Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTolunay Suvari Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Tatlı Yiyelim , Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa
Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! Necdet BUZBAŞ TÜGİS Başkanı ŞEMAD Başkan Vekili
2
Tatlı Yiyelim , Tatlı Konuşalım
Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak !
3
Vücudumuzun Şekere İhtiyacı Var
Beynimiz vücut ağırlığımızın sadece yüzde ikisi fakat alınan şekerin dörtte birini kullanıyor, üstelik insüline gerek duymadan.
4
Şeker ve Şekerleme Şeker, tatlılık vermek için kullanılan karbohidrat sınıfının herhangi bir formuna verilen ad. Çay şekeri sakkaroz (disakkarid) Meyve şekeri fruktoz (monosakkarid) Üzüm şekeri (monosakkarid) Şekerleme, şeker veya şekerlerden yapılan ürün (akide şekeri, nöbet şekeri,lokum vb.)
5
Şekersiz Şekerleme Sektörü Olmaz
Şeker, stratejik bir hammadde. Ülke çapında 33 adet fabrikada şeker pancarından elde ediliyor. (NACE Rev ) Nişasta bazlı şekerler, nişasta sütünden hidroliz ile elde edilir. Ülkemizde kurulu 10 fabrika mısırı hammadde olarak kullanılır. (NACE Rev )
6
Piyasa Düzenleme 19 Nisan 2001 tarih ve 4634 sayılı Şeker Yasası şeker piyasasını düzenler. Arz / talep dengesinin tesisi, kotalar Şeker talebinin yerli üretimle karşılanması
7
Şekerler ve Şekerleme Ana hammaddeleri (yüzde elli ve üstü) şeker ve şekerler olan gıda ürünlerine şekerleme diyoruz. AB Ekonomik Faaliyetlerin İstatiksel Sınıflandırılması (NACE) sisteminde Gıda Sanayi (10) altında , koduyla şeker imalatı, koduyla kakao, çikolata ve şekerleme üretimi yer alıyor.
8
Şekerleme Sektörü Kapsamı Şekerleme (Confectionery Karşılığı) Sektörü;
Çikolata ve Kakaolu Ürünler Çikolata Kaplamalı Ürünler Krem Çikolata ve Kokolin B. Şekerleme (Candy Karşılığı) Sert Şekerlemeler Yumuşak Şekerlemeler Hafif (havalandırılmış) Şekerlemeler Diğerleri C. Sakız - Balonlu - Balonsuz
9
Şekerleme Sektörel Büyüklük
Dünya şekerleme pazarı ,2 milyon dolar Çikolata pazarı : ,8 milyon dolar Şekerleme pazarı : ,1 milyon dolar Sakız pazarı : ,4 milyon dolar Türkiye Şekerleme Pazarı : 2.215,6 milyon dolar Türkiye İhracat (1806,1704) : 881 milyon dolar Türkiye İhracat : 2.196,7 milyon dolar
10
KİM NE TÜKETİYOR 1. B.Avrupa ,2 milyar dolar 2. K. Amerika ,1 milyar dolar 3. Asya Pasifik ,3 milyar dolar 4. Latin Amerika ,4 milyar dolar 5. D. Avrupa ,4 milyar dolar 6. O.Doğu , Afrika 9.218,2 milyar dolar 7. Avustralya ,7 milyar dolar
11
Tüketimin çok olduğu coğrafi bölgelere mi?
Nereye İhracat ? Tüketimin çok olduğu coğrafi bölgelere mi? Tüketimin az olduğu coğrafi bölgelere mi? Tek kriter yeterli değil, bazen yanıltıcı !
12
Sektörel Hedeflerimiz (2023)
Türkiye Cumhuriyeti 2012 yılı sektör bazlı ihracatımız; ,641 milyon dolar Türkiye Cumhuriyeti 2023 yılı ihracat hedefi 500 milyar dolar Artış Oranı : 3,63 Kakaolu Ürünler (G.T.İ.P No: 1806) 2012 ihracatı milyon dolar , 2023 hedefi 1.238,0 milyon dolar Artış Oranı : 2,6 Şekerlemeler (G.T.İ.P No: 1704) : 2012 ihracatı 282,3 milyon dolar, 2023 hedefi 1.100,0 milyon dolar Artış Oranı: 3,9
13
SOFİSTİKE ÜRÜN GEREK , YETMEZ!
Şekerleme ürünlerimizin ortalama ihracat fiyatı 2.91 USD/kg İthal ettiğimiz ürünlerin fiyatı 4,69 USD/kg İhracat sofistike ürünle zenginleştirilip , Marka-İnovasyon – Verimlilik üçlüsüyle rekabetçi kılınacak.
14
Gelenekten Geleceğe - Şekerleme Osmanlı’dan gelen geleneksel zanaat ’lı yıllar uyanış ve saldırı ’li yıllar çeki düzen verme - Küresel kriz ve artan kırılganlıklar
15
İç pazarda pahalıya tüketiyoruz!
indirimli market şekerleme fiyatları Madlen USD/kg Lokum 4.35 USD/kg Draje 9.87 USD/kg Jöle (Amb.) 4.21 USD/kg Tablet Çikolata 5.0 USD/kg
16
Ortak İki Risk Devlet ve yerel yönetimlerin düzenlemelerinin artması ve yaygınlaşması ile daha fazla yaptırımlara maruz kalma olasılığı. Gelişmekte olan pazarların yerel istihdamı arttırmak için piyasaya girişte çıkardıkları teknik engeller ve güçlüklerin giderek artması.
17
Özgün Riskler Operasyonel Riskler : Müşteri talepleri Tedarik Kalite
Finansal Riskler Piyasalardaki kırılganlıklar Kredi maliyetleri Sermaye yetersizliği Hukuki Riskler Kayıtdışılık Haksız rekabet Fikri haklar ihlali Bilgi Teknolojileri Kullanımda gecikme e-ticaret
18
Fırsat Geleneksel birikim , girişimcilik yanımız
19
Fırsat Verimlilik temel sorun alanımız, bir göz atsak !
20
Demografik Değişim Demografik değişim her ülke pazarı için bir fırsattır. İncele Araştır Yakala
21
Yükselen Yıldız Türkiye
Türkiye yakalamış olduğu istikrar ve ekonomik başarı ile güven veriyor. Rüzgarı arkana al, Türk Malı imajıyla riskleri fırsata çevir. Kısa vadeli bakma, sürdürülebilirliği benimse.
22
TEŞEKKÜRLER Tatlı Yiyelim , Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa
Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.