Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mobile Monday Meet Prosumer (Producer/Consumer) Türketiciye Merhaba! (Tüketici/Üretici) Nuri M. Çolakoğlu 2 Nisan 2007.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mobile Monday Meet Prosumer (Producer/Consumer) Türketiciye Merhaba! (Tüketici/Üretici) Nuri M. Çolakoğlu 2 Nisan 2007."— Sunum transkripti:

1 Mobile Monday Meet Prosumer (Producer/Consumer) Türketiciye Merhaba! (Tüketici/Üretici) Nuri M. Çolakoğlu 2 Nisan 2007

2 Medya tüketimi değişiyor Bu rakamlara internette yapılan reklam yatırımları dahil değil. Sağlıklı rakam yok

3 Yeni bir insan türü Ekonomik ilişkilerde biz insanları genellikle üretici veya tüketici olarak niteliyoruz. Ama bilgisayar, internet, cep telefonları ardından yeni bir insan türü belirdi: Hem üreten hem tüketen bir insan türü Klasik medyada yaygın olan yayıncılar / okuyucular- izleyiciler ilişkisi şimdi giderek okuyan-yazan, izleyen- üreten bir insan türü bu Medyada demokratikleşmenin yeni evresi

4 Türketicisi/Prosumer İngilizcede buna producer ve consumer sözcüklerini bir araya getirerek PROSUMER deniyor. Biz de buradan çıkarak TÜRKETİCİ’yi önermek istiyoruz. Yani hem üreten hem tüketen, hem okuyan hem yazan,hem izleyen hem izleten. Ve bunların yarattığı ürünlere de user generated content – kullanıcının yarattığı içerik diyoruz

5 UGC/KYİ’nin geleceği Yakın bir zamana kadar bu internette yaratılan metinlerle sınırlı olan bu çalışma, GSM ağlarının genişlemesi, cep telefonlarının çok hünerli hale gelmesi G3 – G4 gibi yeni formatlar işi yeni boyutlara taşıdı.

6 NY1 Deneyimi Time Warner’ın yarattığı 24 saat sadece New York haberleri veren kanal. Haber toplama tekniği ile bir çok yeniliğin öncüsü oldu. Tek kişilik muhabir ekipleri Heryerden haber iletme

7 Oysa bugün... Yaşasın GSM! Bugün GSM sayesinde kablo bağlantısına karmaşık çekim yöntemlerine gerek duymuyoruz. Bir akşam yemek yerken yanımızdaki masaya oturan bir ünlüyü hemen anılarımız arasında kalıcı hale getirebiliyoruz. Eskiden sinemaya, konsere kamera sokmamak için yeni yeni yollar denenirdi,şimdi bir telefon bütün fikri hakları çiğneyerek kolayca o konseri, filmin hoşumuza giden bölümlerini kayda alıveriyoruz.

8 Yaratalım, paylaşalım! Artık bu saptadığımız bilgileri birbirimize multimedia message olarak göndermekle yetinmiyoruz. Bunları web ortamında paylaşmaya başlıyoruz. Buna ilk uyanan genç girişimciler yarattıkları sitelerle bir günde ünlü ve servet sahibi oldular

9 Yaratalım, paylaşalım!

10

11 Rakamlar, rakamlar Son bir araştırmaya göre 2010 yılında 1 milyar 116 milyon videonun yüklenmesi 65 milyar videonun izlenmesi veya indirilmesi bekleniyor Yüklenen videonun büyüklüğü 9 milyon TB İndirilen videonun büyüklüğü 1.1 milyar TB Elde edilecek gelir US$ 852 milyon

12 Rakamlar, rakamlar Aynı araştırmaya göre pazar payları ZiyaretçiDosya Büyüklük sayısıyla (%)Sayısıylaitibariyle MySpace video16.816.816.5 You Tube14.122.822.5 Yahoo! Video 6.6 6.6 6.9

13 CNN’in katkısı Bunun kendisi için yarattığı büyük fırsatı ilk görenlerden biri olan CNN hemen ana sayfasına yerleştirdiği küçük ikonla haber kaynaklarını sonsuz genişletti.

14 CNN’in katkısı

15 Bu sayfadaki i harfine bastığınız zaman açılan linkten çektiğiniz görüntüleri anında CNN merkezine ulaştırabiliyorsunuz. Gönderdiğiniz malzeme yayınlanmaya değer bulunursa kısa zamanda bu haberi bütün dünya sizden öğreniyor. Share your stories See your I-Reports Share your stories e your I-Reports In The Field Blog World News Now

16 İçeriğin üç hali İnternetteki içerik üç büyük kategoriye ayrılabilir: 1. Profesyonel 2. İletişim amaçlı 3. Kişisel

17 Profesyonel içerik Bu hepimizin bildiği filmler müzikler edebiyat TV yayınlarının streamline edilmiş hali Bunlar telif haklarına tabi ve serbestçe dolaşmıyorlar ortada

18 İletişim amaçlı içerik İletişim amaçlı içerikten birinin başka birilerine bir şeyleri duyurabilmek için yolladığı,dağıttığı bilgi içeren malzemeleri anlıyoruz. Aslında bunlar çoğu zaman kişisel içeriğin duyurusu olarak da görev yapabiliyor Düşük bütçelerle üretilip, geniş ölçüde dağıtıma giriyorlar

19 Kişisel içerik Herkesin içindeki yaratıcılığı ortaya çıkaran, iletişimdeki demokratikleşmenin yeni evresini temsil eden ve herkesi heyecanlandıran da bu... Dijital donanımlar daha hünerli ve daha ucuz bir hale gelirken, video -fotoğraf çekme, bunu sıradan bir bilgisayarda işleme ve bu malzemeyi yepyeni bir biçimde dağıtıma koyma yaygınlaşırken yeni iletişimin beltemiğini oluşturmaya aday olan da bu gelişme...

20 TV’nin demokratikleşmesi 1.Evre : Büyük programcılar evresi Kimin neyi ne zaman seyredeceğine karar veren büyük programcılar 2. Evre : Zaman ve yar kayması Önce VCR, sonra PVR ve TiVO ile başkalarının hazırladığı içeriği kendi seçtiğin yerde ve zamanda izleme olanağı 3. Evre : Sadece seyretme, sen de yap

21 Bir sonraki adım IPTV Peki, neden sadece bir kaç küçük kliple yetinesiniz... Ürettiğiniz bu türden malzemeleri bir araya getirilerek neden internet üzerinden yayın yapacak bir TV kanalı kurmayasınız? İşte IPTV bunun bir uygulaması olarak ortaya çıktı. Wayne’s World’ü hatırlıyor musunuz?

22 Bir sonraki adım IPTV Geçen yıl ortaya çıkan IPTV bugün Web2.0’ın yaygınlaşması ile birlikte IPTV’nin hızla yeni bir mecla olarak yaygınlaşması gündeme geliyor Özellikle büyük ticari kurumların doğrudan kendi hedef kitleleri ile çok makul bütçelerle doğrudan bağlantı kurmasını ve hedefe yönelik iletişimini geliştirmesini mümkün kılacak bu uygulamanın kısa zamanda yayılması doğal görünüyor

23 Hayati soru Genellikle her yeni mecra kendisinden öncekilerin ölüm germanı olarak algılanır. Ama ne radyo gazeteyi öldürdü, ne de TV radyoyu. Gerçi internetin yazılı basının hayatını zora soktuğunu herkes kabul ediyor. Ama gazeteler buna içeriklerini internete taşıyarak, içerik üreticisi olarak hayatlarını sürdürüyorlar. Aynı şeyi burada da görmemiz mümkün. Mainstream dediğimiz kanalları da internetten izlemek mümkün.

24 Jump TV Eskiden antenlerinin erişim gücü ile sınırlı yayın yapan TV’ler bugün interneti kullanarak sinyallerini dünyanın dört bir köşesine ulaştırma olanağı sağladı. Bu arada gene Jump TV gibi kuruluşlar internet üzerinden 70 ülkeden 250’den fazla kanalı taşıyor. Bunun gibi birçok yeni site de yolda.

25 Jump TV

26 Zaman kaydırma tamam, ya yer? TV izleme alışkanlığını oturma odasından kurtaran da ilk aşamada diz üstü bilgisayarlar sonra da avuç içi bilgisayarlar oldu. Artık neredeyse her istediğiniz yerde neredeyse ne isterseniz izleme olanağına kuvuşuyoruz. Gerçi birkaç yılımız daha var ama bu demokratikleşmenin son adımı da Mobil TV olacak gibi görünüyor.

27 Düzenleyicilerin gündeminde Bu yılki CeBit fuarının açılışına katılan AB Komisyonunun iletişim, medya ve teknolojiden sorumlu Komiseri Vivenne Redding, 16 Martta yaptığı konuşmada, “Biz Avrupa olarak, Mobil TV’yi Avrupa’da yaygınlaştırma konusunda çok yavaşız, çok koordinasyonsuzuz” dedi ve Mobil Tv konusunda daha kapsamlı ve tutarlı bir politika geliştirilmesini önerdi.

28 Mobil TV Vivenne Redding’in önerisi 1.İlgili bütün tarafları bir araya getirerek sistemlerin karşılıklı geçişgenliğini sağlayacak somut öneriler geliştirmek 2.Bu iş için uygun bir spectrumun yaratılması için AB çapında kısa ve uzun vadede yapılacakları belirlemek 3.Bunun nasıl düzenleneceği konusunda ulusal düzenleyici kurumlar arasında bir dialog başlatmak 4.Yenilikçi içeriğin yaratılmasını teşvik etmek

29 Mutlu son Bu adım da tamamlandığında hepimiz gerek araçlar gerekse içerik konusunda daha da özgürleşmiş, siyasal sistem ile teknolojiyi uyumlu hale getirmiş olacağız... mı??

30 Mutlu son Yoksa kırda uzanıp sevgilimizin akustik gitarda tıngırdattığı bir melodi eşliğinde tembel tembel kitap okuduğumuz günlerin özlemini mi çeker olacağız... SABRINIZDAN ÖTÜRÜ TEŞEKKÜRLER

31


"Mobile Monday Meet Prosumer (Producer/Consumer) Türketiciye Merhaba! (Tüketici/Üretici) Nuri M. Çolakoğlu 2 Nisan 2007." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları