Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar"— Sunum transkripti:

1 Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
Kemal Nezir Turgut Özal Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Akademisi

2 Fark ettiğiniz akademik ve sosyal becerilerdeki farkın anne-baba birlikte gözleyip değerlendirmeli sınıf öğretmeni bu durum hakkında bilgilendirilerek yardım talebinde bulunmalıdır Yapılması Gerekenler

3 Çocuğun yanında, ya da ona duyuracak olanların yanında onun bu durumu hakkında konuşmayınız.
«üstün» kelimesi yerine «potansiyel» kelimesini kullanınız. Yapılması Gerekenler

4 Üstün zekalı ve üstün yetenekli olduğunu asla söylemeyin ve belli etmeyin
Yaşına uygun özelliklerine göre telkinlerde bulunun çocuğun sahip olduğu özelliklerinden kaynaklanan ( kendini üstün görme. önde olma isteği, inatçılık, bencillik v.b. ) durumlar ortaya çıktığında onun diğer yaşıtlarından farklı olmadığı ve her çocuğun iyi yapabildiği şeyler olduğu ve onun da bu yüzden bazı şeylerde daha iyi olduğu vurgulanmalıdır Yapılması Gerekenler

5 Yapılması Gerekenler Onun çocuk olduğunu unutmayın.
Yaşına göre ilgi gösterin. Zekasını ve yeteneklerini nazara vermeyin Yapılması Gerekenler

6 Üstün zekalı, üstün yetenekli ailelerin bazılarında gereksiz bir gurur gelişebilir. Anne- baba olarak üstün zekalı, üstün yetenekli bir çocuğa sahip olmak muhakkak iyi bir şeydir. Ancak aşırı gurur çocuğun daha iyi yetişmesini engeller. Anne-babada gelişen gurur zamanla çocuğu da sarmaktadır. Bu duruma düşmemek için anne-babaya gerekli rehberlik yapılmalıdır. Çünkü üstünlük duygusu en azından aşağılık duygusu kadar zararlı olabilir. Yapılması Gerekenler

7 Çocuğunuzun ailenizin dışında kendisine örnek alabileceği, toplum tarafından da örnek insan olarak kabul edilen yetişkinlerle kuracağı ilişkileri teşvik edin Yapılması Gerekenler

8  Kardeşler arasında kıskançlık doğmasına neden olacak konuşma ve davranışlardan kaçının.
Yapılması Gerekenler

9 Çocuğunuza küçük çapta iş ve sorumluluk gerektiren görevler vererek çevresini keşfetmesine yardımcı olun.  Yapılması Gerekenler

10 Çocuğunuza, kitap okuma, dergi gibi süreli yayınları takip etme konularında örnek olun; ona, zaman zaman kitap okuyarak okuma alışkanlığı edinmesine yardımcı olun. Yapılması Gerekenler

11 Çocuğunuzu tek yönlü olmaktan kurtarmak için değişik ilgi alanlarına yönlendirmelisiniz.
Her türlü yardım konusunda teşvikçi ve onaycı olun. Eğer sosyal bir duyarlılık sezemiyorsanız mutlaka üzerine gidin. Yapılması Gerekenler

12 Bu kitapları okuyun Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi
- Norma Cuttis – Özgür Yayınları Yetenekli Çocuğun Dramı Alice Miller – Profil Yayınları Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak Faruk Levent – Nobel Yayınları Üstün Zekalı Öğrencilerin Eğitimi ve Eğitsel Bilim Etkinlikleri - Ahmet Bildiren – Arı Yayınları 0 - 6 Yaş Oyunlarla Çocuk Eğitimi ve Üstün Zeka Çocuk Eğitimi Seti (3 Kitap Takım) - Zühre Çelen – Pinus Kitap Bu kitapları okuyun

13 Yeteneklerini keşfetmek için
Dikkatle izleyin Müziğe olan ilgisi Çizimlere olan ilgisi Spora olan ilgisi Bilime olan ilgisi Sosyal problemlere olan ilgisi Dile karşı ilgisi Yeteneklerini keşfetmek için

14 Farklı alanlarda (koro, solo, enstrüman) ilk yıllarda arayışa girin
Eğer sizce bir müzik zekasına sahipse bir müzisyenle baş başa kalmasını sağlayın. Müzik

15 Görsel Sanatlar Çizimlerine dikkat edin.
Nesneleri algılama şekli önemlidir. Çalışmalarını mutlaka uzmanlarla paylaşın. Görsel Sanatlar

16 Spora olan ilgisini mücadele alanlarında izleyin
Spora olan ilgisini mücadele alanlarında izleyin. Yeteneğe dönüşmüş bir zeka söz konusu ise mutlaka destekleyin. Kinestetik -Bedensel

17 Kitap okumasına izin verin, okuduklarını filtreleyin.
Bilimsel programları takip edin. Ankara Bilim Merkezi ve Çocuk Müzesi Armada, Bodyworks Kentpark, Odtü Teknopark, Ankara Üniversitesi – Çocuk Üniversitesi, ITAP Aile bilim okulları (itap-btm.org) ve Tubitak Bilim Kampları, Kurum gezileri ayarlayın (!) Bilime olan ilgisi

18 Bilime olan ilgisi Bilim topluluklarına üye olmasını sağlayın.
Kendi kütüphanesini oluşturmasına izin verin ve teşvik edin. Kendi atölyesi (Sandık) olmasına izin verin. Oyuncakları ve saatleri parçalaması iyidir. Bir grup çocuğu organize etmesi iyidir. Belgesel kanallarına üye olun. -How its made, Cosmos, Mythbusters, Arka bahçede bilim vb. Bilime olan ilgisi

19 Bilime olan ilgisi Yaz okulları
Yazın bir işte çalışması tercihen (atölye tarzı yerler) Hobi kurslarına gitmesi Bilime olan ilgisi

20 Bizde yaz okulu 18 Ağustos 5 Eylül
Doğa Yaz Okulu (15 +15) a- Doğa Eğitimi b- Böcek Eğitimi c- Doğa ile baş başa d- Gökyüzünü Tanıyorum -> 1 gece doğa kampı ve gökyüzü gözlemi -> 1 gün doğa yürüyüşü Bizde yaz okulu 18 Ağustos 5 Eylül

21 Bizde yaz okulu 18 Ağustos 5 Eylül
Buluş Atölyesi (Automata) a- Temel ahşap eğitimi b- Oyuncak tasarımı c- Basit mekanik sistemler d- Hidrolik sistemler e- El Cezeri ve Davinci f- Mühendislik için SketchUp g- Proje Bizde yaz okulu 18 Ağustos 5 Eylül

22 Teşekkür Ederim


"Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları