Sunuyu indir
1
Strateji Tasarımı İlker acar
2
Ülkeler, Sektörler, İşletmeler değil, YÖNETİCİLER Rekabet eder.
Etkili ve Verimli yönetilmeyen işletmeler rekabetçi ortamlarda Başarılı olamazlar.
3
İşinizi tanımlamak için bilmek zorunda olduğunuz iki şey vardır:
Ürün ve Pazar İşletmenizin işini sorduklarında neyi bilmelisiniz? “Neyi Kim için Üretiyorum?”
4
Ürettiğiniz şey aslında sattığınız şey olmayabilir
ve dolayısıyla yaptığınız iş de bu olmayabilir.
5
list…
6
A Competitive Monopoly
7
İş Stratejisi B2C Sonuçlar İhtiyaçlar Alışkanlıklar & fırsatlar
Konumlandırma Bölümlendirme Zaman Miktar Kalite Maliyet (Fiyat) Fiziksel özellikler Ambalaj Kanal İmaj Servis Ürünün fiyatı İşlemin maliyeti Teklifin toplam maliyeti Teklifin göreceli maliyeti Üretim zamanı Satınalma hızı Teslimat hızı Tepki verme hızı Zamanında teslimat Tasarım kalitesi Uygunluk kalitesi Pazarlanabilir kalite Operasyonel kalite Korunabilir kalite Çevresel kalite Kalitenin insani boyutu Sonuçlar İhtiyaçlar Alışkanlıklar & fırsatlar
8
İş Stratejisi B2B Konumlandırma Bölümlendirme Kalite Miktar Zaman
Maliyet (Fiyat) Fiziksel özellikler Ambalaj Kanal İmaj Servis Ürünün fiyatı İşlemin maliyeti Teklifin toplam maliyeti Teklifin göreceli maliyeti Üretim zamanı Satınalma hızı Teslimat hızı Tepki verme hızı Zamanında teslimat Tasarım kalitesi Uygunluk kalitesi Pazarlanabilir kalite Operasyonel kalite Korunabilir kalite Çevresel kalite Kalitenin insani boyutu İletişim Makul maliyetli üretim Dağıtım İstenilen kalitede üretim Sipariş alma İstenilen miktarda üretim Siparişleri üretme Zamanında üretim
9
Üretim Becerileri Makul maliyette üretim İstenilen miktarı üretmek
Üretimin ve hattının dengelenmesi Bakım sistemlerinin geliştirilmesi İyileştirme metotları Maliyet düşürme planları oluşturmak Zamanında üretim Envanter ihtiyaçlarını belirleme Malzemelerin elleçlenmesi Satınalma ve sevkiyat Stok tutma İstenilen kalitede üretim Kalite standartları geliştirme Kalite kontrol prosedürleri geliştirme Mamul servisi bölümleri oluşturma İstenilen miktarı üretmek İşletmenin Planlaması ve kurulması Endüstri mühendisliği işlemleri İşletme yeri seçimi ve değerlendirilmesi Üretim araç ve gereçleri
10
Rekabet gücü Alıcılara ve tedarikçilere şartları dikte edebilme
Miktar Miktar Zaman Zaman iş Maliyet Maliyet Kalite Kalite
11
Pazarlama Amaçları Alıcı olmayanları alıcı yapmak ve mevcut alıcıları elde tutmak Mevcut alıcılara daha fazla ve daha sık satmak ve mevcut alıcıların alım miktarlarını ve sıklığını azaltmalarını engellemek Rakiplerin alıcılarına marka değiştirtmek ve kendi alıcılarımızın marka değiştirmesini engellemek Orta ve uzun vadede karlılığı temin etmek
12
Yöneticinin KİM konusundaki kararı (PAZAR BÖLÜMLEMESİ) olacaksa rakiplerini de belirler.
Pazar bölümlemesi, aynı ihtiyaç ve isteklere sahip potansiyel müşteri gruplarının tespit edilmesi ile başlar.
13
İyi bir bölümleme şirketinize:
* aynı yada benzer sorunları, beklentileri satın alma ve kullanım alışkanlıkları olan müşterilerden oluşan, * optimum büyüklükte, pazar bölümleri bulmayı sağlar
14
KONUMLANDIRMA İyi bir Pazar Bölümlemesine karar verdikten sonra bu bölümlemeye yapacağınız teklife karar vermeniz gerekir. Ve bu teklifinizin rakiplerinize karşın sizin tercih edilmenizi sağlıyor olması gerekir. Teklifiniz müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılıyor ve onların satın alma ve kullanım alışkanlıklarına hitap ediyor olmalıdır. Konumlandırmanın temel kavramı da budur.
15
Bir ürün fiziksel özellikleri, fiyatı, dağıtımı, imajı, karşıladığı
ihtiyacı ile bir bütündür. Bu bütünün tamamı bir ürünün pazardaki konumunu belirler
16
Bir şirketin strateji tanımının içermesi gereken cevaplar:
İşletmenin kime satış yapmak istediği Ne satmak istediği Müşterilerinin neden o üreticiyi seçeceği İşletmenin nasıl maksimum pazarlık gücüne sahip olacağı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.