Sunuyu indir
1
YALIN YÖNETİM VE KAIZEN
Onur ARTIIŞIK Organizasyonel Gelişim Uzmanı İnsan Kaynakları Direktörlüğü
2
Yalın 5S BULT-IN-QUALITY HOSHIN KANRI HEIJUNKA KANBAN TPM KAIKAKU
YAMAZUMI SMED KAIZEN ONE PIECE FLOW YOKOTEN JUST-IN-TIME GENCHI GENBUTSU VSM OOBEYA MILK-RUN POKA YOKE JIDOKA A3
3
Yalın
4
Yalın Az Görsel Basit Dengeli Gerçek İhtiyaç
5
Yalın = Gerçek İhtiyaç
6
Yalın Yalın, kaynakları daha etkin kullanarak müşteri gözüyle değeri üretmek ve teslim etmek için kullanılan kavramlar, ilkeler ve araçlar sistematiğidir. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer
7
Yalın
8
Yalın Düşünce’nin Ana Amacı
Aktiviteler kavram son kullanıcı israf değer Para dönüşü
9
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi
Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
10
Değer Değer, müşterinin istediği (ödemeye razı olduğu) şeyi doğru zamanda, doğru kalitede, doğru miktarda ve doğru şekilde sunmaktır.
11
İsraflar Üretim Süreçlerindeki İsraflar Ofis Süreçlerindeki İsraflar
Aşırı Veri Üretimi Bekleme Aşırı İşlem Aşırı Envanter / Stok Aşırı Envanter Düzeltme Gereksiz Çalışan Hareketi Gereksiz Taşıma Gereksiz Veri Taşıma
12
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi
Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
13
Değer Akışı Değer akışı, bir ürünü veya hizmeti başlangıcından sonuna kadar tamamlamak için gerekli değer yaratan ve yaratmayan bütün adımlardır. Tedarikçi Proses Müşteri Proses
14
Değer Akışı Tesco (İngiltere) Toplam Akış Süresi: 319 gün
Toplam İşlem Süresi: 3 saat Tesco (İngiltere)
15
Değer Akışı Haritası (Örnek)
16
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi
Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
17
Akış Tedarikçi Proses Müşteri Proses İdeal Durum Akış
18
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi
Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
19
Çekme Her aşamanın bir öncekinden talep etmesi
Bir sonraki prosesin (müşteri) istediği ürün/hizmet tipini, istenen miktarda (daha çok değil) ve istediği zamanda (daha önce değil) üretmek. Nihai müşterinin talebinden tüm aşamaları geriye doğru izlemek. Tedarikçi Proses Müşteri Proses değer
20
Yalın Düşünce’nin 5 İlkesi
Değer (Value) Değer Akışı (Value Stream) Sürekli Akış (Flow) Çekme (Pull) Mükemmellik (Perfection)
21
Mükemmellik Daha iyisi daima vardır.
İsrafı daha da azaltacak yeni yollar her zaman bulunabilir. Herkes sistemin bütününü görebilir ve iyileştirme fikirleri üretebilir.
22
Kaizen Japonca “iyiye doğru değişim, sürekli iyileştirme” anlamına gelir.
23
PUKÖ Çevrimi (Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al)
24
PUKÖ Çevrimi Faz-3 Faz-2 Faz-1 Standartlaştırma (takoz) P U K Ö P U K
25
Ofis Kaizen P U Ö K Problem Tanımı Kök Neden Analizi Hedef
Karşı Tedbir Açıklaması Ö Standartlaştırma Yayılım? K Sonuçların Doğrulanması
26
Mükemmel Proses
27
Mükemmel Proses
28
Mükemmel Proses
29
Mükemmel Proses
30
Mükemmel Proses
31
Mükemmel Proses
32
Mükemmel Proses
33
Okuma Listesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.