Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Etkili PowerPoint Sunusu Nasıl Hazırlanır?
Mustafa SÖZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek için tıklayınız
2
Etkili PowerPoint Sunusu Hazırlama
Büyük Ardışık Sade (basit) Tutarlı Açık Özet Detaylar için kelimeleri Geri gitmek için <-- Çıkmak için Esc ‘i tıklayın
3
Büyük Olsun
4
Büyük Olsun (Metin) Bu Arial 44 Bu Arial 36 Bu Arial 32 Bu Arial 24
5
Büyük Olsun (Metin) Bu Arial 44 Bu Arial 36 Bu Arial 32 Çok Küçük
6
Büyük Olsun (Nasıl Bileceğiz?)
2 metre uzaktan bakın 2 m
7
Sade Olsun
8
Sade Olsun (Metin) Çok fazla renk Çok Fazla Yazı tipi ve stili
6 x 7 idealdir Her sayfada 6’dan fazla satır olmaması idealdir Her satırda da 7‘den fazla kelime olmaması idealdir
9
Çok uzun ! Sade Olsun (Metin) Bilimsel Araştırma:
Karşılaşılan bir güçlüğün giderilmesi için bilimsel yöntemin uygulanması ya da planlı ve sistemli olarak verilerin toplanması, çözümlenişi (analiz), yorumlanarak sonucun raporlaştırılması ile problemlere güvenilir çözümler arama sürecidir (Karasar). Çok uzun !
10
Daha anlaşılır Sade Olsun (Metin) Araştırma Sistematik inceleme
Veri toplama ve analiz etme Sonuçlara göre yargılara varma ve bulguları kullanılabilir hale getirme Daha anlaşılır
11
2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı
Yabancı Yerli Toplam Merkez 323,525 302,395 625,920 Alanya 1,082,805 96,243 1,179,048 Kaş 3,014 3,575 6,589 Kemer 1,001,731 247,388 1,249,119 Manavgat 427,804 31,804 459,608 Serik 686,927 142,054 828,981 Side 508,999 32,811 541,810 Kalkan 16,019 8,331 24,350 Çok detaylı !
12
2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı (X 1000)
Yabancı Yerli Toplam Merkez 323 302 625 Alanya 1 96 1,179 Kaş 3 6 Kemer 1,001 247 1,249 Manavgat 427 31 459 Serik 686 142 828 Side 508 32 541 Kalkan 16 8 24 Daha sade
13
2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı
Çok Karışık !
14
2002 yılında Antalya’ya gelen turist sayılarının ilçelere göre dağılımı
Daha Sade
15
Sade Olsun (Resim) Resimler her zaman içeriği yansıtmayabilir
Resimler dinleyicilerin kafasını karıştırabilir Resimler her zaman içeriği yansıtmayabilir
16
Sade Olsun (Ses) Ses efektleri de kafa karıştırabilir
Ses efektlerini sadece gerekli olduğunda kullanın
17
Sade Olsun (Geçişler) Bu geçiş sunuyu canlandıracağına, dinleyiciyi rahatsız eder İçeriden belirme Elmas Kutu İyilerinden bazılarıdır.
18
Sade Olsun (Animasyon)
Kafa karıştırıcı !
19
Sade Olsun (Animasyon)
Sade & amaca yönelik
20
Açık Olsun
21
Açık Olsun (Büyük/Küçük Harfler)
HEP BÜYÜK HARF OLURSA OKUMASI ZOR OLUR Büyük ve küçük harfler birlikte kullanılırsa okuması kolay olur
22
Açık Olsun (Yazı Tipleri-Font)
Sanserif Z Serif Z Sade Karışık
23
Açık Olsun (Yazı Tipleri-Font)
Serif fontlar ekranda zor okunur (32 punto) Sanserif fontlar daha kolay okunur (32 punto) İtalik yazıların ekranda okunması zordur Normal ya da kalın fontlar daha kolay okunur Altı çizili yazılar bağlantı (link) olduğunu ima edebilir Bunun yerine, vurgu için yazı rengini değiştirin
24
Açık Olsun (Sayılar) Sıralamalarda rakamları kullanın Örnek:
Bir fili buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? 1. Buzdolabının kapısını açın 2. Fili içeriye yerleştirin 3. Kapıyı kapatın
25
Açık Olsun (Sayılar) Bir zürafayı aynı buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? Buzdolabının kapısını açın Fili dışarı çıkartın Zürafayı içeriye yerleştirin Kapıyı kapatın
26
Açık Olsun (Noktalar) Eğer: Öncelik Ardışıklık Hiyerarşi, …..
yoksa listelerde noktaları kullanın.
27
Açık Olsun (Renkler) Zıt renkleri kullanın
Koyu zeminde açık renkler veya açık zemin üzerinde koyu renkler Zemin rengi mat (soluk) yazı rengi parlak (canlı) olsun. Birbiriyle uyumlu renkleri kullanın
28
Açık Olsun (Zıtlık) Zıt renkleri kullanın
Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın parlak soluk
29
Bu koyu zeminde açık renk
Açık Olsun (Zıtlık) Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu koyu zeminde açık renk
30
Bu açık zeminde koyu renk
Açık Olsun (Zıtlık) Zıt renkleri Kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu açık zeminde koyu renk
31
Açık Olsun (Uyumlu renk)
Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlamıyor
32
Açık Olsun (Uyumlu renk)
Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlıyor
33
Açık Olsun (Boyut) Boyut önemi vurgular
34
Açık Olsun (Boyut) Boyut önemi vurgular
35
Açık Olsun (İlgi merkezi)
İlgi merkezi dikkati çeker
36
Açık Olsun (İlgi merkezi)
İlgi merkezi dikkati çeker
37
Ardışıklı
38
Öğretim Araçları Türleri
Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Bir seferde gösterim için çok fazla! Bilgi Edinim Araçları Programlı Öğretim Öğretim Yaklaşımı Bireysel Öğretici araçlar Sosyal İletişimci araçlar Düz Anlatım Bireysel İkili Grup İlişkilerdeki artış
39
Öğretim Araçları Türleri
Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Ardışıklı & hedefe yönlendirici Programlı Öğretim Bilgi Edinim Araçları Öğretim Yaklaşımı Bireysel Öğretici araçlar Sosyal İletişimci araçlar Düz Anlatım Bireysel İkili Grup İlişkilerdeki artış
40
Tutarlı Olun
41
Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker
Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil!
42
Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker
Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Buradaki işaret dikkat çeker
43
Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker
Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılıklar dikkati dağıtır!
44
Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker
Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık önemi vurgular
45
Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker
Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Kafa karıştıran farklılıklar
46
Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker
Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık dikkat çeker
47
Tutarlı Olun Farklılıklar dikkati çeker
Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bunlar dikkati dağıtır
48
Özet Olarak Büyük Sade (Basit) Açık (Anlaşılır) Ardışıklı Tutarlı
49
Son Sözler Amaç iletişimdir. İletişimi desteklemek için yazı,
Zor kavramları basitleştirmek için resim, Karmaşık ilişkileri aydınlatmak için animasyon, Dikkati çekmek için renk, Ses ise sadece gerektiğinde kullanılmalıdır.
50
The End! Sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.