Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008."— Sunum transkripti:

1 Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008

2 2008 yılı ilk 6 ay sonuçları Internet’in yükselişi - IAB Türkiye Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması 2007 Gündem

3 Kristal Elma’nın 20.yılı Türk Toplumuna Reklamlardan Bakmak Sergisi Kültür ve Turizm Bakanlığı tanıtımına destek Bıraktığımız yerden...

4 2008 ilk 6 ay medya yatırımları 2007’ye göre neredeyiz?

5 TVGazeteDergi Rady o A.HavaSinemaInternetToplam 2008 Ocak-Haz. 910.845517.03064.26260.320121.21820.41843.8751.729.020 2007 Ocak-Haz 750.630450.32050.92857.99885.12418.25319.9561.433.209 Değişim %21,34%14,81%26,18%4%42,4%14,87%128,84%20,64 Bin YTL Rakamlar sadece medya yatırımlarına ilişkindir. Internet sadece display reklamları kapsamaktadır. Reklam sektörü ilk 6 ayda büyüdü

6 Ev temizlik ürünleri%81 Perakende%62 Bilgi teknolojileri%57 İçecek%34 Eğitim%32 Ulaşım ve taşımacılık%27 Yükselen sektörler

7 Yıllar itibarıyla reklam yatırımları-milyon YTL *Tahmini

8 IAB Avrupa oranlarını kullanırsak... 43.875.000 YTL’nin yaklaşık dört misli bir büyüklük öngörebiliriz.

9 Dijital akıl İnteraktif iletişim Büyük dönüşüm

10 Dünyada; 1.3 milyar Internet kullanıcısı 110 milyon web sitesi 60 milyon blog

11 Internet tüketicinin davranışlarını değiştiriyor 5 kişiden 1’i kullanıcı Dijital aile Haber, yerel bilgi, finans, müzik, seyahat ağırlıklı kullanım

12 Türkiye Internet nüfusu dünyada 15, Avrupa’da 7. IAB Türkiye yıl sonunda ölçümleme çalışması başlatıyor..

13 Internet hemen her kesimin ilgisini çekiyor Kaynak: TGI Türkiye AB C2 DE C1

14 Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması - 2007 verileri

15 Reklamların %60’dan fazlası tasarruf odaklı

16 20062007 Bilgisel67,967,2 Transformasyonel29,032,2 Bilgilendirici reklam Rasyonel tüketici

17 Türkiye’de birçok kategoride pazarı büyütmek gerekli Ürünün kategorik yararlarını anlatan, pazar büyütmeye yönelik reklamlar yerine ‘rekabetçilik’ tercih ediliyor.

18 Ünlü kullanımından vazgeçebilir miyiz acaba? Ünlü kullanım oranı biraz düşmüş. İnsan odaklı her dört reklamdan birinde hala ünlü var.

19 Özetlersek...

20 2008’de % 15 -18 aralığında bir büyüme gerçekleştirebiliriz demiştik. Tahminimiz hala geçerli. Internet mecra olarak 2009 yılı ve sonrasında daha da büyüyecek.

21 Temel çıkarımlar hep aynı...

22 Marka sayısı artmalı, kategoriler gelişmeli sektör/ekonomi derinlik kazanmalı Şartlar ne olursa olsun yatırımın sürekliliği ilkesine uyulmalı Reklamın GSMH’daki payı gelişmiş ekonomilerle benzer bir düzeye çıkmalı

23 Teşekkürler


"Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları