Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde"— Sunum transkripti:

1

2 Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
istanbul bursa izmir antalya konya ankara adana gaziantep kayseri Shopper Index : 9 il kent merkezinde 3 aylık dönemler itibariyle Tabakalandırılmış tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilmiş hanelerde 15 yaş üstü bireylerle bilgisayar destekli telefonla anket (CATI) tekniği ile yapılan 3.400 görüşmenin sonuçlarını Yansıtmaktadır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

3 Kapsam Hızlı tüketim ürünleri Hazır giyim
Teknolojik – Elektronik ürünler Beyaz eşya Küçük elektrikli ev aletleri Mobilya – dekorasyon Ev tekstili Restoran – cafe – pastane Sinema- tiyatro – eğlencem merkezi Alım yapılan kanal (cadde üzeri, alışveriş merkezi) Harcama değeri Memnuniyet derlenen verileri oluşturmuştur. Bu veriler demografi, sosyo-ekonomik statü ve il kırılımları ile analiz edilerek yorumlanmaktadır

4 Özet Bulgular NOBOSY’S UNPREDICTABLE
AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

5 Gençler : Para Yok Alışveriş Çok ! Onları dinleyin.
Özet Bulgular Gençler : Para Yok Alışveriş Çok ! Onları dinleyin. Gençler orta yaş üzerinin 2 katı fazla Hazır Giyim alışverişi yapıyor. Alışveriş başına ortalama harcamaları düşük Hazır giyime yapılan toplam harcamanın büyük kısmı 35 yaş altından geliyor. AVM’leri seviyorlar (AVM’ye gidenlerin %60’ından fazlası 35 yaş altı), Cadde’yi de ihmal etmiyorlar. Genç kızlar kadar genç erkekler de giyime meraklı Spor giyimi seviyor, ayakkabıya pek önem vermiyorlar Geçen yıldan daha fazla alışveriş etmişler, önümüzdeki dönemde de artacağını düşünüyorlar. Profilinizi Belirleyin. Bir yerde “bulunmuş olmak” için mağaza açmak artık riskli. AVM ve Cadde’de Hazır Giyim alışverişinin yoğunlaştığı ilk 10 mağaza içinde ortak olan mağaza sayısı sadece “iki”. Cadde ve AVM profili çok farklı. Mağaza açarken marka/mağazanın profili son derece önemli hale geliyor. Haziran - Temmuz 2008 5 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

6 Özet Bulgular Erkekleri Ciddiye Alın: Shopper Index alışverişte erkeklerin de kadınlar kadar dikkate alınması gerektiğini gösteriyor: Harcama düzeyleri yüksek AVM’lerden alışverişte erkeklerin payı yükseliyor Cadde’de ise kadın alışverişte daha etkin Orta Direk Direniyor : Her ne kadar yüksek SES gruplarında alışveriş etme ve ortalama harcama düzeyi daha yüksekse de, toplam harcama içerisinde orta ve düşük SES gruplarının ağırlığı gözleniyor. En fazla harcamayı C1 grubu yapıyor. Ankara’nın Potansiyeli daha iyi Değerlendirilmeli. Alışveriş endeksi en yüksek olan ilimiz Ankara. Eğlence ve Dışarıda Yeme dışında (Özellikle Hazır Giyim) Alışveriş Düzeyi diğer illere göre daha yüksek. Markaya geçiş henüz tamamlanmamış ve görece daha az harcıyorlar. Markalı ürün pazarı gelişmeye açık Haziran - Temmuz 2008 6 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

7 3 büyük il dışında da gidilecek çok yol var.
Özet Bulgular 3 büyük il dışında da gidilecek çok yol var. Ev dışı aktiviteler 3 büyük il dışındaki illerde henüz büyük iller kadar gelişmemiş. Daha kendine yeterli bir profil çiziyorlar. Buna mukabil AVM’lere ilgi diğer illerden yüksek Eşler birlikte alışveriş yerine tek başlarına ve kendileri için alışveriş etmeyi tercih ediyor. Ortalama harcama bu illerde daha yüksek Mağazalardan aldıkları hizmetten ise daha az memnunlar, kendilerine daha fazla değer verilmesini istiyorlar. Geleceğe bakışları ise son derece pozitif, alışveriş düzeylerinin artacağına daha fazla inanıyorlar Haziran - Temmuz 2008 7 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

8 Alışverişçi Kimdir? Gençler, üst-orta ve üst SES grupları arasında alışveriş etme oranı yükseliyor. Erkekler arasında alışveriş etme oranı AVM Alışverişlerinden kaynaklı olarak yükseliyor ve kadınlara göre daha fazla harcama yapıyorlar Haziran - Temmuz 2008 8 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

9 AVM / Cadde Alışverişçi Profili
AVM, Cadde’ye göre daha genç, fark, özellikle 25 yaş altından kaynaklanıyor. AVM AB grubu alışverişçiler yönünden Cadde’ye göre daha avantajlı. Haziran - Temmuz 2008 9 - 60 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

10 AVM / Cadde Alışverişçi Profili
Cadde, AVM’ye göre görece “Düşük Eğitimli Kadın” profili çiziyor. FMCG dışındaki tüm ürün gruplarında AVM’den alışveriş etme oranı Cadde’ye göre daha yüksek Haziran - Temmuz 2008 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

11 AVM : Profil ve Alışveriş Davranışları
Genç, eğitimli ve yüksek SES ağırlıklıdır Erkeklerin de tercihidir (%..) Hazır Giyim Alışveriş oranı yüksektir ( %..) ve az sayıda markada yoğunlaşmıştır Erkek Giyim Alışverişi yüksek (%...) Hazır Giyime ortalama .... YTL harcanır En az 2 farklı marka alanların oranı %10’dur İlk 5 markanın payı %31, ilk 10 markanın payı %47’dir. FMCG Alışveriş Oranı görece düşüktür (%...) “Eğlence ve Dışarıda Yeme” oranı düşük ancak Cadde’ye göre yüksektir “Ev ürünleri” (teknoloji, beyaz eşya, ev aletleri, ev tekstili ve ev mobilyası) alışveriş oranı %... AVM alışverişçilerinin %15’i o gün Cadde’den de alışveriş etmiştir. Haziran - Temmuz 2008 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

12 Cadde : Profil ve Alışveriş Davranışları
Orta yaşta, görece düşük eğitimli ve Alt Orta-Alt SES ağrlıklıdır (C2DE %56) Kadındır (%72) ancak eşinin gelirine bağımlıdır Hazır Giyim Alışveriş oranı( %...), “Eğlence ve Dışarıda Yeme” 0ranları AVM’ye göre düşüktür. Kadın ve Çocuk Giyim Alışverişi yüksektir (%..) Ortalama Hazır Giyim Harcaması AVM’ye göre düşük .... YTL. En az 2 farklı marka alanların oranı %15’dir Hazır Giyim alışverişi AVM’ye göre daha fazla markaya dağılmıştır (İlk 10 marka payı %25). İlk 10 marka sıralamalarına göre AVM ile ortak sadece 2 marka vardır. FMCG Alışverişi yüksektir (%....) “Ev ürünleri” (teknoloji, beyaz eşya, ev aletleri, ev tekstili ve ev mobilyası) alışveriş oranı %.... Sadece %2’si o gün AVM’den de alışveriş etmiştir. Haziran - Temmuz 2008 AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır. AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.

13 Centrum İş Merkezi Aydınevler No.3
34854 Küçükyalı – İstanbul / TÜRKİYE T: F: www. ipsos-kmg.com AMPD Dikilitaş Plaza Ayazmadere Cad. No:10/1 K:5 34349 Dikilitaş – İstanbul / TÜRKİYE T: | F: | AMPD işbirliğinde Ipsos KMG tarafından hazırlanmıştır.


"Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları