Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KURAN’IN ANLAMI İLE BULUŞMAK ARAŞTIRMASI
Kasım 2007
2
İÇİNDEKİLER Metodoloji I. Araştırmanın Metodoloji ve Örneklemin Yapısı
II. Örneklemin Mezhep Bağlılığı ile İlgili Yapısı III. Dindarlık Algısı IV. Din Eğitimine Dair Bilgileri V. Dini İbadetler VI. Kuran’ı Kerimle İlgili Bilgiler Kuran-ı Kerime Sahiplik Durumu Kuran Okuma Bilgisi Kuran’a Yüklenen Anlam VII. Diğer Analizler
3
I. METODOLOJİ VE ÖRNEKLEMİN YAPISI
4
Metodoloji (1) “Kuran’ın Anlamı ile Buluşmak Araştırması”nı bilgilerinize sunuyoruz. Bu araştırma 9-22 Ekim 2007 tarihleri arasında Adana, Ankara, Bursa, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Malatya, Samsun ve Trabzon il merkezlerinde yaşayan kişilerle yüz yüze görüşmelerde anket uygulanması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem büyüklüğü 2224’tür. Araştırmada yaş ve cinsiyet kotaları uygulanmıştır. Araştırma 15 ve 65 yaş arası gruplar ile gerçekleştirilmiştir. Örneklemde ayrıca kadın ve erkek nüfusun dengeli dağıtılmasına özen gösterilmiştir.
13
II. ÖRNEKLEMİN MEZHEP BAĞLILIĞI İLE İLGİLİ YAPISI
14
Mezhep Bilgisi
16
Öğrenim Durumuna Göre Mezhep Bilgisi
17
III. DİNDARLIK ALGISI
18
Dindarlık Kavramına Yüklenen Anlam (1)
Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunun dinin hayatlarında büyük önemi olduğunu belirtmişlerdir. Din hayatımda önemli bir yer tutar diyenlerin toplam oranı % 92.6’dır. Toplumun büyük çoğunluğunun din olgusuna hayatlarında önemli bir misyon yükledikleri tespit edilmektedir. Araştırmanın tamamı göz önüne alındığında toplumun namaz kılmak, oruç tutmak, zekat vermek vb. gibi gibi bir kısım dini pratikleri yerine getiremese de din konusunda muhafazakar ve hassas bir tutum içinde oldukları gözlenmektedir. Kadınların erkeklere nazaran çok küçük yüzdeyle de (% 3) olsa dinin hayatlarındaki önemi konusunda daha fazla bir hassasiyete sahip oldukları tespit edilmektedir. Yaş’ın artmasına bağlı olarak din konusunda insanların daha muhafazakar bir tavır geliştirdikleri ve dinin hayatlarında daha önemli hale geldiğini ifade etmektedirler. Eğitim seviyesi yükseldikçe dinin kişi hayatındaki öneminin göreceli olarak azaldığı tespit edilmektedir.
19
Dindarlık Kavramına Yüklenen Anlam (2)
Araştırmaya katılan insanların % 79.8’nin kendilerini dindar olarak tanımladıkları görülürken dindar değilim diyenlerin oranı ise sadece % 4.7’dir. Bu veriler, TESEV tarafından 1999 ve 2006 yıllarında yapılan “Türkiye’de Din, Toplum ve Siyaset” araştırmaları bulguları ile örtüşmektedir. (TESEV Raporu 2006: 38) TESEV Raporunda aynı soru farklı biçimde kategorize edilmiş olsa da kendisini dindar olarak tanımlayanların oranı 1999 ve 2006 araştırmaları ile benzer niteliktedir. TESEV raporunda aynı soru şu şekilde sistematize edilmiştir: “Hiç dindar değilim, Pek dindar değilim, dindar sayılırım, oldukça dindar sayılırım ve çok dindarım.” Kadınların erkeklere nazaran daha fazla muhafazakar ve dindar olarak tanımladıkları görülürken; yaşın artmasına bağlı olarak kişilerin kendilerini daha dindar olarak tanımlama eğiliminin arttığı tespit edilmektedir. Eğitim seviyesinin yükselmesine bağlı olarak ise dindarlık eğiliminin azalma seyri gösterdiği görülmektedir. Bunun yanında sosyo-ekonomik statünün yükselmesine bağlı olarak dindarlık tutumunun azalma trendi içine girdiği tespit edilmektedir.
20
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemi
21
Cinsiyete Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi
22
Yaşa Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi
23
Eğitim Durumuna Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi
24
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi
25
Dindarlık Algısı
26
Cinsiyete Göre Dindarlık Algısı
27
Yaşa Göre Dindarlık Algısı
28
Eğitim Durumuna Göre Dindarlık Algısı
29
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Dindarlık Algısı
30
Ailenin Dindarlık Durumu
31
Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu
32
Cinsiyete Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu
33
Yaşa Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu
34
Eğitime Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu
35
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu
36
IV. DİN EĞİTİMİNE DAİR BİLGİLER
37
İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği
38
Cinsiyete Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği
39
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği
40
Yaşa Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği
41
Eğitim Durumuna Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği
42
Dini Eğitimin Nereden Alındığı
43
Cinsiyete Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı
44
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı
45
Yaşa Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı
46
Eğitim Durumuna Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı
47
Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu
48
Cinsiyete Göre Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu
49
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre
Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu
50
Yaşa Göre Dini Konular Hakkında
Hangi Kaynaklara Başvurulduğu
51
Eğitim Durumuna Göre Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu
52
V. DİNİ İBADETLER
54
Cinsiyete Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu
55
Yaşa Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu
56
Eğitim Durumuna Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu
57
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu
59
Cinsiyete Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu
60
Yaşa Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu
61
Eğitim Durumuna Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu
62
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre
Vakit Namazlarını Kılma Durumu
64
Yaşa Göre Cuma Namazını Kılma Durumu
65
Eğitim Durumuna Göre Cuma Namazını Kılma Durumu
66
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Cuma Namazını Kılma Durumu
67
Bayram Namazını Kılma Durumu
68
Yaşa Göre Bayram Namazını Kılma Durumu
69
Eğitim Durumuna Göre Bayram Namazını Kılma Durumu
70
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Bayram Namazını Kılma Durumu
71
Teravih Namazını Kılma Durumu
72
Cinsiyete Göre Teravih Namazını Kılma Durumu
73
Yaşa Göre Teravih Namazını Kılma Durumu
74
Eğitim Durumuna Göre Teravih Namazını Kılma Durumu
75
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Teravih Namazını Kılma Durumu
78
Cinsiyete Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu
79
Cinsiyete Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu
80
Yaşa Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu
81
Yaşa Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu
82
Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu
83
Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu
84
Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu
85
Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu
86
Zekat Verme Durumu
87
Yaşa Göre Zekat Verme Durumu
88
Eğitim Durumuna Göre Zekat Verme Durumu
89
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Zekat Verme Durumu
90
Fitre Verme Durumu
91
Yaşa Göre Fitre Verme Durumu
92
Eğitim Durumuna Göre Fitre Verme Durumu
93
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Fitre Verme Durumu
94
Kurban Kesme Durumu
95
Yaşa Göre Kurban Kesme Durumu
96
Eğitim Durumuna Göre Kurban Kesme Durumu
97
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kurban Kesme Durumu
103
VI. KURANI KERİMLE İLGİLİ BİLGİLER
105
Eğitim Durumuna Göre Evde Kuran Olup-Olmadığı
106
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Evde Kuran Olup-Olmadığı
108
Eğitim Durumuna Göre Evde Türkçe
Kuran Meali Olup-Olmadığı
109
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Evde
Türkçe Kuran Meali Olup-Olmadığı
111
Cinsiyete Göre Evde Kuran’ın Arapça Okunma Durumu
112
Yaşa Göre Evde Kuran’ın Arapça Okunma Durumu
113
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Evde
Kuran’ın Arapça Okunma Durumu
114
Eğitim Durumuna Göre Evde Kuran’ın Arapça Okunma Durumu
116
Cinsiyete Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı
117
Yaşa Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı
118
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı
119
Eğitim Durumuna Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı
121
Cinsiyete Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği
122
Yaşa Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği
123
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği
124
Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği
126
Cinsiyete Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu
127
Yaşa Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu
128
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu
129
Eğitim Durumuna Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu
132
Yaşa Göre Kuran’ın Hangi Zamanlarda Okunduğu
133
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Hangi Zamanlarda Okunduğu
134
Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Hangi Zamanlarda Okunduğu
136
Cinsiyete Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu
137
Yaşa Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu
138
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu
139
Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu
141
Cinsiyete Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu
142
Yaşa Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu
143
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Bugüne Kadar
Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu
144
Eğitim Durumuna Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu
147
Cinsiyete Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu
148
Yaşa Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu
149
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu
150
Eğitim Durumuna Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu
151
Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu
152
Cinsiyete Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu
153
Yaşa Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu
154
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu
155
Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu
156
Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu
157
Cinsiyete Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu
158
Yaşa Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu
159
Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu
160
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu
164
Cinsiyete Göre Kuran’da Geçen Konuların
Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı
165
Yaşa Göre Kuran’da Geçen Konuların Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı
166
Eğitim Durumuna Göre Kuran’da Geçen Konuların Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı
167
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’da Geçen Konuların Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı
168
Kuran’a Yüklenen Anlam
169
Cinsiyete Göre Kuran’a Yüklenen Anlam
170
Yaşa Göre Kuran’a Yüklenen Anlam
171
Eğitim Durumuna Göre Kuran’a Yüklenen Anlam
172
Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Göre Kuran’a Yüklenen Anlam
173
Diğer Analizler
174
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu
175
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Dindarlık Algısı
176
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu
177
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu
178
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Evde Kuran-ı Kerim Olup Olmadığı
179
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Evde Türkçe Kuran Meali Olup Olmadığı
180
Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Kuran’ın Arapça Okunup Okunamadığı Durumu
181
Dindarlık Algısına Göre Ramazan’da Oruç Tutulup Tutulmadığı
182
Dindarlık Algısına Göre Vakit Namazlarının Kılınıp Kılınmadığı
183
Dindarlık Algısına Göre Hanede Kuran-ı Kerim Sahipliği
184
Dindarlık Algısına Göre Hanede Türkçe Kuran Meali Olup Olmadığı
185
Dindarlık Algısına Göre Arapça Kuran Okuma Durumu
186
Mezhebe Göre Hanede Kuran-ı Kerim Sahipliği
187
Mezhebe Göre Hanede Türkçe Kuran-ı Kerim Meali Sahipliği
188
ANAR Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi Kuşkondu Sok. 7/4 A
ANAR Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi Kuşkondu Sok. 7/4 A. Ayrancı, Ankara Tel: (6 Hat) Faks:
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.