Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnternet Reklamı Zap Medya. Başlıklar ► İnternet Nedir? ► Nasıl Gelişti? ► Tipik Medya Tüketimi! ► Kimler Kullanır? ► Ne için kullanırlar? ► Kaç kişi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnternet Reklamı Zap Medya. Başlıklar ► İnternet Nedir? ► Nasıl Gelişti? ► Tipik Medya Tüketimi! ► Kimler Kullanır? ► Ne için kullanırlar? ► Kaç kişi."— Sunum transkripti:

1 İnternet Reklamı Zap Medya

2 Başlıklar ► İnternet Nedir? ► Nasıl Gelişti? ► Tipik Medya Tüketimi! ► Kimler Kullanır? ► Ne için kullanırlar? ► Kaç kişi kullanır? ► Kullanıcı sayısı nasıl değişecek? ► Bazı rakamlar! ► İnternet Reklamı Nedir? ► Neye Yarar? ► Kimler Yapar? Ne kadar sürer? ► Nasıl Yapılır? ► Kaça Mal olur? ► Ölçülür mü? Nasıl? ► Geri Dönüş? Ne Harcadık Ne Oldu? ► Türkiye’de Durum Ne? ► Dünya’da Durum Ne? ► Arama Motoru? ► Bannerlar? Nasıl? Kim? Kaça? ► Zap Medya Kim? Ne Yapar? ► Nasıl Çalışır?

3 İnternet Nedir? ► Bilgi ağı olarak başladı  Online Kütüphane gibi çalıştı  Kişisel iletişime yepyeni bir boyut getirdi  Toplumsal iletişimin kapsamını değiştirdi ► Artık bir dağıtım kanalı  Müzik  Film  Resim  Bilgi  Mal/Mülk  Hizmet

4 Nasıl Gelişti? ABD Nüfusunun % 25’ine ulaşması için geçen zaman Televizyon 26 sene Radyo 22 sene Mobil 13 sene Internet 7 sene Telefon 35 sene HIZLI

5 Tipik medya tüketimi!

6 Kimler kullanır? ► İletişime ihtiyaç duyan herkes ► Türkiye’de Demografik yapısı: 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 199720012005 Kadın Erkek

7 Kaç kişi kullanır?  1995 – 1997 İnternet’in ilk adımları  1998 – 1999 Internet Boom (Superonline, Veezy, Turk.net etc.)  2000 – Tüm büyükler sektöre girdiler ve “Takeover/Merge” dönemi yaşandı.  2000 – İlk büyük “flop” lar – Turkport, Ixir, Webbee  2001 – 2002 kullanıcı sayısı artışında duraklama  2003 – 2004 tekrar yükseliş  2005 ve sonrası Kullanıcı Sayısı >400 bin 500 - 900 bin 3 milyon 4 – 4,2 milyon 7,2 milyon 10,5 milyon +

8 Kaç kişi kullanır

9

10 Kullanıcı sayısı nasıl değişecek? ► Kullanıcı sayısı sadece artabilir ► Kullanım sıklığı sadece artabilir ► İçerik çeşitliliği ve miktarı kullanıcı sayısı ve kullanım sıklığına oranla daha az artacaktır ► Bazı sitelerin reklam yerleri önümüzdeki dönemde daha kıymetli olacak B ü y ü kl ü k ve Cirolar Dot.com patlamas ı ve çö k üşü 1998-2001 Ger ç ek ç i B ü y ü me 2002-2005 De ğ er Art ışı 2005 - 2009 Rekl â m Cirosu Kullan ı labilir Rekl â m Alan ı 2005 Değer Artışı

11 Ne için kullanırlar? ► E-Mail ve mesajlaşma rakamsal olarak en yüksek sebep ► Site trafiklerinden:  Eğlenceli içerik  Oyun  Müzik  İş / İhtiyaçlar  Bankacılık  Haber  Alışveriş  Araştırma  Diğer içerikler

12 Bazı rakamlar! ► Türkiye’de Online Alışveriş Pazarı – 1 milyar $ ► ADSL Abone sayısı – 1,2 milyon ► Türkiye’nin aylık toplam sayfa gösterimi – 12 milyar adet ► Reklam alanı olarak değerlenen sayfa oranı - % 6 ► Bir kullanıcının günlük ortalama sayfa ziyareti – 30 ► Trafiğin Yurtdışı sitelerde oluşan kısmı - % 40 ► Güney Kore’de İnternet penetrasyonu - % 80

13 İnternet Reklamı Nedir? ► Bilgisayar ekranını “iletişim mecrası” olarak kullanmaktır. ► Her şekilde olabilir. ► Uygulamada pratik sebeplerden dolayı belli standartlarda yapılması gerekir.

14 Neye Yarar? ► Amacın iyi belirlenmesi gereklidir. ► Kampanya stratejisi net bir şekilde belirlenmelidir. ► 4 farklı amacı olabilir ► Aslında amaç 1 tane. Satmak! Ama bu amaca ulaşmanın kademeleri var. ► Tüm kademeleri konsolide sunabilen tek mecra internet’tir. Bilinirli k Trafik Data Satış

15 Kimler Yapar? Ne Kadar Sürer? ► İletişim ihtiyacı olan herkes. ► Boyut ve metotları değişir ama herkes bir şeyleri duyurmaya çalışır. ► Bazen sadece birkaç gün sürer, bazense hiç bitmez.

16 Nasıl Gelişti? 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% 16% 18% 20% 1948194919501951195219531954195519561957195819591960 TV ReklamıTV İzlenmesiRadio ReklamıRadio Dinlenmesi TV İzleme Oranı Radyo Dinleme Oranını geçti TV Reklam Harcamaları Radyo Reklam Harcamalarını geçti

17 Nasıl Yapılır ► Banner kampanyası ► Arama Motorları ► E-Mail ► Sponsorluk ► Bloglar

18 Nasıl Yapılır?

19 Kaça mal olur? ► Temel fiyatlandırma birimi gösterim başına’dır (CPM) ► Diğer birimler:  CPC – Click başına fiyatlandırma  CPL – Data başına fiyatlandırma  CPA – Müşteri başına fiyatlandırma  Sabit – Dönemsel fiyatlandırma  Sponsorluklar ► Hedef kriterleri arttıkça birim fiyat yükselir.

20 Ölçülür mü? Nasıl?

21 Geri Dönüş! Ne harcadık, ne oldu? $44,52145$2,133.100 $0,5 012.0000,33%$1,395.500.000$6.000,00Toplam $21,2847$0,911100$0,333.0000,60%$2,00500.000$1.000,00C $33,3360$3,33600$0,673.0000,10%$0,673.000.000$2.000,00B $78,9538$2,141400$0,506.0000,30%$1,502.000.000$3.000,00A CPAMüşteriCPLDataCPCClickCTRCPMImpressionBütçeSite Adı Zap Adserver Reklamveren Raporları

22 Geri Dönüş! Ne harcadık, ne oldu? ► Öncelikler (Brief)  Bilinirlik (gösterim)  Trafik (click)  CRM (data)  Satış ► Öneme göre katsayılandırma

23 Türkiye’de durum ne? ► Resmin iyi yüzü  Türk internet kullanıcıları çok dinamik  İnternet kullanıcı sayısı hızla artıyor  Reklamveren internete mecra olarak inanıyor  Yapılan kampanyalardan çok iyi sonuçlar alınıyor  Sunulan ürünler ve hizmetler dünya kalitesinde  Pazarın büyüklüğü uluslararası reklamverenleri çekiyor

24 Türkiye’de durum ne? ► Resmin kötü yüzü  Altyapı çok yetersiz ve pahalı  Reklamverenlerin yerleşik bir online stratejisi yok  Kreatif çalışmalarda bilgi ve tecrübe eksikliği var  Zaman zaman olumsuz PR’ı yapılan bir mecra  Karar verici konumdakiler önemi hakkında yeterli bilgiye sahip değil  Türkiye’nin yerleşik bir online stratejisi yok ve çağın gerisinde kalıyoruz  Bilhassa 2002 senesinden beri kayda değer bir online yatırım gerçekleşmedi

25 Türkiye’de durum ne? ► Pazar büyüyor. ► Toplam reklam harcamaları arasında payı % 1 seviyelerinde.

26 Türkiye’de durum ne? ► Reklamverenler  Hemen hemen bütün sektörlerden reklamveren var.  Ağırlık; ► Finans ► Otomotiv ► Online Şans Oyunları ► İletişim

27 Türkiye’de durum ne? ► 2005’te önde gelen markalar   Turkcell   Akbank   Betandwin   Oyunsalonu   Telsim   İş Bankası   Fortis   UIP   E-Kolay   Nokia   Nike   Netbul   Türk Telekom

28 Dünya’da durum ne? ► Son iki sene içerisinde tüm mecralar içinde en yüksek büyüme oranı internet’te yaşanıyor. ► ABD’de 2005 harcamaları 2000 – 2005 döneminde 7,1 milyar US$’den 11,7 milyar US$’ye çıktı.

29 Dünya’da durum ne? ► Türkiye, Avrupa ve ABD Pazarları Kıyaslaması  Internet Penetrasyonu ► Avrupa: % 48 ► ABD: % 70 ► Türkiye: % 14  Online Reklam Pazarı Büyüklüğü ► Avrupa: € 3,3 milyar ► ABD: € 7,9 milyar ► Türkiye: € 14,1 milyon (€ 0,01 milyar)  Senelik Büyüme Oranı ► Avrupa: % 30 ► ABD: % 33 ► Türkiye: % 55  Kullanıcı başına (per capita) online reklam harcaması ► Avrupa: € 9,65 ► ABD: € 38,6 ► Türkiye: € 1,35

30 Dünya’da durum ne? ► Avrupa’nın en büyük 3 pazarı (milyon)  Birleşik Krallık - € 944  Almanya - € 555  Fransa - € 844 ► Diğer Pazarlar (milyon)  İtalya - € 122  İspanya - € 94,5  Finlandiya - € 23,1  Yunanistan - € 11,0  Türkiye - € 14,1

31 Arama Motoru? ► En popüler arama motorları ve 2004 – 2005 dönemindeki değişim: +1,06,65,5 Ask Jeeves -0,48,79,1AOL -1,814,216,0MSN -2,529,532,0Yahoo! +5,239,834,6Google Değişim (%) 2005 (%) 2004 (%)

32 Arama motoru? ► Aranan Kelime:  Boya Doğal AramaParalı Arama

33 Arama motoru? Doğal Arama ► Arama sonuçlarına müdahale mümkün değil. ► IT Grubu’nun işi ► Sonuçları hemen almak mümkün değil ► Sitenin popülerliği ile ilgili ► Aynı sonuçları birden fazla sitede almak kolay değil –hatta mümkün değil ► Pazarlama bütçesinden ziyade IT bütçesiyle yapılabiliyor

34 Banner’lar! Nasıl, kim, kaça? ► Banner – İnternette reklam yaparken kullanılan kreatif çalışmalarının tümüne verilen ad. ► Eskiden gif olarak yapılırdı. Artık çoğunlukla Flash (Rich Media) olarak yapılıyor. ► Flash kullanıldığında geri dönüş oranları neredeyse 5 kat daha fazla. ► 468 x 60 halen en popüler format

35 Bannerlar! Nasıl, kim, kaça? ► Ebatlar IAB (Internet Advertising Bureau) tarafından belirleniyor. ► Ebatlar hem pixel hem de kB olarak bağlayıcı. ► Yanlış ebat olduğunda siteler kreatif çalışmaları reddediyorlar. ► Birkaç örnek:

36 Fikirden yayına! Bir banner’ın hayatı! Fikir. Storybo ard. Fla dosyası, örnek swf gelmişm i? HAYIR Ajanstan iste! EVET Ebat kontrol. Hem pixel hem de kB olarak. Reklam verilen sitelerin flash bannerları saymak için farklı parametreleri mevcuttur.(bazı siteler clickTAG, bazıları URL1, bazıları da fs comment bazıları da direkt linkli bannerları tercih ederler.) Bu parametrelere göre bannerlar tekrardan oluşturulurlar. Oluşturma esnasında sitenin yanında bizim adserverın da bannerları ve clickleri sayması için ek parametreleri eklerler. Bu parametrelerin sayısal kısmının oluşturulması ve ilgili sayıların yerleştirilmesi için rezervasyon ve adserver girişlerinin yapıldığı bölüme gönderirler. Orada tüm siteler için bannerlar adservera tanımlanır ve her banner için ilgili sayı kombinasyonları oluşturulur ve oluşan sayılar bannerların içerisine yazılarak tekrardan swf dosyaları oluşturulur. Oluşturula n swf dosyaları ve rezervasyo nlar sitelere gönderilir. 2 ile 4 saat Yayına başladımı? Ne zaman? 1.Banner yayına başladı mı? 2.Doğru bannerlar mı yayına alındı? (bazen siteler ek kod koymak için bizden habersiz bannerlarda değişiklik yapmaktadır, bunu önlemek için) 3.Doğru yerde mi başladı? (Planda ve rezervasyonda yer aldığı sayfalarda yayında olup olmadığı) 4.Link adresi doğru yeremi gidiyor (bannera tıklandığında bizim sitelere gönderdiğimiz adresemi gidiyor) 5.Sayfa üzerine bannera herhangibir müdahale varmı? (diğer bannerlar bizim bannerın üzerini kapatıyor mu? bannera açıldığında sitedeki herhangibir resim banner üzerinde kalıyor mu vs) Screenshot al ve ajansa gönder

37

38 Zap Medya kim? Ne yapar? ► 6 senedir işi sadece “internet reklamı planlama ve satınalma” Zap Medya Hizmetleri ve İş Akış Planı

39 Zap Medya kim? Ne yapar? ► Online reklam için bir one-stop-shop olarak çalışıyoruz. ► Sektördeki bilgi ve beceri birikiminin en yüksek olduğu kadroya sahibiz ► 1200’den fazla kampanya gerçekleştirdik ► Toplamda 400’den fazla markaya hizmet verdik ► Alım ve pazarlık gücü en yüksek şirketiz ► Trend’leri yakından takip eden ve oluşturan bir yaklaşımımız var ► Kreatif ve teknolojik açıdan yenilikçiyiz ► Tamamen reklamveren veya ajans tarafından çözüm oluşturuyoruz ► Bir network değiliz. Tüm sitelere eşit mesafede duruyoruz ► Türk ve uluslararası sitelerle çalışıyoruz ► Türk ve uluslararası reklamverenlere hizmet veriyoruz ► Tamamen müşteri memnuniyeti odaklı çalışıyoruz ► Kendi teknolojimiz var. www.zapadserver.com www.zapadserver.com

40

41

42 Teşekkürler!

43


"İnternet Reklamı Zap Medya. Başlıklar ► İnternet Nedir? ► Nasıl Gelişti? ► Tipik Medya Tüketimi! ► Kimler Kullanır? ► Ne için kullanırlar? ► Kaç kişi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları