Beyaz Kod Uygulama Saldırgana gerekli müdahale güvenlik ekibi tarafından yapılır Olay hastane polisine, ÇHGB’ne bildirilir (Mesai dışında ise Nöbetçi Müdürlüğe) Saldırıya maruz kalan kişi, şikayetçi olsun ya da olmasın olay mutlaka adli mercilere bildirilir
20
Beyaz Kod Uygulama Kişi şikayetçi ise Polis Merkezine gidilerek gerekli yasal işlemler başlatılır Sosyal hizmet uzmanı tarafından gerekli formlar şiddete maruz kalan personel ile birlikte doldurulur adresine ya da 113 no.lu Sağlık Bakanlığı BEYAZ KOD HATTINA bildirilir Hastane avukatı tarafından şiddete maruz kalan kişilere yasal süreç konusunda bilgilendirme yapılır
21
Dikkat Sabit numaralardan arama yapılması zorunlu
Aynı telefondan ikinci arama yapıldığında çağrı sonlanıyor Çağrının ulaştığına dair telesekreter mesajı alınacak Acil servis, psikiyatri gibi daha riskli alanlarda Beyaz Kod için masa altında çağrı butonu entegre edildi/ediliyor Telefon ahizesi altındaki düğmeye çok hızlı bir şekilde aralıklı olarak 4 kere basılır ise 1111 kodu hatılı olarak devreye giriyor Temizlik sırasında Meşgul telefonları ararken dikkatli olunması gerekiyor Mavi kod ekibi olay yerine gelene kadar servis/poliklinik doktorları tarafından resusitasyona başlanmalıdır
23
2012-2013 Beyaz Kod Deneyimler 1 vakada dava süreci başladı
Toplam 22 başvuru 10 sözel şiddet, mağdurlar şikayetçi olmadı 12 sözel ve fiziksel şiddet, mağdur şikayetçi oldu 4 Fiziksel şiddet 8 Sözel şiddet 1 vakada dava süreci başladı
25
gerek kalınmaması dileklerimle
Renkli Kod Çağrısına gerek kalınmaması dileklerimle Tıp Bayramımız Kutlu Olsun
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.