Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ"— Sunum transkripti:

1 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEĞİRMENCİ

2 ÖZ BAKIM 1-Haftalık ev işlerinin birinden sorumludur ve istediğinde bunu yapar 2-Duruma ve hava şartlarına (sıcaklığına )uygun giyecekler seçer 3-Sözel hatırlatma olmadan geçitlerde durur yolun her iki yanına bakar ve yolu geçer 4-Yemek masasında kendi yiyeceğini aldıktan sonra servis tabağını başkasına geçirir 5-Kendi meyvesini yıkar ve yemek üzere hazırlar (örneğin mandalina ) 6-Günlük işlerinden sorumludur (masayı kurmak, çöp dökmek gibi ) 7-Duş ve banyo yaparken suyunun ısısını kendi ayarlar 8-Kendi sandviçini hazırlar 9-Kendi başına evin yanındaki okula, çocuk bahçesine veya dükkana yürür 10-Bıçakla yumuşak şeyleri keser (köfte,pişmiş patates ) 11-Umumi yerlerde doğru tuvaleti bulur 12-Süt kartonunu açar 13-Kafeterya tepsisini kaldırır, taşır, yerleştirir 14-Şapkasının başlığını bağlar 15-Araba emniyeti kemerini takar

3 MOTOR GELİŞİMİ 1-Kağıdın herhangi bir yerine birkaç büyük har çizer.
2-Denge tahtasından ileri deri ve yanlara yürür. 3-Sıçrar. (ip atlar gibi) 4-Hareketi başlatarak salıncak sallanır. 5-Elinin parmaklarını açar ve baş parmağı ile hepsine dokunur. 6-Model olarak çizilen küçük harfleri çizer. 7-Kaydırağın merdivenlerinden çıkabilir veya 3 m. Yüksekliğindeki kaydırağa tırmanarak çıkar. 8-Çekiçle çivi çakar. 9-Eliyle topa yön vererek sıçratır. 10-%95 sınırları taşırmadan boyar. 11-Kenarlarından 3 mm. Den fazla kaydırmadan magazin veya katalogdan resimleri çıkarır. 12-Kalemtıraş kullanır. 13-Karmaşık resimleri modele bakarak çizer.

4 SOSYAL GELİŞİM 1-Kendisi ile ilgili kızgınlık, mutluluk, sevgi gibi duygularını belli eder 2-Sürekli denetleme olmadan dört beş çocukla kooperatif oyun oynar 3-Başkalarına (oyundaki diğerlerine) oyunun veya etkinliğin kurallarını açıklar 4-Yetişkinlerin rollerini taklit eder 5-Yemek zamanı sohbete katılır 6-Sözel muhakeme gerektiren oyunların kurallarına uyar 7-Sıkıntı içinde olan oyun arkadaşlarını rahatlatır 8-Kendi arkadaşlarını kendisi seçer 9-Basit aletler kullanarak yapı inşa oyunları planlar ve oynar 10-Kendisi için amaçlar belirler ve bu amaçlar doğrultusunda etkinliklerini sürdürür 11-Kukla oynatarak veya kendisi rol alarak (drama) hikayenin bir kısmını canlandırır

5 BİLİŞSEL GELİŞİM 1-Yirmi nesneyi sayar ve kaç tane olduğunu söyler
2-10’a kadar olan rakamların isimlerini söyler 3-Kendi sağını solunu söyler 4-Alfabenin harflerini sırayla ritmik söyler 5-Adını yazar 6-harfi isimlendirir( harf setinden bana tanıdığın harflerin isimlerini söyle) 7-Nesneleri genişlik ,uzunluk özelliklerine göre sınıflandırır(geniş- dar,uzun-kısa şeklinde ayırır) 8-Büyük harflerin tümünü isimlendirir 9-1 den 10’a kadar olan rakamları sıraya dizer 10-Nesnelerin sıra içindeki pozisyonunu birinci, ikinci,üçüncü şeklinde isimlendirir

6 DEVAM… 11-A-Z’ ye küçük harflerin tümünü söyler
12-Büyük küçük harfleri eşleştirir ‘ye kadar olan rakamlar arasında isimlendirilen rakamı gösterir 14-Model olarak gösterilen pırlanta şeklini çizer 15-Basit labirenti tamamlar 16-Sıra ile haftanın günlerini söyler 17-3 ‘e kadar olan kombinasyonları toplar ve çıkarır(2+1=3) 18-Doğum gününü gün ve ay olarak söyler 19-On sözcüğü okur 20-Daha sonra ne olacağını tahmin eder 21-Yarım ve bütün nesneleri gösterir 22-1’den 100’e kadar ezbere sayar

7 DİL GELİŞİMİ 1-Az çok kavramlarının anlamlarını bilir ve gösterir
2-Adresini söyler 3-Telefon numarasını söyler 4-En az en çok bir kaçının anlamını bilir( 1-8-3) 5-Basit fıkralar anlatır. 6-Günlük deneyimlerini anlatır 7-Yer veya hareket tarif eder (…...ya doğru oradan…......oraya üstünde uzakta gibi) 8-Niçin? Sorusunu açıklayarak cevaplar 9-3 veya 5 bölümlük hikayeyi birleştirir ve anlatır 10-Kelimeleri tanımlar (masa, ev, elma, top, araba, merdiven, bardak, soba, hırka) 8 9 da 6 geçer) 11-“Bana tersini söyle” sorusunu cevaplar. (Bana büyüğün tersini söyle, bana sıcağın tersini söyle) (3’te 2 geçer) 12-Eğer…..... olsaydı ne olurdu (Eğer yumurtayı düşürseydin ne olurdu?) sorusunu cevaplar 13- “dün” ve “yarını” anlamlı olarak kullanır. 14- Yeni ve bilmediği sözcüklerin anlamını sorar.

8 ÇOCUKLARINIZIN NELERİ YAPIP YAPAMADIĞINI BU BECERİ KONTROL LİSTESİNDEN
DEĞERLENDİREBİLİRSİNİZ. YAPAMADIĞI MADDELER ÇOĞUNLUKTAYSA GELİŞİM GERİLİĞİ ŞÜPHESİYLE DOKTORA BAŞVURULMALIDIR.


"5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları